Cirkus – frågar om nya rollerna innan rollerna delats ut, bra tanke eftersom frågan inte har ngt att göra med hennes ev roll. Därför intressant att se hur folk reagerar på frågan. Gör sin vana trogen och nyttjar sin toalett till att rösta
. Röstar på Mirtai pga dennes svaga teori om Snurrfian och att denne inte använt den teori som borde varit uppenbar istället. Funderar sedan över röstningen och är rädd att hon låser in sig i sina funderingar.
Mirtai – röstar först på Snurrfian, ändrar sedan till bollen för att rädda sig själv samt att hon tyckte det vore tråkigt om Snurrfian åkte pga hennes egen OT-röst. Reagerar på vad TLV skrev om henne själv i teoriinlägget (se nedan).
Lobelia – har prioriterat IRL . Röstar på Q i första DL, eftersom hon anser att Q snurrar in sig i diskussionen om ensamvargen. ”Käkades” – var tvilling och käkades isf den som ulvarna valde till käk.
EmmaN – funderar om fördelningen mellan onda/goda, hjälper Emro med det speltekniska och håller med mig om att det vore bra att ensamvargen försvinner innan natt3. Röstar på Klara "eftersom det är skumt att inte kunna stava längre än till Em" samt att denne frågor om mentorn i tråden.
bollen__ - tycker det vore intressant att se en full delfin in action. Var bybo
Habina – säger att hon inte heller hängde med i sponsor/mentor diskussionen och tackar Cirkus att hon tog upp den. Hoppades skämtdsamt att hon blir ond i denna lek (innan rollerna fördelades) och skriver sedan att ”ta en ulv i taget”. Reagerar på Emros inlägg om henne själv där Emro skriver ngt som Habina inte sagt. Reagerar även på FiaM som tar upp samma sak. FiaM inser sitt misstag och tar tillbaka det hon skrivit. Röstar på Emro pga detta.
Klara – måste lära sig stava längre än till Em…. ;p Funderar över att Emro hakar upp sig på ngt Habina inte sagt och att både TLV och Emtherlia hakar på. Tror det är osannolikt att alla tre är ulvar. Men jag tror Klaras fundering inte är så dum, det är lätt för en ulv att haka på i misstankar som redan finns… Röstade på bollen för hon trodde att denne försökte skydda Mirtai. Trodde sig lägga en uddaröst men rösten blev avgörande och bollen lottades och lynchades.
Emtherlia – funderar över om dunderhoning är en omskrivning för sprit och noterar att både jag och Snurrfian nog varit lite runda under fötterna. Missar att Artline också verkar ha intagit lite dunderhoning igår. Tycker det är suspekt att EmmaN funderar över antalet bybor som Emtherlia tycker är glasklart. Reagerar liksom Emro på Habinas kommentar om att ta det lugnt, inser efter att Habina påpekat saken att hon själv hade fel. Tycker det är lurigt med andraröster, och noterar både min och bollens. Röstar sedan på Lobelia för att hon tycker hon försöker flyta med eftersom hon har så få inlägg.
Min notering ang Emtherlia – endast ulvarna
vet om bybor är menat som förvillning från LL eller om det är i plural…..
(som LL brukar jag vara diffus m antalet bybor av en anledn å kan skriva det oavsett om det är en, två el fler….)
quarter4ever – funderar mycket över rollerna, skriver en bra sammanställning om olika scenarier som skulle kunna hända i o m de olika rollerna. Håller med mig om ensamvargen. Funderar en hel del över röstningen liksom jag och jag reagerar på att jag inte håller med henne helt i hennes tankar. Efter att vi kommit fram till att hennes kommatering var satt på fel ställe så håller jag med henne i hur hon tänkte J. Röstar själv på Klara eftersom hon tror att denne försöker styra över röstningen från någon som har röster tidigare och därmed försöka rädda en i lyan (Snurrfian/Mirtai?)
FiaM – tycker liksom jag att Cirkus fråga om sponsor/mentor inte var konstig. Funderar över om flera av oss har ont i skallen. Reagerar mest på Snurrfian och Habina dag1, men röstar på Koppen pga inaktiviteten då Koppen sagt att hon ska kunna vara mer aktiv än vanligt. Läser fel på vad Habina skrivit vilket får Habina att reagera. Fia går tillbaka i leken och inser hon själv har fel och pudlar.
Koppen – har husvagn och mer tid än vanligt. Missar dock röstningen.
Emro – är mer ringrostig än TLV
. Röstar på Habina eftersom hon tycker det verkar ulvigt att vara lugn efter rollfördelningen, en ulv kan luta sig tillbaka och ta det lugnt. Habina förtydligar att lugnet inte har ngt med hennes roll att göra utan med hennes sovmönster. Emro funderar sedan över röstningen och att det kan vara så att en ulv slunkit med i mobben.
Artline – Tycker först att Mirtais förstaröst är skum, lägger sedan till att Mirtai oftast lägger OT röster i Dl1 men denna kanske är värre än vanligt. Skriver i nästa inlägg att Snurrfian är skum som reagerar på Cirkus frågor, men funderar sedan om en ond skulle sticka ut så. Röstar sedan på TLV för att hon tycker både TLV och Emro är skumma som tycker ulvar är medvetet lugnare. Noterar att TLV tar upp att Mirtai funderat över Snurrfians frågor till Cirkus, vilket Mirtai inte gjort.
TeamLundVer – är ringrostig. Gör en kort sammanställning av samtliga deltagare där hon skriver att Mirtai funderade över Snurrfians frågor till Cirkus, vilket Mirtai inte gjorde. TLV tar också upp Habinas ”lugn”. Röstar på Koppen pga inaktiviteten då denne sagt att hon har mycket tid. Får en hel del uppmärksamhet kring den röstmotiveringen.
Snurrfian – tycker det är intressant att Cirkus missat förhållandet sponsor/mentor. Tycker det är ännu intressantare att hon får två röster emot sig pga detta och ingen av dessa två är Cirkus. Röstar på bollen_ eftersom hon tycker dennes teori samt andra röst står ut mer än Mirtais OT- och förstaröst.
Edit: Insåg att jag missat uppdatera EmmaN