Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu så… Här är mina tankar från början till att dagdl2 är avklarat. Så jag har lite mer att gå igenom ikväll, hoppas verkligen att jag hinner det då vi är bortbjudna + att jag skall köra fiskbullen för första gången på två månader.

Cirkus röstar mirtai-emtherlia. Har en intressant teori om quarter4ever som ledarvargen och emtherlia som ulv, vilket skulle förklara hennes knepiga röständring.

Mirtai röstar Bollen__(Snurrfian)-EmmaN. Rösten på snurrfian inte pga hennes funderingar om cirkus utan att hon kunde verka nykter när hon var full… Försöker sedan rädda sig själv genom att rösta på bollen__.

Quarter4ever röstar Klara-Klara. Inleder med att vara rätt frånvarande, vilket beror på IRL.

FiaM röstar koppen-quarter4ever.

Koppen/Bollen__2 röstar missar-emtherlia. Emtherlia försöker få goda lobelia och koppen att framstå som ulvar pga inaktivitet, vilket får mig att i alla fall lite vilja ha bollen__2 åt det godare hållet. Bollen__2 lägger sedan första rösten på emtherlia, vilket stärker min tanke om att hon kan vara god.

Emro röstar Habina-Klara. Har jag skrivit en del om tidigare. Jag tyckte hon var knepig när hon hittade på saker jag inte sagt och sedan inte (som tex FiaM) bad om ursäkt att hon missförstått, utan istället hävdade att hon hittat på för att kunna teoria? Det känns inte som ett bra sätt för en god att försöka hitta onda, men absolut för en ulv som sitter med facit… Sedan verkar hon inte ha läst leken ordentligt, när hon frågar Klara en sak som Klara redan förklarat en gång tidigare (hur uddarösten blev en andraröst på någon som sedan rök).

Artline röstar TeamLundVer-EmmaN. Jag vet inte… Min ulvradar går igång lite på inlägg #157 http://www.bukefalos.com/threads/ulvek-hunger-games-the-quarter-quell.1318889/page-8#post-17053953 Emro har tre personer som hänger på hennes felaktiga påstående om att jag skall ta det lugnt, men Artline pekar enbart på TeamLundVer. Är det ett försök att dölja att två andra som hakade på (FiaM och Emtherlia) är ulvar? Men inte kan väl lyan bestå av Artline, Emro, FiaM och Emtherlia? Det låter alldeles för lätt… Samtidigt så ändrade Emtherlia sin röst till Artline i Dl2, var det för att skaffa Artline alibi?

TeamLundVer röstar koppen-Klara. Hänger på Emros påhittade tanke om att jag tänker spela lugnt. Det tycker jag dock inte säger något om hennes roll.

Snurrfian röstar Bollen__-Quarter4ever. Snurrar in sig lite på cirkus funderingar kring sponsor/mentor. Verkar inte ha så mycket tid till lekandet… Blir sedan orolig att hon röstat ut quarter4ever, röstar man inte på den man tror är ond?

Paddington röstar Mirtai-Emro. har resonerat med EmmaN kring antalet ulvar/bybor. Eftersom det varit två bybor som åkt ut, kan vi vara säkra nu på att det inte är 5 ulvar i alla fall. ;)

Artline röstar TeamLundVer-EmmaN. Jag vet inte… Min ulvradar går igång lite på inlägg #157 http://www.bukefalos.com/threads/ulvek-hunger-games-the-quarter-quell.1318889/page-8#post-17053953 Emro har tre personer som hänger på hennes felaktiga påstående om att jag skall ta det lugnt, men Artline pekar enbart på TeamLundVer. Är det ett försök att dölja att två andra som hakade på (FiaM och Emtherlia) är ulvar? Men inte kan väl lyan bestå av Artline, Emro, FiaM och Emtherlia? Det låter alldeles för lätt… Samtidigt så ändrade Emtherlia sin röst till Artline i Dl2, var det för att skaffa Artline alibi?
Jag hade nog inte lagt märke till de andra två när jag skrev det inlägget. :o

Jag hade nog inte lagt märke till de andra två när jag skrev det inlägget. :o
@Habina

FiaM skrev väl sitt inlägg om dig efter det inlägget du länkade till?

Sedan har vi Emtherlia. Jag hade missat att hon skrev om dig. TLV kändes mer direkt.

Funderingar från mitt håll:

@EmmaN funderade lite kring antalet ulvar i leken och bybor. För mig är det självklart att bybor är plural och därmed fler än 1 person. Försöker hon få det att låta som att hon inte har en aning om hur många ulvar det finns när hon faktiskt vet det för att hon sitter i lyan?

@Snurrfian funderar lite på @cirkus trots att @cirkus funderingar kom innan rollerna blev utdelade.

@quarter4ever verkar fundera en del kring rollerna och hur de funkar. Mycket som kan hända!

@Mirtai Ska ut och springa och lägger kvällens första röst, rösen hamnar på på Snurrfian

@Habina Skriver att hon kunde sova lugnt efter att hon fick veta vilken roll hon har. Sover hon lugnt för att hon vet att det är hon som käkar och inte behöver oroa sig för att bli mat under natten?

en liten granskning av emro:
hon , liksom Emtherlia sprider faktiskt misstankar rätt friskt omkring sig!
här är ett tidigt inlägg från henne, där habinas "lugn" omnämns för första gången
Yes, yes. Hitta någon att rösta på och inte göra det utan att ha någon sorts grund. Lite har jag märkt när jag läst igenom inläggen.

Habina skriver i inlägg 10 att hon hoppas på att få en ond roll, efter att rollerna är fördelade och meddelade skriver hon i inlägg 26 att hon ska ta det lugnt. Som ulv kan man kanske kosta på sig att ta det lite lugnt och inte funder så värst mycket. Återstår att se om hon återkommer med funderingar.

Klara konstaterat i inlägg 13 att hon måste lära sig stava till Emtherlia. Kan det vara för att hon som ulv vill kunna rösta på henne och skriva terorier om henne?

Paddington siktar i inlägg 10 på superkrafter genom att inta dunderhonung. Det kan vara nog så viktigt med lite skärpa och styrka inför en specialroll, såväl ond som god.

Snurrfian meddelade efter rollfördelningen att hon var på personalfest där de var totalt 5 anställa. Rör det sig om karriärister i ulvlyan månne?

sedan börjar hon fiska lite i min kommentar tycker jag, det känns som en lyamedlem som letar efter ledarvargen, vilket jag inte är
Så du känner dig redan nu hungrig kanske? :p

Emro röstar sedan på habina i dl1

Sedan kommer det jag reagerade direkt på och frågade henne om, att varför skulle någon vara säker på att bollen__1 var god? Det kändes då som en kommentar från någon som satt på facit, och det gör det fortfarande...
Det är väl inte helt ovanligt att en ulv slinker med i en mobb och lägger en röst där andra också röstar för att liksom inte kunna skylla på ett dåligt val. Det finns säkerligen någon i det gängen som var säker på att bollen__ var just god.
min reaktion på ovanstående:
verkligen?
trodde inte ens lyan hade möjlighet att veta att alla som inte ingår i den är goda, iom ensamvargen?
däremot kan jag se att lyan försöker rädda nån annan som ligger risigt till i röstningen och i det läget spelar det ingen roll om det råkar vara ensamvargen de lynchar, eftersom de ondas vinstvillkor är att ulvarna ska vara fler än goda för att vinna?

Jag tänkte det som att visst ensamvargen är ju okänd, men i övrigt borde väl ulvarna känna till varandra och därmed veta vilka som är goda och hoppas att det inte är just ensamvargen de råkar lägga en röst på.

det var inte lätt att utläsa iom att du skrev att någon var säker på att bollen__ var god enligt det jag citerade från dig innan?

Här är den enda sammanställningen jag hittat från Emro:

Så har även jag försökt mig på någon slags sammanfattning, en hel den onämnt och säkert glömt. Jag har någon slags förhoppning om att kunna börja få fram några misstänkta. Har även noterat att tex Artline och FiaM inte varit superaktiva i leken, säkert finns det några till, men jag kani nte låta bli att fundera över vad deras inaktivitet beror på.

cirkus har en hel del frågor kring rollerna i början av leken. Cirkus tycker att Mirtai röstade märkligt och väljer därefter att rösta på just henne. Tycker att Snurrfian agerar skumt eftersom hon inte försöker rädda sig själv i röstningen, även att hon undviker en röst på Mirtai. Är rädd för att fastna i ett tänk och funderar på att göra en helomvändning taktikmässigt.

Mirtai kommer in sent i leken och lägger därefter en ganska snabb röst på Snurrfian, något som senare ändras. Har egentligen inte lagt fram så mycket teorier och får en röst av EmmaN i lynchning #2.

