Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har fått dig att omvärdera Q?
En väldigt svag fundering på vilken roll hon kan ha dök upp när jag såg röstlistorna. Hon är den enda som har röstat på både bollen_ och Klara, jag tror inte att extra röster används så här tidigt men det finns ju en roll som har utslagsröst om det står lika.

Jag är allt annat än säker, det kan ju lika gärna ha lottats men det är ett alternativ och därför vill jag kolla mer på q innan jag fortsätter att misstänka henne. Speciellt som jag inte hunnit läsa igenom leken så noga själv idag utan mest baserat rösten på vad jag har snappat upp från andra.

En väldigt svag fundering på vilken roll hon kan ha dök upp när jag såg röstlistorna. Hon är den enda som har röstat på både bollen_ och Klara, jag tror inte att extra röster används så här tidigt men det finns ju en roll som har utslagsröst om det står lika.

Jag är allt annat än säker, det kan ju lika gärna ha lottats men det är ett alternativ och därför vill jag kolla mer på q innan jag fortsätter att misstänka henne. Speciellt som jag inte hunnit läsa igenom leken så noga själv idag utan mest baserat rösten på vad jag har snappat upp från andra.
Q röstade inte på Boll1?!

trevlig teori men tyvärr- jag röstade på klara i båda lyncherna....

Vad jag kan se så har ingen varit inblandad och röstat på både bollen_ och klara.
Men det hindrar ju inte att specialröster/specialroll varit inblandad i någon av dem, men inte i bägge.

Som sagt hon röstade på Klara i båda lyncherna. Så hon bör i allafall inte vara den med utslagsröst.

Röster
Mirtai röstar
Snurrfian/bollen, EmmaN
cirkus röstar Mirtai, Emtherlia
Emro röstar Habina, Klara
Paddington röstar Mirtai, emro
Lobelia röstar Quarter4ever

bollen__ röstar Snurrfian/Mirtai
Habina röstar på emro, emro
FiaM röstar Koppen, Q4
Artline röstar TeamLundver, EmmaN
EmmaN röstar Klara, Mirtai
Emtherlia röstar Lobelia,
Q4/Artline
Snurrfian röstar bollen_, Q4
Klara röstar på bollen__, Emtherlia
Teamlundver röstar koppen, Klara
quarter4ever röstar på klara,
klara
Koppen/bollen_ röstar missar, Emtherlia

Edit: lade till Koppen/bollen2

Att Emro lägger en andraröst på Klara gör inte att jag blir mindre misstänksam mot denne...
Speciellt som Klara faktiskt redan besvarat den frågan som Emro använde som röstunderlag i inlägg #196 igår.
Om Emro hade varit uppriktigt i sitt ulvletande hade hon kollat upp fakta innan hon lagt sin röst.

Jag kan ha missat det och hade inte tid att leta igenom alla svar, men det jag frågade Klara om var hur det kom sig att det ändå blev en andraröst i den lynchen. Om det berodde på att hon missat att det redan fanns en röst eller om det var något annat och just det fick jag, som jag uppfattade det ett svar där hon menade på att hon inte vill lägga andraröster i första lynchen. Som sagt ansåg inte jag att jag fått svar på varför det trots det ändå las en andraröst. För mig hade hon kunnat säga 100 gånger att hennes taktik är att inte lägga andraröster i första DL, men för mig säger ju inte det så mycket som aldrig har spelat med henne.
Då jag sent i lynchningen plockade upp den tråden hann jag inte gå tillbaka och granska hela leken, vilket såhär i efterhand helt klart var ett misstag om det var så att det fanns ett bra svar på den frågan.

Röster
Mirtai röstar
Snurrfian/bollen, EmmaN
cirkus röstar Mirtai, Emtherlia
Emro röstar Habina, Klara
Paddington röstar Mirtai, emro
Lobelia röstar Quarter4ever

bollen__ röstar Snurrfian/Mirtai
Habina röstar på emro, emro
FiaM röstar Koppen, Q4
Artline röstar TeamLundver, EmmaN
EmmaN röstar Klara, Mirtai
Emtherlia röstar Lobelia,
Q4/Artline
Snurrfian röstar bollen_, Q4
Klara röstar på bollen__, Emtherlia
Teamlundver röstar koppen, Klara
quarter4ever röstar på klara, klara
Jag ser inte boll2! Är jag blind?! :p

ok en översikt om vad som kan ha hänt i leken hittills
DL1
bollen__1 lynchas ( var bybo)
borgmästaren kan ha röstat på bollen__1
en extraröst kan ha fällt avgörandet ( borgmästaren, byfånen)
det kan ha varit lottning mellan mirtai, bollen__1 eller faktiskt mellan även nån av de andra med 2 röster OM nån av de fått extrarösten på sig )
Nattdl1
sponsorn väljer vem som ska få ett paket
ulvarna väljer käk ( här måste de valt den andra tvillingen eftersom Katniss åkte, Peeta är immun mot ett käk, men inte mot käk av ensamvargen. och inte heller mot lynch)
ängeln skyddar någon ( troligen sig själv iom ingen ond spion)
ensamvargen får en spionrad
spionen kan ha valt full spioninfo
byfånen kan ha valt att sia någon ( men får bara veta ond/god)
jägaren ska ha valt någon att ta med sig om hon dör i lynch/käk

DagDL2
mentorn väljer vilket paket som ska skickas
klara lynchas ( var bybo)
en extraröst kan ha fällt avgörandet ( borgmästaren, byfånen) eller borgmästaren kan ha röstat på Klara, eller det kan ha lottats ( även här KAN det blivit lottning mellan fler än det ser ut OM en extraröst lagts bland de sim hade två röster i lynchen)
jägaren kan ändra val om den vill
NattDL2
ett paket kommer fram ( om mentorn valt paket? vad händer om den inte gör det och är i livet? sparas paketen då? dvs kan 2 paket skickas samma dygn?för lottning skulle väl bara ske av LL om mentorn är död?)
sponsorn väljer vem som ska få nästa paket
ängeln skyddar någon
ensamvargen får en spionrad
spionen kan ha välja full spioninfo om den inte gjort det redan?
byfånen kan välja att sia någon om den inte gjort det redan
jägaren kan ändra val av person att ta med sig om den dör

ok så om man ser till info som kan finnas i omlopp finns det en hel del rader som kan säga bla ledarvargen ett och annat -eller hur?
och spionen borde få rätt mycket info,om den väljer/ valt att ta den- oavsett om det skedde igår eller inatt ( förutsatt att den klarar sig)
till imorgon är det av yttersta vikt att få ut ensamvargen i lynchen! för dubbla käk vill vi inte råka ut för i nattdl3. Och fram tills dess har ledarvargen också fått 2 spionrader så den kan nog räkna ut ett och annat utifrån dem, så stor risk att den får ut en ledande god roll som jag ser det
uteblivet käk imorgon bitti kan betyda fyra saker:
1) ängeln skyddade rätt
2) de försökte käka ensamvargen
3) de försökte käka den kvarvarande tvillingen ( inte så osannolikt med tanke på deras lyckade start med tre raka goda ute! för då kan de ta ut den senare om den inte fått skydd på annat sätt)
4) ett paket med beskydd kan ha använts om mentorn valt att skicka det

phu
tror inte jag glömt nåt?
( eller ?)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar