Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
alltså jag känner mig rätt övertygad om att Emro är i lyan, baserat på min tidigare genomgång samt andras observationer och visst jag kan lägga min röst där i brist på bättre ondkandidater, men jag ser hellre att vi får ut ensamvargen faktiskt!
avd väntar fortfarande på input....

DL 3
17:02 cirkus röstar på Emro
17:18 Mirtai röstar på Emro
20:34 TeamLundVer röstar på Emro
20:50 Emro röstar på cirkus

Emro: 3
Cirkus: 1

fråga till @Paddington Du verkar ha ganska kraftiga misstankar mot Artline, skulle vilja se en vidareutveckling av dessa nu...
Vad grundar du dessa på?
förresten, en vidareutvecking? tycker jag teoriat ordentligt om henne i både #549 och i mitt inlägg #307.
Tycker hon sprider misstankar men samtidigt försöker tona ner misstankarna eller hennes teorier om att "personen kanske inte är ond ändå" - känns som någon som vill gardera sig och inte stå för det hon säger fullt ut.

förresten, en vidareutvecking? tycker jag teoriat ordentligt om henne i både #549 och i mitt inlägg #307.
Tycker hon sprider misstankar men samtidigt försöker tona ner misstankarna eller hennes teorier om att "personen kanske inte är ond ändå" - känns som någon som vill gardera sig och inte stå för det hon säger fullt ut.
ok så du menar att hon glider med?

Fast behöver det betyda att man är ond?
Sånt kan väl en god utan extrainfo också skriva?

Koppen/Bollen__2 röstar missar-emtherlia. Emtherlia försöker få goda lobelia och koppen att framstå som ulvar pga inaktivitet, vilket får mig att i alla fall lite vilja ha bollen__2 åt det godare hållet. Bollen__2 lägger sedan första rösten på emtherlia, vilket stärker min tanke om att hon kan vara god.

Emro röstar Habina-Klara. Har jag skrivit en del om tidigare. Jag tyckte hon var knepig när hon hittade på saker jag inte sagt och sedan inte (som tex FiaM) bad om ursäkt att hon missförstått, utan istället hävdade att hon hittat på för att kunna teoria? Det känns inte som ett bra sätt för en god att försöka hitta onda, men absolut för en ulv som sitter med facit… Sedan verkar hon inte ha läst leken ordentligt, när hon frågar Klara en sak som Klara redan förklarat en gång tidigare (hur uddarösten blev en andraröst på någon som sedan rök).

Artline röstar TeamLundVer-EmmaN. Jag vet inte… Min ulvradar går igång lite på inlägg #157 http://www.bukefalos.com/threads/ulvek-hunger-games-the-quarter-quell.1318889/page-8#post-17053953 Emro har tre personer som hänger på hennes felaktiga påstående om att jag skall ta det lugnt, men Artline pekar enbart på TeamLundVer. Är det ett försök att dölja att två andra som hakade på (FiaM och Emtherlia) är ulvar? Men inte kan väl lyan bestå av Artline, Emro, FiaM och Emtherlia? Det låter alldeles för lätt… Samtidigt så ändrade Emtherlia sin röst till Artline i Dl2, var det för att skaffa Artline alibi?

Snurrfian röstar Bollen__-Quarter4ever. Snurrar in sig lite på cirkus funderingar kring sponsor/mentor. Verkar inte ha så mycket tid till lekandet… Blir sedan orolig att hon röstat ut quarter4ever, röstar man inte på den man tror är ond?

Till dig @cirkus jag har kortat ned det till att enbart omfatta mina teorier. Känns det bättre? ;)

Jag är som sagt kluven till artline och i viss mån snurrfian, men av alla spelare är det ikväll en person som fortfarande känns ulvig.

Habina röstar på Emro

Då jag tycker att hon inte verkar leta onda, hittar på saker istället för att teoria och läser slarvigt ibland (tänker på Klara här). När hon sedan röstar på cirkus med en teori som jag inte alls begriper, så känns det ännu mer "desperat ulv".

Skulle någon få en briljant idé om vem som är ledarvargen så är jag kvar och kan ändra min röst. :)

Edit: Lade till det om cirkus, då jag såg att Emro röstat.

alltså jag känner mig rätt övertygad om att Emro är i lyan, baserat på min tidigare genomgång samt andras observationer och visst jag kan lägga min röst där i brist på bättre ondkandidater, men jag ser hellre att vi får ut ensamvargen faktiskt!
avd väntar fortfarande på input....

Jag är helt på att rösta ut ensamvargen, du får gärna presentera en övertygande teori ;)

DL 3
17:02 cirkus röstar på Emro
17:18 Mirtai röstar på Emro
20:34 TeamLundVer röstar på Emro
20:50 Emro röstar på cirkus
21:03 Habina röstar på Emro

Emro: 4
Cirkus: 1

Fast behöver det betyda att man är ond?
Sånt kan väl en god utan extrainfo också skriva?
skulle gärna vilja se lite mer tankar om dig vad som får dig att hålla henne åt det godare hållet. För just nu ser jag inte något sådant i hur hon uppträtt i leken och hur hon raljerar lite i att borde inte hennes röst vara skum också (till bollen tidigare idag) + att jag inte ser att hon har försökt bemöta det jag skrivit om henne. Hade hon iaf försökt komma med en förklaring hade jag kunnat tänka om, men när hon inte gör det så ser jag inte varför en god inte försöker ta chansen att göra det.

skulle gärna vilja se lite mer tankar om dig vad som får dig att hålla henne åt det godare hållet. För just nu ser jag inte något sådant i hur hon uppträtt i leken och hur hon raljerar lite i att borde inte hennes röst vara skum också (till bollen tidigare idag) + att jag inte ser att hon har försökt bemöta det jag skrivit om henne. Hade hon iaf försökt komma med en förklaring hade jag kunnat tänka om, men när hon inte gör det så ser jag inte varför en god inte försöker ta chansen att göra det.
Vad vill du att jag ska förklara?

vore trevligt om ngn kunde presentera något på vilka kandidater jag skulle kunna avskriva från vidare granskning å varför ni håller just dem åt det godare hållet ;) :p

Jag tror, som jag nämnt tidigare, att bollen__2 kan vara god, framförallt baserat på vad onda Emtherlia skrev om henne och goda lobelia. Sedan tycker jag att du fört leken framåt, verkar leta onda aktivt, så jag tror att du också kan vara god. Sedan är jag också god. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 879
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 200
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka