Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

En stor del av mig vill rösta på Pegasus, även om det är som Myrten säger att han troligen kommer kickas om han inte kommer in snart och även om jag inte har tid att gå igenom leken så pass att jag dessutom tror att jag hinner skriva ett teoriinlägg om honom.

Min röst kommer därför troligen hamna på SoffiProppi (om inte Mammas eller Niyama skriver något jätteskumt). Ska se vad mer teorier jag kan få fram. Börjar bli stressad. :p

Myrten förresten, har du skrivit några alls teorier om Niyama? Tycker mig ha sett att du kommenterat alla andra. Vad anser du om henne?

Alltså, nu har jag läst hela leken, och jag önskar att jag kunde komma med ett "Ja, men den och den verkar god, den och den verkar ond." Jag kan inte komma med något sånt.

Sasse - vill jag spontant sätta åt det godare hållet baserat på en magkänsla typ. Bara det faktumet gör att jag blir extremt misstänksam, hon har en förmåga att verka god när hon är ond. Å andra sidan verkar hon ofta god när hon är ond också. Och det är just de gångerna min paranoia slår över och jag får henne utröstad. Så ja, just nu vet jag inte alls. Men ja, jag lär ju inte gå emot magkänslan just idag, men jag kommer definitivt inte att släppa henne.

Niyama - Har inte skrivit något som sticker ut. Spelar precis som hon brukar, är vass och med i leken. Och det säger ju exakt ingenting om hennes roll.

Pega - frånvarande, förvirrad och kommer med allmänt skumma uttalanden. Precis som med Niyama säger det ju ingenting om rollen heller. Det jag har på honom är den eventuella tabben om Killa - men som Sasse påpekade är det ju otroligt att Killa skulle sagt något sånt eftersom hon var aktiv.

SP - Flaggorna hissas i och med den "lätta vägen" i att anta att Pega blivit siad av Myrten, och att hon inte riktigt kan förklara varför det är troligt att han siats. Å andra sidan har Myrten en poäng i inlägg #255, skulle hon vara så förvirrad om hon var i lyan? Eller är hon det just för att hon är slipad? Har inte jättestor koll på SP men hon har ju varit med en del tidigare om jag minns rätt, så att spela tror jag att hon fixar.

Myrten förresten, har du skrivit några alls teorier om Niyama? Tycker mig ha sett att du kommenterat alla andra. Vad anser du om henne?

Jag har faktiskt ingen aning. Av någon anledning känns hon inte huvudmisstänkt just nu, vilket nästan gör att jag misstänker henne i sig...:D

Eftersom Pega inte röstat kommer jag inte att rösta på honom, då han lär kickas.

Sasse har jag skrivit om varför jag inte kommer att rösta på henne.

Då har jag SP och Niya kvar. Det som talar för SP är att hon uttryckt sig lite skumt. Det som talar emot henne är att hon verkar lite bortkollrad - å andra sidan kan hon nog lätt ha det som taktik om hon är ond? Dvs inte dubbelkolla något utan gå på känsla typ, för att verka så god som möjligt just därför? Niya har inte gjort något som sticker ut. Men ja, det hade hon ju inte gjort som varken ond eller god, så det säger inte direkt något.

:confused:

Och med detta inlägget fick du mig misstänksam på dig. Tack för den. Hela grejen om hur du uttrycker dig när du teoriar om mig. Som om du vill förvilla mig så jag tror att du är god nu när du nästan sätter mig som god. Usch på dig.

Tror faktiskt jag röstar nu, trots att det tar emot att rösta på SoffiProppi när det enda jag egentligen reagerat på är att hon verkar helsäker på att Pegasus är ond, eller helsäker och helsäker. Hon ser ingen annan utväg.

Sasse röstar på SoffiProppi för att jag inte vad jag ska tro :crazy:

Men jag tror mer på Pegasus. Fast kommer han ändå kickas...

*KL*

Men nu blir det såhär:

Myrten röstar på Mammas

Jag tror att anledningen till att Mammas käkades första natten var att någon i lyan gissade att hon då skulle hamna där. Dessutom tycker jag hennes röst på mig igår var skum, inte för att hon röstade på mig utan på att motiveringen känns som en ansträngning att inte följa Sasse nästan ha en egen motivering (att "hänga på" anses ju vanligen ulvigt).

Jag funderar också runt käket av Lården. Om ulvarna tar hänsyn till ensamtrollet (vilket inte är säkert) så är det rimligt att gissa att Lården siats eftersom siaren röstade på henne dag 1, men sedan inte dag 2. De enda som var inne vid DL och såg att siaren var den som dog tycks ha varit Mammas och Sasse (i alla fall de enda som var aktiva i tråden).

Men hallå - du gör ju precis samma sak! Jag sitter ju och idiotförklarar mig själv varje gång du skriver något gott om mig, att jag låter mig luras. Och nu är jag säker på att du kommer att asgarva när du läser det här: "Bwaaahahaa, du skulle bara veta! :devil:" samtidigt som du PMar LL om att käka mig. :mad: ;)

Tillägger (nu när jag har röstat och pustat ut) att jag blir lite osäker på min röst faktiskt. Det känns som att jag är bortkollrad, av typ Mammas och Niyama.

Jag känner som sagt mest för Pegasus, men ja, om han ändå kickas så...

I övrigt, I don't know! Skriver SoffiProppi som hon gör för att hon är så ovan? Har hon snöat in på att Pegasus har siats pga att hon är ovan?

Är Niyama trots allt ond och har "lett in mig" på att SoffiProppi är misstänkt pga detta (Niyama påpekade det först har jag för mig).

Är Mammas trots allt ond och har kollrat bort mig genom att spela god?

Är det kanske Mammas och Niyama som är kollegor? :p

Gaaaah!!

Jag har verkligen ingen aning.

Käka DIG? Jag har redan dränkt in mig i marinad.

Fast just nu känns det som om det vore lika bra för de godas del.:D

Mammas röstar på SoffiProppi på grund av att jag tycker att hon resonerat lite avigt till och från och inte kan motivera hur hon tänkt.

Känns liksom fel att rösta på Niyama för att hon inte gjort något misstänkt. :p

Men hallå - du gör ju precis samma sak! Jag sitter ju och idiotförklarar mig själv varje gång du skriver något gott om mig, att jag låter mig luras. Och nu är jag säker på att du kommer att asgarva när du läser det här: "Bwaaahahaa, du skulle bara veta! :devil:" samtidigt som du PMar LL om att käka mig. :mad: ;)

Ja, och det här inlägget fick mig inte direkt att tro att du är mer god :p

Men jag vettefan. Ska jag bara slänga bort hela min känsla som jag haft på dig sedan du återuppstod, på en minut? Hmm... Nja. Jag vet inte.

Nu velar jag mellan SoffiProppi och Mammas. Men med tanke på att jag vet att Myrten är god väljer jag att följa henne.

Niyama röstar på Mammas

pga de saker som Myrten tar upp + hur Mammas skriver om Sasse nu, det känns inte bra.

Jag hatar mig själv för att jag började vela. För de sista inläggen av Mammas känns verkligen inte ärliga. Jag hoppas nästan lotten hamnar på henne :p

Men jag är inte alls säker med SoffiProppi heller...

Är Niyama trots allt ond och har "lett in mig" på att SoffiProppi är misstänkt pga detta (Niyama påpekade det först har jag för mig).

Haha, jag blir helt nojig av att du liksom "köper" vad jag skrivit om SoffiProppi och tänker att jag nog är helt fel ute.

För övrigt känns detta inte bra alls :cautious:

Haha, jag blir helt nojig av att du liksom "köper" vad jag skrivit om SoffiProppi och tänker att jag nog är helt fel ute.

För övrigt känns detta inte bra alls :cautious:

Jag köpte väl inte det, har för mig att vi var rätt mycket i maskopi av att reagera över SoffiProppi då. Men har för mig att du var den som kommenterade det först ändå :p

Tillägg: Din kommentar här känns inte heller bra :p

Jag köpte väl inte det, har för mig att vi var rätt mycket i maskopi av att reagera över SoffiProppi då. Men har för mig att du var den som kommenterade det först ändå :p

Tillägg: Din kommentar här känns inte heller bra :p

Jo jag vet, men jag nojar mot alla nu förutom Myrten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar