Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
De som röstade på bollen_

@Snurrfian - Var full:D Reagerar sedan på @cirkus funderingar kring roller. Första som röstar på bollen_ med en motivering om att bollen_s röstteori var sämre än Mirtais.

@Klara - röstade på bollen_ med en motivering om att bollen_ försökte skydda Mirtai och tror(?) hon lägger en uddaröst.

@Mirtai - Första som röstar och röstar först på Snurrfian med en ganska långsökt teori men ändrar sedan sin röst till bollen_ för att rädda sig själv.

Ang diskussionen om att man inte får rösta på personer haft dålig aktivitet så kanske detta ska skrivas med i första inläggen (som någon föreslog)? Det är väldigt svårt för mig som är ny att veta regler ni diskuterat fram i tidigare lekar.

Ang diskussionen om att man inte får rösta på personer haft dålig aktivitet så kanske detta ska skrivas med i första inläggen (som någon föreslog)? Det är väldigt svårt för mig som är ny att veta regler ni diskuterat fram i tidigare lekar.

Fast jag tycker att man får det!
Det är en förstadagsteori - lika svag som ungefär alla andra. Jag tycker dessutom att om man INTE skulle få det så är det ju plättlätt för ulvarna att gömma sig. Dessutom tror jag att leken skulle ha svårt att komma igång.

Leken blir ju väldigt tråkig om det ska finnas en lång, dessutom underförstådd, lista på vilka man inte får rösta på/käka. Det blir ju tillslut ohållbart om man ska tassa på tå inför allas åsikter.

Fast jag tycker att man får det!
Det är en förstadagsteori - lika svag som ungefär alla andra. Jag tycker dessutom att om man INTE skulle få det så är det ju plättlätt för ulvarna att gömma sig. Dessutom tror jag att leken skulle ha svårt att komma igång.
Håller med. Enda gången jag verkligen undviker att rösta på någon som är inaktiv är om personen redan innan meddelat att han/hon har dåligt om tid den dagen (eller fram till en viss dag och leken börjar innan dess).

Det är verkligen inte lätt med teorier vid första deadline, det blir ju mer eller mindre som att lotta till en röst. Förhoppningsvis är det ju mer som kan komma att klarna framöver. La jag fram en dålig teori i mitt röstande, må så vara, men bättre än inget och det är säkerligen en teori som droppas framöver till förmån för lite mer användbara.

Fast det var ju inte en dålig teori, utan en direkt felaktig teori där du hittade på något som jag inte sagt. Det tycker jag är synnerligen skumt.

Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina
21.41 Paddington röstar på Mirtai
21.43 Lobelia röstar på Quarter4ever

21.45 bollen__ röstar på Snurrfian
21.45 Habina röstar på emro
21.48 FiaM röstar på Koppen
21.53 Artline röstar på TeamLunver

21.53 EmmaN röstar på Klara
21.53 Emtherlia röstar på Lobelia
21.53 Snurrfian röstar på bollen_
21. 55 Klara röstar på bollen__

21.57 bollen__ ändrar röst till Mirtai
21.58 Mirtai ändrar röst till bollen
21.59 Teamlundver röstar på koppen
22.00 quarter4ever röstar på klara

snurrfian 0
Mirtai 3
Habina 1
Quarter4ever 1
emro 1
koppen 2
TeamLunver 1
bollen__ 3
klara 2
lobelia 1

alltså @cirkus nu tänker vi rätt lika! det är precis detta jag försökt föra fram i mina tankar innan! Att snurris hade två tidiga röster likväl som mirtai och sedan blev det två röster på bollen: från först Snurrfian och sedan klara.
men det finns alltid detta men- att man vet ju inte om alla är goda:crazy: men det var detta jag reagerade på direkt och därför röstade på klara. för jag tyckte mig se att det var ett räddningsförsök på en lyamedlem? och i mitt tänkta scenario så handlar det om Mirtai och Snurrfian.
Men å andra sidan så kan ju ulvarna lutat sig bakåt och skrattat och bara lagt udda röster och låtit goda sköta lynchen till stor del
jag hittar 5 uddaröster i DL1 och det är ganska intressant det också!
Emro röstar på Habina
Lobelia röstar på Quarter4ever
Habina röstar på emro
Artline röstar på TeamLunver
Emtherlia röstar på Lobelia

noterbart är att habina och emro röstar på
Jag vill gärna tro att någon lyamedlem röstade på bollen__ men det hade ju varit helt klart intressant om lyan la enbart uddaröster. Lite klurigt sådär. Jag tror dock inte att vi hittar alla lyamedlemmar i uddarösterna. Om jag utgår enbart från röstlistan så känns ju Emros röst som var så pass tidigt på Habina in så säker att den skulle bli en uddaröst. Habina hade ju ändå lite misstankar på sig. Lobelias röst på Quarter4ever känns som en förstadagsröst eller att Lobelia var säker på att ingen mer skulle rösta på Q då inte misstankarna var så stora där. Habinas röst på Emro hade kunnat leda till att fler röstade på Emro. Nu hinner jag inte gå tillbaka och kolla vem som skrev (ifall jag blir käkad, så jag hinner få iväg detta inlägg) en del intressanta saker om Emro som jag vill kika närmare på. Artlines röst på TeamLundVer och Emtherlias röster på Lobelia kan absolut vara lyamedlemmar med hopp om uddaröster men det är inget vi kan vara säkra på.

Uddarösterna rödmarkerade nedan;

Jag vill gärna tro att någon lyamedlem röstade på bollen__ men det hade ju varit helt klart intressant om lyan la enbart uddaröster. Lite klurigt sådär. Jag tror dock inte att vi hittar alla lyamedlemmar i uddarösterna. Om jag utgår enbart från röstlistan så känns ju Emros röst som var så pass tidigt på Habina in så säker att den skulle bli en uddaröst. Habina hade ju ändå lite misstankar på sig. Lobelias röst på Quarter4ever känns som en förstadagsröst eller att Lobelia var säker på att ingen mer skulle rösta på Q då inte misstankarna var så stora där. Habinas röst på Emro hade kunnat leda till att fler röstade på Emro. Nu hinner jag inte gå tillbaka och kolla vem som skrev (ifall jag blir käkad, så jag hinner få iväg detta inlägg) en del intressanta saker om Emro som jag vill kika närmare på. Artlines röst på TeamLundVer och Emtherlias röster på Lobelia kan absolut vara lyamedlemmar med hopp om uddaröster men det är inget vi kan vara säkra på.

Uddarösterna rödmarkerade nedan;

Jag tycker du lägger lite för mycket fokus på att folk lagt uddaröster för att slippa granskning.

Forts.

Jag tror att uddaröster också kan komma av en god som är sjukt osäker och inte vill vara med och rösta ut en god. Inte bara en ulv som vill gömma sig

Jag tycker du lägger lite för mycket fokus på att folk lagt uddaröster för att slippa granskning.
Jag analyserade enbart utifrån Qs idé om uddarösterna. Jag säger inte att ulvarna enbart gömmer sig där. Med tanke på vad jag skrev igår angående uddaröster (att jag gärna gör det) så är jag väl medveten om att goda osäkra gärna gör det.

Förlåt, blev avbruten mitt i skrivandet av någon som hade ett väldigt viktigt problem jag var tvungen att lösa :cautious:

Uppdatering

Vår lilla grupp fortsätter i rask takt djupare och djupare in i djungeln i hopp om att få så mycket avstånd ner till karriäristerna som möjligt, och förhoppningsvis hitta drickbart vatten. Peeta går i täten och hugger vägen fri med en machete, och Katniss hinner precis se flimrandet i luften framför honom innan han slungas bak av elektriciteten i kraftfältet.

Peeta är svag efter elchocken och motvilligt blir de tvungna att slå läger för natten. Katniss vågar fortfarande inte lita fullt ut på Finnick trots att han räddade Peetas liv, så hon insisterar på att hon och Peeta ska ta första vakten. Värmen och vätskebristen gör dock att hon inte är så alert som hon borde, och när hela karriäristlyan anfaller är de över henne så snabbt att hon inte hinner få användning för sin pilbåge utan är tvingad att gå in i närkamp. Peeta försöker resa sig för att kunna hjälpa till och snart vaknar även Finnick. Karriäristerna försvinner lika fort som de dök upp, men för Katniss är det redan försent.

Lobelia var Katniss - tvilling

Katniss-in-Hunger-Games-Quarter-Quell.jpg

Förlåt, blev avbruten mitt i skrivandet av någon som hade ett väldigt viktigt problem jag var tvungen att lösa :cautious:

Uppdatering

Vår lilla grupp fortsätter i rask takt djupare och djupare in i djungeln i hopp om att få så mycket avstånd ner till karriäristerna som möjligt, och förhoppningsvis hitta drickbart vatten. Peeta går i täten och hugger vägen fri med en machete, och Katniss hinner precis se flimrandet i luften framför honom innan han slungas bak av elektriciteten i kraftfältet.

Peeta är svag efter elchocken och motvilligt blir de tvungna att slå läger för natten. Katniss vågar fortfarande inte lita fullt ut på Finnick trots att han räddade Peetas liv, så hon insisterar på att hon och Peeta ska ta första vakten. Värmen och vätskebristen gör dock att hon inte är så alert som hon borde, och när hela karriäristlyan anfaller är de över henne så snabbt att hon inte hinner få användning för sin pilbåge utan är tvingad att gå in i närkamp. Peeta försöker resa sig för att kunna hjälpa till och snart vaknar även Finnick. Karriäristerna försvinner lika fort som de dök upp, men för Katniss är det redan försent.

Lobelia var Katniss - tvilling

Katniss-in-Hunger-Games-Quarter-Quell.jpg
:(
rip Lobelia!
Men jag antar att detta betyder att de egentligen gick efter den andra tvillingen och att den nu är immun mot ett käk leken igenom?
men det var dubbelt synd iom att mentorn och Katniss också hade en chans att hitta varandra.....

rip Lobelia!
Men jag antar att detta betyder att de egentligen gick efter den andra tvillingen och att den nu är immun mot ett käk leken igenom?
men det var dubbelt synd iom att mentorn och Katniss också hade en chans att hitta varandra.....

@Gabby_Ossi - är den andra tvillingen immun mot käk leken igenom eller bara mot ett käk?

Jag tolkade det som att den är immun mot ett käk en gång.

@Gabby_Ossi - är den andra tvillingen immun mot käk leken igenom eller bara mot ett käk?

Jag tolkade det som att den är immun mot ett käk en gång.
hon har svarat på det till mig igår- Den är immun mot ett käk under leken, inye leken igenom, det jag menade var att det inte bara är nästkommande käk ( som ex ett bevittnande brukar ge )

rip Lobelia!
fetade så framgår det att jag menade just ett käk, inte alla käk

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025