Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis som Cirkus skriver så hade jag tänkt lägga en rätt obetydlig röst eftersom jag helt enkelt inte hade hunnit läst igenom ordentligt och då känns det fel att lägga en röst på någon som har fler röster och jag inte har en susning om personen faktiskt är ond eller om det är ulvar som försöker få ut en god.
jag såg inte vad du skrev först i ditt röstinlägg, ramlade själv in i tråden de sista minuterna innan röstning och för att öht ha en chans att greppa vart rösterna låg så läste jag mer eller mindre bara de fetade rösterna i röstinläggen
All övrig text lästes väldigt fort så jag har ägnat en bra stund nu på morgonen att läsa igenom allt igen

Min första röst på Q var en panikröst då jag hade 10 min på mig att läsa ikapp och rösta. Det gnagde lite att Q inte kändes helt 100 när de lekar jag har läst tidigare har hon varit mycket skarp. Därav rösten. Sen hann jag tillbaka i god tid innan 22:00 och omvärderade minn röst som då hamnade på en (i mitt tycke) mycket lurigare Artline.

Det känns bekvämt att du höll kvar din röst trots att din motivering egentligen försvann iom att jag ändrade min röst.
hm lite kul att du svarar Klara , som ju blev lynchad igår?:p
Hon lär ju iaf inte haft någon baktanke med att vara "bekväm"?
Med tanke på att hon var bybo;)

sedan håller jag med om att detta är väldigt intressant att fundera över, men jag får fortsätta med det i morgon...
Nu är jag tillbaka och rotar i lite inlägg för att få lite koll på läget, men Paddington, hur kan du vara så säker på att kunna fortsätta med det imorgon? Men samtidigt känns det lite som ett nybörjarfel som ulv och det tror jag inte att du skulle göra... Jag kan bara gissa att du räknade med att hinna innan natt dl? Eller är det sommaren som ställer till det och du gör ett misstag? :D

Nu är jag tillbaka och rotar i lite inlägg för att få lite koll på läget, men Paddington, hur kan du vara så säker på att kunna fortsätta med det imorgon? Men samtidigt känns det lite som ett nybörjarfel som ulv och det tror jag inte att du skulle göra... Jag kan bara gissa att du räknade med att hinna innan natt dl? Eller är det sommaren som ställer till det och du gör ett misstag? :D
därför att jag är inne nu och håller på att skriva teoriinlägg för brinnade livet :p

lite tankar från mig så här innan nattDL ifall jag inte får chansen efter....

1.cirkus har haft funderingar kring mentorn och sponsorn ( innan rollerna tillsattes) samt funderingar kring lynchen i DL1 Verkar spela något avvaktande men ändå med en klar syn på vad som händer, röstar på Emtherlia igår Kvarstår som neutral men hoppas hon tillhör de goda denna gången

2. Mirtai ett osäkert kort. Hon brukar iofs alltid vara skum i början av lekarna, så det behöver inte betyda något för vilken roll hon har egentligen. Var uppe i lynch mot bollen__ 1 i DL1, och klarade sig. Hur det gick till är en svårlöst nöt att knäcka , det finns många olika scenarion. Jag tycker att hon ryckte upp sig i går, och kommer med flera inlägg som jag uppfattar som skarpa. Hon har också varit misstänkt av många, så sammantaget får hon kvarstå som neutral med ett öga på sig

3. Lobelia tvilling- Katniss käk nattDL1, istället för Peeta , Peeta är immun mot ett käk från lyan, men inte från ev käk från ensamvargen

4. EmmaN Jag tycker EmmaN har börjat bra, skriver mycket jag kan hänga med i och verkar hålla koll på de flesta i leken. Jag kan på något konstigt sätt begripa vad hon menar med att mirtais räddningsröst egentligen skulle kunna vara något annat, och det gjorde jag redan när jag läste hennes sammanställning. Så jag tyckte faktiskt att hon hade koll på de flesta i leken, även om det verkar ha infunnit sig ett skrivfel om Emtherlias ringtrostighet. Jag ser inget som tyder på ondhet hos EmmaN så här långt, men får stå som neutral då jag heller inte kan se godhet

5. bollen__ 1 bybo lynchades DL1

6. Habina ja hon har mest fått ägna sig åt att bestrida vad hon påståtts skrivit igår, så behöver se mera av henne och vilka andra funderingar hon har, hon skriver själv att hon är lite lost i går kväll så fortfarande ganska anonym för mig.

7. Klara – bybo Lynchades DL2

8. Emtherlia Jag har gått igenom henne i ett särskilt inlägg tidigare. Jag upplever att hon hittar ulvar bakom varje sten väl entusiastisk, men då hon är så ny så tycker jag det är svårbedömt vad det kan bero på. Men jag har definitivt ögonen på henne, för hon sticker ut lite! Ändrade sin röst på mig i går till Artline istället. Förefaller som hon vill visa att hon är god och inte luden, svarar på flera inlägg från i går, svårbedömt fortfarande vart hon står så får kvarstå med ett öga på sig

9. quarter4ever det är jag!!:D

10. FiaM hm har inte skrivit så mycket, la en i mitt tycke typisk förstadagsröst på koppen i DL1 ,fick pudla till Habina om vad hon egentligen skrivit . FiaM kommer med flera tankar i går som gör att jag har hopp om att hon spelar på den goda sidan. På det sätt hon funderar och resonerar känns ärligt. Neutral men med en aning åt det godare hållet

11. (Koppen)bollen__2 koppen har blivit ersatt av bollen__2 pga inget internet på campingen. bollen__2 har tydligen bestämt sig för att lämna Mirtai/bollen__1/ snurrfian från igår åt sidan för att grunna över den lynchen senare. Vill granska de andra rösterna istället... Men kommer ändå med lite funderingar kring extraröster/ borgmästarens utslagsröst etc. verkar hålla med Mirtai om att borgmästaren högst troligt inte röstat på Mirtai igår, samt håller med klara om att troligen har inga extraröster använts alls igår, om inte det är så att nån som var uppe i lynchen lagt en för att rädda sig själv. Röstar på Emtherlia för hennes svaga teori mot mig. Så sammantaget , tja hon får vara neutral men ett plus i kanten för att hon verkar reagera på Emtherlias tunna motivering till röst på mig

12. Emro ringrostig, men kämpar på med översikter. En del känns som bra funderingar och sedan är det en del från ffa första dagen jag funderar över- men kanske kan det tillskrivas ringrostigheten? Har ingen aning om hennes spelstil heller , då jag aldrig spelat med henne innan. Har mina ögon på sig efter gårdagen ändå, det är många som funderar över henne, så även jag

13. Artline väldigt anonym för mig även om hon kommer med lite inlägg i går. Dock tycker jag inte det säger så mycket om vart hon står så får kvarstå som neutral

14. TeamLundVer en annan återvändare.Lite ringrostighet här också, fullt förståeligt. klargör under gårdagskvällen en del om sina funderingar och inlägg. Men fortfarande kan jag inte sätta henne som något annat än neutral

15. Snurrfian var osynlig i går och förefaller ha haft tidsbrist , kan lika gärna vara god som ond, så då får hon vara neutral

16. Paddington Jag tycker björnen verkar leta ulvar på ett systematiskt sätt. Vi verkar tänka ganska lika, bara jag får till kommateringarna;)
Fått ett gott intryck av Paddington så här långt, men tillräckligt erfaren räv är hon för att lura mig ner i dyngstan också. Men hoppas hon är på min sida i denna leken baserat på det hon skriver. Neutral är ändå det enda jag kan säga tills vidare.

Har inte hunnit gå igenom alla även fast jag velat..

Snurrfian röstar bollen_, Q4 – tycker det är intressant att Cirkus missat förhållandet sponsor/mentor. Tycker det är ännu intressantare att hon själv får två röster emot sig pga detta och ingen av dessa två är från Cirkus. Röstar Dl1 på bollen_ eftersom hon tycker dennes teori samt andraröst står ut mer än Mirtais OT- och förstaröst.Har tidsbrist dag2 och röstar på Q4 eftersom hon inte riktigt verkar vara lika mycket på hugget som hon brukar.
Skulle behöva se mer av Snurrfian men sätter nog henne lite grann åt det neutralare hållet, nojan över att hennes röst på Q var en andraröst känns äkta (Emtherlia ändrade 4min innan Snurris lade sin röst)

FiaM röstar Koppen, Q4 – tycker liksom jag att Cirkus fråga om sponsor/mentor inte var konstig. Funderar över om flera av oss har ont i skallen. Reagerar mest på Snurrfian och Habina dag1, men röstar på Koppen pga inaktiviteten då Koppen sagt att hon ska kunna vara mer aktiv än vanligt. Läser fel på vad Habina skrivit vilket får Habina att reagera. Fia går tillbaka i leken och inser hon själv har fel och pudlar. Skriver först att röstningen (Dl1) inte säger så mycket och sedan att det var intressant att rösterna på bollen_ (snurrfian, Klara och Mirtai) kom så tätt. Tror det kan dölja sig en ulv där eller inte. Håller m Mirtai om att det varit mycket slarv/felläsningar i början och att det kan bero på intag av rusdrycker. Röstar på Q eftersom flera reagerat på Qs intresse för kvarvarande tvilling/ensamvarg och det är vad hon också reagerat mest på. Ogillar precis som mig att spela från telefonen. Håller mig försiktigt god, tycker EmmaN verkligen för leken framåt å håller denne som neutral, tror sig ha missuppfattat Q och har hittat en roll men får pudla igen då hon läst fel på röstlistorna.
Skulle behöva se mer av FiaM.

TeamLundVer röstar koppen, Klara – är ringrostig. Gör en kort sammanställning av samtliga deltagare där hon skriver att Mirtai funderade över Snurrfians frågor till Cirkus, vilket Mirtai inte gjorde. TLV tar också upp Habinas ”lugn”. Röstar på Koppen pga inaktiviteten då denne sagt att hon har mycket tid. Får en hel del uppmärksamhet kring den röstmotiveringen. Går tillbaka i leken och inser att hon blandat ihop mig och Mirtai ang vem som funderat över Snurrfians frågor. Skriver långt teoriinlägg om alla, mest intressant i det inlägget enligt mig är att hon säger hon släppt funderingarna om Habina ang ”ta det lugnt”, men hon skriver inget egentligen om vad hon anser om Emro som lanserade den teorin (som var baserad på en felläsning(?)). Funderar på att rösta på Q eller Klara, tror att Q nog är ensamvarg och bättre att få ut en ulv – röstar därför på Klara.
Funderar över TLV, det är något som skaver här för mig, så jag håller henne åt det lite ondare hållet faktiskt. Går man tillbaka till TLVs långa teoriinlägg så skriver hon detta om Klara ” Klara har skriit en hel del inlägg men när jag går igenom dem så känns det som att väldigt få av dem har substans och jag får inte riktigt grepp om henne. Tidsbrist eller försök till att inte synas?”. Känns vanskligt att lägga en röst i DL2 på så lösa misstankar…

Artline röstar TeamLundver, EmmaN – Tycker först att Mirtais förstaröst är skum, lägger sedan till att Mirtai oftast lägger OT röster i Dl1 men denna kanske är värre än vanligt. Skriver i nästa inlägg att Snurrfian är skum som reagerar på Cirkus frågor, men funderar sedan om en ond skulle sticka ut så. Röstar sedan på TLV för att hon tycker både TLV och Emro är skumma som tycker ulvar är medvetet lugnare. Noterar att TLV tar upp att Mirtai funderat över Snurrfians frågor till Cirkus, vilket Mirtai inte gjort.
Artline frågar efter Habinas röst på emro om det inte är större chans att ulvarna döljer sig bland de som hakat på emros teori (min tolkning - än att emro själv är det). Noterar EmmaNs ”räddningsförsöks-teori” och ställer djupa frågor till Emma om hur hon tänkt, undrar sedan lite om en ulv verkligen skulle göra så men att det är det skummaste just nu röstar sedan på EmmaN. Är sedan missnöjd över rösten hon lagt och vill att Emma ska förklara sig mer.
Noterbart är att när Artline lägger sin röst så blir det två lika mellan emro, emtherlia och emma.. Först därefter trillar det in två snabba röster på klara och en på emtherlia. Tycker Cirkus har en intressant teori om Em som ulv och Q som ledarulv.
Det är något som skaver med Artline speciellt hur hon spelade kring rösten på EmmaN men samtidigt och hur hon var inblandad inför DL1 och tyckte det mesta var skumt och spred misstankar åt flera olika håll.

Habina röstar på emro, emro – säger att hon inte heller hängde med i sponsor/mentor diskussionen och tackar Cirkus att hon tog upp den. Hoppades skämtdsamt att hon blir ond i denna lek (innan rollerna fördelades) och skriver sedan att ”ta en ulv i taget”. Reagerar på Emros inlägg om henne själv där Emro skriver ngt som Habina inte sagt. Reagerar även på FiaM som tar upp samma sak. FiaM inser sitt misstag och tar tillbaka det hon skrivit. Röstar på Emro pga detta. Tidsbrist igår, tycker emro bara blir skummare och skummare, att Q inte riktigt är sig själv och att jag verkar vettig. Röstar på emro igen.
Habina var mycket i ropet dag1 och resonerade bra om varför teorierna från emro inte höll. Jag håller habina försiktigt neutralare men hoppas hon har mer tid idag.

Mirtai röstar Snurrfian/bollen, EmmaN – röstar först på Snurrfian, ändrar sedan till bollen för att rädda sig själv samt att hon tyckte det vore tråkigt om Snurrfian åkte pga hennes egen OT-röst. Reagerar på vad TLV skrev om henne själv i teoriinlägget (se nedan). Reagerar på EmmaNs ”rösträddningsteori”, noterar att det är mycket felläsningar/slarvläsningar. Reagerar på att Q inte riktigt är sig själv (sitt vanliga fokus) och funderar lite om det är så att Q sitter utan info. Reagerar på att Q tycker EmmaN för leken framåt eftersom Mirtai hittar konstigheter i det EmmaN skriver. Skriver en kort sammanställning av några av deltagarna. Röstar på EmmaN
Jag hittar inget ont i Mirtai, så jag håller nog henne försiktigt neutral för tillfället. Även om hon skrivit en del känner jag att jag vill se mer av henne.

kan tillägga att mina misstankar mot emro kvarstår sedan igår. Jag tycker det är för mycket som inte riktigt stämmer där.
Se mitt röstinlägg #410 samt att jag även tycker att dennes andraröst på Klara igår inte är till dennes fördel.

Paddington tycker jag känns vettig, jag lägger henne försiktigt åt goda hållet.
Cirkus tycker jag kom med en konstig teori men känns ändå genuin i sitt letande, hon är neutral
EmmaN tycker jag hade en väldigt märklig teori om alibiröst som jag inte alls förstå. Sen blandade hon ihop mig med en annan spelare… Nä henne litar jag inte på
Q vet jag inte vad jag ska tro om, å ena sidan tycker jag hon spelat underligt, å andra sidan tycker jag hon skrivit en massa vettigt ändå. Ehm, neutral for now?
FiaM har jag inte fått ett grepp om
Bollen_2 har jag inte heller fått ett grepp om
Emro tycker jag spelar lite lurigt som läser in saker som egentligen inte står. Litar inte på henne
Mirtai hade en väldigt konstig förstamotivering men tycker hon hämtat upp sig bra sen dess. Neutral
Habina har mest skrivit om missförståndet att hon skulle spela lugnt. Neutral
Artline tycker jag har spelat försiktigt utan några direkt utstående tankar. Jag är misstänksam mot henne
TeamLundVer har jag svårt att placera. Neutral
FiaM har jag inte fått grepp om heller. Snurrade in sig lite med funderingar kring Q. Neutral men lite misstänksam tills hon svarat vad hon anser om Q nu när hennes tankar inte riktigt stämde kring röstningen.
Snurrfian Har skrivit lite i leken och jag kan inte riktigt bedöma det jag läst. Å andra sidan har jag inte upplevt henne snurrig = god? Förra leken var hon ond och då var hon snurrig:p Äh, neutral.

Fast om du tittar på vad jag skrev om dig så är det ju uppenbart att jag egentligen har koll på att du inte är den ringrostiga. Med andra ord, jag har inte alls blandat ihop dig med någon annan egentligen. Ringrostigheten hamnade på fel person. Angående vad jag skrev om Mirtai förstår jag dig! Inklippt från inlägget:
"Emtherlia – Ringrostig och ifrågasätter min räkning. Röstar på Lobelia som vi nu vet var god. Det behöver inte säga något om Emtherlias roll, men här kommer jag hålla ögonen lite idag. Tycker att det är lite suspekt att hänga på Emros tankar om något som inte ens skrivits. Kom med en röst på Q idag som hade en väldigt skum motivering. Emtherlia har skrivit en del inlägg och jag upplever att hon försöker leta ulvar. Hon säger att det är hennes andra lek och med tanke på att jag är ny med och har skrivit en del konstiga inlägg vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Håller ögona öppna på henne som sagt."

Uppdatering

Nu när gruppen blivit utökad med Johanna, Beetee och Wiress behöver våra allierade fylla på sitt vapenförråd. Därför befinner de sig inne vid Cornucopian när karriäristerna gör sin andra attack. När Cashmere uppenbarar sig ut vattnet är Johanna den som får tag i sitt favoritvapen, en yxa. Hon kommer från trädhuggardistriktet 7 och har kastat yxor hela livet, så hon sätter den med både kraft och precision rakt i Cashmeres bröstkorg.

Mitt i tumultet börjar ön som de står på snurra men en fart som slungar både föremål och kroppar ner i vattnet. När den äntligen stannar till syns de kvarvarande karriäristerna försvinna in i djungeln, men av Johanna syns inget spår. Snart ljuder två kanoner och Cashmeres och Johannas kroppar lyfts upp ur vattnet.

EmmaN var Johanna - jägare
Emtherlia var Cashmere - ulv

Uppdatering

Nu när gruppen blivit utökad med Johanna, Beetee och Wiress behöver våra allierade fylla på sitt vapenförråd. Därför befinner de sig inne vid Cornucopian när karriäristerna gör sin andra attack. När Cashmere uppenbarar sig ut vattnet är Johanna den som får tag i sitt favoritvapen, en yxa. Hon kommer från trädhuggardistriktet 7 och har kastat yxor hela livet, så hon sätter den med både kraft och precision rakt i Cashmeres bröstkorg.

Mitt i tumultet börjar ön som de står på snurra men en fart som slungar både föremål och kroppar ner i vattnet. När den äntligen stannar till syns de kvarvarande karriäristerna försvinna in i djungeln, men av Johanna syns inget spår. Snart ljuder två kanoner och Cashmeres och Johannas kroppar lyfts upp ur vattnet.

EmmaN var Johanna - jägare
Emtherlia var Cashmere - ulv
Illa att bli av med en god- men bra jagat @EmmaN :up:
Det rätade ut ett och annat!

Väldigt bra att vi fick ut en ulv - synd att det var på bekostnad av en god.
Superbra jagat!
Känns också bra att jag röstade på Emtherlia igår - frågan är bara om min teori håller (det lär ju inte q hålla med om i allafall O_o)

Uppdaterade röstlistor

Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina
21.41 Paddington röstar på Mirtai
21.43 Lobelia röstar på Quarter4ever

21.45 bollen__ röstar på Snurrfian
21.45 Habina röstar på emro
21.48 FiaM röstar på Koppen
21.53 Artline röstar på TeamLunver
21.53 EmmaN röstar på Klara
21.53 Emtherlia röstar på Lobelia
21.53 Snurrfian röstar på bollen_
21. 55 Klara röstar på bollen__
21.57 bollen__ ändrar röst till Mirtai
21.58 Mirtai ändrar röst till bollen
21.59 Teamlundver röstar på koppen
22.00 quarter4ever röstar på klara

DL 2
16:22 Emtherlia röstar på quarter4ever
19:04 bollen__ röstar på Emtheralia
20:39 EmmaN röstar på Mirtai
21:08 Habina röstar på emro
21:51 Mirtai röstar på EmmaN
21:51 Emtherlia ändrar sin röst till Artline
21:55 Snurrfian röstar på Quarter4 ever
21:55 Klara röstar på Emtherlia
21:56 TLV röstar på Klara
21:56 Paddington röstar på Emro
21:58 Artline röstar på EmmaN
21:59 Emro röstar på Klara
22:00 quarter4ever röstar på klara
22:00 cirkus röstar på emtherlia
22:00 FiaM röstar på quater4ever

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar