Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ändrade lite färger som kommit fel @Paddington ;)
Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina
21.41 Paddington röstar på Mirtai
21.43 Lobelia röstar på Quarter4ever

21.45 bollen__ röstar på Snurrfian
21.45 Habina röstar på emro
21.48 FiaM röstar på Koppen
21.53 Artline röstar på TeamLunver
21.53 EmmaN röstar på Klara
21.53 Emtherlia röstar på Lobelia
21.53 Snurrfian röstar på bollen_
21. 55 Klara röstar på bollen__
21.57 bollen__ ändrar röst till Mirtai
21.58 Mirtai ändrar röst till bollen
21.59 Teamlundver röstar på koppen
22.00 quarter4ever röstar på klara

DL 2
16:22 Emtherla röstar på quarter4ever
19:04 bollen__2 röstar på Emtheralia
20:39 EmmaN röstar på Mirtai
21:08 Habina röstar på emro
21:51 Mirtai röstar på EmmaN
21:51 Emtherlia ändrar sin röst till Artline
21:55 Snurrfian röstar på Quarter4 ever
21:55 Klara röstar på Emtherlia
21:56 TLV röstar på Klara
21:56 Paddington röstar på Emro
21:58 Artline röstar på EmmaN
21:59 Emro röstar på Klara
22:00 quarter4ever röstar på klara
22:00 cirkus röstar på emtherlia
22:00 FiaM röstar på quater4ever

Det är också intressant att Emro lägger sin röst på Klara när ulven Emtherlia har 2 röster och Klara 2. Det känns ju en aning räddningsröst-aktigt.

Jag tror det är mycket möjligt att Emtherlia trodde att Q kunde vara ensamvarg.

Men jag förstår inte varför du tror att ulvarna försökte få ut Q. Eftersom Emtherlia bytte röst ganska tidigt så talar det emot det. Sedan är det möjligt att fler i lyan trodde att Q är vargen så det känns troligt att ulvarna försökte låta bli att rösta där.

(obs. Jag säger inte att jag tror att Q är varg)
Försöker bara vrida och vända på allt. Du har rätt i att det talar emot det när hon bytte röst tidigt. Om hon bytte rösten för att de i lyan trodde att Q var/är vargen så är kanske både snurris och FiaM goda. För om lyan trodde det borde väl kanske ingen annan ulv röstat där heller? Eller ja kan kan de ju naturligtvis.

Artline frågar efter Habinas röst på emro om det inte är större chans att ulvarna döljer sig bland de som hakat på emros teori (min tolkning - än att emro själv är det).
.

Men Emtherlia var en av de som haka på emro och hon var ulv så jag hade rätt men emro kan lika gärna vara ulv hon också.

Det är också intressant att Emro lägger sin röst på Klara när ulven Emtherlia har 2 röster och Klara 2. Det känns ju en aning räddningsröst-aktigt.

Fast Klara har väl inte två röster i det läget?
Hon har bara en.
Den enda som har två röster (förutom emro själv) är Emtherlia och emro lägger inte sin röst där - det kanske hon borde gjort om hon säkertt velat rädda sig själv, men att hon tycker det är motbjudande att lägga upp en kollega så? Så nånstans tycker jag mig se emros polisonger växa.

Emro lägger väl andrarösten på Klara så Klara får två röster - dvs jämnar ut resultatet.
Emro själv hade ju redan två röster också så dennes röst gjorde att det blev 2 lika mellan Emtherlia, EmmaN, Emro själv och Klara.
dock kanske man får bortse från Artlines röst på Emma då den kom minuten innan Emros egen röst så inte säkert att hon hann se just den

Fast Klara har väl inte två röster i det läget?
Hon har bara en.
Den enda som har två röster (förutom emro själv) är Emtherlia och emro lägger inte sin röst där - det kanske hon borde gjort om hon säkertt velat rädda sig själv, men att hon tycker det är motbjudande att lägga upp en kollega så? Så nånstans tycker jag mig se emros polisonger växa.
Ja, du har rätt såklart. Och resten det du skriver låter också vettigt!

Emro lägger väl andrarösten på Klara så Klara får två röster - dvs jämnar ut resultatet.
Emro själv hade ju redan två röster också så dennes röst gjorde att det blev 2 lika mellan Emtherlia, EmmaN, Emro själv och Klara.
dock kanske man får bortse från Artlines röst på Emma då den kom minuten innan Emros egen röst så inte säkert att hon hann se just den
Japp! Jag ska visst varken försöka göra kaffe eller läsa ulvlek så här tidigt på morgonen (eeh..dagen!).
Men det känns fortfarande som en ulvig röst iom. att hon för upp en god så det står lika. Som du säger vet man inte om hon hann se Artlines röst på EmmaN.

Är inte min röst på Emma det? :p
Jo, och jag har redan tagit upp den tidigare idag..

Med tanke på att jag är misstänksam mot Artline och Emtherlia nu visade sig vara ulv och ändrade till just Artline så känns det inte som min misstänksamhet mot denne minskade precis...

Saxar ur mitt tidigare inlägg:
Artline - Noterar EmmaNs ”räddningsförsöks-teori” och ställer djupa frågor till Emma om hur hon tänkt, undrar sedan lite om en ulv verkligen skulle göra så men att det är det skummaste just nu röstar sedan på EmmaN. Är sedan missnöjd över rösten hon lagt och vill att Emma ska förklara sig mer.

Noterbart är att när Artline lägger sin röst så blir det två lika mellan emro, emtherlia och emma.. Först därefter trillar det in två snabba röster på klara och en till på emtherlia. Tycker Cirkus har en intressant teori om Em som ulv och Q som ledarulv.
Det är något som skaver med Artline speciellt hur hon spelade kring rösten på EmmaN men samtidigt och hur hon var inblandad inför DL1 och tyckte det mesta var skumt och spred misstankar åt flera olika håll.

Din fråga till bollen_ gör dig än mer skum i mina ögon...

Japp! Jag ska visst varken försöka göra kaffe eller läsa ulvlek så här tidigt på morgonen (eeh..dagen!).
Men det känns fortfarande som en ulvig röst iom. att hon för upp en god så det står lika. Som du säger vet man inte om hon hann se Artlines röst på EmmaN.

Emro och Artline är i topp på min ulvlista idag så du har helt rätt i att den fortfarande är ulvig oavsett om hon sett den el inte..

Jajuste, jag missade Artlines röst på EmmaN, men den kom ju minuten innan och är rätt osannolik att hon hann se. Men ändå; då hade hon två alternativ att rösta på förutom Klara om hon hade velat rädda sig djälv. Hon valde inte goda EmmaN som Artline röstade på. Hon valde inte onda Emtherlia, hon valde en som bara hade en röst hittills. Hmmm, nånting stämmer inte.

Snurrfian: Hennes reaktion på cirkus frågor känns för skumma för att vara en ulv. Jag tycker hon låter ärlig när hon säger att hon att hon ville lägga en betydelselös röst.

FiaM: Tolkar hennes första röst som en förklädd bop.Ger Habina en ursäkt för feltolkningen. Misstänker att Q är borgmästaren. Jag tror inte att en ulv hade skrivit så. Dels så hade hon kunnat bli anklagad för att outa en god. Sedan känns det inte som det finns någon anledning för en ulv att peka ut borgmästaren.

Sedan tror jag att ulvarna kan ha trott att Q var varg så dessa två är jag väldigt tveksam till är ulvar. Därför känns det ganska osannorlikt att även Q är ulv.

Quarter4ever: Men jag är väldigt tveksam till om hon skulle vara ensamvarg. Jag tror inte Q hade skrivit så mycket i tråden om vargen då. Känner jag Q rätt så hade hon försökt hinta till lyan på andra sätt.

Cirkus: Jag tror inte att en ulv hade lagt en tredje röst på en annan ulv.

Emro säger felaktiga saker om Habina. TeamLundver, Emtherlia och fiaM håller med om att det är skumt. Frågan är hur många ulvar som kan gömma sig där. Vi vet att Emtherlia var ond och det är fullt möjligt att hon följt en annan ulv. Men då känns det tveksamt om både emro och TeamLundver är ulvar. Varför skulle de koppla ihop sig så?

Även jag klurar såklart på vad Emtharlias röständring betydde. Var det ett sätt att skapa alibi åt art eller ett sätt att peka ut henne?

Samlade på mig massor med citat men buke på paddan är :banghead::banghead::banghead:

Hur som, jag granskade Emro som ju är på tapeten.

Hon gjorde en märklig tolkning av Habinas inlägg om att hon fått sin roll och nu kunde gå och lägga sig. Ingenstans i det inlägget stod det att hon var lugn eller liknande, men Emro fick det till att Habina nog var ulv.

Hennes förklaring i efterhand känns också som en efterhandskonstruktion.

I andra lynchen röstade hon på Klara med motiveringen att Klara inte vill lägga andraröster men trots det gjorde det.

Emro är nog högst upp på min lista tillsammans med Artline och Q. Återkommer med teorier om de andra två när jag är hemma igen från utflykten vi ska på nu :)

Ok en till översikt om vad som kan ha hänt i leken hittills
DL1
bollen__1 lynchas ( var bybo)
borgmästaren kan ha röstat på bollen__1 eller någon annan
en extraröst kan ha fällt avgörandet ( borgmästaren, byfånen)
det kan ha varit lottning mellan mirtai, bollen__1 eller faktiskt mellan även nån av de andra med 2 röster OM nån av de fått extrarösten på sig )
Nattdl1
sponsorn väljer vem som ska få ett paket
ulvarna väljer käk ( här måste de valt den andra tvillingen eftersom Katniss åkte, Peeta är immun mot ett käk, men inte mot käk av ensamvargen. och inte heller mot lynch)
ängeln skyddar någon ( troligen sig själv iom ingen ond spion)
ensamvargen får en spionrad
spionen kan ha valt full spioninfo
byfånen kan ha valt att sia någon ( men får bara veta ond/god)
jägaren ska ha valt någon att ta med sig om hon dör i lynch/käk
Lobelia käkas var katniss(tvilling) hon åkte istället för peeta, som nu är immun mot en ulvattack, men inte mot en attack från ledarvargen

DagDL2
mentorn väljer vilket paket som ska skickas
klara lynchas ( var bybo)
en extraröst kan ha fällt avgörandet ( borgmästaren, byfånen) eller borgmästaren kan ha röstat på Klara, eller det kan ha lottats ( även här KAN det blivit lottning mellan fler än det ser ut OM en extraröst lagts bland de sim hade två röster i lynchen)
jägaren kan ändra val om den vill

NattDL2
ett paket kommer fram
sponsorn väljer vem som ska få nästa paket
ängeln skyddar någon( sig själv eller nån annan)
ensamvargen får en spionrad
spionen kan ha välja full spioninfo om den inte gjort det redan?
byfånen kan välja att sia någon om den inte gjort det redan
jägaren kan ändra val av person att ta med sig om den dör
Ulvarna väljer käk
EmmaN käkas , hon var jägare och drar med sig Emteherlia, ulv

DagDL3
mentorn väljer vilket paket som ska skickas

som jag skrev även förra gången ikväll är det av yttersta vikt att försöka lyncha ledarvargen, för risken att få dubbla käk ikväll känns så där... Iofs kan det ju tänkas att ledarvargen inte har koll på lyan, men sån tur har vi nog inte att den väljer en ulv till käk, den har ju fått 2 spionrader någon eller båda lär ju gett liten ledtråd kanske vilka den ska välja?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar