Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
ok jag hänger med i hur du tänker, så fine
Men eftersom jag vet vart jag har mig själv så blir jag mer misstänksam mot TLV,
as simple as that
min tanke var från början att en ensamvarg inte vill vill få "alla" ( inkl ulvarna) att tro att nån annan är ensamvarg, men inser att det kan vara en tankevurpa....
Alltså min tanke var att ensamvargen vill ju inte att de ska försöka käka den för att de tror nån annan är ensamvarg?

Ärligt talat så blir jag litemer misstänksam mot dig här och nu!

Om du sitter i lyan så är det ju klart att du visste att Du inte var ensamvarg. TLV hade tagit upp tanken om dig som varg, ni fattar att hon kanske är vargen. Frågan är ju bara varför Emtherlia röständrade - kan det vara så enkelt att hon råkade lägga en kollega som var tänkt som eventuellt alibi...

Men så kommer rösterna. TLV på Klara, Emro på Klara och sen du också på Klara - kan detta vara bekräftelsen på att lyan fattat att TLV är ensamvarg? genom att rösta samma som hon?

Om du sitter i lyan så är det ju klart att du visste att Du inte var ensamvarg. TLV hade tagit upp tanken om dig som varg, ni fattar att hon kanske är vargen. Frågan är ju bara varför Emtherlia röständrade - kan det vara så enkelt att hon råkade lägga en kollega som var tänkt som eventuellt alibi...

Men så kommer rösterna. TLV på Klara, Emro på Klara och sen du också på Klara - kan detta vara bekräftelsen på att lyan fattat att TLV är ensamvarg? genom att rösta samma som hon?
Men om Q var ulv med Emtherlia. Borde hon då inte ha haft mer is i magen då innan hon ändrade? Q hade bara rösten ifrån Emtherlia innan hon bytte.

Jag kommer inte klara av att läsa alla inlägg idag :( så om ni vill att jag ska svara/kommentera på ngt särskilt så tagga mig helst. Jag är även högst osäker på om jag orkar teoria om alla. Tar en i taget och börjar med dem som diskuteras mest så får vi se hur långt jag klarar.

Eftersom Emro har börjat diskuteras en hel del så har jag gått igenom hennes inlägg för att bilda mig en uppfattning.

Emros kommentar om Habina har redan diskuterats en hel del men nu när jag gick tillbaka och tittade så läste jag hennes förklaring till mig lite annorlunda vilket fick mig att börja tänka lite. Jag vet inte om jag snurrar till det helt uppåt väggarna nu (risken finns) men hennes andra mening får mig att fundera på om detta, trots att hon sedermera röstar på Habina, ska vara någon typ av godförklaring av Habina? Alltså att hon ger sig själv eller Habina ett alibi för längre fram? Tänker mest på biten Vet man redan att man är ond kanske man inte behöver skriva så mycket
Det är säkert jag som läser alldeles för mycket in i det här men jag tycker det är värt att lyftas fram så får någon som är lite mer klar i huvudet kolla på det en extra gång.
Jag fattade det som att hon först hoppades på att bli ond och sedan när rollerna fördelats så skulle hon dra sig tillbaka, ta det lugnt och "tänka". Vet man redan att man är ond kanske man inte behöver skriva så mycket eller komma med så mycket teorier om vilka som är onda utan kan ta det just lugnt.

Om vi förutsätter att Emro skulle vara ond så kommer denna mening i en annan dager. Hon menar alltså på att någon av dem som röstade på B1 säkert var en ulv. Alltså av Snurrfian, Klara och Mirtai menade Emro att ngn var ulv. Frågan är om hon verkligen menade det eller om även det kan vara ett försök till att vilseleda oss? Vi vet ju att Klara var god. Även Q4 har funderat en del på detta i inlägg #246

Det är väl inte helt ovanligt att en ulv slinker med i en mobb och lägger en röst där andra också röstar för att liksom inte kunna skylla på ett dåligt val. Det finns säkerligen någon i det gängen som var säker på att bollen__ var just god.

Om vi fortsätter med förutsättningen att Emro är ond så blir även detta inlägg intressant.Här vill hon lyfta blickarna till spelare som inte är så aktiva vilket isf skulle tyda på att dessa spelare i stället skulle kunna läggas åt det lite godare hållet?

Jag är lite orolig över att en del spelare inte är superaktiva och tänker att eftersom de inte säger så mycket så tas de inte upp när man radar upp misstankar. Finns möjligheten att en ulv kan glida igenom den vägen genom att inte få ögonen på sig?

Därefter väljer Emro att rösta på Klara för hennes andraröst dag 1 vilket känns väldigt tunt. Jag röstade ju också på Klara fast av helt andra anledningar. Jag är lite rädd att Emro möjligtvis såg en möjlighet till att få fler röster på en god spelare och även lyckades med detta. :(

Sammanfattningsvis så måste jag nog hålla Emro för ond i nuläget och isf i lyan. Det är för mycket som inte stämmer helt enkelt :cautious: Skulle min teori vara korrekt så kan hon oavsiktligt gett oss ett flertal ledtrådar i mina ovanstående citat. Frågan är om man ska koncentrer sig på att försöka få ut en i lyan, då tror jag att min röst skulle hamna på Emro. Eller om vi ska försöka få ut Ensamvargen?

ok jag hänger med i hur du tänker, så fine
Men eftersom jag vet vart jag har mig själv så blir jag mer misstänksam mot TLV,
as simple as that
min tanke var från början att en ensamvarg inte vill vill få "alla" ( inkl ulvarna) att tro att nån annan är ensamvarg, men inser att det kan vara en tankevurpa....
Alltså min tanke var att ensamvargen vill ju inte att de ska försöka käka den för att de tror nån annan är ensamvarg?
Vill du utveckla detta lite? Jag hänger inte riktigt med i hur du menar och det känns lite olustigt att bli anklagad för något utan att förstå teorin bakom.

ok jag ser hur du tänker, men du behöver skifta spår....

Men vore det inte ett väldigt vågspel för lyan att lägga sina röster så att de tillsammans med ensamvargen utan inblandning av goda röstar ut en god bara för att visa sig för ensamvargen? Det känns som ett väldigt högt spel isf. Jag tror inte på att både Q4 och Emro är ulvar faktiskt. Däremot så tror jag inte att de står på samam sida alls så om Emro är ulv så borde Q4 kunna hållas lite åt det godare hållet. Och tvärtom.

Vill du utveckla detta lite? Jag hänger inte riktigt med i hur du menar och det känns lite olustigt att bli anklagad för något utan att förstå teorin bakom.
alltså jag är rädd för att jag gjort en tankevurpa i att förutsätta att ensamvargen inte *borde* försöka få alla andra( inkl ulvarna) att tro att nån annan är ledarvarg? för då riskerar den att den blir käkad ( iofs immun mot en ulvattack , men ändå ett wasted käk , sett från den onda sidan? + osäkerhet om det var ledarvargen de råkade på, eller den ängeln skyddat , eller om ett brev med beskydd delats ut?)
därav min fundering på om du verkligen är ensamvargen? och därav mer troligt i lyan?
du får gärna motbevisa mig:)

Är iväg på middag och firar mormor o morfars 53åriga bröllopsdag.
Är inte kompis med mobilen så jag återkommer från datorn senare.

Men jag reagerar lite på @Habina , om jag förstod rätt är det rösten på Emtherlia som gör mig lite god? Är inte det vanskligt att godförklara någon på det när det dels finns ensamvarg och sen så kan väl ulvar rösta lite hur som! :confused:

alltså jag är rädd för att jag gjort en tankevurpa i att förutsätta att ensamvargen inte *borde* försöka få alla andra( inkl ulvarna) att tro att nån annan är ledarvarg? för då riskerar den att den blir käkad ( iofs immun mot en ulvattack , men ändå ett wasted käk , sett från den onda sidan? + osäkerhet om det var ledarvargen de råkade på, eller den ängeln skyddat , eller om ett brev med beskydd delats ut?)
därav min fundering på om du verkligen är ensamvargen? och därav mer troligt i lyan?
du får gärna motbevisa mig:)
Måste jag vara något av det?

Anledningen till att jag tog upp frågan om huruvdia ditt resonemang kunde bero på att du var ensamvargen var just för att lyfta frågan. Jag har fortfarande inte helt avfört dig från den misstanken även om den har sjunkit en hel del. Jag håller med dig om att det vore långsökt att en samvargen skulle föröka få andra att tro att ngn annan är ensamvargen. Det känns som ett klumpigt försök. Åh andra sidan förstår jag inte heller varför ngn i lyan skulle öppet försöka visa vem man tror är ensamvargen. Borde inte det istället enbart diskuterats i lyan isf? De onda vill väl ha kvar ensamvargen och att då ev. outa den till alla goda vore en märklig strategi.

Åh andra sidan förstår jag inte heller varför ngn i lyan skulle öppet försöka visa vem man tror är ensamvargen. Borde inte det istället enbart diskuterats i lyan isf? De onda vill väl ha kvar ensamvargen och att då ev. outa den till alla goda vore en märklig strategi.
det beror på vilken lya det är, och om alla är online sas för att diskutera ihop sig
men du har poänger!

En anan som jag har hakat upp mig lite på är Habina som jag inte alls känner igen i sitt spel. Varken när hon har varit ond eller god i tidigare lekar så jag blir lite förbryllad. Jag har tidigare tagit upp att hon inte skrivit så mycket mer än om vad hon sa och inte sa jämfört med Emros tolkning och jag tycker fortfarande att det är mestadels den typen av inlägg.

Jag blev inte heller särskilt imponerad av hennes teoriinlägg igår. Det var väldigt kortfattat och utöver Emro så tar hon upp Art som ond med en ok teori och B2 som god utan någon direkt teori bakom?

Jag vet inte riktigt vart jag ska hålla Habina faktiskt. Oavsett om hon är ond eller god så känns hon skum i mina ögon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 469
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 731
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ardas stuteri