Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här känns konstigt?
Varför ändra en röst nu? Är det för att det börjar osa katt runt någon annan?

Jag tycker att Art faktiskt varit riktigt vettig och tanken runt TLV som hitte-på-fyllde-ut i sin teori är inte alls dum.
Du brukar väl aldrig tycka att jag är vettig? O_o

Känns som du ofta misstänker mig men sedan kommer jag inte ihåg om jag varit god eller ond i de lekarna :p

På grund av tekniskt strul. Jag har en dator från strax innan andra världskriget och avskyr buke. Det tar evigheter att ladda sidor och när jag skriver hänger texten inte med. Därav att det tar tid att skriva inlägg och jag kan inte alltid ladda upp de nya inlägg som kommer under tiden. Jag trodde att jag la första rösten på bollen__.
SOM avskyr buke skulle det vara.

Helvete, jag missade att Q redan hade röster på sig... :( Jag vill ju inte vara med och rösta ut någon på så lite att gå på... :arghh:
jag reagerar på detta! det känns som du vet nåt som gör att du vet att det vore dumt för de goda om jag ryker?
nu ser det ju ut som jag kanske inte ryker- MEN det finns extraröster också antingen via paket eller byfånen så tar det inte för givet, så OM jag ryker vill jag ändock peka på det jag finner mycket skumt just nu.

jag reagerar på detta! det känns som du vet nåt som gör att du vet att det vore dumt för de goda om jag ryker?
nu ser det ju ut som jag kanske inte ryker- MEN det finns extraröster också antingen via paket eller byfånen så tar det inte för givet, så OM jag ryker vill jag ändock peka på det jag finner mycket skumt just nu.

Men har vi inte kommit fram till att paketet inte har kommit fram förrän efter DagDL2?

Men har vi inte kommit fram till att paketet inte har kommit fram förrän efter DagDL2?
jo det är nog sant! ( Det stämmer helt enkelt!)
blev bara så ivrig att få fram min synpunkt innan resultatet blir känt.
men extraröst via byfånen samt borgmästaren ( som jag inte heller fick med innan) är fortfarande med i spelet..

jo det är nog sant!
blev bara så ivrig att få fram min synpunkt innan resultatet blir känt.
men extraröst via byfånen samt borgmästaren ( som jag inte heller fick med innan) är fortfarande med i spelet..

Okej, och din synpunkt är vad?
Att om du är god och åker så ska vi...?

Jag tror att Snurrfian haft tidsbrist och gjort en "Klara" dvs hoppades på ett "betydelselös" röst men missade både röster och ändringar.

.

Jag hänger faktiskt inte riktigt med i hur du tänker att hon skulle veta det?!

Okej, och din synpunkt är vad?
Att om du är god och åker så ska vi...?

Jag tror att Snurrfian haft tidsbrist och gjort en "Klara" dvs hoppades på ett "betydelselös" röst men missade både röster och ändringar.

.
tja kanske bara att det kan tänkas över hur det gick till?
det kan absolut vara som du funderar över, men när resultatet väl blir känt så vet vi om det ens är en variabel att fundera över.
Vad baserar du din teori om tidsbrist på, varför kan det inte lika gärna vara en ond som försöker få ut en god?
Vi är många med tidsbrist och haft dåligt med tid, så är vi alla goda eller finns det nån ond ibland dessa röster- ( ta gärna med mig i resonemanget)

Uppdatering

Eftersom kraftfältet verkar sträcka sig runt hela arenan som en cirkel och djungeln inte höll dem skyddade från Karriäristerna bestämmer sig den lilla gruppen för att vända och gå tillbaka till stranden. Mags och Finnick som kommer från fiskeditriktet 4 lyckas fånga in en fin middag, men medans de sitter och äter hör de plötsligt skrik följt av ett dovt muller. En stor våg uppenbarar sig ur djungeln och slår in mot Cornucopian. Medans vattnet lägger sig ljuder en kanon och en kropp bli upphämtad ur vattnet.

*ignorera Katniss i videoillustrationerna, hon är ju fan med överallt :p*

Klara var bybo

Uppdatering

Eftersom kraftfältet verkar sträcka sig runt hela arenan som en cirkel och djungeln inte höll dem skyddade från Karriäristerna bestämmer sig den lilla gruppen för att vända och gå tillbaka till stranden. Mags och Finnick som kommer från fiskeditriktet 4 lyckas fånga in en fin middag, men medans de sitter och äter hör de plötsligt skrik följt av ett dovt muller. En stor våg uppenbarar sig ur djungeln och slår in mot Cornucopian. Medans vattnet lägger sig ljuder en kanon och en kropp bli upphämtad ur vattnet.

*ignorera Katniss i videoillustrationerna, hon är ju fan med överallt :p*

Klara var bybo
ok då får jag rikta om ögonen lite...
sorry @Klara !

Jag ska åka till stallet och kolla till hästarna så jag måste rösta nu, hoppas att jag ska hinna in och kika lite inför DL och ändra röst om mina misstankar ändras.

Slutsatsen av mitt förra inlägg är väl egentligen att jag har Emtherlia, Mirtai och Emro som mest misstänkta idag. Jag har för lite på Emtherlia för att jag ska vilja följa bollen__ och eventuellt påbörja ett drev. Så då står det mellan Emro och Mirtai. Nu blir det lite upprepning men det får ni överleva. :p

Emro var den som startade skriverierna mot Habina om något Habina inte ens hade skrivit och sedan röstade där. Emro har haft ett speluppehåll på några år och ställer lite frågor om hur man ska göra som egentligen inte behöver vara konstigt men skulle det kunna vara så att hon försöker förvirra genom att fråga i tråden för att framstå som ny och lite förvirrad för att komma undan lättare?

Mirtai flyter med lite i bakgrunden. Röstade på Snurrfian med en svag teori igår men ångrade sig sedan när hon fick lite kalla fötter och inte ville att någon skulle åka på en så svag teori. Ändrade då rösten till bollen__ som visade sig vara god. För att rädda sig själv eller för att få det att se ut som ett räddningsförsök? Det är frågan.

EmmaN röstar på Mirtai då jag tror att hon kan vara ulv som försökte få sin röst på bollen__ att se ut som ett räddningsförsök och att hon skrivit en hel del men mycket OT och inte så mycket egna funderingar. Flyter med lite helt enkelt.

Okej, jag kan se vad ni menar med räddningsförsöksbabblet. :o Jag tror att jag kanske snurrade in mig lite väl långt i mina egna tankar. Det tog nämligen ett tag även för mig att komma ihåg hur jag hade tänkt haha. :D Sorry! Men jag tänkte såhär;

Mirtai ändrar röst till bollen__. Det ses av oss andra som ett räddningsförsök från Mirtais sida. Ja det är självklart ett räddningsförsök men jag tror att det även kan vara ett sätt att försöka få bort misstankarna från dig då du (om du nu är ulv) visste att bollen__ var god. Att räddningsrösta för att du inte ska åka och samtidigt då få ett alibi i och med din räddningsröst. Alltså ett sätt att inte bli så granskad, för att du räddningsröstade så att du inte skulle åka ut och då blir du inte lika lätt misstänkt som ulv när du röstade på den goda bollen__. Nej jag inser att det är heeeeelflummigt! Jag kan inte förklara bättre. Hänger ni med lite på hur jag menar? :banghead::banghead::banghead: @Mirtai @Artline ?

Mirtai –
Har gjort en del inlägg men mycket OT. Upplever att hon flyter med lite i bakgrunden. Röstade på snurrfian först för att hon skriver väldigt bra onykter. Ändrade sedan till den goda bollen. För att rädda sig själv eller för att det ska se ut som att hon försöker rädda sig själv men i själva verket är en ulv som försöker få bort misstankarna ifrån sig. Håller ögonen öppna på Mirtai.

Va? Jag har bara spelat en gång innan och inte skrivit något om ringrostig?:confused:
Hmm, jag har klippt och klistrat lite i mitt dokument och det har uppenbarligen hamnat fel. Kolla på det övriga jag skrev om dig som nybörjare. Nybörjare och ringrostig hör ju inte ihop :p Ber om ursäkt för felskrivningen.

Fast nu hänger jag inte alls med i ditt resonemang? Vaddå att min röständring skulle kunna se ut som ett räddningsförsök? Det var väl ett klockrent räddningsförsök, av mig själv! Skrev ju tom det i min röständring...
Så vem är det du menar att jag skulle låtsas försöka rädda?
Jag menade inte du låtsades rädda dig själv, mer att det kunde finnas fler anledningar än bara att rädda dig själv. Men jag ser att det är heltokigt formulerat.

Hon blandade nog ihop dig och @Emro ?
Japp!

@EmmaN verkar ju ha blandat ihop mig och någon annan, hur mycket mer har hon blandat ihop?
Inte mycket förhoppningsvis ;)!

Hm, tycker egentligen inte att gårdagens röster säger så mycket. Mirtai och bollen1 fick tre röster var och jag tror inte att några extra röster var inblandade så här tidigt däremot kan ju borgmästaren ha röstat på bollen och därmed gett henne majoritet. Vet inte om så är fallet men det är en möjlighet.

Jag tycker att det är lite intressant att rösterna på bollen kommer så tätt, det kan mycket väl vara en ulv inblandad men det kan precis lika gärna vara enbart goda så det ger mig heller inga ledtrådar. :cautious:

Håller för övrigt med Mirtai om att den här leken har startat med ovanligt många inlägg som är baserade på slarvig läsning... :angel: Kan till viss del kanske ha med förtäringen av vissa drycker att göra och behöver inte betyda något. Håller det i minnet ifall det går att se ett mönster i det senare.
Och slarvig skrivning skulle jag vilja tillägga där :p

Q4 försöker red ut begreppen en hel del. Fokuserar en del på att kvarvarande tvilling inte är immun mot nsamvargen. Kan det vara ett sätt att visa sig för lyan ller är det enbart en god som fundera högt? Skulle iofs kunna vara med i lyan också men jag tycker nog att hon inte skulle fikusera på ensavargen isf. Det bryr sigväl inte ngn i lyan om?

Padd verkar uppriktigt leta nda men är gamal i gamet så et kan även vara skickligt spelat. Är väligt upmärksam på vad de andra spelarna skriver. (Rättar bla Q4 )

EmmaN fundera på om ngn i lyan laderöster på B1 eller om lyan enbart lade uddaröster. Verkar hoppa över det faktum at lyan även kan dölja sig bland övrig röster.

Klara har skriit en hel del inlägg men när jag går igenom dem så känns det som att väldigt få av dem har substans och jag får inte riktigt grepp om henne. Tidsbrist eller försök till att inte synas?

B2 var inaktiv som Koppen. I sin nya utformning har hon inte bidragit med så mycket ännu. Röstar på Emtherlia med motiveringen att hennes röst på Q4 känns skum.

Habina anser mig vara skum som funderade över Emros inlägg iår. Jag inser att jag borde skrivit när jag gått tillbaka och dubbelkollat men funderade inte vidare på det efersom jag själv läppte det. I övrigt handlar hennes inlägg mycket om vad som sades och inte sades igå. Även hennes röstinlägg på Emro baseras på vad Habina inte skrev i går. Iofs skrev hon att hon haft ont om tid men jag får hålla ett öga p henne i morgon.

Cirkus verkar vilja let onda. Funderar mycket både på röstning oc vad som häner med olika roller.

Emtherlia röstar på Q4 för att hon misst i LL:s rollbeskrivning. Känns lite tunt för en dag 2.

Emro funderar på om jag försöker godförklara Padd ch Mirtai när jag förklarar hur jag tänkte i mina inlägg igår.

Ser att klockan rinner iväg och nedanstående får därför en snabbläsning av deras inlägg.

Mirtai funderar över EmmaN och tycker att hon blandat ihop saker. Själv tycker jag att Emma varit väldigt klar och tydligi sina funderinga (utöver att hon glömde bort en variant i rösterna) så jag förstår inte riktigt resonemanget här.

Snurrfian hr inte varit aktiv idag

FiaM kom hem för 30min sedan och har inte hunnit skriva ngt av väde idag.

Art kom in sent igår och även idag. har ännu itne skrivit något som jag blir fundersam över.
Hoppade inte över, men de övriga hade lagt så mycket fina reflektioner om de rösterna att jag valde att koncentrera mig på de udda :)
En sammanställning helt ur minnet och sitter på paddan så kan inte hämta citat.

Cirkus -
inte skrivit så mycket men är alltid värd att hålla ögonen på

Paddington - tycker hon letar ulvar på ett bra sätt men även hon är alltid farlig. Dock inte högst upp på listan.

EmmaN - gör bra inlägg och verkar leta ulvar. Dock är hennes inlägg ganska fulla med fel. Märkligt påstående om min röständring igår. Sammantaget är jag misstänksam!

Bollen - inte skrivit så mycket så svårt att ha en åsikt

Artline - även hör tycker jag det är svårt att ha en åsikt

Emtherlia - lägger en ganska lätt röst på Q.

Emro - skrivit en del men jag har inte fått något grepp om hen än

Klara - vore en udda lek om jag inte misstänkte henne så får väl göra det. Reagerar en del över hennes resonemang runt rösten på bollen igår och att hon vill lägga en uddaröst. Jag förstår henne, för jag vill ofta göra samma.

TLV - reagerar på att folk inte är online. Skriver felaktigt om min teori angående Snurris igår.

Med devisen att man ska rösta på den som mantycker är skummast så får jag rösta såhär, trots risken att det ses som en hämndröst

Mirtai röstar på EmmaN

Med motiveringen att jag tycker hon gör bra sammanställningar men när man börjar granska dem är de ganska ihåliga. Felaktigheter och konstiga resonemang gör dem farliga. Ett sätt att få misstankar riktade på felaktiga grunder?

Lägger till hennes svaga röst igår. Min motivering i första rösten var allt annat än bra, men Emmas var faktiskt i samma klass. Ska jag bli misstänkt för en svag motivering är det väl inte mer än rätt att hon också blir det ;)

Utöver mina konstiga formuleringar kring dig och min felskrivning om Emtherlia, vad har jag skrivit fel på och vad är konstiga resonemnag? Så jag kan förklara vad jag menar? :)

Well, det var väl lika bra. Jag har grymt svårt att hålla fokus på det jag läser just nu och kan inte koppla ihop teorier ändå. Hejja goda!

tja kanske bara att det kan tänkas över hur det gick till?
det kan absolut vara som du funderar över, men när resultatet väl blir känt så vet vi om det ens är en variabel att fundera över.
Vad baserar du din teori om tidsbrist på, varför kan det inte lika gärna vara en ond som försöker få ut en god?
Vi är många med tidsbrist och haft dåligt med tid, så är vi alla goda eller finns det nån ond ibland dessa röster- ( ta gärna med mig i resonemanget)

Tidsbrist för att hon är den som har färst (få, färre, färst) inlägg av alla som är kvar i leken PLUS hennes teoriinlägg där hon också talar om att hon hade velat bli utbytt, men inte hann be om det förrän den enda inbytespersonen - boll2 redan fåttt Koppens roll.

Typiskt! Håller tummarna för att ulvarna misslyckas inatt och att vi får ut en ond imorgon iallafall.
Färgad röstlista:

DL 2
(16:22 Emtherlia röstar på quarter4ever)
19:04 bollen__ röstar på Emtheralia
20:39 EmmaN röstar på Mirtai
21:08 Habina röstar på Emro
21:51 Mirtai röstar på EmmaN
21:51 Emtherlia ändrar röst till Artline
21:55 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:55 Klara röstar på Emtherlia
21:56 TeamLundVer röstar på Klara
21:56 Paddington röstar på Emro
21:58 Artline röstar på EmmaN
21:59 Emro röstar på Klara
22:00 quarter4ever röstar på Klara
22:00 cirkus röstar på Emtherlia
22:00 FiaM röstar på quarter4ever

@EmmaN tack för förklaringen men jag tycker fortfarande inte det håller. Vad skulle jag gjort då? Bara acceptera att bli lynchad? Det fanns en spelare jag kunde ändra till för att överleva, känns ganska logiskt att jag gjorde det

Alltså jag... Vet inte alls. Har skumläst ikapp mig och känner att jag inte blir särskilt mycket klokare.

Paddington tycker jag resonerar vettigt, men inte sjutton vågar jag därmed säga att hon är god heller?! :nailbiting:
Quarter4ever känns inte alls lika på, taggad och fokuserad som hon brukar, men är det IRL som strular för henne är det klart att det påverkar lekandet också.
Emro tycker jag bara blir skummare och skummare. Istället för att skriva att hon hade fel och slarvläste, fortsätter hon istället och pratar om att hon hittat på en teori. O_o Det känns verkligen inte som en god person, hellre en supertunn och dålig teori som man faktiskt tror lite på, än en påhittad på skoj-teori. Nu gick det ju bra, på så vis att de andra som lurades av Emro ändå inte röstade på mig, men det hade lika gärna kunnat sluta med att jag blev lynchad. Vilket inte känns så smart om Emro var god. Så hon är fortsatt på min misstankelista.

Resten av er... :o Sorry, men ni har inte fastnat på samma sätt. Jag känner att jag spelat värdelöst hittills den här leken, men lovar bot och bättring imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar