Sv: Ulvlek - Bukeleken
Funderar kring utröstningen av Soffiproppi. Den första som för fram teorin om samspel mellan henne och Pega (som alla verkar överens om var skum) är Niyama:
Efter att ha lanserat detta röstar Niyama sedan inte på Soffiproppi utan följer den enda känt goda spelaren och röstar på Mammas. Ju mer jag tänker på det, desto mer orolig blir jag. Att undvika att rösta ut goda spelare är ju trevligt när man är ulv. Det får man väl säga att både Mammas och Sasse inte har gjort denna lek. Och visst kan det vara en taktik från någon av dem. Eller inte.
Just nu lutar det för min del mest åt Niyama, men jag är orolig för jag litar aldrig på Mammas och känner att jag har svårt att få grepp om Sasse.
Funderar kring utröstningen av Soffiproppi. Den första som för fram teorin om samspel mellan henne och Pega (som alla verkar överens om var skum) är Niyama:
[...]Pegasus har varit skum (bland annat Myrten har ju redan tagit upp det så jag behöver inte upprepa), men det är han ju alltid så det säger egentligen inget om hans roll. Som sagt gör det mig nojig att SoffiProppi ser det som troligt att Myrten siat Pegasus utan att ens överväga andra alternativ. Det känns lite ulvigt, som att hon tar chansen att rikta misstankar åt Pegasus när siaren röstat på denne, fast han mycket väl kan vara god?
Med ovanstående resonemang skulle jag hålla Pegasus åt det goda hållet och SoffiProppi åt det onda. Inser att jag måste leta upp röstlistorna för att fortsätta mitt resonemang. Fick just en tanke om att både SoffiProppi och Pegasus skulle kunna vara onda, och att SoffiProppi tar det som troligt att Pegasus blivit siad för att hon vet att han är ond och tänker att han är körd nu, och lägger tidig röst som hon håller öppet för att ändra, dvs om han inte skulle vara körd kan hon ändra för att rädda honom och sedan kan onda vinna om de lyckas med käket? Hon röstade på Pegasus redan igår, men utan motivering så bara genom att läsa reglerna kunde hon veta att den inte skulle räknas. Långsökt kanske? SoffiProppi har bara skrivit fyra inlägg i tråden så det är svårt att få nån uppfattning om henne. [...]
Efter att ha lanserat detta röstar Niyama sedan inte på Soffiproppi utan följer den enda känt goda spelaren och röstar på Mammas. Ju mer jag tänker på det, desto mer orolig blir jag. Att undvika att rösta ut goda spelare är ju trevligt när man är ulv. Det får man väl säga att både Mammas och Sasse inte har gjort denna lek. Och visst kan det vara en taktik från någon av dem. Eller inte.
Just nu lutar det för min del mest åt Niyama, men jag är orolig för jag litar aldrig på Mammas och känner att jag har svårt att få grepp om Sasse.