Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Jag har funderat och vridit och vänt på mina tankar tusen gånger nu och jag har ingen aning om hur jag ska rösta.

SoffiProppi känns skum enligt två scenarion som jag beskrivit tidigare här http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=15914204&postcount=177

Hennes förklaring fattar jag inte heller. Men så vet jag ju att hon kan vara god även om jag inte fattar hur hon resonerar. Hoppas hon kommer in igen och svarar.

Övriga har jag ingen aning om. Hoppas Pegasus kommer in också. Mammas och Sasse - jag har ingen aning!

Min spontana giss är att Pegasus blandat ihop med någon annan, tror mest på det för att Killaloe verkligen inte verkar ha haft dåligt med tid, i varje fall första dagen. Men intressant nonetheless.

Tillägg: Tack för länken tidigare Niy!

Ja fast alltså, jag hade ju inte hittat några bristande teorier hos någon.

Jag hänger med på hur du tänker, men alltså om jag vore ond och ville ha ut någon god, varför promt dig? Jag menar, vad har du gjort för att övertyga onda om att du hade en specialroll och måste ut? Om jag varit ond hade det väl kvittat vem som åkte, bara någon ond åkte ut? Varför skulle jag och Sasse i lyan gå ihop om att rösta ut dig, om det inte fanns någon väldigt speciell anledning?

Reagerar lite, precis som andra, på att SP inte verkar väga in att Myrten kan ha siat någon annan än Pega. Det kommer liksom inte ens upp till diskussion, intressant.

Edit - ser när jag läser vidare att Niyama redan uppmärksammat detta i inlägg #177.

Jag förstår att det antingen är som du skriver eller att du skriver det för att det är den legitima anledingen till att du skrivit så. Det tar dock inte bort min känsla jag på grund av inlägget. Dock har jag dig ändå åt det godare hållet just nu, men det är baserat på magkänsla så jag måste gå igenom dig mer för att kunna vidhålla det känner jag.

Reagerar lite, precis som andra, på att SP inte verkar väga in att Myrten kan ha siat någon annan än Pega. Det kommer liksom inte ens upp till diskussion, intressant.

Jag tänkte just skriva detsamma. Finner teorin rätt märklig:

Jag ser det som mest troligt att Myrten siat Pegasus, och om hon då fått fram att Pegasus varit en god roll, varför skulle hon då lagt sin röst på denna? Detta är självklart ett stort OM, vilken är anledningen till att jag är redo att ändra min röst ifall något annat sticker ut.

Myrten pratar ju dessutom om att de passiva spelarna (där jag räknades in :o) kändes ulviga, men har samtidigt inte riktat några misstankar mot just mig = ytterligare en hint mot Pegasus?

Siaren har ju en otroligt viktig och avgörande roll, det är klart att hon inte vill sticka ut och riskera att bli trollmat, vilket kan vara anledningen till de tvetydliga teorierna som både säger bu och bä.

Soffiproppi röstade ju själv på Pega DL2. Jag vet inte om det är därför hon tycker att det är "troligt" att han siats, d v s hon misstänker honom och får på detta sätt bekräftelse. Statistiskt sett hade ju vem som helst kunnat siats. De flesta är ju goda, om siaren siar en god så kan man ju inte utläsa något ur siarens röst.

Baseras dagens röst i stort sett bara på den potentiella sian?

Mammas2 - Oavsett vad den skatan skriver om mig (:p) så tycker jag att hon verkar vara god. Det är, som jag skrivit tidigare, mest en känsla. Jag känner starkare för det här för varje inlägg hon skriver i princip. Det känns verkligen inte bra att förlita sig på en känsla så här långt in i leken, men jag hittar inget misstänkt i det hon skriver (för att jag tycker att hennes inlägg genomsyras av ärlighet och har därför svårt att hitta något, troligen). Jag hittar dock inte heller något som skulle sätta henne på goda-lista, det är bara min känsla. Som förhoppningsvis stämmer eftersom hon annars har kollrat bort mig helt, ingen annan verkar ju tycka samma sak som jag dessutom.
Jag har svårt att tro att Mammas är ulv. Ensam eller med någon. Därför kommer hon inte få min röst i dagens läge.

Niyama - Känns också ärlig. Men jag är sjukt skeptisk till att hon skulle vara god, bara för att hon alltid lurar mig/jag aldrig kan avläsa vad för roll hon har. Att hon inte var så aktiv första eller andra (?) dagen gör det lite svårare att placera henne tycker jag. Men det är ingenting hon heller har skrivit som jag reagerat på.

Jag har verkligen ingen aning!!

Jag tycker efter mycket övervägande att SoffiProppi och Pegasus skrivit mest skumt (även om jag vet att jag "skyddat" Pegasus tidigare, å andra sidan skrev jag också i det teorrinlägget att Pegasus ofta lurar mig för att jag inte kan läsa honom). Därför är dessa två mina starkaste kandidater. Om vi nu ska gå på Myrtens (?) teori om inaktiva deltagare så var ju både SoffiProppi och Pegasus inaktiva dag1. Men ja, det säger ju inte så mycket erkänner jag. Bara en notis.

Återkommer.

[...]Jag tycker efter mycket övervägande att SoffiProppi och Pegasus skrivit mest skumt (även om jag vet att jag "skyddat" Pegasus tidigare, å andra sidan skrev jag också i det teorrinlägget att Pegasus ofta lurar mig för att jag inte kan läsa honom). Därför är dessa två mina starkaste kandidater. Om vi nu ska gå på Myrtens (?) teori om inaktiva deltagare så var ju både SoffiProppi och Pegasus inaktiva dag1. Men ja, det säger ju inte så mycket erkänner jag. Bara en notis.

Återkommer.

Jag upprepar att jag inte lagt fram någon teori om att inaktiva deltagare skulle vara ulviga!

Det närmaste vi kan komma är väl att Niyama lade en röst på FreeLou för att hen hade varit inne i tråden, varit aktiv på buke men inte var aktiv i tråden, vilket var grunden för rösten. Men det är ju några km från att jag skulle ha en teori om inaktiva deltagare.

Jag har understrukit det tidigare sedan jag kom tillbaka. Och jag undrar, har du missat det eller är det ett alibi? En teori från en godförklarad spelare kan ju användas för att rösta efter.

Senast ändrad:

Det kan väl inte vara en groda???

Jo, det tror jag att det är. Eller, det ser ut som något taget från en animerad film tycker jag och då är det svårt att uttala sig om något. Men om det är en riktig bild sas så slår jag ett slag för groda.

Jag upprepar att jag inte lagt fram någon teori om att inaktiva deltagare skulle vara ulviga!

Det närmaste vi kan komma är väl att Niyama lade en röst på FreeLou för att hen hade varit inne i tråden, varit aktiv på buke men inte var aktiv i tråden, vilket var grunden för rösten. Men det är ju några km från att jag skulle ha en teori om inaktiva deltagare.

Jag har understrukit det tidigare sedan jag kom tillbaka. Och jag undrar, har du missat det eller är det ett alibi? En teori från en godförklarad spelare kan ju användas för att rösta efter.

Det var inte det jag syftade på heller, har för mig att du skrivit något mer om inaktiva deltagare, men kanske det var någon annan trots allt? Därav frågetecknet efter ditt namn.

Ska se om jag kan leta upp.

Du behöver inte, jag tror jag vet var det var - att jag känner en stark drift att rösta på dem (så det har inte med spelet att göra egentligen, men ibland bara känner jag så!:D)

Var det detta du menade att hon skrivit om inaktiva spelare?

Yep, det är jag.

Jag återvänder tillbaka till det märkliga käket av Mammas1 natt 1. Igår slog det mig att det finns en möjlig förklaring som inte har diskuterats, nämligen att det var lite tomt i lyan (p g a inaktiva spelare) och att Mammas1 käkades med förhoppning att få in henne där. Dock är jag lite osäker på hur det hela stämmer med antalet onda. Killa var troll och det bör ju ha funnits ett troll till i lyan (eller var trollen nu bor) som kunde käka. Alt att Killa valde käket och den käkade plötsligt var ensam i lyan. Fast då borde väl inte LL ha neutraliserat ensamvargen? Hittar inte uppdateringen där det framgår om ensamvargen blev ond, god eller om man inte vet. Letar...

Du behöver inte, jag tror jag vet var det var - att jag känner en stark drift att rösta på dem (så det har inte med spelet att göra egentligen, men ibland bara känner jag så!:D)

Nej, det var ju det det inte var :p

Det handlade om att Killaloe var ensam i lyan.

Yep, det är jag.

Jag återvänder tillbaka till det märkliga käket av Mammas1 natt 1. Igår slog det mig att det finns en möjlig förklaring som inte har diskuterats, nämligen att det var lite tomt i lyan (p g a inaktiva spelare) och att Mammas1 käkades med förhoppning att få in henne där. Dock är jag lite osäker på hur det hela stämmer med antalet onda. Killa var troll och det bör ju ha funnits ett troll till i lyan (eller var trollen nu bor) som kunde käka. Alt att Killa valde käket och den käkade plötsligt var ensam i lyan. Fast då borde väl inte LL ha neutraliserat ensamvargen? Hittar inte uppdateringen där det framgår om ensamvargen blev ond, god eller om man inte vet. Letar...

Det var alltså detta jag syftade på när jag skrev inaktiva spelare.

Jag får väl dock erkänna att jag inte riktigt vet vad den kommentaren av mig gav, att om man skulle gå på din teori om inaktiva spelare så var både SoffiProppi och Pegasus inaktiva första dagen (åtminstone runt DL), men en notis i alla fall att de faktiskt var inaktiva.

*KL*

Alltså Soffiproppi: jag får för mig att hon inte spelat jättemycket eftersom hon inte riktigt har koll på hur siorna funkar etc. På något ställe skriver hon om spionen "Det var väl en god roll?" Jag gör kanske ett tankefel, men jag tänker att det ändå (om det är ärligt och inte skrivet för att förleda) kan tolkas som att hon är god. För vore hon troll eller ensamtroll, skulle hon väl ändå ha koll på sina medspelare? Medan jag kan förstå att som god snurrar rollerna ibland.

Nej, det var ju det det inte var :p

Det handlade om att Killaloe var ensam i lyan.

Det var alltså detta jag syftade på när jag skrev inaktiva spelare.

Jag får väl dock erkänna att jag inte riktigt vet vad den kommentaren av mig gav, att om man skulle gå på din teori om inaktiva spelare så var både SoffiProppi och Pegasus inaktiva första dagen (åtminstone runt DL), men en notis i alla fall att de faktiskt var inaktiva.

Men herregud, den skrev jag ju bara för några timmar sedan! Menar du att jag skall komma ihåg den?:rofl:

Ska fundera över det hela.

Något annat - om Pegasus inte röstar idag lär han ju bli kickad.

Sasse och Niyama - med det menar jag att om TLV var en ursprunglig ulv och inte varit inloggad på Buke på jättelänge så skulle jag i alla fall gissa (om jag var i lyan) att LL skulle ersätta rollen rätt omgående, spec med tanke på den låga aktiviteten. För att få fart på leken.

Och då tänker jag att lyan kanske gärna vill ha in Mammas och därför käkas hon.

Men herreguuud, här sitter jag och börjar så smått tycka att du känns god, så skriver du ett inlägg där du beskriver alla deltagare som jag känner om dem? :mad: Nu är jag ju osäker igen, gah! :p

Något annat - om Pegasus inte röstar idag lär han ju bli kickad.

Ja, det lär han ju bli. Vilket gör att man kanske ska rösta på någon annan och hoppas att han är ond och åker ut av LL.

Lite teorier än så länge.

Okej. Jag har väldigt svårt att säga något egentligt om SoffiProppi, detta mest för att hon knappt skrivit något de första två dagarna och sedan idag har hon förvisso skrivit, men med något underliga/förvirrade teorier. Det jag reagerat på är, som redan påpekats, varför hon så strångt går på linjen att just Pegasus siats och inte verkar se att det inte behöver vara så. Det känns faktiskt lite märkligt. Niyamas teori var också intressant gällande detta, att SoffiProppi som ulv kan ha trott att Myrten siat honom och väljer därför att rösta tidigt på honom för att ge sig själv alibi.

Som Myrten så tror jag inte heller att SP är så van spelare (?) och att det kan vara därför hennes teorier ibland är underliga. Hon kan ju dock vara ond ändå, men jag kommer inte lägga en röst på henne pga underliga teorier/hur hon uttrycker sig dvs.

Sasse och Niyama - med det menar jag att om TLV var en ursprunglig ulv och inte varit inloggad på Buke på jättelänge så skulle jag i alla fall gissa (om jag var i lyan) att LL skulle ersätta rollen rätt omgående, spec med tanke på den låga aktiviteten. För att få fart på leken.

Och då tänker jag att lyan kanske gärna vill ha in Mammas och därför käkas hon.

Tack för förklaringen.

Mammas: Sorry då :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar