Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, Emtherlia måste ju ha haft någon anledning till sin röständring.
Jag tror att det kan vara så att hon insåg efter att ha läst vissa andras teoriinlägg att q kanske kan vara ledarvargen och om hon själv då är i lyan är det ju dumt att rösta ut just den. En orutinerad (sorry Emtherlia) ulv skulle kunna göra så
så du tror att Emtherlia är ulv?

inte för att jag nu har den rollen men bara för diskussionen, varför inte?
vad hindrar att det var lottning i första dl och utslagsröst i andra?

Egentligen ingenting när jag tänker efter. Det kan ha varit extraröst inblandat också.

Men hade du röstat bollen__ - Klara hade indikationerna varit desto större.

Dags för en till pudel, jag hade skrivit att hon röstade på bollen i mina anteckningar... Glöm det jag skrev om Q i mitt tidigare inlägg! :o
jag tyckte du hade en trevlig slutsats men tyvärr på felaktiga premisser
du får gärna återkomma till slutsatsen:)
Ja det är i allafall en rätt klar möjlighet som jag ser till varför hon ändrade sin röst
alltså jag är också rätt tveksam till Emtherlia, men då baserat på det att jag tycker att hon nog är en av dem som spridit mest misstankar omkring sig. Jag blir mest bara osäker på om det är en nybörjargod än en ond?
Men du baserar det fortfarande på att jag skulle vara ledarvargen och hon därför efter lyans rådgivning/input ändrar rösten? till artline ( tror det är en uddaröst igen dessutom- får titta lite på det?)

jag tyckte du hade en trevlig slutsats men tyvärr på felaktiga premisser
du får gärna återkomma till slutsatsen:)

alltså jag är också rätt tveksam till Emtherlia, men då baserat på det att jag tycker att hon nog är en av dem som spridit mest misstankar omkring sig. Jag blir mest bara osäker på om det är en nybörjargod än en ond?
Men du baserar det fortfarande på att jag skulle vara ledarvargen och hon därför efter lyans rådgivning/input ändrar rösten? till artline ( tror det är en uddaröst igen dessutom- får titta lite på det?)
Ja det var en uddaröst, Art fick inga fler.. Jag fattar inte riktigt hennes röständring. Eller vad den kan tänkas betyda. Hmm

Jag tycker att Emtherlia gör det lätt för sig med sig röst på Q. Den känns på något sätt.. bekväm. Nu ser jag att hon ändrar sin röst till Art, men mina funderingar kvarstår ändå.

Min första röst på Q var en panikröst då jag hade 10 min på mig att läsa ikapp och rösta. Det gnagde lite att Q inte kändes helt 100 när de lekar jag har läst tidigare har hon varit mycket skarp. Därav rösten. Sen hann jag tillbaka i god tid innan 22:00 och omvärderade minn röst som då hamnade på en (i mitt tycke) mycket lurigare Artline.

Det känns bekvämt att du höll kvar din röst trots att din motivering egentligen försvann iom att jag ändrade min röst.

Jo, Emtherlia måste ju ha haft någon anledning till sin röständring.
Jag tror att det kan vara så att hon insåg efter att ha läst vissa andras teoriinlägg att q kanske kan vara ledarvargen och om hon själv då är i lyan är det ju dumt att rösta ut just den. En orutinerad (sorry Emtherlia) ulv skulle kunna göra så

Intressant tanke men felaktig.
1 Jag är inte ulv
2 Jag tror inte Q är ledarvarg. Min tanke var att Q var ulv

Hur gick teorin kring att Q var ledarvarg? Eller rättare sagt, vem hade den?

De som röstade på Klara (god)

TeamLundVer
Säger att hon är ringrostig, gör en tidig sammanställning innan något egentligen har hänt. Hänger på Emros funderingar kring Habina och lugnt spelande. Röstar på Koppen (boll2) i första DL pga ingens aktivitet trots att hon skulle ha tid. Diskuterar lite kring röstande på medlemmar med låg aktivitet.

Ny sammanställning av vad som hänt. Röstar på Klara med motiveringen att hon flyter med och syns sådär lagom mycket.

Emro
Läser in Habinas inlägg som att Habina tar det lugnt för att hon är ulv, trots att Habina aldrig skrivit att hon kan ta det lugnt. Skriver lite skämtsamma inlägg. Röstar på Habina i första DL pga teori om att Habina tar det lugnt och därmed är ulv.

Är säker att någon av de som röstat på Bollen_ är ond. Tar tillbaka säkerheten. Försöker förklara sin första röst. Gör en sammanfattning. Funderar på de som inte är så aktiva, är de ulvar som flyger under radarn?

Funderar över Klara som gör en andraröst trots att hon sagt att hon inte gillar andraröster. Röstar på Klara i DL2.

Quarter4ever
Har lite frågor om rollerna. Funderar kring Mirtai och Snurrfian om de försöka ge varandra alibi. Röstar på Klara i DL1 då hon tror att Klara försöker rädda en i lyan. Funderar på Emro som säger att hon är säker på att en ond röstat på Bollen_.

Funderar kring tvillingrollerna när Lobelia käkas. Verkar inte ha läst ordentligt om rollerna, vilket är otypiskt Q. Börjar misstänka mig då jag misstänkt henne (och lagt första rösten på henne). Gör en sammanställning.

Röstar på Klara i DL2 pga undanglidande spelning. Försöker sedan få en sak Snurrfian skrivit som att Snurrfian har info om vad Q har för (god) roll. Tänker fel kring paket (alltså ännu ett misstag Q inte brukar göra). Funderar kring vad som kan ha hänt i DL2. Funderar kring roller igen trots att info står i de första inläggen.

Att gå igenom alla Qs inlägg tar ju en halv dag:D

Paddington tycker jag känns vettig, jag lägger henne försiktigt åt goda hållet.
Cirkus tycker jag kom med en konstig teori men känns ändå genuin i sitt letande, hon är neutral
EmmaN tycker jag hade en väldigt märklig teori om alibiröst som jag inte alls förstå. Sen blandade hon ihop mig med en annan spelare… Nä henne litar jag inte på
Q vet jag inte vad jag ska tro om, å ena sidan tycker jag hon spelat underligt, å andra sidan tycker jag hon skrivit en massa vettigt ändå. Ehm, neutral for now?
FiaM har jag inte fått ett grepp om
Bollen_2 har jag inte heller fått ett grepp om
Emro tycker jag spelar lite lurigt som läser in saker som egentligen inte står. Litar inte på henne
Mirtai hade en väldigt konstig förstamotivering men tycker hon hämtat upp sig bra sen dess. Neutral
Habina har mest skrivit om missförståndet att hon skulle spela lugnt. Neutral
Artline tycker jag har spelat försiktigt utan några direkt utstående tankar. Jag är misstänksam mot henne
TeamLundVer har jag svårt att placera. Neutral
FiaM har jag inte fått grepp om heller. Snurrade in sig lite med funderingar kring Q. Neutral men lite misstänksam tills hon svarat vad hon anser om Q nu när hennes tankar inte riktigt stämde kring röstningen.
Snurrfian Har skrivit lite i leken och jag kan inte riktigt bedöma det jag läst. Å andra sidan har jag inte upplevt henne snurrig = god? Förra leken var hon ond och då var hon snurrig:p Äh, neutral.

Så du tror att Q är ond igen?
Jag tror att det finns en risk att hon är ond. Jag baserade ju teorin om att hon kunde vara god på ett fel. Samtidigt vill jag fortfarande läsa igenom vad hon har skrivit från en dator istället för telefonen innan jag drar en ny slutsats, men det gäller för alla kvarvarande deltagare.

Men det gjorde du ju inte - Q4 fick ju bara två röster e Emtherlias ändring...

Hmmm, vet du ngt om Q som gör att du vet att det är fel att rösta ut henne?? :cautious:

jag reagerar på detta! det känns som du vet nåt som gör att du vet att det vore dumt för de goda om jag ryker?
nu ser det ju ut som jag kanske inte ryker- MEN det finns extraröster också antingen via paket eller byfånen så tar det inte för givet, så OM jag ryker vill jag ändock peka på det jag finner mycket skumt just nu.
Precis som Cirkus skriver så hade jag tänkt lägga en rätt obetydlig röst eftersom jag helt enkelt inte hade hunnit läst igenom ordentligt och då känns det fel att lägga en röst på någon som har fler röster och jag inte har en susning om personen faktiskt är ond eller om det är ulvar som försöker få ut en god.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 879
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 194
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka