Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Funderar kring utröstningen av Soffiproppi. Den första som för fram teorin om samspel mellan henne och Pega (som alla verkar överens om var skum:D) är Niyama:

[...]Pegasus har varit skum (bland annat Myrten har ju redan tagit upp det så jag behöver inte upprepa), men det är han ju alltid så det säger egentligen inget om hans roll. Som sagt gör det mig nojig att SoffiProppi ser det som troligt att Myrten siat Pegasus utan att ens överväga andra alternativ. Det känns lite ulvigt, som att hon tar chansen att rikta misstankar åt Pegasus när siaren röstat på denne, fast han mycket väl kan vara god?

Med ovanstående resonemang skulle jag hålla Pegasus åt det goda hållet och SoffiProppi åt det onda. Inser att jag måste leta upp röstlistorna för att fortsätta mitt resonemang. Fick just en tanke om att både SoffiProppi och Pegasus skulle kunna vara onda, och att SoffiProppi tar det som troligt att Pegasus blivit siad för att hon vet att han är ond och tänker att han är körd nu, och lägger tidig röst som hon håller öppet för att ändra, dvs om han inte skulle vara körd kan hon ändra för att rädda honom och sedan kan onda vinna om de lyckas med käket? Hon röstade på Pegasus redan igår, men utan motivering så bara genom att läsa reglerna kunde hon veta att den inte skulle räknas. Långsökt kanske? SoffiProppi har bara skrivit fyra inlägg i tråden så det är svårt att få nån uppfattning om henne. [...]

Efter att ha lanserat detta röstar Niyama sedan inte på Soffiproppi utan följer den enda känt goda spelaren och röstar på Mammas. Ju mer jag tänker på det, desto mer orolig blir jag. Att undvika att rösta ut goda spelare är ju trevligt när man är ulv. Det får man väl säga att både Mammas och Sasse inte har gjort denna lek. Och visst kan det vara en taktik från någon av dem. Eller inte.

Just nu lutar det för min del mest åt Niyama, men jag är orolig för jag litar aldrig på Mammas och känner att jag har svårt att få grepp om Sasse.

Irriterande nog har jag insett att jag är upptagen ikväll. Jag och en kollega skall ut och ta en öl. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Problemet är ju att om jag röstar och röstar fel så kan ulven följa mig och tvinga fram en lottning oavsett om de två andra goda spelarna lyckas hålla ihop och rösta rätt. Jag får nog försöka gå igenom leken så gott jag kan och sedan lägga en röst och kolla telefonen runt 20.30 eller så för att se vad som har hänt. Men jag kan inte teoria från telefonen, men däremot ändra en röst om jag tycker att det är motiverat.

Menar du att kollegan inte skulle ha förståelse för att du måste teoria och rösta i denna lek? :p

Förövrigt har jag lite att göra under dagen idag så jag återkommer troligen inte förrän ikväll. Om jag inte får lite dötid emellanåt vill säga.

Men Myrten neeej.

Problemet är att jag inte vet vad jag ska skriva för att du ska förstå att jag är god. Det andra problemet är att jag inte alls vet vem av Mammas och Sasse som är ond. Känslan säger Mammas, men Mammas röstning talar nog ändå emot det. Det finns saker som talar för och emot båda :crazy:

*KL*

Ska som sagt iväg. Ärligt talat känns det nästan som om det vore bäst för goda sidan att jag inte röstade eftersom jag inte kan vara aktiv runt DL då ändå mycket händer som kan ge säkrare grund för rösten. Men det är inte min grej att skippa att rösta medvetet och med vetskap om vilka spelare som är kvar tror jag ingen av er tycker att jag skall göra det heller. Även om vi förlorar.

Ja ni... som jag skrev innan - ni andra har ju i alla fall en spelare ni kan bortse ifrån. Det känns väl skönt?:D *Sätter på sig offerkoftan* Jag inser att jag har tre extremt skickliga spelare framför mig och jag har ingen aning, men nu måste jag välja.

Mammas - misstänkte jag igår. Jag har inte släppt det, men funderat just detta att hon tar upp Pegasus två gånger. Visserligen brukar Mammas kunna misstänkliggöra sina kollegor, men i situationer där det verkligen inte behövs? Så har det varit nu. Sedan har hon röstat ganska uppseendeväckande, lagt två jättesena röster på goda spelare. Det känns nästan lite mer som goda Mammas, som kan framstå som väldigt stressad runt DL.

Sasse - tror jag inte är främmande för att vare sig käka Mammas1 första natten eller lägga en alibiröst på Killa vid DL1 (verkligen inte det sistnämnda, käket är aningen mer tveksamt i denna lek eftersom aktiviteten var så liten). För övrigt tycker jag att rösten på undertecknad DL2 var märklig och Sasse var med och röstade ut SP igår. Hon känns också lite ambivalent i förhållande till Pega. Jag uppfattar det som att det ändrar sig från att hon nästan tycker det är skumt att jag röstade på honom DL2, till att han är den hon misstänker mest vid DL3, men väljer att inte rösta på honom då eftersom han ändå skall bli kickad. Det känns ju rätt alibi-artad "Jag skulle helst vilja men han åker ju ändå..." typ. Pega själv hade inte skrivit något mellan det att jag röstade på honom och DL3. Bortsett från detta hittar jag inget märkligt om Sasse.

Både Sasse och Mammas har taskig röststatistik de två senaste dagarna, men herregud - vem har inte det av och till? Även som god.

Niyama - det som jag verkligen reagerar på är just uttalandena om att hon skall följa mig för att hon vet att jag är god. Som sagt, det kan man säga för att framstå som god men det är ju inte bästa sättet att hitta de onda. Sedan skrev jag redan dag 2 om att jag tyckte Niyamas röst på FreeLou var märkligt motiverad. Trodde Niyama verkligen att FreeLou var ond och höll sig undan därför? Den rösten känns väldigt lätt. Ett sätt att inte väcka uppmärksamhet liksom. Niyama skriver visserligen senare att hon väl inte misstänker FreeLou mer än någon annan, men på något sätt bryter rösten ett mönster. Tycker jag.

Det här är jättesvårt, för gör jag fel nu så riskerar jag ju att sänka goda sidan. Men å andra sidan - det här är ändå bara ett strategispel på nätet:D. Min tävlingsinstinkt gör kanske att jag tar lite för seriöst på det.

Alea iacta est. Jag korsar Rubicon och därmed röstar Myrten på Niyama.

Niyama - det som jag verkligen reagerar på är just uttalandena om att hon skall följa mig för att hon vet att jag är god. Som sagt, det kan man säga för att framstå som god men det är ju inte bästa sättet att hitta de onda.

Fast jag skriver ju också i leken och försöker hitta de onda? Just igår verkade det smartast att följa dig och jag blev jättestressad när jag såg hur rösterna låg. Sen skämtade jag om det senare på kvällen. Men det är liksom inte som att jag kommer följa dig och rösta på mig själv.

Sedan skrev jag redan dag 2 om att jag tyckte Niyamas röst på FreeLou var märkligt motiverad. Trodde Niyama verkligen att FreeLou var ond och höll sig undan därför? Den rösten känns väldigt lätt. Ett sätt att inte väcka uppmärksamhet liksom. Niyama skriver visserligen senare att hon väl inte misstänker FreeLou mer än någon annan, men på något sätt bryter rösten ett mönster. Tycker jag.

Jag skriver ju redan i rösten (har jag för mig) att jag inte direkt tror på det. Rösten måste ha motivering, jag var tvungen att rösta och hittade inget tillräckligt misstänksamt hos de aktiva. Hur kan det vara ett sätt att inte väcka uppmärksamhet? Just det är väl ett väldigt bra sätt att just väcka uppmärksamhet. Hade jag bara velat undgå uppmärksamhet så hade jag röstat på Sasse som jag lätt hade kunnat få ihop starkare teorier mot, men jag tvivlade för mycket och det kändes dåligt att lägga rösten där. Du säger ju emot dig själv - å ena sidan ska det vara ett sätt att inte väcka uppmärksamhet men å andra sidan bryter rösten ett mönster.

Jag lutar åt att Sasse är ulven, men jag är verkligen inte säker. Och med tanke på Myrtens röst kan vi på sin höjd få till lottning :crazy:

Jag gör säkert fel nu, men jag ska börja med mat och det är väl lika bra att rösta.

Niyama röstar på Sasse
då jag inte tror att Mammas hade jämnat ut mellan Myrten och Pegasus om hon var i lag med Pegasus.

Dock ser jag det som mer sannolikt att Mammas1 blev käkad av Killa och Pegas för att få in henne i lyan än att Sasse käkade Mammas1. Och Mammas skulle iofs kunna jämna ut sådär mellan Pegasus och Myrten eftersom hon tror att hon kan snacka sig ur allt. Men det känns lite väl vågat även för att vara Mammas och hon brukar inte skydda ulvkollegor? Och Sasse har kommit med en del skumma uttalanden och hennes reaktion på att Mammas1 käkades känns sådär. Förlåt Sasse om jag har fel!

Dock ser jag det som mer sannolikt att Mammas1 blev käkad av Killa och Pegas för att få in henne i lyan än att Sasse käkade Mammas1. Och Mammas skulle iofs kunna jämna ut sådär mellan Pegasus och Myrten eftersom hon tror att hon kan snacka sig ur allt. Men det känns lite väl vågat även för att vara Mammas och hon brukar inte skydda ulvkollegor? Och Sasse har kommit med en del skumma uttalanden och hennes reaktion på att Mammas1 käkades känns sådär. Förlåt Sasse om jag har fel!

Igår verkade du se det som troligt att jag kunde käka Mammas för att få in henne i lyan. Undrar mest varför du ändrat tanke angående det.

I övrigt så vet jag inte alltså. Jag tycker det talar mer för att du är ond än Mammas är det. Det enda jag egentligen reagerat på Mammas är hur hon skrev om och till mig precis innan deadline igår. Det är det enda. Innan dess har jag haft en känsla om att hon varit god. Jag tycker också att hennes röster talar emot henne. Och som Myrten säger är det också udda att hon "insisterar" på att vi ska läsa hennes teorier kring Pegasus och kommentera det.

Återkommer.

Igår verkade du se det som troligt att jag kunde käka Mammas för att få in henne i lyan. Undrar mest varför du ändrat tanke angående det.

Ja, jag ser ju fortfarande det som något du skulle kunna göra eftersom jag röstar på dig. Men som sagt kändes det något troligare att Killa/Pegas skulle göra det för att få in henne i lyan. Men jag vet inte! Som jag skrev så finns det ju saker som talar för och emot er båda.

Jag vill väl egentligen läsa hela leken ännu en gång, men jag hinner inte nu och jag vet inte om jag skulle bli så mycket klokare av det heller. Känns typ som 50/50 mellan er.

Har också funderat kring detta inlägget av Niyama.

Pegasus har varit skum (bland annat Myrten har ju redan tagit upp det så jag behöver inte upprepa), men det är han ju alltid så det säger egentligen inget om hans roll. Som sagt gör det mig nojig att SoffiProppi ser det som troligt att Myrten siat Pegasus utan att ens överväga andra alternativ. Det känns lite ulvigt, som att hon tar chansen att rikta misstankar åt Pegasus när siaren röstat på denne, fast han mycket väl kan vara god?

Med ovanstående resonemang skulle jag hålla Pegasus åt det goda hållet och SoffiProppi åt det onda. Inser att jag måste leta upp röstlistorna för att fortsätta mitt resonemang. Fick just en tanke om att både SoffiProppi och Pegasus skulle kunna vara onda, och att SoffiProppi tar det som troligt att Pegasus blivit siad för att hon vet att han är ond och tänker att han är körd nu, och lägger tidig röst som hon håller öppet för att ändra, dvs om han inte skulle vara körd kan hon ändra för att rädda honom och sedan kan onda vinna om de lyckas med käket? Hon röstade på Pegasus redan igår, men utan motivering så bara genom att läsa reglerna kunde hon veta att den inte skulle räknas. Långsökt kanske? SoffiProppi har bara skrivit fyra inlägg i tråden så det är svårt att få nån uppfattning om henne.

Ovan kan man konstatera att Niyama först sätter Pegasus som god, men sedan teoriar hon om ett samarbete mellan SoffiProppi och Pegasus. Hon är den som först påpekar ett eventuellt samarbete de två emellan. "Långsökt kanske?" kan ju tolkas som att hon kanske inte vill gå in på den linjen helt och hållet utan har det öppet, samtidigt som hennes andra teori är att Pegasus bör vara god. Vet inte om detta var förståeligt..

Jag vet inte om Niyama kan ha trott att Pegasus kunnat bli siad av Myrten, däremot kan hon ju ha trott att han kanske riskerade att bli kickad (iom att han verkade vara så inaktiv), och som ulv är det sådär att vara i lag med en annan ulv som inte är aktiv, och som dessutom kanske även riskerar att bli kickad. Hade jag varit ulv hade jag nog funderat en eller två gånger att offra den kollegan, just för att den ändå inte hjälper till i leken sas. Hellre själv och med eventuellt alibi än två varav den ena är inaktiv.

Jag vet inte, det var länge sedan jag var ulvkollega med Niyama och minns inte hur hon tänker kring saker och ting. Men jag tycker inte det är så otroligt att hon som ulv kan ha tyckt att det var lika bra att offra Pegasus pga att han inte var aktiv i leken. I detta fallet då (eftersom hon inte röstade på honom) plantera misstankar och se om någon hakar på.

Jag kommer att rösta nu, och kommer förhoppningsvis in senare igen för vidare teorier mot Niyama. Har dock dålig nätanslutning så vet ej säkert, men från mobilen i så fall.

Sasse röstar på Niyama då jag känner betydligt mer för henne. Jag tycker det talar emot Mammas med hennes röststatistik att vara ond, och även som sagt det Myrten har påtalat som Mammas skrev om Pegasus. Detta även om jag reagerade på Mammas igår runt DL, jag reagerade även på Niyama då också dock.

Sasse - tror jag inte är främmande för att vare sig käka Mammas1 första natten eller lägga en alibiröst på Killa vid DL1 (verkligen inte det sistnämnda, käket är aningen mer tveksamt i denna lek eftersom aktiviteten var så liten). För övrigt tycker jag att rösten på undertecknad DL2 var märklig och Sasse var med och röstade ut SP igår. Hon känns också lite ambivalent i förhållande till Pega. Jag uppfattar det som att det ändrar sig från att hon nästan tycker det är skumt att jag röstade på honom DL2, till att han är den hon misstänker mest vid DL3, men väljer att inte rösta på honom då eftersom han ändå skall bli kickad. Det känns ju rätt alibi-artad "Jag skulle helst vilja men han åker ju ändå..." typ. Pega själv hade inte skrivit något mellan det att jag röstade på honom och DL3. Bortsett från detta hittar jag inget märkligt om Sasse.

Fast hallå, hold your horses madam! Menar du att det varit mindre skumt om Sasse röstade på Pega, som ändå skulle åka? O_o Håller verkligen inte det, det om något skulle ju vara alibiröstande - varför rösta på någon som kommer kickas oavsett liksom? Å andra sidan, klart att Sasse om hon är ond tänker precis just så, att det vore för uppenbart att rösta på Pega och därför inte gjort det. Men ja, varför skulle hon göra det som god heller? Alltså, är det själva grejen du tycker är ulvig, eller är det att hon uttryckt sig på ett specifikt sätt som får dig att tro det, som hon inte skulle skriva som god alltså?

ÅH, herreguuud vad det är svårt. Ambivalent är inte bara mitt mellannamn, utan även såväl förnamn som efternamn... typ. O_o

Dessutom blir jag helt frågande, igår var alla tokmisstänksamma mot mig och jag tänkte att fasiken, nu förstör jag allt genom att bete mig misstänkt, men sedan tvärvänder alla och så står ni och väger mellan samma som mig. Vilket gör att Sasse pekar på Niya och Niya på Sasse, Myrten har lika mycket noll koll som jag (;)) och jag står i mitten förvirrad och läser samma inlägg om och om igen och bara "Ah, men å ena sidan... Fast å andra sidan" .... :mad:

;)

Nej men jag läser och läser. Jag är på sida typ 2-3, och även om Sasse kan framstå som rätt på och framåt så känns diskussionen med Killa lite out of character om hon är ond. Likaså förstarösten på Killa. Tills vi kommer till efter DL och detta inlägg kommer:

Fast vadå, om man skriver upp sig för lek vill man väl leka och gör sitt bästa? Jag har väldigt svårt att tänka mig att Killa skulle ha "gett klartecken" knappt innan leken hunnit börja. Hon skrev dessutom upp sig i leken sent. Hade det varit så att hon skrivit upp sig långt tidigare så okej, om få leken startat och hon kommit på att hon visst inte kunde - då kan jag tänka mig det scenariot du/ni målar upp. Men inte på detta sätt som nu förhåller sig. Ni får ju tro vad ni vill dock... Jag vet i alla fall vad jag har för roll, och jag har dessutom svårt att tänka mig att Lården är ond pga detta. Jag tror helt enkelt inte på att Killa offrat sig. Sedan kan det såklart vara så att Lården är ond ändå men röstade på Killa av en annan anledning. Men i alla fall, jag tror mer på att Killa lade en alibiröst på Mammas.

Skriver ftån mobilen. Kommer välan in senare igen.

EDIT: Såg uppdateringen. Vem käkar Mammas första natten? Hon brukar ju spsras flr att hon ofts är aktiv och kommer med mycket intressant. Jag har lite svårt att tro att andra väldigt aktiva, t.ex. Myrten skulle käka Mammas. Men förvisso, who knows. Annars går mina tankar till de mindre aktiva. Frågan är om det skulle ha varit någon som varit aktiv idag i leken, eller någon som missade att rösta med åtminstone hann in med nattpmet.

Aja. Orkar inte teoria från mobilen riktigt. Later!

Edit2: Vsd roligt att Mammas övertar TLVs roll. Comeback troll! Om det var någon erfaren som ville bli av med Mammas sp lär denne svära nu :D

Och hallåååå... Under förutsättning att hon är ond dårå: Misstänkt grej 1: Skriver om mig fast hon vet att jag kommer att ryka. 2: Skriver om varför någon väljer det de gjort under natten.

Faaaast, jag vet inte. Det är ju svårt eftersom vi inte vet om lyan varit intakt hela tiden, eller om ensamvargen blev ulv. Det blir ju otroligt stor skillnad i teorier beroende på om det var två ulvar och en ensamvarg, isf är det ju värdelöst att kolla såhär tidigt eftersom den sista ulven och Pega inte var i lag då (eftersom en av dem bör ha varit ensamvarg). Blev ensamvargen god så lär det ju ha varit två ulvar som spelade ihop efter att Killa dog och det är värt att kolla så tidigt.

LL, kan vi få svar på det? Eftersom det gör skillnad om vi ska leta samband innan eller inte ensamvargen ombildades?

Ååååh, nu blev jag nojig. Visst kan det inte vara mer än en ulv kvar?

Ååååh, nu blev jag nojig. Visst kan det inte vara mer än en ulv kvar?

Nää, det skulle väl vara alldeles för mycket? Iofs, om ensamvargen blev god kan det ju bero på att leken var alldeles för felbalanserad? Men i så fall skulle den ju varit galet felbalanserad från början så nä.

Sen tror jag inte riktigt på det heller för då skulle du ju bara kunna slänga i väg en röst på mig och sen har ni vunnit (förutsatt att Myrten inte ändrar då).

Tillägg: Tänkte till och nä, det kan inte vara mer än en ulv kvar.

Åh, herregud, jag bara velar och velar. Men ja, när jag läser hittar jag liksom saker som talar för och emot bägge, och det känns liksom inte som att jag kan lita på någon av dem. Jag är säkert hellurad nu, men det känns ändå aningen mer troligt att Niya är ond än Sasse. Detta för att jag tycker att Sasse har en uppriktig känsla i sina inlägg, visserligen kan hon fejka med det känns som att det ligger ett driv bakom jag inte tror att hon skulle kunna ha som ond. Nu kan hon ju blåsa mig helt och då är det helkört känns det som. Men ja, båda tycker jag beter sig på ett sätt som kan tolkas suspekt när det gäller att jag tog upp Pegasus:

Btw, ingen som har några reflektioner angående mitt inlägg om Pegasus?

Jag måste ha missat det...? Länka?

Jag läste det och tänkte "intressant". Har du koll på om någon annan skrivit nåt sånt i början som han då kan ha blandat ihop det med? Jag tänkte att jag skulle gått igenom början igen men jag har inte hunnit.

DL kl 21.00 va?

Sasse - http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=15914591&postcount=206

Min spontana giss är att Pegasus blandat ihop med någon annan, tror mest på det för att Killaloe verkligen inte verkar ha haft dåligt med tid, i varje fall första dagen. Men intressant nonetheless.

Tillägg: Tack för länken tidigare Niy!

Båda hara alltså varit inne mellan det ursprungliga inlägget och att jag knuffar upp det. Niya har sett det men inte kommenterat, Sasse har missat det och viftar bort det. Visserligen köper jag bortviftandet eftersom det knappast var asstarkt, men ändå. Gah. Puh, nej men jag kör på min ursprungliga magkänsla gällande detta, även om det växlar mest hela tiden. Därför:

Mammas röstar på Niyama

:eek:

Nu har jag verkligen ingen aning om vem av er som är ond. Är du inte ond bör du verkligen ändra röst, eller hoppas Myrten kommer in och ändrar.

Uppdatering från LL

Game over - det är den tanken som dyker upp i Niyamas huvud när hon inser att hennes dubbelnick i "Jag hatar barn-tråden" blivit avslöjat.

Niyama var Troll

I och med detta och att Ensamvargen fick så dåligt samvete över sina handlingar och därför gick över till den goda sidan, är det sista trollet bortjagat från Bukefalos för den här gången.

Grattis goda!!

Och tack alla spelare för ert tålamod och en väldigt rolig lek!!

(rollista och statistik kommer när jag lyckats bena ut den ;) :p )

Senast ändrad:

Jag kände mig faktiskt god, tidigare idag när jag stod och diskade funderade jag på vem av Mammas och Sasse som var ond. Sen kom jag på att det var jag själv.

Tack LL och deltagare för rolig lek! Trist dock att folk anmäler sig och men sen inte dyker upp, alternativt dyker upp en gång och sen inte återkommer :mad:

Vem siade Myrten?!

Jag kände mig faktiskt god, tidigare idag när jag stod och diskade funderade jag på vem av Mammas och Sasse som var ond. Sen kom jag på att det var jag själv.

Haha! Sådana tankevurpor gör jag också ibland när jag är ond :p

Tillägg: Hade Myrten rätt i sin anledning om varför ni käkade Mammas? Frågan är väl ställd till Killaloe här antar jag...?

Roller
Sasse - Ängel
Soffiproppi - EnsamTroll / Blodgivare (efter lottning mellan de kvarvarande rollerna)
Niyama - Troll
Koppen - Forumanvändare
Lillelorden - Spion
Myrten - Siare
Mammas - Gunnar
TeamLundVer/Mammas - Forumanvändare
Killaloe - Troll
Pegasus63 - Troll
FreeLou - Blodgivare

Statistik

Dag1
Sasse röstar på Killaloe
Lillalorden röstar på Killaloe
Myrten röstar på Lillalorden
mammas röstar på myrten
Killaloe röstar på mammas

Killaloe lynchas

Ängeln skyddar Sasse
Siaren siar Mammas
Ulvarna äter Mammas

Dag2
Niyama röstar på FreeLou
Pegasus röstar på Lillelorden
Myrten röstar på Pegasus63
Soffiproppi röstar på Pegasus63 (räknas ej – ej motiverad)
Sasse röstar på Myrten
Mammas röstar på Myrten

Myrten lynchas

Ängeln skyddar Sasse
Ulvarna äter Lillelorden

Dag5
Soffiproppi röstar på Pegasus63
Sasse röstar på SoffiProppi
Myrten röstar på Mammas
Mammas röstar på SoffiProppi
Niyama röstar på Mammas

SoffiProppi lynchas (efter lottning)

Blodgivaren återupplivar Myrten
Ängeln skýddar Myrten
Ulvarna käkar Myrten

Dag 6
Myrten röstar på Nyiama
Niyama röstar på Sasse
Sasse röstar på Niyama
Mammas röstar på Niyama

Nyiama lynchas

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 723
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 572
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Budget
  • Hur funkar det att flyga?
  • Vad gör vi? Del CCVI