Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hittat dator och sticka nu och ägnat de senaste två timmarna åt att läsa igenom leken lite bättre. :) Ska klura lite när jag är i stallet och återkommer lite senare med lite mer tankar.

Kort så här långt tycker jag att cirkus och Paddington driver leken framåt och verkar leta onda, båda är i och för sig slipade spelare men som onda borde de inte ha pekat ut Emtherlia så tydligt som ulv som åtminstone cirkus gjorde om de satt i lyan. Tror inte heller att någon av dem skulle göra det som ledarvarg.

Jag håller även med cirkus om att quater4ever går att känna igen nu, det betyder egentligen inte att hon är god men hon jag tvekar för tillfället på att sätta henne som ond så min röst kommer förmodligen inte att hamna där idag.

Emro är en ny bekantskap för mig men jag håller med om att det är något som skaver där. En annan som jag funderar lite på är Habina, jag tycker att hon brukar vara väldigt aktiv och driva leken framåt men jag får inte den känslan av henne i den här leken och det stör mig lite. :cautious:

Intressanta tankar om Habina!

Jag misstänker alla, det vet du väl ;)

Men det handlade tidigare om hur du skrev, tog ju upp det tidigare. Nu är du mer dig lik och det känns bra :) jag trodde ju att du antingen var ond utanför lyan eller god utan så mkt info. Är fortfarande tveksam till om du sitter i lyan!

Sedan tycker jag dina röster på Klara skaver, framförallt den igår.
Ja rösterna på klara förstår jag att de inte är smickrande

Jag håller på att gå igenom leken från början, men kunde inte låta bli att lyfta det här citatet... I ljuset av att emtherlia var ulv och lobelia tvilling, så vill jag ändå våga mig på att hålla @bollen__ (dvs nr2) åt ett något godare håll. :)

Koppen/Bollen__2 röstar missar-emtherlia. Emtherlia försöker få goda lobelia och koppen att framstå som ulvar pga inaktivitet, vilket får mig att i alla fall lite vilja ha bollen__2 åt det godare hållet. Bollen__2 lägger sedan första rösten på emtherlia, vilket stärker min tanke om att hon kan vara god.

Bollen kan mycket väl vara god. Men godförklarar du henne inte för lätt? Hon kan lika gärna vara ensamvargen.

Eftersom Habina snöat in sig på Emro och att Emro försökte väcka misstankar tidigt mot habina. Visst kan det vara alibi men jag vet inte.

Då kanske det är troligare att en är ulv och den andra ensamvarg?
det som jag känner vore bäst att hitta är ensamvargen faktiskt idag
emro känns för mig mer som ulv än något annat.
habina kan vara vad som helst i min bok, har inte skrivit mycket mer än försvar mot sitt "lugn" som faktiskt härstammar från Emro?
vet inte om jag blir klokare av detta...:idea:

habina kan vara vad som helst i min bok, har inte skrivit mycket mer än försvar mot sitt "lugn" som faktiskt härstammar från Emro?

Problemet med det är att jag känner mig mycket säkrare på att emro är skum än vad jag är på vem som är ensamvarg.

Jag funderar på om Habinas görförklarning av bollen kan vara en hint om de är ulv ensamvarg. Men hur de kan ha kommit fram till det och varför vet jag inte. Men jag tror nog det mest för att jag tycker habinas teori om bollen är god inte övertygar mig om att bollen är god.

Jag funderar på om Habinas görförklarning av bollen kan vara en hint om de är ulv ensamvarg. Men hur de kan ha kommit fram till det och varför vet jag inte. Men jag tror nog det mest för att jag tycker habinas teori om bollen är god inte övertygar mig om att bollen är god.
och jag au contraire funderar på dig som ensamvarg....
men har inga belägg för det och du *verkar* leta på de godas sida just nu, men vet inte om jag törs lita på det?

utveckling på det
jag tror inte att Emtherlia la en alibiröst igår på Artline faktiskt, det känns inte i linje med hur hon spelat hittills, med att misstänka till höger och vänster, dock om hon inte hade siktet på artline som ensamvarg funkar det, Emro( som jag håller för trolig lyamedlem enligt mitt tidigare inlägg där jag granskar henne- så för mig - samt för många andra - så ringer det högt i ulvometern när man granskar hennes inlägg) dessutom följer med i att tycka Artline är skum, så för mig verkar det inte som Artline sitter i lyan iaf?
Du får gärna motbevisa mig @Artline ....
edit : alltså tror jag att Artline är antingen god eller ensamvarg....

och jag au contraire funderar på dig som ensamvarg....
men har inga belägg för det och du *verkar* leta på de godas sida just nu, men vet inte om jag törs lita på det?
Det förstår jag med tanke på att jag skrivit om ensamvargen flera gånger i de senaste inläggen :o Hade jag varit varg hade jag nog legat lågt till efter natten :) Men nu kör jag för fullt

Jag säger som Mirtai - jag har ingen given kandidat till ensamvarg och därför får min röst tillsvidare ligga på den jag tycker är mest skum.
Jag kan tänka mig rätt många som ensamvargar faktiskt.

Vad tänker ni om TLV som ensamvarg?
Hon var den om jag inte missminner mig (och sett fel) som först tog upp tanken om Q som ensamvarg.

Jag säger som Mirtai - jag har ingen given kandidat till ensamvarg och därför får min röst tillsvidare ligga på den jag tycker är mest skum.
Jag kan tänka mig rätt många som ensamvargar faktiskt.

Vad tänker ni om TLV som ensamvarg?
Hon var den om jag inte missminner mig (och sett fel) som först tog upp tanken om Q som ensamvarg.
tja för mig säger det mer att hon skulle kunna sitta i lyan mer faktiskt, eller har du en annan tanke?

tja för mig säger det mer att hon skulle kunna sitta i lyan mer faktiskt, eller har du en annan tanke?

Jag fattar inte riktigt varför det snarare skulle placera henne i lyan?

Rösten på Klara igår är ju inte till varken hennes eller din fördel. Nackdelen för dig är att du skulle kunnat snacka i hop dig med Emro när ni såg att det fanns en röst på Klara.

utveckling på det
jag tror inte att Emtherlia la en alibiröst igår på Artline faktiskt, det känns inte i linje med hur hon spelat hittills, med att misstänka till höger och vänster, dock om hon inte hade siktet på artline som ensamvarg funkar det, Emro( som jag håller för trolig lyamedlem enligt mitt tidigare inlägg där jag granskar henne- så för mig - samt för många andra - så ringer det högt i ulvometern när man granskar hennes inlägg) dessutom följer med i att tycka Artline är skum, så för mig verkar det inte som Artline sitter i lyan iaf?
Du får gärna motbevisa mig @Artline ....
edit : alltså tror jag att Artline är antingen god eller ensamvarg....
Jag är inte ensamvarg men jag kan förstå att du tror det :) Du får läsa igenom mina inlägg igen :)

Jag fattar inte riktigt varför det snarare skulle placera henne i lyan?

Rösten på Klara igår är ju inte till varken hennes eller din fördel. Nackdelen för dig är att du skulle kunnat snacka i hop dig med Emro när ni såg att det fanns en röst på Klara.
ok jag hänger med i hur du tänker, så fine
Men eftersom jag vet vart jag har mig själv så blir jag mer misstänksam mot TLV,
as simple as that
min tanke var från början att en ensamvarg inte vill vill få "alla" ( inkl ulvarna) att tro att nån annan är ensamvarg, men inser att det kan vara en tankevurpa....
Alltså min tanke var att ensamvargen vill ju inte att de ska försöka käka den för att de tror nån annan är ensamvarg?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30