Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

:rofl: Vem tänder på en hulk? :p

Jag kan väl inte veta HUR fanatisk du är när det gäller grönt. Tänkte att du kanske blir alldeles [infoga diverse uttryck från familjeliv] när du ser en grön snubbe.

Förresten har jag en gång varit hulken på maskerad (typ 1982). Färgen gick inte bort.

Att ni övriga inte bör lita för mycket på mig. Det enda man vet är att jag inte har en dold agenda. Annars känner jag det som att jag... är ute och snedseglar.

Eftersom du är den enda som går att lita på är det bäst att göra som du gör. Det är alltså ditt ansvar att hitta trollet imorgon (för nu kan det väl bara var ett kvar?). KÄNN PRESSEN! :D

*kl*
Jösses vad ni skriver. Stack iväg och hämtade ut medicin och ni lyckas prestera nästan 40 nya inlägg på den tiden.

Tillägg; Jag vill ha Niyamas och Mammas tankar också, men jag litar inte på att någon av dom är ärliga. Jag vet åtminstone att du ÄR ärlig.

Mer koncentrerade tankar kommer imorgon efter ytterligare en genomläsning. Spontant tycker jag att Mammas känns ondare än du gör, men jag känner mig långt ifrån säker.

Funderar på valet att käka Mammas1. Ja, som Myrten skrev känns det som att det är något du skulle kunna göra. Funderar på vad som är troligast: att du käkat Mammas1 eller att Killa/Pegas käkat Mammas1 och i så fall tror jag på teorin om att det var för att få in henne i lyan.

Mer koncentrerade tankar kommer imorgon efter ytterligare en genomläsning. Spontant tycker jag att Mammas känns ondare än du gör, men jag känner mig långt ifrån säker.

Funderar på valet att käka Mammas1. Ja, som Myrten skrev känns det som att det är något du skulle kunna göra. Funderar på vad som är troligast: att du käkat Mammas1 eller att Killa/Pegas käkat Mammas1 och i så fall tror jag på teorin om att det var för att få in henne i lyan.

Ja alltså, ni får ju gärna tro att jag skulle ha kunnat käka Mammas. Men jag har aldrig gjort det och inte heller i den här leken, oavsett hur osannolikt ni tycker att det är :p

Förövrigt vet jag inte heller vem som är ulv. Men om jag skulle behöva välja väldigt snabbt så hade min tanke gått till dig. För att jag tycker det är skumt att Mammas röstat som hon gjort om hon varit ond. Det är rätt uppseendeväckande röster hon lagt. Men jag gillar för den delen inte hur hon skrev om och till mig innan deadline. Ska tänka på vem av er det kan vara. Kommer således in med tankar kring varför jag tror mest om dig imorgon.

Edit: Jag hade definitivt inte käkat Mammas för att få in henne i lyan. När jag är ond vill jag ha henne i andra laget så att jag kan kollra bort henne, för det är halva nöjet med att spela med Mammas tycker jag. :p Men som sagt får ni ju tycka och tänka vad ni vill.

Senast ändrad:

Det är rätt uppseendeväckande röster hon lagt.

Haha, och det är inte mina röster? Först missade jag, sen sämsta motiveringen på en oaktiv för att jag inte hade nån aning om vem jag skulle rösta på och ja, sista rösten verkade ju vara uppseendeväckande :p

Haha, och det är inte mina röster? Först missade jag, sen sämsta motiveringen på en oaktiv för att jag inte hade nån aning om vem jag skulle rösta på och ja, sista rösten verkade ju vara uppseendeväckande :p

Men jag tycker ändå att du har varit diskretare, överlag också. Mammas har ju också haft två tunt motiverade röster som båda har varit andraröster på deltagare som dött. Visst kan hon vara ond ändå och bara spela lustigt för att hon har ont om tid, eller något. Men jag tycker ändå det är något som talar emot att hon skulle vara ond, och mer för att du skulle vara det.

Edit: Jag hade definitivt inte käkat Mammas för att få in henne i lyan. När jag är ond vill jag ha henne i andra laget så att jag kan kollra bort henne, för det är halva nöjet med att spela med Mammas tycker jag. :p Men som sagt får ni ju tycka och tänka vad ni vill.

:rofl: :D

Att du inte skulle bry dig vet jag väl, men jag tänkte på alla andra som hänger i tråden. Det var mest bara att det är sånt som kan pågå i hjärnan. Iof är jag inte en seriemördare, och jag hade inte sett en häst bli slicead i min hjärna förrän efter att jag sett filmen, men ändå. :p

Uppdatering från LL

Moderatorerna kallar till allmänt forummöte, man drar igång betaversionen av Buke-chatten och helt plötsligt har alla användare möjlighet att prata med varandra samtidigt vilket gör att att Buke för första gången kraschar utan att någon gjort en attack utifrån. Alla användare får panik och vänder sig emot den person som råkat skriva det sista inlägget på chatten direkt innan kraschen: SoffiProppi

SoffiProppi var Blodgivare

Natt-DL kl 21.35

Uppdatering från LL

Äntligen verkar det som lugnet lagt sig över Bukefalos och moderatorerna och vanliga forumanvändare kan andas ut. Men vem vet vad morgondagen för med sig...

Pegasus kickas pga inaktivitet.
Pegasus var Troll

DL kl 21, Natt-Dl kl 21.35

Men aaaah, era skurkar!! Jag som precis börjat bli lite varm i kläderna...:arghh:

Haha! Hur länge var du grön? :p

Flera dagar:crazy:!

Eftersom du är den enda som går att lita på är det bäst att göra som du gör. Det är alltså ditt ansvar att hitta trollet imorgon (för nu kan det väl bara var ett kvar?). KÄNN PRESSEN! :D[...]

Det här inlägget får mig att bli väldigt misstänksam mot Niyama! Anledningen är att jag känner igen situationen. I en lek för kanske ett år sedan var det tillslut bara jag (som var god), Niyama och en godförklarad spelare kvar. Jag visste ju att det var Niyama som var ulv eftersom jag själv var god, men det visste ju inte den godförklarade. Och det var precis samma taktik från Niyamas sida - "Jag följer dig." Det är kusligt likt.

Det man vet med en godförklarad spelare är ju att den inte har en dold agenda. Däremot blir man ju inte bättre på att hitta de onda för att man är godförklarad. Så att följa någon är ju ett risktagande - om man själv är god.

Nu är det väl skämt i att det är mitt ansvar att hitta trollet (för jag håller med, det bör bara vara ett kvar). Men för säkerhets skull: tänk på att jag är faktiskt den som har minst chans att göra det. Ni två övriga goda har två spelare att välja på. Om ni så gissar är det femtio procents chans att gissa rätt. Jag har en chans på tre att gissa rätt.

Irriterande nog har jag insett att jag är upptagen ikväll. Jag och en kollega skall ut och ta en öl. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Problemet är ju att om jag röstar och röstar fel så kan ulven följa mig och tvinga fram en lottning oavsett om de två andra goda spelarna lyckas hålla ihop och rösta rätt. Jag får nog försöka gå igenom leken så gott jag kan och sedan lägga en röst och kolla telefonen runt 20.30 eller så för att se vad som har hänt. Men jag kan inte teoria från telefonen, men däremot ändra en röst om jag tycker att det är motiverat.

Snabbt svar, ska iväg till tandläkaren:

Jag tänkte när jag skrev det där att nu blir du säkert misstänksam, men ja, det var ett skämt!

(Och ja, givetvis tycker jag att det är en bra idé att följa den jag vet är god om jag inte tycker att den röstar helt åt helvete, så visst: jag skulle göra det även som ond för det skulle bli lite uppenbart om jag plötsligt inte tyckte det.)

Efter att ha tänkt lite känner jag mig just nu benägen att sätta Mammas åt det goda hållet.:eek: Anledningen är främst Mammas teorier om Pega. Direkt efter att Mammas är återuppväckt skriver hon:

Hej och hej! :D

Rent spontant reagerar jag lite på killas kommentar kring pegasus, är den för att vi ska tänka kring honom. Frågan är ju dock om det är lite alibi eller bara försök till misstanke av god.

//mammas - lite bättre än Jesus, återuppstår pronto! ;)

Om Mammas väcktes upp till att ingå i lyan känns det aningen apart att direkt och helt föra fram potentiella misstankar mot sin kollega. Nu backar ju inte Mammas för sådant, det vet vi. Men här känns det inte som det är motiverat p g a vad som händer i spelet för övrigt.

Sedan återvänder Mammas till Pega igår:

Läser igenom leken och fastnade för denna. Skummade då igenom leken igen, plus sistasidan på anmälningstråden, utan att hitta en enda antydning till att Killa har dåligt med tid.... Så har Pega blandat ihop Killa med någon eller har hon sagt det i lyan?

Och tar upp det igen när hon inte får respons:

Btw, ingen som har några reflektioner angående mitt inlägg om Pegasus?

Något som komplicerar situationen är att ensamvargen finns. Från början var den ond men kände inte till de onda eller ingick i lyan. Sedan ändrades rollen. Som jag ser det finns det bara två alternativ:

1. Ensamvargen är fortfarande ond och ingår nu i lyan.
2. Ensamvargen är numera god.

Mammas första tankar runt Pega (direkt efter att hon återföddes) behöver inte betyda att hon är god. Hon kan ju fått ensamvargens roll och därmed inte veta vilka som är onda eller goda. Men igår - i så fall kastar hon verkligen misstankar mot kollegan och tar upp dem igen när ingen annan kommenterar dem. Som sagt, det kan hon göra men det känns inte helt motiverat.

Naturligtvis kan hon ha gissat att Pega skulle utebli och därmed insett att han var körd = lika bra att alibiteoria mot honom. Men sedan har vi rösten på mig DL2. Där räddar ju faktiskt Mammas Pega från lottning (eftersom Soffiproppi inte motiverade hade det väl blivit lottning mellan alla som fått en röst?), något som känns icke-Mammas om hon sitter i lyan. Fast så är det där med ensamvargen igen...

Som synes mycket fram och tillbaka, men jag känner ändå att min vågskål väger över från Mammas mot Niyama. Sasse har jag nollkoll på. Walls of text var det!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 723
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 572
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar