Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

[...]Men sedan måste jag säga att jag inte håller med, du kan väl fortfarande förminska dig själv fast du sedan går igenom alla spelare? Eller hur menar du?

Haha, först tänkte jag att du skrev från telefonen för jag läste bokstavligt "förminska" men sen fattade jag.

Jovisst kan man det. Men jag tycker ändå att det är anmärkningsvärt att du baserar rösten på ett första kort inlägg och magkänsla istället för att hitta svagheter i teorierna där det borde finnas rätt mycket att ta på.

Pegasus röstar på Lillelorden. Denna röst är lite sådär, men jag är väldigt tveksam till vad det säger om Pegasus och vad för roll han har faktiskt. Han tänker ju som han gör och det är inte alltid så lätt att följa hans tankar. OM det är så att han valde mellan mig och Lillelorden (för att han var inne på att Killaloe gett oss klartecken att rösta ut henne, och att hans misstanke sedan tippade över på Lorden pga hur hon uttryckte sig efter att Killaloe visats vara ond, så förstår jag ÄNDÅ lite halvt hur han tänker med sin röst. Sedan håller jag inte med. För om det är den teorin han går efter så betyder det att det skulle vara fyra onda - 3 i lyan och en utanför. Det känns som för många för mig, men visst, man vet aldrig ... Jag tycker åtminstone att det är osannolikt med så många onda och då faller ju Pegasus teori litegrann. Visst, Killaloe hade ju fortfarande kunnat ge Lillelorden klartecken, men ... ja, jag vet inte. Jag får inte riktigt grepp om hur Pegasus har tänkt och önskar att han kommer in igen och utvecklar.

Jag har i alla fall väldigt svårt att se vad han skulle ha för roll utifrån detta. Han kan ha precis vad som helst för roll.. Jag kanske tänker fel med att inte misstänka honom speciellt (Myrten och SoffiPropp gör ju uppenbart det menar jag), men jag är inte beredd på att lägga någon röst där. Å andra sidan lurar han mig rätt ofta, genom det spelsättet och underliga tankesättet han har som gör det svårt att veta var man har honom.

Myrten röstar på Pegasus, och jag förstår hennes röst på sätt och vis, samtidigt inte eftersom jag inte kan säga att jag misstänker Pegasus direkt. Pga ovan då att Pegasus röstade på Lorden. Nu misstänkte Myrten honom även för Killaloes kommentar och ja, den kommentaren kan betyda lite vad som. Jag har dock lite svårt att se att Pegasus skulle vara ond pga detta, då Killaloe även spred lösa misstankar om mig, Mammas och Lillelorden. Men visst, hon kommenterade Pegasus på ett annat sätt, det gjorde hon.

SoffiProppis röst är svår att säga något om, hon har inte varit inne tidigare och har inte teoriat alls. Ännu.

Så vem misstänker jag då mest? I just denna stund, Myrten faktiskt. FreeLou kommer någonstans därefter, främst av anledningen att hon har varit inne på buke men inte alls skrivit i tråden. Sedan Lillelorden för att jag undrar över hennes vänskapliga diskussion med Killaloe på sida 3, t.ex. Var det en avledningsmanöver eller var det för att de är vänner privat också? Och Pegasus på ett litet hörn också, för att han är som han är och ibland (rätt ofta faktiskt) tänker han helt galet.

Så mina misstankar om Myrten då. Jag vet inte, jag kan nog inte riktigt sätta fingret på vad det är jag reagerar över på något viss. Likt Mammas1 dag1. Men jag har ändå lite teorier mot henne åtminstone.

En tanke är således att hennes reaktion på Lillelordens röst på Killaloe igår. Att Lillelorden röstade enligt OT, en andraröst också. Det var ju rätt uppenbart att det inte fanns så mycket att gå på vid denna tidpunkt (3 timmar innan deadline förövrigt) och detta kan även konstateras i Myrtens teoriinlägg en stund efter Lillelordens röst, där Myrten inte misstänker någon... förutom Lillelorden. Jag bara undrar hur Myrten tänkte där? Hur hade hon själv röstat i Lillelordens ställe och vid den tidpunkten Lillelorden röstade, när ingen annan än Killaloe hade skrivit något uppseendeväckande? Det är liksom hela den här grejen med att Myrten inte verkar kunna tänka hur svårt det kan ha varit (baserat på teorin att Lillelorden är god) för Lillelorden att rösta vid detta tillfälle. Som sagt hade inte Myrten själv några andra misstänkta i hennes teoriinlägg, det hade varit skillnad om hon haft det! Om Myrten själv inte kan ha hittat något misstänkt, hur kan hon kräva av Lillelorden att denna skulle ha gjort det? Vilket var det indirekt Myrten gjorde, kräva Lillelorden att lägga en annan röst än den andraröst baserad på OT på Killaloe, genom att misstänka Lården för dennes röst.

Var något annat jag reagerade på också, men har lite tidsbrist just nu. Kommer om möjligt in lite senare och kompletterar mer det också.

Känns rätt svamligt med teorierna mot Myrten, men hoppas någon hänger med på hur jag menar :p

Sasse röstar på Myrten

Nu när jag läste om hittade jag det här inlägget. Hittills har Sasse känts rätt god men här var det lite som inte stämde. Dels har jag varit lite fundersam kring Pegasus, och här tycker jag att hon lite diskret försvarar honom och leder sedan in på Myrten. Det är liksom ett genomgående försvar av honom nästan, och jag kan inte se vad som föranleder det. Visst köper jag om hon inte misstänker honom, men här känns det som mer än bara avsaknad av misstanke?

Speciellt det (av mig) fetade angående Myrten tycker jag är intressant, hon hänvisar till mig(1), som vi alla vet är god, men lägger till teorier. Just sättet hon skriver det på triggar mina varningsklockor lite.

Fast det blev väl ingen lottning? SPs röst räknades väl inte eftersom den inte hade någon motivering?

Jamen naturligtvis! :banghead:

Angående Pegasus och vad Killa ev sagt i lyan: kan vara både och känns det som. Det är ju fullt möjligt att han blandat ihop henne med någon annan, eller med en annan lek. Det är definitivt en fråga värd att ställa till honom.

Men var är han?

Tagna från tråden så jag garanterar inte att det är korrekt.

Dag 1
Sasse röstar på Killaloe
Lillelorden röstar på Killaloe
Myrten röstar på Lillelorden
Mammas röstar på Myrten
Killaloe röstar på Mammas

Dag 2
Niyama röstar på FreeLou
Pegasus röstar på Lillelorden
Myrten röstar på Pegasus
SoffiPropp röstar på Pegasus
Sasse röstar på Myrten
Mammas röstar på Myrten

Ja, hade jag hunnit läsa leken ordentligt så visst hade jag baserat den på bristande teorier. Av det jag hade läst hade jag inte hittat några brister i teorier. Mitt val stod alltså mellan att gå på den jag misstänkte mest med en svag motivering eller att inte rösta alls. Då valde jag det första.

Jag har nu kommit till inlägg 130 i leken, jag har hållit på i över 1,5 h. Det går inte snabbt för mig. :p

Jag har inte hittat något sådant, men jag kan ha missat det.

Ja, den ska vara 21. :)

Och tack för listor! :)

Tagna från tråden så jag garanterar inte att det är korrekt.

Dag 1
Sasse röstar på Killaloe
Lillelorden röstar på Killaloe
Myrten röstar på Lillelorden
Mammas röstar på Myrten
Killaloe röstar på Mammas

Dag 2
Niyama röstar på FreeLou
Pegasus röstar på Lillelorden
Myrten röstar på Pegasus
SoffiPropp röstar på Pegasus
Sasse röstar på Myrten
Mammas röstar på Myrten

Och hittills idag är det bara Soffiproppi som röstat på Pega, eller hur?

Jag inser att jag inte hinner läsa igenom tråden så noga som jag skulle vilja.

Speciellt det (av mig) fetade angående Myrten tycker jag är intressant, hon hänvisar till mig(1), som vi alla vet är god, men lägger till teorier. Just sättet hon skriver det på triggar mina varningsklockor lite.

Du tycker det är mer misstänkt när jag reagerar på Myrten för hur hon skriver än när du själv gör det, av samma anledning? Du har ju inte heller kunnat peka ut något speciellt om varför du röstade på Myrten, dag1 eller dag2. Eller ja, du delade med dig av ett citat dag2, men annars inget.

Information från LL

Sedan Paddington, allvarligt! Även om du inte är en deltagare är det förvirrande med byte av avatar mitt i en lek. Dessutom till ett groddjur! :p

Förstår inte alls vad du menar - ni har ju kallat mig för paddi/paddan i ett antal lekar i rad nu, tänkte det var lika bra att visa vad mitt rätta jag är :p :D

Skriver jag så otydligt? Det var ju inte i sak vad du skrev som var intressant, det var hur du valde att uttrycka dig. Det var ju, som jag skriver, att du hänvisar till en död, god spelare, som för att ge dina teorier extra tyngd. Hänger du då med på vad jag menar att jag reagerar på. Teorierna i sak har jag inget att anmärka på.

Ja, hade jag hunnit läsa leken ordentligt så visst hade jag baserat den på bristande teorier. Av det jag hade läst hade jag inte hittat några brister i teorier. Mitt val stod alltså mellan att gå på den jag misstänkte mest med en svag motivering eller att inte rösta alls. Då valde jag det första.[...]

Jag tänker främst på mina egna bristande teorier, eftersom det var mig du röstade på.

Sasse röstade ju också på mig, men mer baserat på hur jag resonerat än hur jag kändes. Det är en anledning till att jag får samspels-vibbar. Det känns som om du absolut vill ha fram en egen motivering, om än svag, istället för att följa Sasse.

*KL*

Och när den här leken är slut kan vi ha en läskigaste-avatar-omröstning. Sasse ligger ju bra till (varifrån kommer den???) men nu tycker jag nog att Paddi kvalar in också! Och då gillar jag ändå paddor.

Skriver jag så otydligt? Det var ju inte i sak vad du skrev som var intressant, det var hur du valde att uttrycka dig. Det var ju, som jag skriver, att du hänvisar till en död, god spelare, som för att ge dina teorier extra tyngd. Hänger du då med på vad jag menar att jag reagerar på. Teorierna i sak har jag inget att anmärka på.

Det var inte för att ge teorierna extra tyngd, hur kan man göra det för teorier baserade på känsla? Det var för att liknas vid något.

*KL*

Och när den här leken är slut kan vi ha en läskigaste-avatar-omröstning. Sasse ligger ju bra till (varifrån kommer den???) men nu tycker jag nog att Paddi kvalar in också! Och då gillar jag ändå paddor.

Det är väl en groda Paddan har som bild ändå? Jag hittade min bild på fejjan :p

Som ett tillägg så hinner inte jag heller gå igenom leken så pass som jag önskar. Jag är nämlish som Mammas och går igenom leken många gånger, en gång för varje deltagare, minst.

Men håller på att skriva teorier i alla fall. De lär bli kortare än igår/förrgår dock.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar