Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fastnade hos en kompis, så jag måste göra en cirkus. Har inte läst vad som hänt sedan mitt i dagen. Sorry! Kommer in senare och funderar lite mer.

Habina röstar på emro

Då hon fortsätter att kalla sin teori svag, istället för att erkänna att hon inte läste ordentligt, vilket gjorde att fyra andra spelare hakade på och trodde på hennes påhittade ord.

Fast den var ju både svag och långsökt, hellre än att köra en BoP. Jag förklarade också hur jag menade med den och har läst igenom och sett att du skrev att du skulle sova och att jag utifrån det skojade till med en påhittad teori.

Jag ska åka till stallet och kolla till hästarna så jag måste rösta nu, hoppas att jag ska hinna in och kika lite inför DL och ändra röst om mina misstankar ändras.

Slutsatsen av mitt förra inlägg är väl egentligen att jag har Emtherlia, Mirtai och Emro som mest misstänkta idag. Jag har för lite på Emtherlia för att jag ska vilja följa bollen__ och eventuellt påbörja ett drev. Så då står det mellan Emro och Mirtai. Nu blir det lite upprepning men det får ni överleva. :p

Emro var den som startade skriverierna mot Habina om något Habina inte ens hade skrivit och sedan röstade där. Emro har haft ett speluppehåll på några år och ställer lite frågor om hur man ska göra som egentligen inte behöver vara konstigt men skulle det kunna vara så att hon försöker förvirra genom att fråga i tråden för att framstå som ny och lite förvirrad för att komma undan lättare?

Mirtai flyter med lite i bakgrunden. Röstade på Snurrfian med en svag teori igår men ångrade sig sedan när hon fick lite kalla fötter och inte ville att någon skulle åka på en så svag teori. Ändrade då rösten till bollen__ som visade sig vara god. För att rädda sig själv eller för att få det att se ut som ett räddningsförsök? Det är frågan.

EmmaN röstar på Mirtai då jag tror att hon kan vara ulv som försökte få sin röst på bollen__ att se ut som ett räddningsförsök och att hon skrivit en hel del men mycket OT och inte så mycket egna funderingar. Flyter med lite helt enkelt.

Fast nu hänger jag inte alls med i ditt resonemang? Vaddå att min röständring skulle kunna se ut som ett räddningsförsök? Det var väl ett klockrent räddningsförsök, av mig själv! Skrev ju tom det i min röständring...

Så vem är det du menar att jag skulle låtsas försöka rädda?

Fastnade hos en kompis, så jag måste göra en cirkus. Har inte läst vad som hänt sedan mitt i dagen. Sorry! Kommer in senare och funderar lite mer.

Habina röstar på emro

Då hon fortsätter att kalla sin teori svag, istället för att erkänna att hon inte läste ordentligt, vilket gjorde att fyra andra spelare hakade på och trodde på hennes påhittade ord.
Tror du inte att risken är större att de gömmer sig ulvar bland de som hakade på?

Hm, inte mkt att ta på.

Reagerar på att det varit en hel del felläsningar från olika håll. Är det olyckliga felläsningar eller är det ulvar som slarvläser?

Tex @TeamLundVer som menade att jag röstade på Snurrfian baserat på hennes reaktion på cirkus frågor vilket ju inte alls var fallet. Nu har hon förklarat sig men ändå.

Jag ska åka till stallet och kolla till hästarna så jag måste rösta nu, hoppas att jag ska hinna in och kika lite inför DL och ändra röst om mina misstankar ändras.

Slutsatsen av mitt förra inlägg är väl egentligen att jag har Emtherlia, Mirtai och Emro som mest misstänkta idag. Jag har för lite på Emtherlia för att jag ska vilja följa bollen__ och eventuellt påbörja ett drev. Så då står det mellan Emro och Mirtai. Nu blir det lite upprepning men det får ni överleva. :p

Emro var den som startade skriverierna mot Habina om något Habina inte ens hade skrivit och sedan röstade där. Emro har haft ett speluppehåll på några år och ställer lite frågor om hur man ska göra som egentligen inte behöver vara konstigt men skulle det kunna vara så att hon försöker förvirra genom att fråga i tråden för att framstå som ny och lite förvirrad för att komma undan lättare?

Mirtai flyter med lite i bakgrunden. Röstade på Snurrfian med en svag teori igår men ångrade sig sedan när hon fick lite kalla fötter och inte ville att någon skulle åka på en så svag teori. Ändrade då rösten till bollen__ som visade sig vara god. För att rädda sig själv eller för att få det att se ut som ett räddningsförsök? Det är frågan.

EmmaN röstar på Mirtai då jag tror att hon kan vara ulv som försökte få sin röst på bollen__ att se ut som ett räddningsförsök och att hon skrivit en hel del men mycket OT och inte så mycket egna funderingar. Flyter med lite helt enkelt.
Se ut som ett räddningsförsök? Hur tänker du då? :)

Sedan funderar jag lite över min superdupergoda kompis evert

Visst att alla kan göra fel, men hon känns ovanligt opå och har ovanligt dålig koll. (Du får skylla dig själv att vi noterar sånt, sluta spela så bra :p )

Svårt att tro att en Q i lyan skulle bete sig så. Inte heller en Q med en god specialroll. Kvar finns alltså en god roll utan info eller ond utanför lyan

1. cirkus har inte varit med så mycket mer än med funderingar kring mentorn och sponsorn ( innan rollerna tillsattes) sam funderingar kring gårdagens lynch. Vill se mer av cirkus för att kunna säga något annat än neutral så länge
2. Mirtai ett osäkert kort. Hon brukar iofs alltid vara skum i början av lekarna, så det behöver inte betyda något för vilken roll hon har egentligen. Var uppe i lynch mot bollen__ 1 igår, och klarade sig. Hur det gick till är en svårlöst nöt att knäcka , det finns många olika scenarion. Hon får gå som neutral , men med ett öga på sig
3. Lobelia tvilling- Katniss käk nattDL1, istället för Peeta , Peeta är immun mot ett käk från lyan, men inte från ev käk från ensamvargen
4. EmmaN tycker EmmaN har börjat bra, skriver mycket jag kan hänga med i och verkar hålla koll på de flesta i leken, men får ändå stå som neutral så länge
5. bollen__ 1 bybo
6. Habina ja hon har mest fått ägna sig åt att bestrida vad hon påståtts skrivit igår, så behöver se mera av henne och vilka andra funderingar hon har
7. Klara jag röstade på henne igår, upplevde att det vände i röstningen igår mot bollen__, det behöver inte betyda att klara är ond, men jag reagerade igår, och håller ögonen på henne för stunden, men har inte gjort så mycket mera avtryck än idag att jag kan hålla henne för annat än neutral skulle gärna vilja se mera av henne
8. Emtherlia Jag har gått igenom henne i ett särskilt inlägg tidigare. Jag upplever att hon hittar ulvar bakom varje sten väl entusiastisk, men då hon är så ny så tycker jag det är svårbedömt vad det kan bero på. Men jag har definitivt ögonen på henne, för hon sticker ut lite!
9. quarter4ever det är jag!!:D
10. FiaM hm har inte skrivit så mycket, la en i mitt tycke typisk förstadagsröst på koppen igår,fick pudla till Habina om vad hon egentligen skrivit igår och har inte kommit med något inlägg idag som egentligen handlar om leken. behäver se mer av FiaM för att kunna få en uppfattning om vart hon står
11. (Koppen)bollen__2 blivit ersatt av bollen__2 idag pga inget internet på campingen. bollen__2 har tydligen bestämt sig för att lämna Mirtai/bollen__1/ snurrfian från igår åt sidan för att grunna över den lynchen senare. Vill granska de andra rösterna istället... Men kommer ändå med lite funderingar kring extraröster/ borgmästarens utslagsröst etc. verkar håla med Mirtai om att borgmästaren högst troligt inte röstat på Mirtai igår, samt hålelr med klara om att troligen har inga extraröster använts alls igår, om inte det är så att nån som var uppe i lynchen lagt en för att rädda sig själv. Röstar på Emtherlia för hennes svaga teori mot mig. Så sammantaget , tja hon får vara neutral men ett plus i kanten för att hon verkar reagera på Emtherlias tunna motivering till röst på mig
12. Emro ringrostig, men kämpar på med översikter. En del känns som bra funderingar och sedan är det en del från ffa igår jag funderar över- men kanske kan det tillskrivas ringrostigheten? Har ingen aning om hennes spelstil heller , då jag aldrig spelat med henne innan. neutral
13. Artline väldigt anomym för mig.? så kan inte säga något mer om henne för stunden.
14. TeamLundVer en annan återvändare:) Lite ringrostighet här också, fullt förståeligt. Tycker hon kämpar på bra så här långt , men får gå som neurtral tills vidare
15. Snurrfian vartit osynlig idag Och det ät lite remarkabelt att hon verkar så ovillig att rösta på Mirtai igår, och lägger första rösten på bollen__1 som sedan lynchas. Håller mina ögon på Snurrfian, och vill gärna se mer av henne idag!
16. Paddington Jag tycker björnen verkar leta ulvar på ett systematiskt sätt. Vi verkar tänka ganska lika, bara jag får till kommateringarna;)
Fått ett gott intryck av Paddington så här långt, men tillräckligt erfaren räv är hon för att lura mig ner i dyngstan också. Men hoppas hon är på min sida i denna leken baserat på det hon skriver. Neutral är ändå det enda jag kan säga tills vidare.

Senast ändrad:
Å andra sidan blir jag fundersam över hur du resonerar, du fångar lite upp Lobelias tråd igår.

Min röst på dig kom till ganska snabbt då jag fick reda på att vi skulle iväg och grilla och kanske inte hinna tillbaka till 22:00 så jag fick försöka hitta något på 10 minuter = Du blev mitt val.

Jag tycker dock inte att du rentvå dig när du tycker det är misstänksamt att sprida misstankar om andra då det är precis vad du brukar göra. Man vrider och vänder på det man har och då blir man misstänksam till höger och till vänster. Då tycker jag nog det är mer misstänksamt att gå i samma spår hela tiden, att inte vilja eller försöka hitta misstag ulvar kan tänkas göra.

Se ut som ett räddningsförsök? Hur tänker du då? :)
M hade ensam tre röster. Så hon var tvungen att ändra röst till någon med två för att ha en chans. Tänker du att hon kan ha försökt rädda någon av de andra med två eller ville skydda dem?

Annars låter det märkligt att låtsas göra en räddningsröst.

Sedan funderar jag lite över min superdupergoda kompis @quarter4ever

Visst att alla kan göra fel, men hon känns ovanligt opå och har ovanligt dålig koll. (Du får skylla dig själv att vi noterar sånt, sluta spela så bra :p )

Svårt att tro att en Q i lyan skulle bete sig så. Inte heller en Q med en god specialroll. Kvar finns alltså en god roll utan info eller ond utanför lyan
hm ska jag bli smickrad eller försöka rycka upp mig?
satt med mobilen på tåget igår och hade ett pusskalas med barnen när jag kom fram precis vid DL1 , har ju varit på rymmen hela helgen utan barnen ( bara andra gången det hänt hittills, äldste är 12)
fick en hel del kommetarer om att jag satt på telefonen/datorn igår så nej jag hade inte chansen att vara med som jag brukar
Men jag fokuserar på det viktigaste
"Du får skylla dig själv att vi noterar sånt, sluta spela så bra :p"
Hm varför ska jag sluta spela så bra?:p

Min röst på dig kom till ganska snabbt då jag fick reda på att vi skulle iväg och grilla och kanske inte hinna tillbaka till 22:00 så jag fick försöka hitta något på 10 minuter = Du blev mitt val.

Jag tycker dock inte att du rentvå dig när du tycker det är misstänksamt att sprida misstankar om andra då det är precis vad du brukar göra. Man vrider och vänder på det man har och då blir man misstänksam till höger och till vänster. Då tycker jag nog det är mer misstänksamt att gå i samma spår hela tiden, att inte vilja eller försöka hitta misstag ulvar kan tänkas göra.
så det tycker du att jag inte gör?

M hade ensam tre röster. Så hon var tvungen att ändra röst till någon med två för att ha en chans. Tänker du att hon kan ha försökt rädda någon av de andra med två eller ville skydda dem?

Annars låter det märkligt att låtsas göra en räddningsröst.
Såg nu att ingen annan hade två röster när M gjorde sin ändring.

4. EmmaN tycker EmmaN har börjat bra, skriver mycket jag kan hänga med i och verkar hålla koll på de flesta i leken, men får ändå stå som neutral så länge.

Fast här håller jag inte med dig alls.

Hon blander ju ihop spelare och verkar ha ett konstigt resonemang runt att min röständring skulle vara ett försök att fejka ett räddningsförsök av en spelare, vem är oklart

Jag är lite orolig över att en del spelare inte är superaktiva och tänker att eftersom de inte säger så mycket så tas de inte upp när man radar upp misstankar. Finns möjligheten att en ulv kan glida igenom den vägen genom att inte få ögonen på sig?

jag kan mycket väl misstänka alla för att vara onda, det är tom en devis jag har alla är onda tills annat är bevisat
Men det är skillnad på att undra och att misstänkliggöra , jag tycker du ägnar dig åt det senare, och jag undrar ju om det är för att du är nybörjargod eller om du har andra avsikter?
Så det du ska göra är att övertyga MIG om att du spelar på de godas sida, för jag är inte övertygad...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar