Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
efter att ha skrivit min totalsammanställning så började tankarna löpa fritt och det känns som om det finns två knutar att försöka kika närmare på idag.

Cirkus/Snurrfian/Mirtai
Cirkus funderar över rollerna sponsor/mentor innan rollerna blivit utdelade.
Snurrfian finner funderingarna misstänkt eftersom hon tycker det är glasklart beskrivet.
Mirtai röstar på Snurrfian utifrån att Snurrfian är för redig när hon teoriar - har inget att göra med Snurrfians misstankar mot Cirkus

Cirkus röstar på Mirtai pga de svaga misstankarna
klara röstar på bollen för hon tror denne ville rädda Mirtai.
Artline tycker både Mirtai och Snurrfian är skumma men inte tillräckligt för att rösta på någon av dem
FiaM tycker Snurrfian är skum - dennes misstankar mot Cirkus fråga
TLV tar upp att Mirtai funderat över Snurrfians frågor till Cirkus, vilket Mirtai inte gjort.
Q röstar på Klara för hon funderar över om Klara försöker vända blickarna från Mirtai/Snurrfian

Habina/Emro/Emtherlia/TLV/FiaM
Habina skojar innan rollerna är utdelade och när hon får sin roll säger hon att hon kan ta det lugnt (gå och sova)
Emro skriver att bara ulvarna behöver ta det lugnt, övriga behöver oroa sig för käk - Noterbart är att detta är innan första DL och första natten behöver ingen oroa sig för käk, för första käket sker inte förrän Natt1.
Emtherlia och TLV hakar på Emros tankar, men Emtherlia inser att hon har fel efter Habinas påpekande
FiaM funderar i samma banor, uppmärksammas av Habina, går tillbaka och kikar vad som egentligen skrivits och gör sedan en pudel.

Emro röstar på Habina
Habina röstar på Emro
Artline röstar på TLV för att hon tycker både TLV och Emro är skumma som tycker ulvar är medvetet lugnare
Det här tycker jag är ett bra resonemang som sammanfattar ganska bra det som hände kring röstningen igår. Så idag tycker jag vi lynchad LL så att vi får facit. :p:idea::laugh:

Skämt åsido. Ska försöka ta mig tillbaka i leken Och i lugn och ro försöka reda ut vad som hände. Senare. Just nu hinner jag inte.

Fast nej. Det är tvärt om. Sponsorn väljer vem som ska få paket. Mentorn väljer vad som ska skickas. Slutsatsen blir ju dock densamma. Någon kan ha fått ett paket.

Fast inte redan väl? Jag förstod det som att sponsorn har valt vem, men mentorn väljer innan dagdl vad för paket. Sedan får personen paketet efter dagdl.

Angående min röst på Habina och den nååågot bristfälliga teorin bakom. Det var första lynchningen, det finns egentligen inte så mycket att gå på då (enligt mig). Jag hade lika gärna kunnat blunda och peka på ett namn. I en första lynch vill jag ogärna bidra till att någon åker ut, då det kan vara en god som röstas ut, det kan också vara tursamt om det är en ond som prickas in.
Hursom, var det nog mer lite skojande från min sida i och med att Habina hoppades på att bli ond, fick veta sin roll och kunde sova. Det framgick alltså inte huruvida hon var nöjd över sin roll eller liknande, utan mer "nu har jag fått den, kan lämna leken". Jag känner att en del kanske har läst in för mycket i min teori där. Inför första lynchen är alla lika misstänka för mig och det hade kunnat vara vem som helst som fått min röst. Jag förväntade mig också att få en motröst av just Habina på grund av detta, vilket är det enda jag haft rätt om hittils.

Att inte vilja rösta ut en god i första lynch känns som ett genomgående tema och det är ju självklart att alla säger likadant. Goda för att de vill inte rösta ut en god, onda för att låtsas att de är goda. Det blir nästan som en indirekt godförklaring av sig själv och en sån sak kan skava litegrann tänker jag.

@Koppen missade röstningen igår och inte har varit inne i tråden under dagen heller, har inte varit aktiv sedan igår förmiddag, eller gett någon förklaring är hon härmed kickad och ersätts av @bollen__ !

Jag är som vanligt oroad över att jag ska fastna i ett tänk. Igår så reagerade jag ju på Snurrfian och Mirtai. Det kändes lite udda hur röstningen utföll. En tanke som jag tror att någon snuddat vid tidigare är att det kan ju ha stått emellan tre goda (Snurrfian räknat, men i slutänden fick ju Snurris inga röster alls eftersom Mirtai och bollen__ ändrade till varann för att rädda sig själva). Jag tror att jag vill vända mina blickar mot alla andra röster bara därför.
Ja, när jag nu fick komma tillbaka som boll2 så har jag bestämt mig för att lämna det tills vidare och istället kolla mot övriga röster. Jag tror inte vi kan få ut så mycket av att fasta i just den biten Mirtai, Snurrfian och boll1 igår. Lite längre fram tänker jag mig att det är smart att gå tillbaka och analysera lite när vi vet mer.

och det var ju bra -för nu fick vi veta att skydd mot ett käk inte gäller om ledarvargen försöker käka den kvarvarande tvillingen, det har inte framgått tidigare.

Q brukar vara skärpt men skriver sedan detta vilket får mig att fundera lite. Precis som LL kommer in och säger så står det faktiskt redan i rollbeskrivningen. Har Q inte tyckt det varit viktigt att veta eftersom hon är lurvig och inte kan ta den andra tvillingen direkt ändå?

Ja, när jag nu fick komma tillbaka som boll2 så har jag bestämt mig för att lämna det tills vidare och istället kolla mot övriga röster. Jag tror inte vi kan få ut så mycket av att fasta i just den biten Mirtai, Snurrfian och boll1 igår. Lite längre fram tänker jag mig att det är smart att gå tillbaka och analysera lite när vi vet mer.

Det enda vi väl kan få ut av det är att borgmästaren inte röstade på mig, för så borde jag väl åkt?

Det enda vi väl kan få ut av det är att borgmästaren inte röstade på mig, för så borde jag väl åkt?
Hen kan väl ha röstat på dig om det låg en extraröst på boll1? Fast det vore väl onödigt att använda den DL1. Så det känns ju troligast att borgmästaren inte röstade på dig.

Eftersom jag ska iväg och grilla (fick jag veta nu!) så kommer jag kanske ha svårt att hinna in igen innan 22:00. Väljer därför att rösta nu.

Emtherlia röstar på Quarter4ever

Motivering: Jag tycker Q känns lurig i om att hon inte läst hur rollen fungerar. Särskilt eftersom att en av tvillingarna dog, då känns det naturligt att dubbelkolla vad som står om tvillingen och dess roll.

Ska jag gissa tror jag det är rätt osannolikt att det använts några extraröster igår alls. Varför slösa bort sin enda extraröst i dl 1 när man inte har koll på någon? Om man inte själv står inför risken att åka ut förståss.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar