Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag säger inte att jag kan ta det lugnt. Jag säger ingenting om min sinnesstämning. Endast att jag nu lämnar leken för natten.
:banghead:
Sorry Habina, var så inne i vad alla skrev och teoriade om dig å så råkade exakt samma sak nästla sig in när jag skrev. Jag vet ju att det var precis vad de hade fel om *suck*

Ska jag gissa tror jag det är rätt osannolikt att det använts några extraröster igår alls. Varför slösa bort sin enda extraröst i dl 1 när man inte har koll på någon? Om man inte själv står inför risken att åka ut förståss.
Ja det är så jag tänker också. Om det inte är en själv som riskerar lynchas så sparar man den väl.

Q brukar vara skärpt men skriver sedan detta vilket får mig att fundera lite. Precis som LL kommer in och säger så står det faktiskt redan i rollbeskrivningen. Har Q inte tyckt det varit viktigt att veta eftersom hon är lurvig och inte kan ta den andra tvillingen direkt ändå?
Hm jag uppskattar å ena sidan att du uppfattar mig som skärpt men trots allt - även jag missar ett och annat. Precis som du och alla andra också kan göra.
Å andra sidan blir jag fundersam över hur du resonerar, du fångar lite upp Lobelias tråd igår. Frågan är om du gör det som varandes på onda sidan som ser en chans att få andra att haka på? Jag har haft ögonen lite på dig igår och idag. Du har kastat påfallande många misstankar omkring dig både här och där. ( sitter på mobilen nu, men ska ta fram lite citat senare ) du var också en av de som la en uddaröst igår , på Lobelia dessutom, som vi nu vet var katniss.
Jag ville inte låta det du skrev nu stå oemotsagt så länge , jag återkommer med mera om ett par timmar.
Om du är god bör du fundera över din röst igen.
Jag är inte lurvig men jag börjar fundera över dig!

Jag tänkte bege mig ut på en långpromenad med vovven. Är lite osäker om jag hinner tillbaka innan DL. Har visserligen mobilen med mig, men det är svårt att gå och skriva samtidigt :angel:
Jag lägger en säkerhetsröst så länge, och eftersom jag inte hittar något jättesupermisstänkt just nu så är jag öppen för att ändra den om det dyker upp något bättre.

Jag tycker att Emtherlias röst på Q är det skummaste idag. Det är dels för att jag ogillar att någon ska bli misstänkt pga. att den inte förstått/missat något i rollistan. Jag har själv blivit det, jag förstod verkligen inte vad jag läste, samt hade missat något, ställde frågor om det och blev sen utröstad. Folk behöver inte vara onda för att läsa fel.
Visst brukar Q vara skärpt, men hon hade ju aviserat att hon hade lite med tid igår och då kanske det är lätt att missa något. För att rösta på Q så vill iallafall jag ha mer att gå på än det lilla. Så därför tycker jag att hon högg lite väl lätt på Q idag. Det gör mig lite fundersam.
Jag medger att det inte är mycket till teori, men som sagt, jag vill inte missa att rösta så den får duga så länge.
bollen__ röstar på Emtherlia

Jag har precis gått igenom alla inlägg för varje deltagare i taget och de gör mig inte jättemycket klokare egentligen. I stort är det några som jag ser kan tänkas flyta med lite, som skrivit en del inlägg utan så mycket substans. Jag har även hittat ett par som känns genuina i sitt "ondletande" men som alldeles säkert kan lura mig! Ordningen är efter antal inlägg, flest --> minst.

quarter4ever – Funderar lite omkring ensamvargen och käk. Jag tror att två kan käkas den tredje natten. Hoppas precis som du att det är en ulv som käkas! Röstade precis som jag på klara fast med en något bättre teori ;) . Har kommit med en del tankar kring röstningen. Fick en enkel röst på sig idag från Emtherlia då hon inte haft helt rätt i allt hon skrivit. Fel måste man ju få skriva tänker jag. Neutral tills vidare då hon trots allt känns genuin i sitt letande efter onda.

Paddington – En hel del inlägg, en del OT men känns som att P letar onda! Prioriterade honingsvin första kvällen! ;) Jag håller med P om att det är bra om vi får ut ensamvargen före DL dock vet jag inte hur vi ska hitta denna då den står på ena ben och då måste det väl vara jättesvårt att visa sig för en lya? Röstar på Mirtai i och med hennes röst på Snurrfian. En mycket bättre förstadagsteori än min egen så inte mycket att säga där. Paddington har gjort flera försök att analysera gårdagens röstning och jag kan inte mer än instämma i vad hon skriver.

EmmaN – jag

Klara – Funderar lite angående sponsorns paket. Jag la min första röst på Klara med en svag förstadagsteori. Dock funderar jag över klara i och med rösten på bollen. Klara skriver att hon vill lägga uddaröst men lägger istället en andra röst på bollen. I och med att det skillde så pass lite tid mellan den första och andra rösten på bollen så behöver inte klara ha sett den första. Ändå värt att notera. Klara blev fundersam över Emros upphakning på Habina och även TLV och Emtherlias följsamhet där. Men jag håller med Klara, jag har svårt att se att tre ulvar skulle visa sig första DL. Dock skulle det kanske kunna gömma sig någon i TLV eller Emtherlia som lite väl enkelt hakar på? Eller kanske FiaM som även hon påpekar Lobelias lugn som aldrig fanns. :P Jag håller även med om att det inte borde varit några extraröster i omlopp.

Bollen__ (Koppen) – Hittat hit och skriver att det finns gott om tid att leka, men inte skrivit något mer mer. FiaM röstar på koppen av den anledningen. Missade första röstningen. Har röstat på Emtherlia pga Emtherlias röst på Q. Inte mycket att anmärka där. (Kursiva är från Koppeninläggen)

Habina – Hoppas på att bli ond den här leken men försäkrar att hon inte blev det. Reagerar på inlägg av bla. Emro och Emtherlia som skriver att Habina är lugn fast hon inte uttryckt sig så. Röstar sedan på Emro av den anledningen. De flesta av Habinas inlägg handlar om detta. Min upplevelse när jag läste igenom leken var att Habina skrivit ganska mycket men när jag sedan granskar inläggen handlar de flesta om vad hon skrivit och inte skrivit. Värt att notera men vet inte om det säger något egentligen.

cirkus – Skriver och frågar om lite roller. I och med att C gjorde det innan rollerna delats ut har jag inget att märka på angående det. Röstar på Mirtai i DL1. Gör en del funderingar om röstningen. Bland annat att det är märkligt hur Snurrfian röstar och att inte fler röstade på Snurrfian. Cirkus funderar även kring om både Mirtai och Snurris är i lyan och hade tänkt ge varandra alibin. Många av Cirkus inlägg har handlat om rollfrågorna från dag 1. Jag håller Cirkus som neutral för tillfället då hon inte skrivit något särskilt som jag misstänker.

Emtherlia – Känner sig ringrostig och ifrågasätter min räkning. Röstar på Lobelia som vi nu vet var god. Det behöver inte säga något om Emtherlias roll, men här kommer jag hålla ögonen lite idag. Tycker att det är lite suspekt att hänga på Emros tankar om något som inte ens skrivits. Kom med en röst på Q idag som hade en väldigt skum motivering. Emtherlia har skrivit en del inlägg och jag upplever att hon försöker leta ulvar. Hon säger att det är hennes andra lek och med tanke på att jag är ny med och har skrivit en del konstiga inlägg vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Håller ögona öppna på henne som sagt.

Mirtai – Har gjort en del inlägg men mycket OT. Upplever att hon flyter med lite i bakgrunden. Röstade på snurrfian först för att hon skriver väldigt bra onykter. Ändrade sedan till den goda bollen. För att rädda sig själv eller för att det ska se ut som att hon försöker rädda sig själv men i själva verket är en ulv som försöker få bort misstankarna ifrån sig. Håller ögonen öppna på Mirtai.

Emro – Försöker hänga med när man ska göra vad. Jag är nybörjare själv och vet precis hur det känns. Men, nu slog mig en tanke. Emro kanske försöker förvirra och egentligen har stenkoll för att hon sitter i lyan? Röstade på Habina utifrån något H inte hade skrivit. Var den som drog igång snacket om att Habina borde vara ulv för att hon skrivit att hon ska ta det lugnt, fast hon inte hade skrivit det.

TeamLundVer –
Röstade på Koppen för att hon sagt att hon hade tid men inte kom in. Är också med i ”Lugn”-inläggen. Har inte skrivit något sedan igår.

Snurrfian – Har skrivit få inlägg men inte mycket OT, tack för det =). Missade nog att cirkus frågade om rollerna innan lottningen var gjord. Röstade på bollen__ som vi vet var god. Motivering att bollen__ försökte få Snurrfian att skriva på natten när hon var delfinfull och la en andraröst på Snurrfian. Hade två röster på sig men slutade med ingen för att Mirtai och bollen__ ändrade sina röster. Jag har för lite att gå på så neutral tillsvidare.

FiaM –
Försökte sig på en liten sammanställning tidigt i leken trots att ingen knappt skrivit något. Bra ihopskrapat! Även FiaM var med och höll något emot Habina som hon inte hade skrivit (lugnet). Har inte skrivit så mycket så får stå som neutral tills vidare.

Artline – Funderar över om Snurrfian skulle sticka ut med ifrågasättandet av cirkus om hon var ond. Kom med en del kloka tankar i sitt röstinlägg. Röstade på TeamLundver. Har inte skrivit så mycket sedan dess.

ok fick en kort stund vid datorn innan matlagningen
Har gått igenom Emtherlias inlägg som jag läste tidigare på telefonen idag
Citerar de som jag fastande för , i det avseendeet att hon verkar hitta väldigt många att sprida misstankar på
Iofs så brukar jag själv säga att alla är onda tills motsatsen har bevisats, och kanske är det lite orutin att gå på så direkt som jag upplever att Emtherlia gör ? Men värt att notera är det så länge!

Funderar över EmmaN, tycker det är konstigt att hon funderar på om det är en eller flera bybor , nu har Emtherlia själv fått veta att det mycket väl kan vara bara en bybo, även om det står bybor. Frågan är ju om Emtherlia själv är så säker för att hon faktiskt vet hur många bybor det finns i leken? Och de enda som vet det är ulvarna...
Tar även upp Snurrfian, cirkus , mig själv &Mirtai samt Habina
Funderingar från mitt håll:

@EmmaN funderade lite kring antalet ulvar i leken och bybor. För mig är det självklart att bybor är plural och därmed fler än 1 person. Försöker hon få det att låta som att hon inte har en aning om hur många ulvar det finns när hon faktiskt vet det för att hon sitter i lyan?

@Snurrfian funderar lite på @cirkus trots att @cirkus funderingar kom innan rollerna blev utdelade.

@quarter4ever verkar fundera en del kring rollerna och hur de funkar. Mycket som kan hända!

@Mirtai Ska ut och springa och lägger kvällens första röst, rösen hamnar på på Snurrfian

@Habina Skriver att hon kunde sova lugnt efter att hon fick veta vilken roll hon har. Sover hon lugnt för att hon vet att det är hon som käkar och inte behöver oroa sig för att bli mat under natten?

Forättsätter att gå på EmmaN ang bybo-antalet
@EmmaN Som du säger så måste man vända på allt! Det jag menade var suspekt var att du funderade över en "självklar" sak och på så sätt låtsas vrida och vända på saker som du egentligen vet om (i teorin att du är en ulv)

Jag kan väl erkänna att det inte är en stark teori.:p

tycker det är lurigt med andra rösten, som Paddington lägger i detta fallet
@Paddington lägger en andraröst på Mirtai, det är alltid lite lurigt med andraröster… (säger jag som bara spelat en gång tidigare:p)

och även bollen__1 ( som var god-bybo) får en fundering på sig för en andraröst
Och nu lade även @bollen__ en andraröst, fast på Snurrfian...

Misstänker Lobelia och Koppen( som ersatts av bollen__2) för att flyga under radarn
@Lobelia & @Koppen har skrivit väldigt, väldigt få inlägg i leken och vill kanske flyga under radarn pga att de är ulvar?

och röstar sedan på Lobelia , som vi nu vet var Katniss (tvilling)
Emtherlia röstar på @Lobelia

Motivering för att hon har haft så få inlägg, nästan enbart röst-inlägget. Jag tror hon vill flyta med och inte synas

får ta tillbaka lite vad hon sagt att Habina har sagt, men verkar lämna öppet för att hon kan misstänka Habina för annat....?
Jag gick tillbaka och läste nu, för jag var säker på att jag faktiskt hade läst att du kunde sova lugnt efter att du fått rollen tilldelad. Men jag läste fel för så har du ju inte skrivit. Jag tar tillbaka min misstanke, iaf för just det ;)

Precis så;)

Nämen i just första DL så känns det lurigt eftersom man inte har något att gå på. Sen ska man naturligtvis rösta på den man tycker är lurigast. Svår balansgång!

Går igenom rösterna på bollen__, liksom många av oss andra redan gjort
De som röstade på bollen_

@Snurrfian - Var full:D Reagerar sedan på @cirkus funderingar kring roller. Första som röstar på bollen_ med en motivering om att bollen_s röstteori var sämre än Mirtais.

@Klara - röstade på bollen_ med en motivering om att bollen_ försökte skydda Mirtai och tror(?) hon lägger en uddaröst.

@Mirtai - Första som röstar och röstar först på Snurrfian med en ganska långsökt teori men ändrar sedan sin röst till bollen_ för att rädda sig själv.

sedan kommer hon med misstankar mot mig , att jag skulle vara lurvig för att jag missat en sak, men det kan faktiskt hända alla, så en tunn teori är det tycker jag!
Q brukar vara skärpt men skriver sedan detta vilket får mig att fundera lite. Precis som LL kommer in och säger så står det faktiskt redan i rollbeskrivningen. Har Q inte tyckt det varit viktigt att veta eftersom hon är lurvig och inte kan ta den andra tvillingen direkt ändå?

Sammantaget så
antingen är hon en väl entusiastisk nybörjargod som inte lärt sig nyanserna i lekarna än, och därför ångar på i lite väl säkra tongångar?
eller så har hon själv luden päls och gör sitt bästa för att sprida misstankar här och där
Får grunna lite på detta, medans jag kollar lite på en del andra också.

Jag ska åka till stallet och kolla till hästarna så jag måste rösta nu, hoppas att jag ska hinna in och kika lite inför DL och ändra röst om mina misstankar ändras.

Slutsatsen av mitt förra inlägg är väl egentligen att jag har Emtherlia, Mirtai och Emro som mest misstänkta idag. Jag har för lite på Emtherlia för att jag ska vilja följa bollen__ och eventuellt påbörja ett drev. Så då står det mellan Emro och Mirtai. Nu blir det lite upprepning men det får ni överleva. :p

Emro var den som startade skriverierna mot Habina om något Habina inte ens hade skrivit och sedan röstade där. Emro har haft ett speluppehåll på några år och ställer lite frågor om hur man ska göra som egentligen inte behöver vara konstigt men skulle det kunna vara så att hon försöker förvirra genom att fråga i tråden för att framstå som ny och lite förvirrad för att komma undan lättare?

Mirtai flyter med lite i bakgrunden. Röstade på Snurrfian med en svag teori igår men ångrade sig sedan när hon fick lite kalla fötter och inte ville att någon skulle åka på en så svag teori. Ändrade då rösten till bollen__ som visade sig vara god. För att rädda sig själv eller för att få det att se ut som ett räddningsförsök? Det är frågan.

EmmaN röstar på Mirtai då jag tror att hon kan vara ulv som försökte få sin röst på bollen__ att se ut som ett räddningsförsök och att hon skrivit en hel del men mycket OT och inte så mycket egna funderingar. Flyter med lite helt enkelt.

Så, nu sover lilleman (2 timmar senare än vanligt)
Börjar med att ursäkta alla ord som inte går att läsa. Det verkar vara ngt fel med mitt tangentbord.
@Paddington och @Mirtai hur misstänkt det än verkar så uppfattade jag det verkligen som om Mirtai tyckte att @Snurrfians resonemang var skumt. Jag satt och alternerade med paddan och obilen igår vilket iofs inte ursäktar mitt misstag. Gick tillbaka i tråden och läste idag för att se varifrån jag har fått den idén ifrån. Viade sg att det var Padd som funderade lite över att Snurrfian inte såg att Cirkus frågor kom innan rollerna. Förstår inte hur jag har kunnat snurra ihop det så. :confused::(

Så har även jag försökt mig på någon slags sammanfattning, en hel den onämnt och säkert glömt. Jag har någon slags förhoppning om att kunna börja få fram några misstänkta. Har även noterat att tex Artline och FiaM inte varit superaktiva i leken, säkert finns det några till, men jag kani nte låta bli att fundera över vad deras inaktivitet beror på.

cirkus har en hel del frågor kring rollerna i början av leken. Cirkus tycker att Mirtai röstade märkligt och väljer därefter att rösta på just henne. Tycker att Snurrfian agerar skumt eftersom hon inte försöker rädda sig själv i röstningen, även att hon undviker en röst på Mirtai. Är rädd för att fastna i ett tänk och funderar på att göra en helomvändning taktikmässigt.

Mirtai kommer in sent i leken och lägger därefter en ganska snabb röst på Snurrfian, något som senare ändras. Har egentligen inte lagt fram så mycket teorier och får en röst av EmmaN i lynchning #2.

EmmaN funderar över antalet bybor i rollistan, om det avsiktligt skrivits i plural för att inte göra det för lätt. EmmaN är därefter behjälplig när det gäller rolltolkning. Håller med Paddington om när ensamvargen bör plockas ut och förtydligar att alla onda måste vara ute ur leken för att den goda sidan ska kunna vinna. Funderar på att kolla upp de olika uddarösterna då hon tror sig kunna finna ulvar där, något som cirkus snabbt motsätter sig och därför misstänkliggör EmmaN.

bollen__ misstänker till en början Snurrfian baserat på att hon gått så hårt åt cirkus frågor kring rollerna.

Habina uttrycker tidigt en taktik om att ta en ulv i taget, vilket borde vara självklart. Frågan är hur lätt det är om man inte känner till vilka som är ulvar. Habina återkommer till en taktik om att först lyncha ensamvargen för att sedan lyncha resternade ulvar en i taget. Något som känns som en självklar taktik, men som är svårgenomförd om man inte vet vilka roller andra har. Habina har haft svårt att hänga med i röstningens svägningar på grund av ostabilt internet, men ska försöka läsa in sig på vad som hänt.

Klara förklarar varför hon använt förkortning på Emtherlia i tidigare lek. Klara har lagt en ofrivillig (?) andraröst och förklarar varför den från hennes sida var oavsiktlig.

Emtherlia är fundersam över att quarter4ever inte upplevs som lika skärpt som vanligt.

quarter4ever håller med Paddington och EmmaN angående ensamvargen och hur den bör hanteras för att undgå att den kan börja äta. Q kommer med en teori om att det kan vara så att Mirtai och bollen__ på något vis försöker ge varandra alibi. Röstar därefter på Klara med en motivering om att hon kanske vill skydda någon i lyan. Q försöker efter röstningens utslag komma på vad röstfördelningen säger om rollerna. Lägger upp en liten teori om Emtherlia.

FiaM är till en början ett ganska stort frågetecken för mig då hon inte skrivit särskilt mycket. Vad det beror på framkommer inte heller. Beklagar tidigt i leken att det inte finns så mycket att gå på eftersom det inte händer så mycket, en självklarhet inför första deadline då det de facto inte hänt något i egentlig mening. FiaM inflikar med en fråga om hur mentorskapet fungerar.

Artline instämmer med andra som tycker att Mirtai la en svag röst.

TeamLundVer känner sig ringrostig.

Snurrfian hakar upp sig på att cirkus inte har förstått rollerna. Ogillar även att bollen__ försöker uppmana henne att skriva onykter, kanske i hopp om att hon ska försäga sig. Snurrfian återkommer senare till att cirkus har haft frågor om rollerna och ifrågasätter frågandet.

Paddington funderar en del kring reglerna och när det är lämpligt att plocka ut ensamvargen för att denne inte ska hinna äta upp någon annan deltagare. Paddington är den som kommer med den första sammanfattningen av leken. Även Paddington reagerar på Mirtais röst och anser den vara svag. Skriver ytterligare en sammanfattning som utmynnar i två grupper att titta lite extra på.

Sammantaget tycks Mirtai varit under luppen både en och flera gånger under leken och drar misstankar till sig. Jag kan hålla med om misstankarna och kommer följa detta med spänning.
Håller i nuläget lite ögonen på Artline och FiaM som inte skrivit så mycket samt Mirtai som glidit med under leken och visserligen gjort en del inlägg, men kanske inte med så mycket substans samt lägger lite märkliga röster.

DL 2
16:22 Emtherlia röstar på quarter4ever
19:04 bollen__ röstar på Emtheralia
20:39 EmmaN röstar på Mirtai

quarter4ever: 1
Emtheralia: 1
Mirtai: 1

Än så länge nägra få uddaröster. Funderar också över TLVs senaste inlägg och försöker utläsa huruvida det rör sig om ett sätt att försöka rentvå Mirtai eller Paddington, rentav båda. Jag känner mig aningens förvirrad.

För övrigt hoppade jag inte bara på Emros funderingar kring Habina. I inlägg #103 skriver jag att jag trodde hennes uttalande kom innan rösterna och i inlägg #111 komemnterar jag EMros inlägg om att det skulle kommit innan rösterna med att det vore värt att fundera på. Jag släpper sedan detta. I mitt röstinlägg #180 skriver jag att Habina och Snurrfians inlägg mycket väl kan vara skrivna av goda och att de inte verkar ulvigare än någon annan.

Har äntligen kommit hem efter en dag på språng som blev längre än planerat. Ska gå igenom leken nu och försöka hinna med lite tankar innan DL. :)

Fastnade hos en kompis, så jag måste göra en cirkus. Har inte läst vad som hänt sedan mitt i dagen. Sorry! Kommer in senare och funderar lite mer.

Habina röstar på emro

Då hon fortsätter att kalla sin teori svag, istället för att erkänna att hon inte läste ordentligt, vilket gjorde att fyra andra spelare hakade på och trodde på hennes påhittade ord.

Hade planer på att gå igenom leken från början ikväll, men det var så trevligt i stallet så jag blev kvar längre än jag hade planerat. Ska se vad jag hinner med nu innan dl, tänkte koncentrera mig på det som hände kring röstningen igår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar