Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför valde inte du att rösta på Snurris igår? Jag reagerade också på hennes funderingar kring dig, men inte tillräckligt för att ens överväga att rösta där. Hennes resonemang kändes så typiskt dl ett, så typiskt en sådan sak som en god kan bli utröstad på. Tyckte jag. Absolut kan hon vara ond ändå, men jag tycker inte att dom tankarna behöver betyda det.

Jag hade nog röstat på henne om inte Mirtai lagt sin röst där innan mig. Men det gjorde mig tveksam faktiskst - särskilt som att hon inte använde sig av de skumma grejerna som Snurris gjorde och som flera uppenbart reagerat på. Även jag tyckte ju att det var så typiskt en DL1 grej att bli utröstad på att jag inte ville rösta där, särskilt som någon redan lagt en röst på henne och dessutom med en annan motivering. Faktum är att jag inte har ändrat uppfattning. Jag tror att Snurris gjorde en tokig grej hon kunde åkt på, men jag tror inte att hon är ond.

Har hunnit läsa lite mer nu och funderar lite på @Artline . Inte så många inlägg samtidigt som jag inte riktigt hittar något direkt teoriande om andra. Röstar på TLV i första Dl för att TLV skrivit att ulvar är lugnare. Ställer lite frågor kring andras tänkande men kommer inte med så mycket själv.

Vill att EmmaN ska förklara en "låtsas-räddningsröst".

Emtherlia ändrar sin röst till Artline
Motiveringen är helt enkelt att jag inte ser ett aktivt ulv-letande

Kan också hålla med om vissa funderingar kring Artline. Dels har hon varit lite av en doldis och det som framkommit har inte direkt varit egna misstankar mot andra utan mer frågor om förtydliganden från andra om hur de menar med sina teorier.
Jag vet inte hur Artline brukar spela, eller ens har spelat tidigare så det är oklart om det är taktik från hennes sida eller inte.

Har hunnit läsa lite mer nu och funderar lite på @Artline . Inte så många inlägg samtidigt som jag inte riktigt hittar något direkt teoriande om andra. Röstar på TLV i första Dl för att TLV skrivit att ulvar är lugnare. Ställer lite frågor kring andras tänkande men kommer inte med så mycket själv.

Ställa frågor och veta hur andra tänker kanske är mitt sätt att hitta ulvar?

Att jag vill veta hur Emma tänker är just för att kunna avgöra om jag tror hon är ulv eller inte :)

Jag har för lite tid!! När jag insåg att jag inte hade varit inne idag så började jag fundera på om jag skulle höra med LL om @bollen__ kunde få ta över min roll bara för att komma in och se att hon redan hade tagit över Koppen... :arghh:

Anledningen till att jag inte röstade på Mirtai igår var för att det kändes som en ren förstadags röst och att Bollen_ kändes mer skum som la en andra röst med en dålig motivering.
Idag har jag verkligen ingen som helst aning, jag skulle behöva läsa igenom mer ordentligt, jag ska försöka läsa igenom lite bättre men lägger en röst just nu bara för att ha röstat på någon.

Snurrfian röstar på Quarter4 ever för att hon inte riktigt verkar vara lika mycket på hugget som hon brukar, sen kan det lika gärna vara sommaren som ställer till det för henne som för mig.

Jag får inget grepp om något just nu. Men jag måste ju rösta. Ska verkligen försöka få mer tid att gå igenom leken imorgon, om jag lever så länge.

Jag tycker att Emtherlia gör det lätt för sig med sig röst på Q. Den känns på något sätt.. bekväm. Nu ser jag att hon ändrar sin röst till Art, men mina funderingar kvarstår ändå.

Klara röstar på Emtherlia

Det här känns konstigt?
Varför ändra en röst nu? Är det för att det börjar osa katt runt någon annan?

Jag tycker att Art faktiskt varit riktigt vettig och tanken runt TLV som hitte-på-fyllde-ut i sin teori är inte alls dum.

Tiden börjar rinna ut och jag känner mig högst osäker på hur jag ska rösta. Q4 och Klara ligger närmast till hands. Q4 med misstanke om att hon är Ensamvargen. Dock är jag fortfarande väldigt väldigt osäker på om hennes teoriande beror på detta eller om hon egenltigen är god och försöker få klarhet i saker och ting.:nailbiting: Klara för att det känns som om hon flyter med och är synlig men ändå inte :confused:. Är Q4 ond så tror jag att hon är ensamvargen och om Klara är ond så tror jag att hon finns i lyan. Eftersom det är högre chans på att ngn är i lyan än att ngn är ensamvargen så väljer jag att lägga min röst på Klara och så hoppas jag att jag har gissat rätt.

TLV röstar på Klara

Klockan tickar på och jag känner mig inte särskilt mycket klokare efter att ha läst igenom det som hänt nu under kvällen

Håller med Q4 att Emtherlia står ut i sitt teoriande. Det är mycket misstankar hit och misstankar dit, men jag är inte helt säker på att hon är ulvig för det. Det känns lite för övertydligt från en ulv att sprida så mycket misstankar åt så många olika håll, samtidigt har jag lite svårt att se varför en god skulle misstänka alla så hårt. Vet inte vad en god skulle vinna på det - risken är att man kastar ut misstankar mot någon god som lyan fångar upp och fortsätter kasta misstankar mot. Samtidigt om hon skulle vara ulv så kanske man ska kolla på vilka personer hon inte misstänkt för att försöka hitta hennes kamrater....

Plockar upp mitt inlägg nedan och för mig står Emro och TLV ut mest bredvid Emtherlia. Dock har TLV rätt ut några av frågetecknen under dagen. Bland annat det att det var jag och inte Mirtai som funderade över Snurrfians kommentar om Cirkus frågor.

efter att ha skrivit min totalsammanställning så började tankarna löpa fritt och det känns som om det finns två knutar att försöka kika närmare på idag.

Cirkus/Snurrfian/Mirtai
Cirkus funderar över rollerna sponsor/mentor innan rollerna blivit utdelade.
Snurrfian finner funderingarna misstänkt eftersom hon tycker det är glasklart beskrivet.
Mirtai röstar på Snurrfian utifrån att Snurrfian är för redig när hon teoriar - har inget att göra med Snurrfians misstankar mot Cirkus

Cirkus röstar på Mirtai pga de svaga misstankarna
klara röstar på bollen för hon tror denne ville rädda Mirtai.
Artline tycker både Mirtai och Snurrfian är skumma men inte tillräckligt för att rösta på någon av dem
FiaM tycker Snurrfian är skum - dennes misstankar mot Cirkus fråga
TLV tar upp att Mirtai funderat över Snurrfians frågor till Cirkus, vilket Mirtai inte gjort.
Q röstar på Klara för hon funderar över om Klara försöker vända blickarna från Mirtai/Snurrfian

Habina/Emro/Emtherlia/TLV/FiaM
Habina skojar innan rollerna är utdelade och när hon får sin roll säger hon att hon kan ta det lugnt (gå och sova)
Emro skriver att bara ulvarna behöver ta det lugnt, övriga behöver oroa sig för käk - Noterbart är att detta är innan första DL och första natten behöver ingen oroa sig för käk, för första käket sker inte förrän Natt1.
Emtherlia och TLV hakar på Emros tankar, men Emtherlia inser att hon har fel efter Habinas påpekande
FiaM funderar i samma banor, uppmärksammas av Habina, går tillbaka och kikar vad som egentligen skrivits och gör sedan en pudel.

Emro röstar på Habina
Habina röstar på Emro
Artline röstar på TLV för att hon tycker både TLV och Emro är skumma som tycker ulvar är medvetet lugnare

Paddington röstar på Emro
För jag tycker det är för mycket som känns "fel" i dennes resonemang dels kring Habina och det Emro skrivit felaktig om och att Emro sedan idag skriver "och att jag utifrån det skojade till med en påhittad teori".
Jag kan inte se vad en god skulle vinna på att hitta på en teori, nog för att teorier kan vara svaga - men påhittade? Sedan andra inlägg idag samt tankarna om att ulvarna gömmer sig bland de som inte är så aktiva som redan avhandlats tidigare i leken med.

Du och jag har ju aldrig lekt ihop, men jag brukar alltid lägga uddaröster i första.

Ursäkta om jag missat någon förklaring från din sida, men hur kommer det sig att du ändå la en andraröst? Hade du missat att det redan fanns en röst på bollen1 eller var du på riktigt misstänksam?

Jag hade nog röstat på henne om inte Mirtai lagt sin röst där innan mig. Men det gjorde mig tveksam faktiskst - särskilt som att hon inte använde sig av de skumma grejerna som Snurris gjorde och som flera uppenbart reagerat på. Även jag tyckte ju att det var så typiskt en DL1 grej att bli utröstad på att jag inte ville rösta där, särskilt som någon redan lagt en röst på henne och dessutom med en annan motivering. Faktum är att jag inte har ändrat uppfattning. Jag tror att Snurris gjorde en tokig grej hon kunde åkt på, men jag tror inte att hon är ond.
Då har vi ungefär samma känsla. Jag funderade mest kring det du skrev, att du var förvånad att inte fler röstat på henne.

Det här känns konstigt?
Varför ändra en röst nu? Är det för att det börjar osa katt runt någon annan?

Jag tycker att Art faktiskt varit riktigt vettig och tanken runt TLV som hitte-på-fyllde-ut i sin teori är inte alls dum.

För att jag finner Artline mer lurig än Q nu när jag hade tid att gå igenom leken :)

Vill ha mer tid.

Artline röstar på EmmaN

Jag tycker det låter väldigt märkligt att låtsas ha gjort en räddningsröst.

Emro röstar på Klara

Jag har inte riktigt fått grepp om Klara och vet inte om hon hinner svara på min senaste fråga om varför hon ändå la en andraröst i förra lynchen. Hon känns något undandglidande i det svar jag hann få och nu är sista minuten att rösta så rösten hamnar på henne.

Kom precis tillbaka! Hinner ju inte förklara mig, är inte ond!! Har bara haft lite otur när jag skrivit idag verkar det som. Ska se över mina inlägg och svara er strax ( om jag får om jag inte blir lynchad då, men då får ni ju iallafall veta att jag inte är ond :) )

jag är fortfarande ambivalent till Klara liksom igår
Jag kan ha fel, men nog är det lite undanglidande spelat av henne?
Nu röstar hon på Emtherlia som jag iofs riktat misstankar emot, men hon ändrade sin röst so hon la på mig så kanske var det just en säkerhetsröst och inget annat?
Jag tror att Klara kan vara i lyan, och har jag fel så får jag väl ändå stå mitt kast!
hennes röst på Emtherlia känns som något en ond kan chansa på att fler hakar på
quarter4ever röstar på klara

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"