Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det var en intressant lynch.
Det är märkligt att inte Snurrfian lägger en röst på någon av de som redan har röster - varför röstar hon tex inte på Mirtai som verkligen kommit med en svag teori? Varför röstar inte flera på Snurrfian? ingen hakade på efter att bollen__ lagt sin röst? Då hade bollen__ som till slut åkte inga röster alls. Jag personligen tyckte ju att Snurrfian var skum och hade faktiskt kunnat rösta där, hade inte Mirtai gjort det hade jag gjort det (tror jag) det verkar dock inte som om fler än jag och bollen__ reagerade på henne tillräckligt mycket.

Fortsättning på inlägget ovan..
Sen tycker jag ju att Mirtais röst på Snurrfian var osedvanligt dåligt motiverad. Jag fick ju känslan av att hon fiskade efter flera som skulle rösta där (som jag också teoriade om) men det hände liksom inte. Samtidigt ser jag ett annat scenario, Mirtai och Snurris är bägge i lyan och detta var ett första drag för att sätta ett alibi. Eller så är bägge goda och det var en sedvanlig förstadags lynch.

ok det får mig att fråga vilken slutsats du inte instämmer i?

Om du kollar på röstningen:
Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina
21.41 Paddington röstar på Mirtai
21.43 Lobelia röstar på Quarter4ever

21.45 bollen__ röstar på Snurrfian
21.45 Habina röstar på emro
21.48 FiaM röstar på Koppen

På de 8 första rösterna är det två spelare som har två röster Snurrfian och Mirtai
Övriga Habina, Q, Emro och Koppen har en vardera

21.53 Artline röstar på TeamLunver
21.53 EmmaN röstar på Klara
21.53 Emtherlia röstar på Lobelia
21.53 Snurrfian röstar på bollen_

Sedan kommer 4 röster på samma minut - en vardera på TLV, Klara, Lobelia, och bollen.

Det gör två för Snurrfian och Mirtai
och en vardera för Habina, Q, Emro, Koppen, TLV, Klara, Lobelia, bollen

21.55 Klara röstar på bollen__

Fem minuter innan DL röstar klara på bollen_

Det ger två vardera för Snurrfian, Mirtai och Bollen.
en vardera för Habina, Q, Emro, Koppen, TLV, Klara, Lobelia,

21.57 bollen__ ändrar röst till Mirtai

Det ger tre röster för Mirtai
Två för Bollen.
en vardera för Snurrfian, Habina, Q, Emro, Koppen, TLV, Klara, Lobelia,

Bollens ändring gör att Mirtai ligger sämst till och det är inte delad plats mellan de tre längre

21.58 Mirtai ändrar röst till bollen

Mirtai ser att hon ligger illa till och ändrar rösten till bollen.
Det gör att det utjämnas till 3 röster vardera för Mirtai och Bollen
En vardera för Habina, Q, Emro, Koppen, TLV, Klara, Lobelia,

21.59 Teamlundver röstar på koppen
22.00 quarter4ever röstar på klara

Slutligen kommer två röster till som inte betyder något för slutresultatet

3 röster för Mirtai och Bollen
2 röster för Koppen och Klara
1 röst Habina, Q, Emro, TLV och Lobelia

Så att Mirtai och Bollen inte lade räddningsröster för att försöka rädda sig själv som du skriver stämmer inte och det är vad jag inte håller med om i din slutsats + att jag inte tycker att man kan ta med bollens röständring helt i ekvationen eftersom hon inte satt på ngn info - däremot kanske hon hade någon magkänsla utifrån hur röstningen utvecklades men helt gå på och fundera utifrån bollens ändring känner jag är lite vanskligt.

[
lite intressant är att både bollen__ och Mirtai röstar på snurrfian i sina första röster, snurrfian röstar på bollen och sedan gör även Klara det ( vilket jag reagerade på ) sedan så ändrar både mirtai och bollen sina röster till att rösta på varandra....för att försöka rädda sig själva:idea:

nope menade bara att det är intressant att två röster som ligger på snurrfian "försvinner" då de andra två röstar på varandra istället för att försöka rädda sig själva- DET tycker jag är intressant!
Eller så betyder det ingenting, men något jag ändå noterade......
edit : och det efter att bollen__ får två röster på sig, mirtai hade ju tidigt 2 röster på sig- see my point?

Säger du inte emot dig själv lite här?

Röstlista DL1 kl 22
21.25 Emro röstar på Habina
21.43 Lobelia röstar på Quarter4ever

21.45 Habina röstar på emro
21.48 FiaM röstar på Koppen
21.53 Artline röstar på TeamLunver

21.53 EmmaN röstar på Klara
21.53 Emtherlia röstar på Lobelia
21. 55 Klara röstar på bollen__

21.59 Teamlundver röstar på koppen
22.00 quarter4ever röstar på klara

snurrfian 0
Mirtai 3
Habina 1
Quarter4ever 1
emro 1
koppen 2
TeamLunver 1
bollen__ 3
klara 2
lobelia 1

alltså @cirkus nu tänker vi rätt lika! det är precis detta jag försökt föra fram i mina tankar innan! Att snurris hade två tidiga röster likväl som mirtai och sedan blev det två röster på bollen: från först Snurrfian och sedan klara.
men det finns alltid detta men- att man vet ju inte om alla är goda:crazy: men det var detta jag reagerade på direkt och därför röstade på klara. för jag tyckte mig se att det var ett räddningsförsök på en lyamedlem? och i mitt tänkta scenario så handlar det om Mirtai och Snurrfian.
Men å andra sidan så kan ju ulvarna lutat sig bakåt och skrattat och bara lagt udda röster och låtit goda sköta lynchen till stor del
jag hittar 5 uddaröster i DL1 och det är ganska intressant det också!
Emro röstar på Habina
Lobelia röstar på Quarter4ever
Habina röstar på emro
Artline röstar på TeamLunver
Emtherlia röstar på Lobelia

noterbart är att habina och emro röstar på

Jag tycker det var en intressant lynch.
Det är märkligt att inte Snurrfian lägger en röst på någon av de som redan har röster - varför röstar hon tex inte på Mirtai som verkligen kommit med en svag teori? Varför röstar inte flera på Snurrfian? ingen hakade på efter att bollen__ lagt sin röst? Då hade bollen__ som till slut åkte inga röster alls. Jag personligen tyckte ju att Snurrfian var skum och hade faktiskt kunnat rösta där, hade inte Mirtai gjort det hade jag gjort det (tror jag) det verkar dock inte som om fler än jag och bollen__ reagerade på henne tillräckligt mycket.

Fortsättning på inlägget ovan..
Sen tycker jag ju att Mirtais röst på Snurrfian var osedvanligt dåligt motiverad. Jag fick ju känslan av att hon fiskade efter flera som skulle rösta där (som jag också teoriade om) men det hände liksom inte. Samtidigt ser jag ett annat scenario, Mirtai och Snurris är bägge i lyan och detta var ett första drag för att sätta ett alibi. Eller så är bägge goda och det var en sedvanlig förstadags lynch.

i detta läget står det
bollen__ 2
mirtai 2
snurrfian 2 ( ändrade röster gör att det står 0)

3-3 mellan bollen__ och Mirtai
antingen lottning dem emellan, extraröst på nån av dem eller borgmästaren har röstat på nån av dem fäller avgörandet vem som åker
Båda kan mycket väl vara goda, men jag kan inte låta bli att reflektera över hur det gick till!

i detta läget står det
bollen__ 2
mirtai 2
snurrfian 2 ( ändrade röster gör att det står 0)

3-3 mellan bollen__ och Mirtai
antingen lottning dem emellan, extraröst på nån av dem eller borgmästaren har röstat på nån av dem fäller avgörandet vem som åker
Båda kan mycket väl vara goda, men jag kan inte låta bli att reflektera över hur det gick till!

sedan håller jag med om att detta är väldigt intressant att fundera över, men jag får fortsätta med det i morgon...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025