Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Uppdatering från LL

Moderatorerna kallar till allmänt forummöte, man drar igång betaversionen av Buke-chatten och helt plötsligt har alla användare möjlighet att prata med varandra samtidigt vilket gör att att Buke för första gången kraschar utan att någon gjort en attack utifrån. Alla användare får panik och vänder sig emot den person som råkat skriva det sista inlägget på chatten direkt innan kraschen: SoffiProppi

SoffiProppi var Blodgivare

Natt-DL kl 21.35

Okej. Det här känns inte alls bra.

Men nu när du då fortfarande lever Mammas så undrar jag över detta.

Nu när jag läste om hittade jag det här inlägget. Hittills har Sasse känts rätt god men här var det lite som inte stämde. Dels har jag varit lite fundersam kring Pegasus, och här tycker jag att hon lite diskret försvarar honom och leder sedan in på Myrten. Det är liksom ett genomgående försvar av honom nästan, och jag kan inte se vad som föranleder det. Visst köper jag om hon inte misstänker honom, men här känns det som mer än bara avsaknad av misstanke?

Speciellt det (av mig) fetade angående Myrten tycker jag är intressant, hon hänvisar till mig(1), som vi alla vet är god, men lägger till teorier. Just sättet hon skriver det på triggar mina varningsklockor lite.

Här verkar du tro att jag är ond och det kändes i alla fall för mig som att jag var din starkaste kandidat. Men efter mitt teoriinlägg om alla, så verkar du plötsligt ändra dig och sätta mig mer åt goda hållet. Varför?

*KL*

Intressant utveckling - eller inte.

Mammas och Sasse har nu samröstat två DL. Känns som något två ulvar inte skulle göra, men just därför så...

Niyamas röstmotivering gav mig kalla kårar. Fråga mig inte varför, men just att hon följer den enda godförklarade spelaren gör ju att det finns möjlighet till lätt godförklaring av sig själv. Nu, såhär efter DL känns det plötsligt ulvigt. Niyama och en lya-kompanjon har hypotetiskt lyckats styra det hela.

Men jag tror iofs att om hon vore god skulle rösten falla på samma sätt. Jag vet inte, det var något i motiveringen... magkänsla?;)

Och om Pega vet vi inget mer än igår!

Senast ändrad:

För att du sammantaget fortfarande känns mer god än ond. Det var några saker som jag reagerade över, men allt i övrigt av det du skrivit ger mig en god känsla. Bortsett från att jag nojar när du skriver att du tycker att jag känns god, men det är ju bara känsla och inget jag tillskriver för mycket. Just de pendlingarna går min hjärna igenom åtta gånger per inlägg jag läser, ungefär. :p

Jag tycker också Niyamas röst var skitläskig. Så jag är numera inne på att Niyama och Mammas faktiskt kan vara ulvar. Om Pegasus kickas och skulle vara det så vet jag inte alltså... Niyamas röst och det Mammas skrivit sedan hon ansett mig mer god är bara sjukt skumt.

Niyamas röstmotivering gav mig kalla kårar. Fråga mig inte varför, men just att hon följer den enda godförklarade spelaren gör ju att det finns möjlighet till lätt godförklaring av sig själv. Nu, såhär efter DL känns det plötsligt ulvigt. Niyama och en lya-kompanjon har hypotetiskt lyckats styra det hela.

Men jag tror iofs att om hon vore god skulle rösten falla på samma sätt. Jag vet inte, det var något i motiveringen... magkänsla?;)

Fast vad skulle jag göra? Jag vet inte var jag har nån av de andra och de minst dåliga alternativet kändes som att följa en spelare jag i alla fall vet är god.

Motiveringen var väldigt stressad.

Sasse - vill jag spontant sätta åt det godare hållet baserat på en magkänsla typ. Bara det faktumet gör att jag blir extremt misstänksam, hon har en förmåga att verka god när hon är ond. Å andra sidan verkar hon ofta god när hon är ond också.

Förresten, eh va? :p Jag verkar alltså ofta god när jag är ond, dubbelt upp! :D :p

Inser att man borde tagit hänsyn till det faktum att någon ställt frågor om hur blodgivaren fungerar. Det borde gett en vink åt Soffipropps håll egentligen. Vi andra vet väl hur blodgivaren funkar.:banghead:

Färdignojat! :D Nu nojar för att du tvärvände för att du sett att jag virrat ihop mig och att du hugger på ett lätt byte istället. :p

Hahaha, precis! ;) Nej, vänd på ond och god en gång. Inte i båda meningarna dock! :D

Fast vad skulle jag göra? Jag vet inte var jag har nån av de andra och de minst dåliga alternativet kändes som att följa en spelare jag i alla fall vet är god.

Motiveringen var väldigt stressad.

Ja, jag håller ju med dig egentligen. Men du är så bra på att luras, så man blir ju nojjig:D! Och det är jag fortfarande.

Fast du "tvärvände" ju också, med att först misstänka mig så pass att det såg ut som att du såg mig som en klar ulv, och sedan i princip godförklara.

Fast nej, jag håller inte alls med. Det var snarare att det skumma drog över dig till neutral, men sedan övervägde det goda ändå till sist?

Uppdatering från LL

Äntligen verkar det som lugnet lagt sig över Bukefalos och moderatorerna och vanliga forumanvändare kan andas ut. Men vem vet vad morgondagen för med sig...

Pegasus kickas pga inaktivitet.
Pegasus var Troll

DL kl 21, Natt-Dl kl 21.35

Ja, fast du vet ju att det inte var så jag menade det, så varför kontra till mig att jag gjorde det med? Att använda det i teorier mer allmänt köper jag, då ska du såklart gå på din uppfattning även om jag har en annan, men varför skriva så till mig om du inte vill ha mitt svar?

Jaha. Nu sprack min teori om att Niyama och Mammas kunde vara ulvar ihop, men det är såklart jättebra att vi fick bort en.

Så Myrten, eftersom jag vet att du är god åtminstone :p - vad är dina tankar?

Jag är skitnojig över Mammas sätt att "godförklara" mig, det känns som att hon brukar eller åtminstone ibland skriver på ett sådant sätt när hon är ond. Hur ofta gör hon sådant när hon är god?? Samtidigt så talar hennes röststatistik lite emot henne tycker jag, varför rösta så uppseendeväckande som hon har gjort om hon är ond?

Niyama då, det mesta jag reagerat på henne är hennes röst/motivering nu på Mammas. Som hon säger så, ja, vad skulle hon göra. Men jag reagerar också över hennes motivering. Det är bara något underligt med den.

Tror dock inte att jag kommer vara aktiv och teoria en massa ikväll, utan tar det imorgon.

Såå, Niyama eller Sasse då. :crazy: Det känns ju lätt att försöka lista ut det. Just nu orkar jag inte, men ska försöka gå igenom dem under natten.

Ja, fast du vet ju att det inte var så jag menade det, så varför kontra till mig att jag gjorde det med? Att använda det i teorier mer allmänt köper jag, då ska du såklart gå på din uppfattning även om jag har en annan, men varför skriva så till mig om du inte vill ha mitt svar?

Nej men alltså, förstår du öht att jag kan tänka så? Du hade mig veterligen inte skrivit något om att jag var mer som god innan du skrev att du misstänkte mig (eller att du reagerade på vissa saker jag skrivit) och sedan en kort stund efteråt säger du att du håller mig mer som god. Är det då konstigt att jag funderar kring det? Hur ska jag veta att du hållit mig mer som god tidigare, om du inte skrivit det, och neutral med det du reagerat på och till sist god igen?

Paddan: Jag tror dina kunskaper är dåliga :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar