Sv: Ulvlek - Bukeleken
Efter att ha tänkt lite känner jag mig just nu benägen att sätta Mammas åt det goda hållet.
Anledningen är främst Mammas teorier om Pega. Direkt efter att Mammas är återuppväckt skriver hon:
Hej och hej!
Rent spontant reagerar jag lite på killas kommentar kring pegasus, är den för att vi ska tänka kring honom. Frågan är ju dock om det är lite alibi eller bara försök till misstanke av god.
//mammas - lite bättre än Jesus, återuppstår pronto!
Om Mammas väcktes upp till att ingå i lyan känns det aningen apart att direkt och helt föra fram potentiella misstankar mot sin kollega. Nu backar ju inte Mammas för sådant, det vet vi. Men här känns det inte som det är motiverat p g a vad som händer i spelet för övrigt.
Sedan återvänder Mammas till Pega igår:
Läser igenom leken och fastnade för denna. Skummade då igenom leken igen, plus sistasidan på anmälningstråden, utan att hitta en enda antydning till att Killa har dåligt med tid.... Så har Pega blandat ihop Killa med någon eller har hon sagt det i lyan?
Och tar upp det igen när hon inte får respons:
Btw, ingen som har några reflektioner angående mitt inlägg om Pegasus?
Något som komplicerar situationen är att ensamvargen finns. Från början var den ond men kände inte till de onda eller ingick i lyan. Sedan ändrades rollen. Som jag ser det finns det bara två alternativ:
1. Ensamvargen är fortfarande ond och ingår nu i lyan.
2. Ensamvargen är numera god.
Mammas första tankar runt Pega (direkt efter att hon återföddes) behöver inte betyda att hon är god. Hon kan ju fått ensamvargens roll och därmed inte veta vilka som är onda eller goda. Men igår - i så fall kastar hon verkligen misstankar mot kollegan
och tar upp dem igen när ingen annan kommenterar dem. Som sagt, det kan hon göra men det känns inte helt motiverat.
Naturligtvis kan hon ha gissat att Pega skulle utebli och därmed insett att han var körd = lika bra att alibiteoria mot honom. Men sedan har vi rösten på mig DL2. Där räddar ju faktiskt Mammas Pega från lottning (eftersom Soffiproppi inte motiverade hade det väl blivit lottning mellan alla som fått en röst?), något som känns icke-Mammas om hon sitter i lyan. Fast så är det där med ensamvargen igen...
Som synes mycket fram och tillbaka, men jag känner ändå att min vågskål väger över från Mammas mot Niyama. Sasse har jag nollkoll på. Walls of text var det!