EmmaN funderar över antalet bybor i rollistan, om det avsiktligt skrivits i plural för att inte göra det för lätt. EmmaN är därefter behjälplig när det gäller rolltolkning. Håller med Paddington om när ensamvargen bör plockas ut och förtydligar att alla onda måste vara ute ur leken för att den goda sidan ska kunna vinna. Funderar på att kolla upp de olika uddarösterna då hon tror sig kunna finna ulvar där, något som cirkus snabbt motsätter sig och därför misstänkliggör EmmaN.

bollen__ misstänker till en början Snurrfian baserat på att hon gått så hårt åt cirkus frågor kring rollerna.

Habina uttrycker tidigt en taktik om att ta en ulv i taget, vilket borde vara självklart. Frågan är hur lätt det är om man inte känner till vilka som är ulvar. Habina återkommer till en taktik om att först lyncha ensamvargen för att sedan lyncha resternade ulvar en i taget. Något som känns som en självklar taktik, men som är svårgenomförd om man inte vet vilka roller andra har. Habina har haft svårt att hänga med i röstningens svägningar på grund av ostabilt internet, men ska försöka läsa in sig på vad som hänt.

Klara förklarar varför hon använt förkortning på Emtherlia i tidigare lek. Klara har lagt en ofrivillig (?) andraröst och förklarar varför den från hennes sida var oavsiktlig.

Emtherlia är fundersam över att quarter4ever inte upplevs som lika skärpt som vanligt.

quarter4ever håller med Paddington och EmmaN angående ensamvargen och hur den bör hanteras för att undgå att den kan börja äta. Q kommer med en teori om att det kan vara så att Mirtai och bollen__ på något vis försöker ge varandra alibi. Röstar därefter på Klara med en motivering om att hon kanske vill skydda någon i lyan. Q försöker efter röstningens utslag komma på vad röstfördelningen säger om rollerna. Lägger upp en liten teori om Emtherlia.

FiaM är till en början ett ganska stort frågetecken för mig då hon inte skrivit särskilt mycket. Vad det beror på framkommer inte heller. Beklagar tidigt i leken att det inte finns så mycket att gå på eftersom det inte händer så mycket, en självklarhet inför första deadline då det de facto inte hänt något i egentlig mening. FiaM inflikar med en fråga om hur mentorskapet fungerar.

Artline instämmer med andra som tycker att Mirtai la en svag röst.

TeamLundVer känner sig ringrostig.

Snurrfian hakar upp sig på att cirkus inte har förstått rollerna. Ogillar även att bollen__ försöker uppmana henne att skriva onykter, kanske i hopp om att hon ska försäga sig. Snurrfian återkommer senare till att cirkus har haft frågor om rollerna och ifrågasätter frågandet.

Paddington funderar en del kring reglerna och när det är lämpligt att plocka ut ensamvargen för att denne inte ska hinna äta upp någon annan deltagare. Paddington är den som kommer med den första sammanfattningen av leken. Även Paddington reagerar på Mirtais röst och anser den vara svag. Skriver ytterligare en sammanfattning som utmynnar i två grupper att titta lite extra på.

Sammantaget tycks Mirtai varit under luppen både en och flera gånger under leken och drar misstankar till sig. Jag kan hålla med om misstankarna och kommer följa detta med spänning.
Håller i nuläget lite ögonen på Artline och FiaM som inte skrivit så mycket samt Mirtai som glidit med under leken och visserligen gjort en del inlägg, men kanske inte med så mycket substans samt lägger lite märkliga röster.

forsätter att teoria om ulvar som undviker att synas genom lite inlägg
Jag är lite orolig över att en del spelare inte är superaktiva och tänker att eftersom de inte säger så mycket så tas de inte upp när man radar upp misstankar. Finns möjligheten att en ulv kan glida igenom den vägen genom att inte få ögonen på sig?
riktar misstankar mot klara
Utifrån vilka som röstade på bollen1 kan man ju tänka på olika sätt. Snurrfian var först, det är ju lite av en hämndröst, kanske av en ulv? Du röstade som du nämnde och lyckades med konststycket att få det till en andraröst efter att ha sagt att du inte vill göra andraröster, kan det vara efterhandskonstruktion av en ulv? Att du inte trodde att det skulle leda till en utröstning så du la en safe andraröst och trodde att det skulle stanna vid det?
Slutligen kom Mirtais röst, i det läget behövde ju Mirtai rädda sig själv genom att rösta på någon som hade möjlighet att åka ut för att rädda sig själv. Frågan är hur lurvig hon är.
Jag börjar alltmer överväga att rösta på Klara, den där andrarösten känns inte helt hundra. Tanken var kanske bra i början, en förhoppning om att det inte skulle bli fler röster på bollen1, när det sedan visade sig att hon var god har det varit en del försvar om att hon inte vill lägga andraröster i första DL utan hålla sig till uddaröster. Kan tidsspannet på 2 minuter anses tillräckligt kort för att hon ska ha missat att en röst redan har lagts på bollen1?

funderar vidare om Artline efter Emtherlias funderingar om henne..
Kan också hålla med om vissa funderingar kring Artline. Dels har hon varit lite av en doldis och det som framkommit har inte direkt varit egna misstankar mot andra utan mer frågor om förtydliganden från andra om hur de menar med sina teorier.
Jag vet inte hur Artline brukar spela, eller ens har spelat tidigare så det är oklart om det är taktik från hennes sida eller inte.
senaste inlägget igår kväll försvarar hon sin röst på klara och har sedan dess inte synts till....

Sammantaget: Jag har ju reagerat på Emro tidigt i leken, och sättet hon slänger ur sig ordet ulv hit och dit påminner en del om hur Emtherlia gjorde
så jag har fortsatt stora misstankar mot Emro efter denna genomgången.

Några tankar hittills idag.
Mirtai vetefasen, hennes röst på först Snurrfian tyckte jag ju var skum och det tycker jag fortfarande. Visst var det förstadagsröst först av alla, men den skaver. Rösten på EmmaN hedrar henne inte heller. Jag kan delvis förstå den eftersom EmmaN var rätt snurrig. inte högst på min lista, men ändå på listan
quarter4ever alltså. Idag är Q mer som vanligt. Jag tror att IRL bestyr gjort sitt. Jag tänkte ju igår på henne som möjlig ledarvarg och orsak till Emtherlias röstbyte. Hon *kan* vara ledarvarg, men det är ju lika troligt att det bara är vad lyan trodde och de därför ville skona henne. Hennes röster på Klara är inte till hennes fördel, särskilt inte den igår. Finns på min lista, men inte högst upp.
Emro här är jag fundersam, inte minst med avseende på att hon inte valde att rösta på Emtherlia igår när hon själv låg lite pyrt till. Enda skälet till att inte välja Emtherlia borde vara att hon inte ville rösta på en kollega. Min huvudmisstänkta idag.
Artline röstar på EmmaN igår. Jag tycker ju att hon haft endel vettiga tankar, även om Paddi (som känns ulvletande) är skeptisk. Om hon är i lyan så kan jag tycka att Emtherlia borde väntat med sin röständring och lagt den på EmmaN också (för att säkra sig själv). Tänker också att om hon är i lyan och Emro också är det så borde ju de varit lite mer synkade och försäkrat sig om att inte ha två (Emro och Emtherlia) ulvar uppe för lottning.
TeamLundVer hon var den som lanserade teorin om Q som möjlig ledarvarg, sen kom Emtherlias röständring, kanske därför att Emtherlia och lyan trodde att Q är ledarvarg. Kan det i själva verket vara TLV som är ledarvargen?
Snurrfian efter hennes inledande manövrar (som kändes som en sån sak en typiskt god kan åka på första dagen - som Klara skrev) så tycker jag att ingenting får min ulvradar att gå igång. Igår när hon insåg att flera röstat på Q så kändes hon som en god som inte visste alls vem hon skulle rösta på och var rädd att rösta ut en annan god.

De jag för tillfället håller som neutrala är Paddington, FiaM, Habina och bollen__

Äh jag tror att jag röstar.

cirkus röstar på Emro
hennes röst på Klara igår känns inte bra. Hon borde röstat på Emtherlia för att säkra sig själv, men jag tror hon inte ville lägga en röst på en kollega och valde därför någon helt annan som hade en röst i hopp om att det skulle komma fler. Tror inte att hon såg Artlines röst på EmmaN därför hamnade den inte där. (Det gör också att jag friskriver Artline litegrann från att sitta i lyan - de borde varit mer synkade i så fall).

men fortfarande borde vi verkligen försöka hitta ledarvargen idag!
så här ser det ut:
vi var 16 från början

1. cirkus
2. Mirtai
3. Lobelia tvilling- Katniss
4. EmmaN- Jägare
5. bollen__1 bybo
6. Habina
7. Klara- bybo
8. Emtherlia -ULV
9. quarter4ever
10. FiaM
11. Koppen/bollen__2
12. Emro
13. Artline
14. TeamLundVer
15. Snurrfian
16. Paddington

kvar i leken 11 st
cirkus
Mirtai
Habina
quarter4ever
FiaM
bollen__2
Emro
Artline
TeamLundVer
Snurrfian
Paddington

goda roller kvar:
Peeta, tvilling
Finnick-ängel
Mags-borgmästare
Wiress-byfåne
Beetee-spion
Fru Flomp-sponsor
Haymitch-mentor
totalt 7 namngivna goda roller kvar
ev bybor max en i så fall. men med tanke på Emtherlias säkerhet på 2;) så kanske det inte finns fler?

onda roller kvar:
karriärister 2-3 st
President Snow- ensamvarg

så rimligast att anta att det står just nu är 7-4, men om det lyckas med dubbla käk för onda sidan inatt( om vi inte finner ensamvargen i lynchen) så ser det raskt annorlunda ut.....
och eftersom ensamvargen fått 2 spionrader så ser jag det som troligt att den kan ha sikte på iaf en ( om inte 2) goda roller vid detta laget, men visst kan den ha fått rader som inte ger användbar info för den heller, men det törs jag inte räkna med.

men fortfarande borde vi verkligen försöka hitta ledarvargen idag!
så här ser det ut:
vi var 16 från början

1. cirkus
2. Mirtai
3. Lobelia tvilling- Katniss
4. EmmaN- Jägare
5. bollen__1 bybo
6. Habina
7. Klara- bybo
8. Emtherlia -ULV
9. quarter4ever
10. FiaM
11. Koppen/bollen__2
12. Emro
13. Artline
14. TeamLundVer
15. Snurrfian
16. Paddington

kvar i leken 11 st
cirkus
Mirtai
Habina
quarter4ever
FiaM
bollen__2
Emro
Artline
TeamLundVer
Snurrfian
Paddington

goda roller kvar:
Peeta, tvilling
Finnick-ängel
Mags-borgmästare
Wiress-byfåne
Beetee-spion
Fru Flomp-sponsor
Haymitch-mentor
totalt 7 namngivna goda roller kvar
ev bybor max en i så fall. men med tanke på Emtherlias säkerhet på 2;) så kanske det inte finns fler?

onda roller kvar:
karriärister 2-3 st
President Snow- ensamvarg

så rimligast att anta att det står just nu är 7-4, men om det lyckas med dubbla käk för onda sidan inatt( om vi inte finner ensamvargen i lynchen) så ser det raskt annorlunda ut.....
och eftersom ensamvargen fått 2 spionrader så ser jag det som troligt att den kan ha sikte på iaf en ( om inte 2) goda roller vid detta laget, men visst kan den ha fått rader som inte ger användbar info för den heller, men det törs jag inte räkna med.
Man kan ju hoppas ulvarna och ensamvargen väljer samma käk . Värst vore om vargen vet vem den andra tvillnigen är.

Hur hittar vi ensamvargen?

Utflykten resulterade i många liter blåbär så kommer ha fullt upp resten av kvällen med rensande och syltande :d

Röstar nu så har jag det gjort. Kommer säkert in senare och skriver mer men vill vara på säkra sidan.

Mirtai röstar på Emro

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har hon gjort 2 tveksamma lyncher med motiveringar som känns tagna ur luften. Sådär typiskt för en ulv som har facit och behöver hitta på något!

@cirkus Med facit i hand är jag såklart inte nöjd med min röst på EmmaN. Men hon betedde sig så attans skumt och kunde inte reda ut vad hon menade heller.

Dessutom var det Q som försvarade henne lite och Q misstänker jag också vilket inte gjorde mig mindre misstänksam.

Man kan ju hoppas ulvarna och ensamvargen väljer samma käk . Värst vore om vargen vet vem den andra tvillnigen är.

Hur hittar vi ensamvargen?
ja du det var en väldigt bra fråga!
Jag är lite inne på att cirkus hade delvis rätt igår, Emtherlia ändrade rösten för att lyan kan ha trott att jag var ledarvargen, så synd om dem- det är jag inte:p

Jag hoppas att vår käre spion har utnyttjat sin möjlighet i natt, den borde kunna bena ut ett och annat, för jag kan faktiskt inte se nån tydlig spioninfo hittills i leken- så jag hoppas den haft is i magen att vänta till just inatt för att kunna hitta så många goda som möjligt!
Om man kollar på min sammanställning över vad som kan ha hänt till varje DL så borde den ju kunna begripa vilka som är ängel, borgmästare, samt byfåne också, de beror ju lite på om de uttnyttjat sina specialförmågor än!
och kanske mentor, sponsor kan hittas med tanke på vilka de valt som mottagare etc
Nu har jag en fråga till som säkert står nånstans, (bara att jag mitt blindstyre inte ser det) men visst borde det kunna hända att sponsorn väljer mentorn till mottagare? i vanliga fall kan ju inte brevis skicka brev till sig själv men iom sponsorn borde det faktiskt kunna hända?

@cirkus Med facit i hand är jag såklart inte nöjd med min röst på EmmaN. Men hon betedde sig så attans skumt och kunde inte reda ut vad hon menade heller.

Dessutom var det Q som försvarade henne lite och Q misstänker jag också vilket inte gjorde mig mindre misstänksam.
så du håller fast vid dina misstankar mot mig? Vilka är de btw?

Nu har jag en fråga till som säkert står nånstans, (bara att jag mitt blindstyre inte ser det) men visst borde det kunna hända att sponsorn väljer mentorn till mottagare? i vanliga fall kan ju inte brevis skicka brev till sig själv men iom sponsorn borde det faktiskt kunna hända?

Det står faktiskt inte någonstans ;), men ja, väljer sponsorn att sponsra mentorn får han välja paket till sig själv.

Jag är lite inne på att cirkus hade delvis rätt igår, Emtherlia ändrade rösten för att lyan kan ha trott att jag var ledarvargen, så synd om dem- det är jag inte:p

Jag hoppas att vår käre spion har utnyttjat sin möjlighet i natt, den borde kunna bena ut ett och annat, för jag kan faktiskt inte se nån tydlig spioninfo hittills i leken- så jag hoppas den haft is i magen att vänta till just inatt för att kunna hitta så många goda som möjligt!
Om man kollar på min sammanställning över vad som kan ha hänt till varje DL så borde den ju kunna begripa vilka som är ängel, borgmästare, samt byfåne också, de beror ju lite på om de uttnyttjat sina specialförmågor än!
och kanske mentor, sponsor kan hittas med tanke på vilka de valt som mottagare etc
Nu har jagen fråga till som säkert står nånstans, (bara att jag mitt blindstyre inte ser det) men visst borde det kunna hända att sponsorn väljer mentorn till mottagare? i vanliga fall kan ju inte brevis skicka brev till sig själv men iom sponsorn borde det faktiskt kunna hända?
Jo jag tänker som du. Det är möjligt att spionen hade is i magen första natten men nu borde hen ha fått info?

Lynchar vi inte ensamvargen i natt så hade det varit smidigt om ängeln kunde skydda tvillingen och ulvarna äter någon annan än ängeln men det vore lite för bra för att vara sant :(

Vad tror du om cirkus teori om att TLV kan vara ensamvargen eftersom hon lyfte teorin om att du kunde vara det?

Sedan borde spionen veta vem som är den andra tvillingen om hen valt att ta ut spioninfo.

Har hittat dator och sticka nu och ägnat de senaste två timmarna åt att läsa igenom leken lite bättre. :) Ska klura lite när jag är i stallet och återkommer lite senare med lite mer tankar.

Kort så här långt tycker jag att cirkus och Paddington driver leken framåt och verkar leta onda, båda är i och för sig slipade spelare men som onda borde de inte ha pekat ut Emtherlia så tydligt som ulv som åtminstone cirkus gjorde om de satt i lyan. Tror inte heller att någon av dem skulle göra det som ledarvarg.

Jag håller även med cirkus om att quater4ever går att känna igen nu, det betyder egentligen inte att hon är god men hon jag tvekar för tillfället på att sätta henne som ond så min röst kommer förmodligen inte att hamna där idag.

Emro är en ny bekantskap för mig men jag håller med om att det är något som skaver där. En annan som jag funderar lite på är Habina, jag tycker att hon brukar vara väldigt aktiv och driva leken framåt men jag får inte den känslan av henne i den här leken och det stör mig lite. :cautious:

så du håller fast vid dina misstankar mot mig? Vilka är de btw?

Jag misstänker alla, det vet du väl ;)

Men det handlade tidigare om hur du skrev, tog ju upp det tidigare. Nu är du mer dig lik och det känns bra :) jag trodde ju att du antingen var ond utanför lyan eller god utan så mkt info. Är fortfarande tveksam till om du sitter i lyan!

Sedan tycker jag dina röster på Klara skaver, framförallt den igår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 879
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 200
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka