Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väldigt bra att vi fick ut en ulv - synd att det var på bekostnad av en god.
Superbra jagat!
Känns också bra att jag röstade på Emtherlia igår - frågan är bara om min teori håller (det lär ju inte q hålla med om i allafall O_o)
teorin om att jag är ledarvargen menar du?
Otippat- nej den håller jag inte med om!;)
Din röst har jag för mig gjorde att Emtherlia kom i ledning innan jag mitt dumma nöt satte Klara lika med henne( där får man (igen!) för man ger de nyare lite mer chanser än de rutinerade..mutter mutter
Så i det perspektivet så hamnar du åt det godare hållet för mig idag, baserat på att det vore inte troligt av en lyamedlem att i sista sekunderna se till att en annan lyamedlem hamnar i ledningen

Röster
Mirtai röstar
Snurrfian/bollen, EmmaN
cirkus röstar Mirtai, Emtherlia
Emro röstar Habina, Klara
Paddington röstar Mirtai, Emro
Lobelia röstar Quarter4ever

bollen__ röstar Snurrfian/Mirtai
Habina röstar på emro, emro
FiaM röstar Koppen, Q4
Artline röstar TeamLundver, EmmaN
EmmaN röstar Klara, Mirtai
Emtherlia röstar Lobelia,
Q4/Artline
Snurrfian röstar bollen_, Q4
Klara röstar på bollen__, Emtherlia
Teamlundver röstar koppen, Klara
Quarter4Ever röstar klara, klara
Bollen2 - missar, Emtheralia

Ändrade lite färger som kommit fel @Paddington ;)
Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina
21.41 Paddington röstar på Mirtai
21.43 Lobelia röstar på Quarter4ever

21.45 bollen__ röstar på Snurrfian
21.45 Habina röstar på emro
21.48 FiaM röstar på Koppen
21.53 Artline röstar på TeamLunver
21.53 EmmaN röstar på Klara
21.53 Emtherlia röstar på Lobelia
21.53 Snurrfian röstar på bollen_
21. 55 Klara röstar på bollen__
21.57 bollen__ ändrar röst till Mirtai
21.58 Mirtai ändrar röst till bollen
21.59 Teamlundver röstar på koppen
22.00 quarter4ever röstar på klara

DL 2
16:22 Emtherla röstar på quarter4ever
19:04 bollen__2 röstar på Emtheralia
20:39 EmmaN röstar på Mirtai
21:08 Habina röstar på emro
21:51 Mirtai röstar på EmmaN
21:51 Emtherlia ändrar sin röst till Artline
21:55 Snurrfian röstar på Quarter4 ever
21:55 Klara röstar på Emtherlia
21:56 TLV röstar på Klara
21:56 Paddington röstar på Emro
21:58 Artline röstar på EmmaN
21:59 Emro röstar på Klara
22:00 quarter4ever röstar på klara
22:00 cirkus röstar på emtherlia
22:00 FiaM röstar på quater4ever

Funderar på den där röständringen också. Varför?

Måste också säga att @EmmaN du spelar lysande - jag läste just ditt sista inlägg innan du dog - med facit på hand är det skitsnyggt sätt att tala om vem du är och vem du jagat.
Och ulvarna missade det :D :D

Din röst har jag för mig gjorde att Emtherlia kom i ledning innan jag mitt dumma nöt satte Klara lika med henne( där får man (igen!) för man ger de nyare lite mer chanser än de rutinerade..mutter mutter
Så i det perspektivet så hamnar du åt det godare hållet för mig idag, baserat på att det vore inte troligt av en lyamedlem att i sista sekunderna se till att en annan lyamedlem hamnar i ledningen
dock tillägg till detta:
Hon KAN mycket väl ha ändrat för att hon/ lyan trodde jag var ledarvargen -så sett kan det stämma!
Bara att jag inte är ledarvargen:)

Måste också säga att @EmmaN du spelar lysande - jag läste just ditt sista inlägg innan du dog - med facit på hand är det skitsnyggt sätt att tala om vem du är och vem du jagat.
Och ulvarna missade det :D :D
fast EmmaN var smart nog att delge det efter DL-tiden så ulvarna hade ingen chans att se det innan:D
Men kanonbra spelat:)

tankevurpa?

Med tanke på att jag är misstänksam mot Artline och Emtherlia nu visade sig vara ulv och ändrade till just Artline så känns det inte som min misstänksamhet mot denne minskade precis...

Saxar ur mitt tidigare inlägg:
Artline - Noterar EmmaNs ”räddningsförsöks-teori” och ställer djupa frågor till Emma om hur hon tänkt, undrar sedan lite om en ulv verkligen skulle göra så men att det är det skummaste just nu röstar sedan på EmmaN. Är sedan missnöjd över rösten hon lagt och vill att Emma ska förklara sig mer.

Noterbart är att när Artline lägger sin röst så blir det två lika mellan emro, emtherlia och emma.. Först därefter trillar det in två snabba röster på klara och en till på emtherlia. Tycker Cirkus har en intressant teori om Em som ulv och Q som ledarulv.
Det är något som skaver med Artline speciellt hur hon spelade kring rösten på EmmaN men samtidigt och hur hon var inblandad inför DL1 och tyckte det mesta var skumt och spred misstankar åt flera olika håll.

tankevurpa?

Med tanke på att jag är misstänksam mot Artline och Emtherlia nu visade sig vara ulv och ändrade till just Artline så känns det inte som min misstänksamhet mot denne minskade precis...

Saxar ur mitt tidigare inlägg:
Artline - Noterar EmmaNs ”räddningsförsöks-teori” och ställer djupa frågor till Emma om hur hon tänkt, undrar sedan lite om en ulv verkligen skulle göra så men att det är det skummaste just nu röstar sedan på EmmaN. Är sedan missnöjd över rösten hon lagt och vill att Emma ska förklara sig mer.

Noterbart är att när Artline lägger sin röst så blir det två lika mellan emro, emtherlia och emma.. Först därefter trillar det in två snabba röster på klara och en till på emtherlia. Tycker Cirkus har en intressant teori om Em som ulv och Q som ledarulv.
Det är något som skaver med Artline speciellt hur hon spelade kring rösten på EmmaN men samtidigt och hur hon var inblandad inför DL1 och tyckte det mesta var skumt och spred misstankar åt flera olika håll.
intressant!
Jag grubblade också över den uddarösten igår efter DL.

edit samt idag förstås över de som röstade på EmmaN igår....

när jag kikar så ligger min röst på klara före i listan, men vi måste postat ungefär samtidigt så den kan du omöjligt ha sett...

TeamLundVer röstar koppen, Klara – är ringrostig. Gör en kort sammanställning av samtliga deltagare där hon skriver att Mirtai funderade över Snurrfians frågor till Cirkus, vilket Mirtai inte gjorde. TLV tar också upp Habinas ”lugn”. Röstar på Koppen pga inaktiviteten då denne sagt att hon har mycket tid. Får en hel del uppmärksamhet kring den röstmotiveringen. Går tillbaka i leken och inser att hon blandat ihop mig och Mirtai ang vem som funderat över Snurrfians frågor. Skriver långt teoriinlägg om alla, mest intressant i det inlägget enligt mig är att hon säger hon släppt funderingarna om Habina ang ”ta det lugnt”, men hon skriver inget egentligen om vad hon anser om Emro som lanserade den teorin (som var baserad på en felläsning(?)). Funderar på att rösta på Q eller Klara, tror att Q nog är ensamvarg och bättre att få ut en ulv – röstar därför på Klara.
Funderar över TLV, det är något som skaver här för mig, så jag håller henne åt det lite ondare hållet faktiskt. Går man tillbaka till TLVs långa teoriinlägg så skriver hon detta om Klara ” Klara har skriit en hel del inlägg men när jag går igenom dem så känns det som att väldigt få av dem har substans och jag får inte riktigt grepp om henne. Tidsbrist eller försök till att inte synas?”. Känns vanskligt att lägga en röst i DL2 på så lösa misstankar…

Jag skrev inte att det var bättre att rösta ut en ulv utan att oddsen för att lyckas rösta ut en ulv var betydligt bättre än oddsen för att lyckas rösta ut ensamvargen. Enkel matematik helt enkelt. ;)

Att min röst hamnade på Klara var för att jag av två absolut inte självklara val valde det med bäst odds.

Jag förstår inte varför jag skulle funderat på Emros felläsning av vad Habina skrev? :confused: Jag kanske är lite korkad nu men jag släppte ju funderingarna :confused:

det är ju klart att de missade det - hon POSTADE det ju inte förrän 10.11 :D

ah, den detaljen missade jag, oavsett så var det ju superbra, för hade hon inte dött så hade ju spionen definitivt uppfattat det. (om nu spionen inte förbrukat sin info eller inte nyttjat den just inatt)

Min första röst på Q var en panikröst då jag hade 10 min på mig att läsa ikapp och rösta. Det gnagde lite att Q inte kändes helt 100 när de lekar jag har läst tidigare har hon varit mycket skarp. Därav rösten. Sen hann jag tillbaka i god tid innan 22:00 och omvärderade minn röst som då hamnade på en (i mitt tycke) mycket lurigare Artline.

Det känns bekvämt att du höll kvar din röst trots att din motivering egentligen försvann iom att jag ändrade min röst.

Intressant tanke men felaktig.
1 Jag är inte ulv
2 Jag tror inte Q är ledarvarg. Min tanke var att Q var ulv

Hur gick teorin kring att Q var ledarvarg? Eller rättare sagt, vem hade den?

Så du tror att Q är ond igen?

De som röstade på Klara (god)

TeamLundVer
Säger att hon är ringrostig, gör en tidig sammanställning innan något egentligen har hänt. Hänger på Emros funderingar kring Habina och lugnt spelande. Röstar på Koppen (boll2) i första DL pga ingens aktivitet trots att hon skulle ha tid. Diskuterar lite kring röstande på medlemmar med låg aktivitet.

Ny sammanställning av vad som hänt. Röstar på Klara med motiveringen att hon flyter med och syns sådär lagom mycket.

Emro
Läser in Habinas inlägg som att Habina tar det lugnt för att hon är ulv, trots att Habina aldrig skrivit att hon kan ta det lugnt. Skriver lite skämtsamma inlägg. Röstar på Habina i första DL pga teori om att Habina tar det lugnt och därmed är ulv.

Är säker att någon av de som röstat på Bollen_ är ond. Tar tillbaka säkerheten. Försöker förklara sin första röst. Gör en sammanfattning. Funderar på de som inte är så aktiva, är de ulvar som flyger under radarn?

Funderar över Klara som gör en andraröst trots att hon sagt att hon inte gillar andraröster. Röstar på Klara i DL2.

Quarter4ever
Har lite frågor om rollerna. Funderar kring Mirtai och Snurrfian om de försöka ge varandra alibi. Röstar på Klara i DL1 då hon tror att Klara försöker rädda en i lyan. Funderar på Emro som säger att hon är säker på att en ond röstat på Bollen_.

Funderar kring tvillingrollerna när Lobelia käkas. Verkar inte ha läst ordentligt om rollerna, vilket är otypiskt Q. Börjar misstänka mig då jag misstänkt henne (och lagt första rösten på henne). Gör en sammanställning.

Röstar på Klara i DL2 pga undanglidande spelning. Försöker sedan få en sak Snurrfian skrivit som att Snurrfian har info om vad Q har för (god) roll. Tänker fel kring paket (alltså ännu ett misstag Q inte brukar göra). Funderar kring vad som kan ha hänt i DL2. Funderar kring roller igen trots att info står i de första inläggen.

Att gå igenom alla Qs inlägg tar ju en halv dag:D

Jag tror att det finns en risk att hon är ond. Jag baserade ju teorin om att hon kunde vara god på ett fel. Samtidigt vill jag fortfarande läsa igenom vad hon har skrivit från en dator istället för telefonen innan jag drar en ny slutsats, men det gäller för alla kvarvarande deltagare.

Plockar några inlägg av Emtherlia..jag fattar inte alls röständringen, men jag fick en tanke om att ulvarna kanske försökte sprida misstankar mot q? Se om någon hänger på så de kan rösta ut henne? Men då fattar jag inte röständringen heller. Om det inte skulle vara som @cirkus skriver, att kanske fick Emtherlia för sig att Q kunde vara ledarvargen och ändrade då sin röst pga det? Alltså att det är därför röständringen gjordes, sen behöver det ju inte vara den rollen Q har men att Emtherlia trodde det.

Kollar man de övriga rösterna på Q kan det ju då tänkas finnas iaf en ond till där? Om planen var att rösta ut henne..
Samtidigt känns ju @Snurrfian s röstinlägg + efterföljande väldigt ärliga och isåfall är det FiaM som man behöver kika extra på. Intressant att Emtherlia frågar FiaM om hon tror att Q är ond nu..

Plockar några inlägg av Emtherlia..jag fattar inte alls röständringen, men jag fick en tanke om att ulvarna kanske försökte sprida misstankar mot q? Se om någon hänger på så de kan rösta ut henne? Men då fattar jag inte röständringen heller. Om det inte skulle vara som @cirkus skriver, att kanske fick Emtherlia för sig att Q kunde vara ledarvargen och ändrade då sin röst pga det? Alltså att det är därför röständringen gjordes, sen behöver det ju inte vara den rollen Q har men att Emtherlia trodde det.

Kollar man de övriga rösterna på Q kan det ju då tänkas finnas iaf en ond till där? Om planen var att rösta ut henne..
Samtidigt känns ju @Snurrfian s röstinlägg + efterföljande väldigt ärliga och isåfall är det FiaM som man behöver kika extra på. Intressant att Emtherlia frågar FiaM om hon tror att Q är ond nu..

Jag tror det är mycket möjligt att Emtherlia trodde att Q kunde vara ensamvarg.

Men jag förstår inte varför du tror att ulvarna försökte få ut Q. Eftersom Emtherlia bytte röst ganska tidigt så talar det emot det. Sedan är det möjligt att fler i lyan trodde att Q är vargen så det känns troligt att ulvarna försökte låta bli att rösta där.

(obs. Jag säger inte att jag tror att Q är varg)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar