Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Typiskt! Håller tummarna för att ulvarna misslyckas inatt och att vi får ut en ond imorgon iallafall.
Färgad röstlista:

DL 2
(16:22 Emtherlia röstar på quarter4ever)
19:04 bollen__ röstar på Emtheralia
20:39 EmmaN röstar på Mirtai
21:08 Habina röstar på Emro
21:51 Mirtai röstar på EmmaN
21:51 Emtherlia ändrar röst till Artline
21:55 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:55 Klara röstar på Emtherlia
21:56 TeamLundVer röstar på Klara
21:56 Paddington röstar på Emro
21:58 Artline röstar på EmmaN
21:59 Emro röstar på Klara
22:00 quarter4ever röstar på Klara
22:00 cirkus röstar på Emtherlia
22:00 FiaM röstar på quarter4ever
Håller med om ulvarna och tillägger att misslyckandet gärna får innebära att de käkar Snow... :devil: :sneaky: Annars kommer väl två att käkas imorgon?

Okej, jag kan se vad ni menar med räddningsförsöksbabblet. :o Jag tror att jag kanske snurrade in mig lite väl långt i mina egna tankar. Det tog nämligen ett tag även för mig att komma ihåg hur jag hade tänkt haha. :D Sorry! Men jag tänkte såhär;

Mirtai ändrar röst till bollen__. Det ses av oss andra som ett räddningsförsök från Mirtais sida. Ja det är självklart ett räddningsförsök men jag tror att det även kan vara ett sätt att försöka få bort misstankarna från dig då du (om du nu är ulv) visste att bollen__ var god. Att räddningsrösta för att du inte ska åka och samtidigt då få ett alibi i och med din räddningsröst. Alltså ett sätt att inte bli så granskad, för att du räddningsröstade så att du inte skulle åka ut och då blir du inte lika lätt misstänkt som ulv när du röstade på den goda bollen__. Nej jag inser att det är heeeeelflummigt! Jag kan inte förklara bättre. Hänger ni med lite på hur jag menar? :banghead::banghead::banghead: @Mirtai @Artline ?

Jag klipper bort en del - men jag begriper inte hur du kan få röständringen till ett ALIBI.

Kompletterar EmmaNs lista med DL1

Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina
21.41 Paddington röstar på Mirtai
21.43 Lobelia röstar på Quarter4ever

21.45 bollen__ röstar på Snurrfian
21.45 Habina röstar på emro
21.48 FiaM röstar på Koppen
21.53 Artline röstar på TeamLunver
21.53 EmmaN röstar på Klara
21.53 Emtherlia röstar på Lobelia
21.53 Snurrfian röstar på bollen_
21. 55 Klara röstar på bollen__
21.57 bollen__ ändrar röst till Mirtai
21.58 Mirtai ändrar röst till bollen
21.59 Teamlundver röstar på koppen
22.00 quarter4ever röstar på klara

DL 2
16:22 Emtherlia röstar på quarter4ever

21:08 Habina röstar på emro
21:51 Emtherlia ändrar sin röst till Artline
21:55 Snurrfian röstar på Quarter4 ever
21:56 TLV röstar på Klara

22:00 quarter4ever röstar på klara
22:00 cirkus röstar på emtherlia

22:00 FiaM röstar på quater4ever

Alltså jag... Vet inte alls. Har skumläst ikapp mig och känner att jag inte blir särskilt mycket klokare.

Paddington tycker jag resonerar vettigt, men inte sjutton vågar jag därmed säga att hon är god heller?! :nailbiting:
Quarter4ever känns inte alls lika på, taggad och fokuserad som hon brukar, men är det IRL som strular för henne är det klart att det påverkar lekandet också.
Emro tycker jag bara blir skummare och skummare. Istället för att skriva att hon hade fel och slarvläste, fortsätter hon istället och pratar om att hon hittat på en teori. O_o Det känns verkligen inte som en god person, hellre en supertunn och dålig teori som man faktiskt tror lite på, än en påhittad på skoj-teori. Nu gick det ju bra, på så vis att de andra som lurades av Emro ändå inte röstade på mig, men det hade lika gärna kunnat sluta med att jag blev lynchad. Vilket inte känns så smart om Emro var god. Så hon är fortsatt på min misstankelista.

Resten av er... :o Sorry, men ni har inte fastnat på samma sätt. Jag känner att jag spelat värdelöst hittills den här leken, men lovar bot och bättring imorgon.

Jag tyckte att det var så uppenbart tunn teori att ingen annan borde nappa på den på riktigt. Min avsikt var en uddaröst och inget annat för jag vill inte riskera att lyncha en god.

Jag klipper bort en del - men jag begriper inte hur du kan få röständringen till ett ALIBI.
Jo, då alla blir totallurade och ser bara räddningsrösten. :angel: Nej men skämt åsido, jag ser också att mitt resonemang inte håller. Jag skrev att jag snurrade in lite väl mycket i mina tankar och försökte förklara dem så gott det gick i inlägget du citerade. Jag förstår att ni inte förstår hur jag menar när jag knappt gör det själv.. :p

DL 2
16:22 Emtherlia röstar på quarter4ever
21:08 Habina röstar på emro
21:51 Emtherlia ändrar sin röst till Artline
21:55 Snurrfian röstar på Quarter4 ever
21:56 TLV röstar på Klara

22:00 quarter4ever röstar på klara
22:00 cirkus röstar på emtherlia

22:00 FiaM röstar på quater4ever

Att Emro lägger en andraröst på Klara gör inte att jag blir mindre misstänksam mot denne...
Speciellt som Klara faktiskt redan besvarat den frågan som Emro använde som röstunderlag i inlägg #196 igår.
Om Emro hade varit uppriktigt i sitt ulvletande hade hon kollat upp fakta innan hon lagt sin röst.

Paddington tycker jag verkligen verkar leta onda så hon är för tillfället en av de som jag håller försiktigt åt det goda hållet. Försiktigt eftersom hon är rutinerad och kan nog lura mig ganska rejält om hon vill.

EmmaN kommer med mycket tankar och för verkligen leken framåt vilket jag tycker är bra. :up: Har kanske läst lite slarvigt någonstans och skrivit lite för snabbt på något annat ställe men vem har inte det den här leken... :angel: :o Sätter Emma som neutral än så länge.

Quater4ever fick min röst idag och jag börjar fundera på om det var en miss. Ska ta och leta rätt på den där jäkla sticka så att jag kan läsa vad hon har skrivit ordentligt. Tillsvidare sätter jag henne som neutral försiktigt mot god.

Okej, jag kan se vad ni menar med räddningsförsöksbabblet. :o Jag tror att jag kanske snurrade in mig lite väl långt i mina egna tankar. Det tog nämligen ett tag även för mig att komma ihåg hur jag hade tänkt haha. :D Sorry! Men jag tänkte såhär;

Mirtai ändrar röst till bollen__. Det ses av oss andra som ett räddningsförsök från Mirtais sida. Ja det är självklart ett räddningsförsök men jag tror att det även kan vara ett sätt att försöka få bort misstankarna från dig då du (om du nu är ulv) visste att bollen__ var god. Att räddningsrösta för att du inte ska åka och samtidigt då få ett alibi i och med din räddningsröst. Alltså ett sätt att inte bli så granskad, för att du räddningsröstade så att du inte skulle åka ut och då blir du inte lika lätt misstänkt som ulv när du röstade på den goda bollen__. Nej jag inser att det är heeeeelflummigt! Jag kan inte förklara bättre. Hänger ni med lite på hur jag menar? :banghead::banghead::banghead: @Mirtai @Artline ?

Mirtai –
Har gjort en del inlägg men mycket OT. Upplever att hon flyter med lite i bakgrunden. Röstade på snurrfian först för att hon skriver väldigt bra onykter. Ändrade sedan till den goda bollen. För att rädda sig själv eller för att det ska se ut som att hon försöker rädda sig själv men i själva verket är en ulv som försöker få bort misstankarna ifrån sig. Håller ögonen öppna på Mirtai.

Hmm, jag har klippt och klistrat lite i mitt dokument och det har uppenbarligen hamnat fel. Kolla på det övriga jag skrev om dig som nybörjare. Nybörjare och ringrostig hör ju inte ihop :p Ber om ursäkt för felskrivningen.

Jag menade inte du låtsades rädda dig själv, mer att det kunde finnas fler anledningar än bara att rädda dig själv. Men jag ser att det är heltokigt formulerat.

Japp!

Inte mycket förhoppningsvis ;)!

Och slarvig skrivning skulle jag vilja tillägga där :p

Hoppade inte över, men de övriga hade lagt så mycket fina reflektioner om de rösterna att jag valde att koncentrera mig på de udda :)

Utöver mina konstiga formuleringar kring dig och min felskrivning om Emtherlia, vad har jag skrivit fel på och vad är konstiga resonemnag? Så jag kan förklara vad jag menar? :)

Visst var det du som skrev att du var rädd för att lägga andra röster eller något? I sådanfall förstår jag nog nog lite men det är ändå skumt. :p Väldigt rörigt blev det att försöka förstå :rofl:

Tidsbrist för att hon är den som har färst (få, färre, färst) inlägg av alla som är kvar i leken PLUS hennes teoriinlägg där hon också talar om att hon hade velat bli utbytt, men inte hann be om det förrän den enda inbytespersonen - boll2 redan fåttt Koppens roll.
ok det missade jag- då blir det mer begripligt hur du menade.. måste läsa ikapp nu när jag får chansen

Quater4ever fick min röst idag och jag börjar fundera på om det var en miss. Ska ta och leta rätt på den där jäkla sticka så att jag kan läsa vad hon har skrivit ordentligt. Tillsvidare sätter jag henne som neutral försiktigt mot god.

Vad har fått dig att omvärdera Q?

Visst var det du som skrev att du var rädd för att lägga andra röster eller något? I sådanfall förstår jag nog nog lite men det är ändå skumt. :p Väldigt rörigt blev det att försöka förstå :rofl:
Japp! Ogillar det då jag ofta tycker att det känns som att jag stjäl andras röstmotiveringar. Jag håller med om att det blev lite skumt och säkert alldeles jätteoförståeligt för alla som inte fanns i min hjärna precis när jag skrev inlägget. :D:p

Japp! Ogillar det då jag ofta tycker att det känns som att jag stjäl andras röstmotiveringar. Jag håller med om att det blev lite skumt och säkert alldeles jätteoförståeligt för alla som inte fanns i min hjärna precis när jag skrev inlägget. :D:p
Du är nästan för skum för att vara ulv :angel: Eller så är du skum för du är ulv :arghh: Vi får se hur det utvecklas :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • MyDog 2025