Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner tyvärr att jag inte orkar mer just nu och eftersom jag legat sedan i eftermiddags så finns det en risk att jag inte kommer orka gå in igen innan DL. Jag väljer därför att lägga min röst på den jag tror är ulv även om jag ser att det redan ligger 2 röster där. Det finns en liten risk att det blir en regelrätt lynchning av en god men jag tror faktiskt inte det. Däremot tror jag att det vore bättre (om än svårare) att försöka rösta ut ensamvargen men vem som innehar den posten är jag inte kvalificerad nog till att lista ut ikväll.

Med hänvisning till mitt tidigare teoriinlägg. TLV röstar på Emro

Varsågod, trevligt att jag kunde stå till tjänst. Smider mest planer kring vem som mest förtjänar en röst av mig i lynchen. I övrigt känner jag mig osedvaligt planlös, i vanlig ordning.
tja det vore trevligt med lite tankar om vem som förtjänar din röst i dagens lynch?:)

Måste jag vara något av det?

Anledningen till att jag tog upp frågan om huruvdia ditt resonemang kunde bero på att du var ensamvargen var just för att lyfta frågan. Jag har fortfarande inte helt avfört dig från den misstanken även om den har sjunkit en hel del. Jag håller med dig om att det vore långsökt att en samvargen skulle föröka få andra att tro att ngn annan är ensamvargen. Det känns som ett klumpigt försök. Åh andra sidan förstår jag inte heller varför ngn i lyan skulle öppet försöka visa vem man tror är ensamvargen. Borde inte det istället enbart diskuterats i lyan isf? De onda vill väl ha kvar ensamvargen och att då ev. outa den till alla goda vore en märklig strategi.

För att ensamvargen kommer att kunna käka inatt om vi inte får ut den!

Jag funderar på om Habinas görförklarning av bollen kan vara en hint om de är ulv ensamvarg. Men hur de kan ha kommit fram till det och varför vet jag inte. Men jag tror nog det mest för att jag tycker habinas teori om bollen är god inte övertygar mig om att bollen är god.

Nä, helt 100 % säker kan jag inte vara på bollen__2:s godhet, det var därför jag skrev "åt det godare hållet". De flesta andra är ju neutrala för mig. :)

Alrighty, det var en del, befogat, tjat om att jag ska presentera en teori. Jag hoppas att jag hinner lägga fram teorier om fler personer, särskilt som jag själv ligger pyrt till. Jag börjar hursom med min huvudmisstänkta som är cirkus.

Jag baserar det i ett första stadie på att cirkus långt in i leken och under stor del av lekens gång haft en hel del meningsskiljaktigheter med Q. Q är någon som jag i nuläget ser som god och då tycker jag att så ihärdigt misstänkade är just misstänkt.
Under lekens gång har hon haft misstankar spridda på olika håll och varit rädd för att fastna i tankagångar utan vill hålla sinnet öppet, trots det återkommer hon ofta till Q.
Hon känner sig även nöjd med att ha lagt en röst på Emtherlia och hoppas på att det ska ge henne alibi, det känns lite väl genomskinligt för att komma från en ulv. För inte kan väl en ulv vara så mån om att godförklara sig själv så oblygt? Kan mycket väl ha snackat ihop sig med Emtherlia om att offra henne för att rädda övriga i lyan och ge alibi.
I inlägg 544 berömmer gon jägaren för att ha lyckats droppa en hint i sitt sista inlägg, en hint som hon inte upptäckte vid första läsningen och som hon sedan påpekar att ulvarna varit klantiga att missa. Pratar hon om sig själv där?
Riktar vid ett tillfälle misstankar mot mig för att jag inte röstade på Emtherlia.

Såååå.. som det ser ut exakt just nu hamnar min röst här. Jag kommer att läsa igenom andras inlägg och kan kanske komma att ändra mig även om det är ont om tid nu och IRL är lite väl uppmärksamhetskrävande.

Emro röstar på cirkus

Nä, helt 100 % säker kan jag inte vara på bollen__2:s godhet, det var därför jag skrev "åt det godare hållet". De flesta andra är ju neutrala för mig. :)

jag tycker inte att din godförklaring av b2 skaver så fasligt - en klassiskt tanke tycker jag. Det är nog allt vanligare att goda börjar lägga förstaröster på onda än att kollegor gör det.

utveckling på det
jag tror inte att Emtherlia la en alibiröst igår på Artline faktiskt, det känns inte i linje med hur hon spelat hittills, med att misstänka till höger och vänster, dock om hon inte hade siktet på artline som ensamvarg funkar det, Emro( som jag håller för trolig lyamedlem enligt mitt tidigare inlägg där jag granskar henne- så för mig - samt för många andra - så ringer det högt i ulvometern när man granskar hennes inlägg) dessutom följer med i att tycka Artline är skum, så för mig verkar det inte som Artline sitter i lyan iaf?
Du får gärna motbevisa mig @Artline ....
edit : alltså tror jag att Artline är antingen god eller ensamvarg....
alltså en av mina grundtankar m Artline i lyan är att Emtherlia missade att även Artline druckit dunderhoning redan inför Dl1.
Ngt som jag noterar redan i #70. Det är lätt att låta bli att ta upp kolleger i ett inlägg, men jag har svårt att se att Emtherlia och lyan redan här fattat att Artline skulle vara ensamvarg. Så endera var det en legitim miss av henne (och artline kan vara både god/ensamvarg) eller så var det för att hon inte ville teoria om en kollega..

Alrighty, det var en del, befogat, tjat om att jag ska presentera en teori. Jag hoppas att jag hinner lägga fram teorier om fler personer, särskilt som jag själv ligger pyrt till. Jag börjar hursom med min huvudmisstänkta som är cirkus.

Jag baserar det i ett första stadie på att cirkus långt in i leken och under stor del av lekens gång haft en hel del meningsskiljaktigheter med Q. Q är någon som jag i nuläget ser som god och då tycker jag att så ihärdigt misstänkade är just misstänkt.
Under lekens gång har hon haft misstankar spridda på olika håll och varit rädd för att fastna i tankagångar utan vill hålla sinnet öppet, trots det återkommer hon ofta till Q.
Hon känner sig även nöjd med att ha lagt en röst på Emtherlia och hoppas på att det ska ge henne alibi, det känns lite väl genomskinligt för att komma från en ulv. För inte kan väl en ulv vara så mån om att godförklara sig själv så oblygt? Kan mycket väl ha snackat ihop sig med Emtherlia om att offra henne för att rädda övriga i lyan och ge alibi.
I inlägg 544 berömmer gon jägaren för att ha lyckats droppa en hint i sitt sista inlägg, en hint som hon inte upptäckte vid första läsningen och som hon sedan påpekar att ulvarna varit klantiga att missa. Pratar hon om sig själv där?
Riktar vid ett tillfälle misstankar mot mig för att jag inte röstade på Emtherlia.

Såååå.. som det ser ut exakt just nu hamnar min röst här. Jag kommer att läsa igenom andras inlägg och kan kanske komma att ändra mig även om det är ont om tid nu och IRL är lite väl uppmärksamhetskrävande.

Emro röstar på cirkus
Jag känner mig väldigt tveksam till om Emtherlia hade velat offra sig. Mellan DL så skrev Emtherlia ganska många inlägg så hon kändes ganska pepp på att leka.

Emro röstar på cirkus

Det vore ju fabulöst om jag gjort såna missar som ond!
Förlåt men detta var ju riktigt kul.

alltså en av mina grundtankar m Artline i lyan är att Emtherlia missade att även Artline druckit dunderhoning redan inför Dl1.
Ngt som jag noterar redan i #70. Det är lätt att låta bli att ta upp kolleger i ett inlägg, men jag har svårt att se att Emtherlia och lyan redan här fattat att Artline skulle vara ensamvarg. Så endera var det en legitim miss av henne (och artline kan vara både god/ensamvarg) eller så var det för att hon inte ville teoria om en kollega..
ok det känns ju en aning osäkert sas...

fråga till @Paddington Du verkar ha ganska kraftiga misstankar mot Artline, skulle vilja se en vidareutveckling av dessa nu...
Vad grundar du dessa på?
Dels det jag precis skrev i #654 men även det jag skrev i #549:

Saxar ur mitt tidigare inlägg:
Artline - Noterar EmmaNs ”räddningsförsöks-teori” och ställer djupa frågor till Emma om hur hon tänkt, undrar sedan lite om en ulv verkligen skulle göra så men att det är det skummaste just nu röstar sedan på EmmaN. Är sedan missnöjd över rösten hon lagt och vill att Emma ska förklara sig mer.

Noterbart är att när Artline lägger sin röst så blir det två lika mellan emro, emtherlia och emma.. Först därefter trillar det in två snabba röster på klara och en till på emtherlia. Tycker Cirkus har en intressant teori om Em som ulv och Q som ledarulv.
Det är något som skaver med Artline speciellt hur hon spelade kring rösten på EmmaN men samtidigt och hur hon var inblandad inför DL1 och tyckte det mesta var skumt och spred misstankar åt flera olika håll.

Är iväg på middag och firar mormor o morfars 53åriga bröllopsdag.
Är inte kompis med mobilen så jag återkommer från datorn senare.

Men jag reagerar lite på @Habina , om jag förstod rätt är det rösten på Emtherlia som gör mig lite god? Är inte det vanskligt att godförklara någon på det när det dels finns ensamvarg och sen så kan väl ulvar rösta lite hur som! :confused:

Nä, jag har inte godförklarat dig. ;) Jag har satt dig lite mer åt goda hållet. Men det var främst baserat på ett inlägg som emtherlia skrivit, inte att du röstade på henne. Den rösten var lite mer som en "bonus" om du förstår hur jag menar.

En anan som jag har hakat upp mig lite på är Habina som jag inte alls känner igen i sitt spel. Varken när hon har varit ond eller god i tidigare lekar så jag blir lite förbryllad. Jag har tidigare tagit upp att hon inte skrivit så mycket mer än om vad hon sa och inte sa jämfört med Emros tolkning och jag tycker fortfarande att det är mestadels den typen av inlägg.

Jag blev inte heller särskilt imponerad av hennes teoriinlägg igår. Det var väldigt kortfattat och utöver Emro så tar hon upp Art som ond med en ok teori och B2 som god utan någon direkt teori bakom?

Jag vet inte riktigt vart jag ska hålla Habina faktiskt. Oavsett om hon är ond eller god så känns hon skum i mina ögon.

Öh? Har du också missat mitt långa teoriinlägg från tidigare idag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 469
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 731
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar