Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Mammas2 - Satte spiken i kistan för Myrten igår. Man skulle kunna tänka att Pegasus då är Mammas ulvkollega som hon räddar. Jag vet inte om Mammas skulle spela så, spontant tänker jag nej men samtidigt är hon ju orädd för att göra sånt.

Min spontana reaktion är att Nej, hon skulle inte göra så. Aldrig, aldrig rädda en kollega på det sättet. Det är inte bara som jag tror om henne utan även något hon har påpekat vid otaliga tillfällen. Så en räddningsaktion tror jag inte på från henne. Däremot kan hon ju vara ond ändå och ha röstat som hon gjorde av en annan anledning, tänker jag. Vilken anledning det skulle vara vet jag inte.

Förövrigt kommer jag in med mer teorier senare. Rent kortfattat uppfattar jag dock Mammas fortfarande som mer god än ond, det är mest en känsla dock, hur hon skriver/uttrycker sig, hur förvirrad hon verkar osv. Jag tycker det känns som att hon är ärligt förvirrad, och inte fakear som hon kan göra när hon är ond. Ibland känns det som en väldigt stor skillnad från när hon är ärlig och fakear, men hon kanske har lärt sig att behärska det..

I alla fall är Mammas spontant mer åt goda hållet för mig.

Kommer in med längre teorier lite senare tror jag, ska rätt snart äta.

Tack! (+Sasse)

Kanske lite vagt, det håller jag med om, men som en försiktigt siare?

Fast där skriver hon ju inte om att passiva spelare känns ulviga? Hon skriver ju att hon får lust att rösta ut passiva så att aktiva kan få leka vidare, men att det går emot uppdraget att hitta de onda. Nu har jag läst det där stycket typ tio gånger och jag fattar ändå inte vad du syftar på?

Jag tycker det känns som att hon är ärligt förvirrad, och inte fakear som hon kan göra när hon är ond. Ibland känns det som en väldigt stor skillnad från när hon är ärlig och fakear, men hon kanske har lärt sig att behärska det..

I alla fall är Mammas spontant mer åt goda hållet för mig.

Jag önskar att jag visste om din avsikt var ärlig när du skriver detta :cautious:

Information från LL

Har fått frågor ang. Blodgivaren.

Om blodgivaren återupplivar någon så kommer den spelaren återuppstå som en vanlig användare utan sina ev specialförmågor. Om blodgivaren återupplivar någon får ni se det i tråden.

Jag besvarar inte frågan om blodgivaren fortfarande är kvar i leken eller inte..

//Slut fr LL

Uppdatering från LL

Efter några dagars frånvaro inser Myrten hur mycket hon saknat Bukefalos, hon kan inte hålla sig borta – hon fick helt enkelt skylla sig själv som inte läste igenom hela tråden innan hon tillagade sina ägg. Myrten loggar snabbt in på buke igen och börjar läsa igenom alla trådar hon missat…

Välkommen tillbaka Myrten, blodgivaren har utnyttjat sin förmåga.

Jag har för mig att Killa skrev något i stil med dålig tid för lek denna veckan i ett av de första inläggen. Kan ju därför tänkas att Sasse och Lården fått klartecken att rösta på henne av denna anledning och därvid skaffa sig alibi, samtidigt som Killa lägger en "ensam" röst för att undvika lottning???

Som synes har jag nu parkerat för kvällen och ber så hemskt mycket om ursäkt för mina till stunder Ulvleksfientliga körningar.

Läser igenom leken och fastnade för denna. Skummade då igenom leken igen, plus sistasidan på anmälningstråden, utan att hitta en enda antydning till att Killa har dåligt med tid.... Så har Pega blandat ihop Killa med någon eller har hon sagt det i lyan?

Välkommen tillbaka Myrten! :D

Det lämnar jag att kommentera till de som vet hur troll luktar. Själv är jag helt ovetande om detta.

Välkommen!

För övrigt blev jag osäker om jag gjorde fel på de och dem ovan. Eftersom det är mot mina principer att använda dom i skriftspråk så hoppas jag på det bästa. Är det fel kommer Mammas och Niyama att rösta på mig direkt.

Börjar med att dra upp ett gammalt citat, jag började fundera när jag läste det igen. Jag är askass på gramatik och kör alltså på "oss/vi"-regeln när jag ska skriva de eller dem och är osäker. Och i meningen ovan (som iof skulle bli askonstig oavsett) vill jag nog helst ha ett oss. Alltså blir det dem.

Men jag kommer inte rösta på dig ändå. ;)

Känner mig ganska blank efter gårdagen. Jag såg inget konstigt med Killa och fick för mig att Mammas kunde vara ond någonstans runt DL. Bra koll, eller hur?

Ska läsa igenom nu och se om jag eventuellt fattar något.

Tyvärr måste jag rösta tidigt idag. Skall iväg och fixa min rygg som har sagt upp sig och sedan tänkte jag dra till Täby och gå på löp. Kommer i så fall hem efter DL.

Niyama - det här skrev Myrten strax efter DL, det du menade? Isf var det ju skrivet efter DL, så då hade du rätt.

Yep, det är jag.

Jag återvänder tillbaka till det märkliga käket av Mammas1 natt 1. Igår slog det mig att det finns en möjlig förklaring som inte har diskuterats, nämligen att det var lite tomt i lyan (p g a inaktiva spelare) och att Mammas1 käkades med förhoppning att få in henne där. Dock är jag lite osäker på hur det hela stämmer med antalet onda. Killa var troll och det bör ju ha funnits ett troll till i lyan (eller var trollen nu bor) som kunde käka. Alt att Killa valde käket och den käkade plötsligt var ensam i lyan. Fast då borde väl inte LL ha neutraliserat ensamvargen? Hittar inte uppdateringen där det framgår om ensamvargen blev ond, god eller om man inte vet. Letar...

Tack! (+Sasse)

Fast där skriver hon ju inte om att passiva spelare känns ulviga? Hon skriver ju att hon får lust att rösta ut passiva så att aktiva kan få leka vidare, men att det går emot uppdraget att hitta de onda. Nu har jag läst det där stycket typ tio gånger och jag fattar ändå inte vad du syftar på?

Det är rätt tolkning av meningen. Jag har inte skrivit att passiva spelare är ulviga per definition.

:rofl:

Hoppsan. :o Jag skummade leken från mobilen (kollar inte länkar då), och har inte kommit längre än sida 5 i min omläsning. Jag kanske borde vänta med att posta, men då glömmer jag vad jag ville skriva. :p

Sen måste jag erkänna att jag just nu är tämligen misstänksam mot Mammas2. Motiveringen i gårdagens röst (som lades 20.59) på undertecknad känns inte riktigt ok.

Först har vi mitt inlägg (som skrevs på morgonen dag 2, inte direkt efter DL):

Känner mig ganska blank efter gårdagen. Jag såg inget konstigt med Killa och fick för mig att Mammas kunde vara ond någonstans runt DL. Bra koll, eller hur?

Ska läsa igenom nu och se om jag eventuellt fattar något.

Tyvärr måste jag rösta tidigt idag. Skall iväg och fixa min rygg som har sagt upp sig och sedan tänkte jag dra till Täby och gå på löp. Kommer i så fall hem efter DL.

Mammas kommenterar inlägget (och jag borde lära mig att få in det som är citerat i mina egna citat!:rofl:):

Sasse: Första och andra stycket här triggar min magkänsla lite. Typ göra sig liten och oskuldsfull för att vi ska fokusera på andra.

Med tanke på att jag efter det inlägget sedan skriver flera inlägg där jag går igenom alla spelarna känns teorin om att syftet med det skulle vara att styra undan - aningen långsökt.

Och så röstmotiveringen:

Fuck, jag är as-sen.

Kommer att bli en kass röst för mig idag. Vet att det var något jag reagerade på förut idag men hittar det inte nu och har glömt bort det. Jag kommer att gå på magkäsnla även idag, det är något som känns "off" med Myrten, hon verkar lite glidande sas. Därför: Mammas röstar på Myrten

När jag först läste igenom det hela tyckte jag mig se ett samspel mellan Mammas och Sasse. Jag kände mig rätt säker på att de var ulvar tillsammans (bara så ni vet det skrek jag "Jäkla Mammas och Sasse!" i McDonaldskön när jag kollade telefonen:D). Men nu tvivlar jag, för i så fall måste Pega vara god och varför spela så högt (att lägga de två sista rösterna är ju alltid att få blickarna på sig) bara för att få fram en lottning? Det känns inte helt rimligt.

Ska läsa vidare.

Välkommen tillbaka!

Intressant att du tyckte dig se ett samspel mellan Mammas och Sasse när det var just de två som jag inte tror samarbetar.

Välkommen tillbaka!

Intressant att du tyckte dig se ett samspel mellan Mammas och Sasse när det var just de två som jag inte tror samarbetar.

Tack!

Alltså, jag är paranoid när det gäller konstellationen Mammas/Sasse. Det svänger från minut till minut, så jag ska läsa igenom noga. Det blir ju lite annat fokus (för mig i alla fall) när man åter är med i leken.

Sen är jag paranoid när det gäller dig också:D.

Hittar inte uppdateringen där det framgår om ensamvargen blev ond, god eller om man inte vet. Letar...

Information från LL

Hemma på sin kammare sitter Ensamvargen och får en dålig känsla i magen, två användare till har lämnat forumet, kanske just pga det denne har medverkat till. Denne vill inte mer, denne ska göra något annat av sitt liv...

Ensamvargen utgår och den användaren övertar annans roll.

Koppen och FreeLou kickas pga inaktivitet

Jag tycker inte det framgår vilken sida ensamvargen nu befinner sig. Det kan ju dock tolkas som att den kommit över på goda sidan iom att Paddan uttrycket sig som "Denne vill inte mer, denne ska göra något annat av sitt liv"

Sedan Paddington, allvarligt! Även om du inte är en deltagare är det förvirrande med byte av avatar mitt i en lek. Dessutom till ett groddjur! :p

Ja, det var en rätt kass röst. Men eftersom jag inte hann mer än skumma leken och inte gå igenom den ordentligt blir det lite hipp som happ. Min skicklighet i ulvlekar ligger i att inte göra något annat än att läsa leken gång på gång, då hittar jag saker. När jag inte kan göra det är jag riktigt kass faktiskt.

Men sedan måste jag säga att jag inte håller med, du kan väl fortfarande förminska dig själv fast du sedan går igenom alla spelare? Eller hur menar du?

Hm. Kollade lite med rollerna. Ensamtrollet vet inte vilka trollen är och tvärt om. Således kan ensamtrollet fått vilken annan roll som helst, god eller ond.

Elva spelare från början, fem goda specialroller, ett okänt antal troll och ett ensamtroll. Jag funderar på om det inledningsvis var två eller tre troll i lyan/whatever. Tre känns mycket med tanke på ensamtrollet men å andra sidan är blodgivaren och borgmästaren väldigt kraftfulla specialroller.

Funderar...

Fast det blev väl ingen lottning? SPs röst räknades väl inte eftersom den inte hade någon motivering?

Yep, det är jag.

Jag återvänder tillbaka till det märkliga käket av Mammas1 natt 1. Igår slog det mig att det finns en möjlig förklaring som inte har diskuterats, nämligen att det var lite tomt i lyan (p g a inaktiva spelare) och att Mammas1 käkades med förhoppning att få in henne där.

Som ensam ond kan man ju alltid hoppas, men det fanns ju inget som sade att Paddington skulle ersätta någon roll, och inte heller att just Mammas ville hoppa in igen. Så jag vet inte hur troligt jag tycker det är, även om det såklart ändå kan tänkas att Killaloe (om hon nu valde Mammas) hade förhoppningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar