Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite orolig över att en del spelare inte är superaktiva och tänker att eftersom de inte säger så mycket så tas de inte upp när man radar upp misstankar. Finns möjligheten att en ulv kan glida igenom den vägen genom att inte få ögonen på sig?
Jo men så är det också. De som skriver mest är de som syns mest. Men samtidigt måste man rösta med en motivering så man kan inte glida undan helt :)

Jag är lite orolig över att en del spelare inte är superaktiva och tänker att eftersom de inte säger så mycket så tas de inte upp när man radar upp misstankar. Finns möjligheten att en ulv kan glida igenom den vägen genom att inte få ögonen på sig?
jag tycker inte att aktivitet säger något om någons roll överhuvudtaget - däremot kan det vara svårt att bilda sig en uppfattning om olika personer om de inte är så aktiva. Samtidigt kan du ha en deltagare som skriver 2-3 inlägg på en dag och som skriver briljanta teorier i dessa inlägg och du snabbt får en bild av personen och du kan ha en person som skriver 50inlägg på en dag och det mesta är OT och sådant som inte för leken framåt.

IRL kommer alltid först och saker kan hända/komma upp som gör att man får mindre tid än vad man vanligen brukar.

Önskade @EmmaN kunde förklara vad hon menade med att låtsas göra en räddningsröst. just nu känns det skummast. Men sedan är frågan. Hade hon som ulv vågat skriva en så skum sak?

Hm, tycker egentligen inte att gårdagens röster säger så mycket. Mirtai och bollen1 fick tre röster var och jag tror inte att några extra röster var inblandade så här tidigt däremot kan ju borgmästaren ha röstat på bollen och därmed gett henne majoritet. Vet inte om så är fallet men det är en möjlighet.

Jag tycker att det är lite intressant att rösterna på bollen kommer så tätt, det kan mycket väl vara en ulv inblandad men det kan precis lika gärna vara enbart goda så det ger mig heller inga ledtrådar. :cautious:

Håller för övrigt med Mirtai om att den här leken har startat med ovanligt många inlägg som är baserade på slarvig läsning... :angel: Kan till viss del kanske ha med förtäringen av vissa drycker att göra och behöver inte betyda något. Håller det i minnet ifall det går att se ett mönster i det senare.

Q4 försöker red ut begreppen en hel del. Fokuserar en del på att kvarvarande tvilling inte är immun mot nsamvargen. Kan det vara ett sätt att visa sig för lyan ller är det enbart en god som fundera högt? Skulle iofs kunna vara med i lyan också men jag tycker nog att hon inte skulle fikusera på ensavargen isf. Det bryr sigväl inte ngn i lyan om?

Padd verkar uppriktigt leta nda men är gamal i gamet så et kan även vara skickligt spelat. Är väligt upmärksam på vad de andra spelarna skriver. (Rättar bla Q4 )

EmmaN fundera på om ngn i lyan laderöster på B1 eller om lyan enbart lade uddaröster. Verkar hoppa över det faktum at lyan även kan dölja sig bland övrig röster.

Klara har skriit en hel del inlägg men när jag går igenom dem så känns det som att väldigt få av dem har substans och jag får inte riktigt grepp om henne. Tidsbrist eller försök till att inte synas?

B2 var inaktiv som Koppen. I sin nya utformning har hon inte bidragit med så mycket ännu. Röstar på Emtherlia med motiveringen att hennes röst på Q4 känns skum.

Habina anser mig vara skum som funderade över Emros inlägg iår. Jag inser att jag borde skrivit när jag gått tillbaka och dubbelkollat men funderade inte vidare på det efersom jag själv läppte det. I övrigt handlar hennes inlägg mycket om vad som sades och inte sades igå. Även hennes röstinlägg på Emro baseras på vad Habina inte skrev i går. Iofs skrev hon att hon haft ont om tid men jag får hålla ett öga p henne i morgon.

Cirkus verkar vilja let onda. Funderar mycket både på röstning oc vad som häner med olika roller.

Emtherlia röstar på Q4 för att hon misst i LL:s rollbeskrivning. Känns lite tunt för en dag 2.

Emro funderar på om jag försöker godförklara Padd ch Mirtai när jag förklarar hur jag tänkte i mina inlägg igår.

Ser att klockan rinner iväg och nedanstående får därför en snabbläsning av deras inlägg.

Mirtai funderar över EmmaN och tycker att hon blandat ihop saker. Själv tycker jag att Emma varit väldigt klar och tydligi sina funderinga (utöver att hon glömde bort en variant i rösterna) så jag förstår inte riktigt resonemanget här.

Snurrfian hr inte varit aktiv idag

FiaM kom hem för 30min sedan och har inte hunnit skriva ngt av väde idag.

Art kom in sent igår och även idag. har ännu itne skrivit något som jag blir fundersam över.

Precis som påpekats kan någon med få inlägg skriva inlägg med substans och det håller jag helt med om. Det är när det blir inlägg som inte innehåller så mycket substans och inte lämnar något att gå på som det kan vara svårt att få begrepp om personen och det jag ville belysa var att det kanske därför kan gömma sig en ulv bland de man inte får så mycket grepp om just för att de inte får ögonen på sig i sin brist på att skriva särskilt mycket.

Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina
21.41 Paddington röstar på Mirtai
21.43 Lobelia röstar på Quarter4ever

21.45 bollen__ röstar på Snurrfian
21.45 Habina röstar på emro
21.48 FiaM röstar på Koppen
21.53 Artline röstar på TeamLunver
21.53 EmmaN röstar på Klara
21.53 Emtherlia röstar på Lobelia
21.53 Snurrfian röstar på bollen_
21. 55 Klara röstar på bollen__
21.57 bollen__ ändrar röst till Mirtai
21.58 Mirtai ändrar röst till bollen
21.59 Teamlundver röstar på koppen
22.00 quarter4ever röstar på klara

OK, någonstans måste jag börja. Inte för att jag vet om jag kommer komma på något brilliant.

De som röstade på den goda bollen__ var Snurrfian, jag och Mirtai.

De som röstade på Mirtai var cirkus, Paddington, och bollen__.

Jag fick två röster, av Q och EmmaN.

koppen fick två röstar, av FiaM och TLV.
Emro och Habina röstade på varandra

Lobelia röstade på Q.

Art röstade på TLV och Emtherlia på (goda) Lobelia.

Någonstans gömmer sig ju rösterna från de onda. Frågan är var.

Just nu känner jag extra mycket "lita inte på någon". Kan tänka mig att ulvarna gärna vill lyncha den kvarvarande tvillingen på ett sätt som gör att de inte sticker ut.

En sammanställning helt ur minnet och sitter på paddan så kan inte hämta citat.

Cirkus -
inte skrivit så mycket men är alltid värd att hålla ögonen på

Paddington - tycker hon letar ulvar på ett bra sätt men även hon är alltid farlig. Dock inte högst upp på listan.

EmmaN - gör bra inlägg och verkar leta ulvar. Dock är hennes inlägg ganska fulla med fel. Märkligt påstående om min röständring igår. Sammantaget är jag misstänksam!

Bollen - inte skrivit så mycket så svårt att ha en åsikt

Artline - även hör tycker jag det är svårt att ha en åsikt

Emtherlia - lägger en ganska lätt röst på Q.

Emro - skrivit en del men jag har inte fått något grepp om hen än

Klara - vore en udda lek om jag inte misstänkte henne så får väl göra det. Reagerar en del över hennes resonemang runt rösten på bollen igår och att hon vill lägga en uddaröst. Jag förstår henne, för jag vill ofta göra samma.

TLV - reagerar på att folk inte är online. Skriver felaktigt om min teori angående Snurris igår.

Litegranna från mig.

Paddington har kommit med väldigt bra sammanfattningar, men när jag läser är det mer fakta på vad som har hänt än en massa egna tankar. Samtidigt så känns det inte som om hon väjer för saker som kan vara graverande för någon.

Artline har skrivit rätt bra grejer som också tar upp konkreta saker som har hänt, men även lite reflektioner runt dom. Ett exempel är gårdagens teoriinlägg (#162). Just tanken om att i detta fall TLV fyller i med felaktiga fakta känns vettig. Även hennes tanke i #153 får mig att haja till lite - Snurrfians frågor till mig - skulle verkligen en ond sticka ut så? Jag uppfattar Artline med sina relativt få inlägg som väldigt substansiell.

FiaM har inte heller skrivit mycket men även här kommer också endel saker som kan vara faktabaserade, eller i allafall sannolikhetsbaserade, som att någon extraröst bör inte har existerat i gårdagens lynch.

TLV's teoriinlägg från idag har också en hel del substans och väger upp gårdagens något mindre bra inlägg. Tanken om att Q genom sitt agerande runt kvarvarande tvilling är ganska intressant. Samtidigt så är det ett rätt typiskt Q tänk. Vrida och vända på allt.

Snurrfian skulle jag så gärna vilja se mer av idag - hon är i allafall inte särskilt högt på min lista längre. Jag tror att tystnaden snarast tyder på en ensamspelare som inte vill bli mer misstänkt.

Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina
21.41 Paddington röstar på Mirtai
21.43 Lobelia röstar på Quarter4ever

21.45 bollen__ röstar på Snurrfian
21.45 Habina röstar på emro
21.48 FiaM röstar på Koppen
21.53 Artline röstar på TeamLunver
21.53 EmmaN röstar på Klara
21.53 Emtherlia röstar på Lobelia
21.53 Snurrfian röstar på bollen_
21. 55 Klara röstar på bollen__
21.57 bollen__ ändrar röst till Mirtai
21.58 Mirtai ändrar röst till bollen
21.59 Teamlundver röstar på koppen
22.00 quarter4ever röstar på klara

OK, någonstans måste jag börja. Inte för att jag vet om jag kommer komma på något brilliant.

Lobelia röstade på Q.

Det är intressant att Snurrfian inte röstade på M. Men jag har för mig att hon skrev i röstinlägget att varför hon inte röstade på M. Sedan kan ju hon ha haft is i magen och vågat vänta ut röstningen så det säger väl ingenting.

Jag tycker det var en intressant lynch.
Det är märkligt att inte Snurrfian lägger en röst på någon av de som redan har röster - varför röstar hon tex inte på Mirtai som verkligen kommit med en svag teori? Varför röstar inte flera på Snurrfian? ingen hakade på efter att bollen__ lagt sin röst? Då hade bollen__ som till slut åkte inga röster alls. Jag personligen tyckte ju att Snurrfian var skum och hade faktiskt kunnat rösta där, hade inte Mirtai gjort det hade jag gjort det (tror jag) det verkar dock inte som om fler än jag och bollen__ reagerade på henne tillräckligt mycket.

Varför valde inte du att rösta på Snurris igår? Jag reagerade också på hennes funderingar kring dig, men inte tillräckligt för att ens överväga att rösta där. Hennes resonemang kändes så typiskt dl ett, så typiskt en sådan sak som en god kan bli utröstad på. Tyckte jag. Absolut kan hon vara ond ändå, men jag tycker inte att dom tankarna behöver betyda det.

Klara Nu börjar hon precis som vanligt - defensivt och vill helst lägga en uddaröst i DL för att inte vara med och rösta ut en god. Jag kan inte rå för det med just idag så skaver resonemanget litegrann. Sen var hon dessutom med och röstade ut en god, visserligen kanske hon inte hade sett rösten innan...men ändå.

Q vetefan var jag har. Jag håller litegrann med om att hon kanske inte känns lika skärpt som vanligt och att jag saknar hennes vanliga sammanställningar över vilken info som bör florera och som man ska "leta" efter. Tanken om q som ond utanför lyan känns för tillfället närmare än att hon är i lyan. Sen kan hon vara god också. Förstås.

Lobelia röstade på Q.

Utifrån vilka som röstade på bollen1 kan man ju tänka på olika sätt. Snurrfian var först, det är ju lite av en hämndröst, kanske av en ulv? Du röstade som du nämnde och lyckades med konststycket att få det till en andraröst efter att ha sagt att du inte vill göra andraröster, kan det vara efterhandskonstruktion av en ulv? Att du inte trodde att det skulle leda till en utröstning så du la en safe andraröst och trodde att det skulle stanna vid det?
Slutligen kom Mirtais röst, i det läget behövde ju Mirtai rädda sig själv genom att rösta på någon som hade möjlighet att åka ut för att rädda sig själv. Frågan är hur lurvig hon är.

Med devisen att man ska rösta på den som mantycker är skummast så får jag rösta såhär, trots risken att det ses som en hämndröst

Mirtai röstar på EmmaN

Med motiveringen att jag tycker hon gör bra sammanställningar men när man börjar granska dem är de ganska ihåliga. Felaktigheter och konstiga resonemang gör dem farliga. Ett sätt att få misstankar riktade på felaktiga grunder?

Lägger till hennes svaga röst igår. Min motivering i första rösten var allt annat än bra, men Emmas var faktiskt i samma klass. Ska jag bli misstänkt för en svag motivering är det väl inte mer än rätt att hon också blir det ;)

Har hunnit läsa lite mer nu och funderar lite på @Artline . Inte så många inlägg samtidigt som jag inte riktigt hittar något direkt teoriande om andra. Röstar på TLV i första Dl för att TLV skrivit att ulvar är lugnare. Ställer lite frågor kring andras tänkande men kommer inte med så mycket själv.

Vill att EmmaN ska förklara en "låtsas-räddningsröst".

Emtherlia ändrar sin röst till Artline
Motiveringen är helt enkelt att jag inte ser ett aktivt ulv-letande

Jag börjar alltmer överväga att rösta på Klara, den där andrarösten känns inte helt hundra. Tanken var kanske bra i början, en förhoppning om att det inte skulle bli fler röster på bollen1, när det sedan visade sig att hon var god har det varit en del försvar om att hon inte vill lägga andraröster i första DL utan hålla sig till uddaröster. Kan tidsspannet på 2 minuter anses tillräckligt kort för att hon ska ha missat att en röst redan har lagts på bollen1?

Utifrån vilka som röstade på bollen1 kan man ju tänka på olika sätt. Snurrfian var först, det är ju lite av en hämndröst, kanske av en ulv? Du röstade som du nämnde och lyckades med konststycket att få det till en andraröst efter att ha sagt att du inte vill göra andraröster, kan det vara efterhandskonstruktion av en ulv? Att du inte trodde att det skulle leda till en utröstning så du la en safe andraröst och trodde att det skulle stanna vid det?
Slutligen kom Mirtais röst, i det läget behövde ju Mirtai rädda sig själv genom att rösta på någon som hade möjlighet att åka ut för att rädda sig själv. Frågan är hur lurvig hon är.
Du och jag har ju aldrig lekt ihop, men jag brukar alltid lägga uddaröster i första.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar