Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok såklart blir jag än mer misstänksam mot rösterna på bollen__ utifrån detta
Eller är det i sann DL1 anda mest goda som röstar på goda ? Är det i uddarösterna man ska leta?
Det var antingen en extraröst lagd på bollen__eller så var det lottning mellan Mirtai och bollen___ , eller ja det kan tom varit lottning mellan tre om en eventuell extraröst hamnade på nån av de som hade 2 röster förutom Mirtai och bollen__
Det kan också vara så att borgmästaren röstat på antingen bollen__ eller Mirtai och därmed fällt avgörandet
:idea:
Vete sjutton om jag blev så mycket klokare ....

Det är väl inte helt ovanligt att en ulv slinker med i en mobb och lägger en röst där andra också röstar för att liksom inte kunna skylla på ett dåligt val. Det finns säkerligen någon i det gängen som var säker på att bollen__ var just god.

Det finns säkerligen någon i det gängen som var säker på att bollen__ var just god.
verkligen?
trodde inte ens lyan hade möjlighet att veta att alla som inte ingår i den är goda, iom ensamvargen?
däremot kan jag se att lyan försöker rädda nån annan som ligger risigt till i röstningen och i det läget spelar det ingen roll om det råkar vara ensamvargen de lynchar, eftersom de ondas vinstvillkor är att ulvarna ska vara fler än goda för att vinna?

Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina
21.41 Paddington röstar på Mirtai
21.43 Lobelia röstar på Quarter4ever
21.45 bollen__ röstar på Snurrfian
21.45 Habina röstar på emro
21.48 FiaM röstar på Koppen
21.53 Artline röstar på TeamLunver
21.53 EmmaN röstar på Klara
21.53 Emtherlia röstar på Lobelia
21.53 Snurrfian röstar på bollen_
21. 55 Klara röstar på bollen__
21.57 bollen__ ändrar röst till Mirtai
21.58 Mirtai ändrar röst till bollen
21.59 Teamlundver röstar på koppen
22.00 quarter4ever röstar på klara

Att @Mirtai ändrade sin röst säger inget om hennes roll, det hade hon kunnat göra oavsett om hon är ond el god.
Att @bollen__ ändrade till just Mirtai säger fortfarande inget om Mirtai eftersom bollen inte hade någon info och ville rädda sig själv.

Övriga som röstade på bollen var Snurrfian och Klara.
Snurrfian hade redan två röster när hon lade sin röst. Hon lade en första röst på bollen och hade hon velat rädda sig själv hade hon kunnat lägga den rösten på vem som helst som redan hade en röst.

Klara vill lägga uddaröst första DL men råkade lägga andra rösten på bollen. Blev lite irriterad att det inte var en uddaröst hon la - men samtidigt, lägger man inte en röst på den man misstänker mest? Klara la inte sista rösten så hon borde ha förstått att även om hon lagt en första röst så hade det inte betytt att den fortfarande var en udda röst när röstningen var klar.

verkligen?
trodde inte ens lyan hade möjlighet att veta att alla som inte ingår i den är goda, iom ensamvargen?
däremot kan jag se att lyan försöker rädda nån annan som ligger risigt till i röstningen och i det läget spelar det ingen roll om det råkar vara ensamvargen de lynchar, eftersom de ondas vinstvillkor är att ulvarna ska vara fler än goda för att vinna?

Jag tänkte det som att visst ensamvargen är ju okänd, men i övrigt borde väl ulvarna känna till varandra och därmed veta vilka som är goda och hoppas att det inte är just ensamvargen de råkar lägga en röst på.

Jag tänkte det som att visst ensamvargen är ju okänd, men i övrigt borde väl ulvarna känna till varandra och därmed veta vilka som är goda och hoppas att det inte är just ensamvargen de råkar lägga en röst på.
det var inte lätt att utläsa iom att du skrev att någon var säker på att bollen__ var god enligt det jag citerade från dig innan?

förbättrade röstlistan lite med fetningar och kursiveringar pga ändrade röster

Röstlista DL1 kl 22

den stora knäckfrågan är ju om Mirtai också är god eller inte, som jag ser det.

det var inte lätt att utläsa iom att du skrev att någon var säker på att bollen__ var god enligt det jag citerade från dig innan?

Sant. Trött och ofokuserad är nog två saker som går att säga helt säkert om mig just nu så det blev nog ganska otydligt. Om inte annat kanske jag ska börja läsa igenom vad jag skriver innan jag trycker på svara :P.

förbättrade röstlistan lite med fetningar och kursiveringar pga ändrade röster

Röstlista DL1 kl 22

den stora knäckfrågan är ju om Mirtai också är god eller inte, som jag ser det.
lite intressant är att både bollen__ och Mirtai röstar på snurrfian i sina första röster, snurrfian röstar på bollen och sedan gör även Klara det ( vilket jag reagerade på ) sedan så ändrar både mirtai och bollen sina röster till att rösta på varandra....för att försöka rädda sig själva:idea:

Sant. Trött och ofokuserad är nog två saker som går att säga helt säkert om mig just nu så det blev nog ganska otydligt. Om inte annat kanske jag ska börja läsa igenom vad jag skriver innan jag trycker på svara :P.
nåja , du är väl också ringrostig, men jag reagerade på ordalydelsen, vilket du kanske förstår?

lite intressant är att både bollen__ och Mirtai röstar på snurrfian i sina första röster, snurrfian röstar på bollen och sedan gör även Klara det ( vilket jag reagerade på ) sedan så ändrar både mirtai och bollen sina röster till att rösta på varandra....för att försöka rädda sig själva:idea:
fast bollen var ju god så jag ser inte att hennes orginalröst och ändring säger något om övrigas roller??

nåja , du är väl också ringrostig, men jag reagerade på ordalydelsen, vilket du kanske förstår?

Ja, och det hade jag säkerligen själv reagerat på om jag varit i någon annans sits :).

Tycker för övrigt att du för en del intressanta teorier om vad som egentligen hände i röstningen. Jag förmodar att det blir lite nytt material att hantera efter nästa deadline.

fast bollen var ju god så jag ser inte att hennes orginalröst och ändring säger något om övrigas roller??
nope menade bara att det är intressant att två röster som ligger på snurrfian "försvinner" då de andra två röstar på varandra istället för att försöka rädda sig själva- DET tycker jag är intressant!
Eller så betyder det ingenting, men något jag ändå noterade......
edit : och det efter att bollen__ får två röster på sig, mirtai hade ju tidigt 2 röster på sig- see my point?

fast hur ska man undvika att lägga andraröster, lägga en tredjeröst direkt istället :confused:
Man måste ju rösta på den man tycker är mest skum, oavsett om denne fått röster tidigare el inte..
De gånger jag tyckt att andra röster har varit skumma så har det varit en ot teori. Då känns det sådär om någon ska ryka på OT. Men har man en "riktig" teori och misstanke på en person så får man givetvis rösta på hen :)
Jag är inte riktigt lika rädd för andraröster i DL1 längre. Anledningen till att jag ändå tycker att det är lite "läsktigt" är att jag känner mig så extremt dålig på att motivera min röst i just första DL och att då lägga en väldigt dålig röst som andraröst på någon känns inget bra. Sedan vet jag själv att jag gärna analyserar andra-tredje osv-rösterna efter första DL.
Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt för att jag bröt mot en regel som tydligen tillkommit under de 7 månaderna som jag inte spelat.. Kanske dags att den finns med under reglerna som LL lägger upp så att andra ringrostiga eller nya inte gör samma fatala misstag? Dags för mig att göra Harakiri eller? Annars kan ju ni andra alltid straffrösta på mig i morgon eftersom jag hade en ytterst dålig motivering till dagDL. Det verkar jag ju vara ensam om trots att jag verkligen försökte menmen..

Och jag vet precis hur det är att plötsligt inte ha tiden man trodde man hade och ja jag har blivit utröstad för det men då har jag köpt det. Thats life liksom och det hela rör sig om ett spel som borde vara roligt men jag ber så hemskt mycket om ursäkt för min existens.

Fritt fram för alla som tagit åt sig eller helt enkelt inte kommer på någon att rösta på att rösta på mig i morgon bara så ni vet.
Jag har gjort precis samma sak, och när jag nu läste igenom leken så var det ganska mycket snack om just tiden. Inget som var menat till bara dig tror jag. Men jag håller med att om det är något som inte är ok att göra så borde det stå någonstans, kanske i beskrivningen i Varulvslekarnas anmälningstråd? Lite vett och etikett eller nåt. Att inte anklaga någon för fusk, kika på när folk varit inloggade och sedan rösta utifrån det. osv. Misstag jag gjort som jag skämts lite för men kommit över! :rofl: Ta nya tag imorgon helt enkelt! :)
Ok såklart blir jag än mer misstänksam mot rösterna på bollen__ utifrån detta
Eller är det i sann DL1 anda mest goda som röstar på goda ? Är det i uddarösterna man ska leta?
Det var antingen en extraröst lagd på bollen__eller så var det lottning mellan Mirtai och bollen___ , eller ja det kan tom varit lottning mellan tre om en eventuell extraröst hamnade på nån av de som hade 2 röster förutom Mirtai och bollen__
Det kan också vara så att borgmästaren röstat på antingen bollen__ eller Mirtai och därmed fällt avgörandet
:idea:
Vete sjutton om jag blev så mycket klokare ....
Vad jobbigt det var att läsa det där. Det finns ju massor av scenarior. Det känns som att det kan finnas en ulv bland rösterna på bollen, jag tror inte att alla ulvar vågar lägga udda röster.

Röstlista DL1 kl 22

Att @Mirtai ändrade sin röst säger inget om hennes roll, det hade hon kunnat göra oavsett om hon är ond el god.
Att @bollen__ ändrade till just Mirtai säger fortfarande inget om Mirtai eftersom bollen inte hade någon info och ville rädda sig själv.

Övriga som röstade på bollen var Snurrfian och Klara.
Snurrfian hade redan två röster när hon lade sin röst. Hon lade en första röst på bollen och hade hon velat rädda sig själv hade hon kunnat lägga den rösten på vem som helst som redan hade en röst.

Klara vill lägga uddaröst första DL men råkade lägga andra rösten på bollen. Blev lite irriterad att det inte var en uddaröst hon la - men samtidigt, lägger man inte en röst på den man misstänker mest? Klara la inte sista rösten så hon borde ha förstått att även om hon lagt en första röst så hade det inte betytt att den fortfarande var en udda röst när röstningen var klar.
Irriterad? Ja, kanske. Lite. Jag tycker inte om att vara med och avgöra i första dl, det är ingen hemlighet. Jag har varit med och lynchad änglar och spioner och andra viktiga roller, så jag vill helst undvika det om jag kan. Nej, jag kan inte vara säker på att det är en udda röst om jag inte lägger den sista, men min intention är alltid att lägga en röst på någon dom inte har någon röst redan. Nu hann Snurris före mig, det kunde jag inte göra något åt. Jag hann inte se det.

nope menade bara att det är intressant att två röster som ligger på snurrfian "försvinner" då de andra två röstar på varandra istället för att försöka rädda sig själva- DET tycker jag är intressant!
Eller så betyder det ingenting, men något jag ändå noterade......
edit : och det efter att bollen__ får två röster på sig, mirtai hade ju tidigt 2 röster på sig- see my point?
jo jag förstår vad du menar men jag instämmer inte riktigt i slutsatsen :p

Vi vet att bollen var god så att hon först lägger rösten på snurrfian och sedan ändrar säger egentligen inte så mycket om övriga spelare inblandade eftersom bollen inte hade någon specialroll.

Mirtai skriver att hon ändrar till bollen för att rädda sig själv - så din andra rad faller lite.
Mirtai ändrar röst till bollen

Eftersom jag vill rädda mig själv och det känns surt att riskera att Snurris ska åka på min mkt tunna teori.

Bollen lägger en andraröst med en svag motivering hon också och jag tycker det känns som ett försök att få ut en god

Däremot eftersom vi nu vet att Bollen var god så tycker jag att Mirtais motivering är intressant - endera är mirtai i lyan och vet att snurrfian är god och därför kan hon säga att det hade varit surt om snurrfian åkt. Eller så är hon god och det är hennes magkänsla att hon tyckt det var surt om snurrfian lynchats.

Irriterad? Ja, kanske. Lite. Jag tycker inte om att vara med och avgöra i första dl, det är ingen hemlighet. Jag har varit med och lynchad änglar och spioner och andra viktiga roller, så jag vill helst undvika det om jag kan. Nej, jag kan inte vara säker på att det är en udda röst om jag inte lägger den sista, men min intention är alltid att lägga en röst på någon dom inte har någon röst redan. Nu hann Snurris före mig, det kunde jag inte göra något åt. Jag hann inte se det.
jag tycker det här tyder på ngn som är liiite irriterad ;)
Som jag skrev i mitt röstinlägg, jag ville lägga en uddaröst. Med den bristande teknologi jag har till hands ikväll ( :rage::banghead::rage::banghead::rage::banghead: ) trodde jag också att jag gjorde det. Jag försöker ju alltid lägga uddaröster i första.

jo jag förstår vad du menar men jag instämmer inte riktigt i slutsatsen :p

Vi vet att bollen var god så att hon först lägger rösten på snurrfian och sedan ändrar säger egentligen inte så mycket om övriga spelare inblandade eftersom bollen inte hade någon specialroll.

Mirtai skriver att hon ändrar till bollen för att rädda sig själv - så din andra rad faller lite.

Däremot eftersom vi nu vet att Bollen var god så tycker jag att Mirtais motivering är intressant - endera är mirtai i lyan och vet att snurrfian är god och därför kan hon säga att det hade varit surt om snurrfian åkt. Eller så är hon god och det är hennes magkänsla att hon tyckt det var surt om snurrfian lynchats.

Även om jag nu skulle suttit i lyan (vilket jag inte gör) så hade jag ju ändå inte kunnat veta om snurris är god eller inte. Hon kan ju vara ensamvarg.

Men det var faktiskt det andra scenariot. Jag tyckte min röstmotivering var så svag att det kändes mindre kul att någon skulle åka baserat på den. Sedan kan Snurris mkt väl vara ond ändå, jag har ingen aning. Men då kan hon få bli lynchad med bättre teorier än min

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar