Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
skulle gärna vilja se lite mer tankar om dig vad som får dig att hålla henne åt det godare hållet. För just nu ser jag inte något sådant i hur hon uppträtt i leken och hur hon raljerar lite i att borde inte hennes röst vara skum också (till bollen tidigare idag) + att jag inte ser att hon har försökt bemöta det jag skrivit om henne. Hade hon iaf försökt komma med en förklaring hade jag kunnat tänka om, men när hon inte gör det så ser jag inte varför en god inte försöker ta chansen att göra det.

En sak är ju att jag tror att emro sitter i lyan - och då har jag svårt att tro att Artline också gör det - då borde de varit mer strategiska i förra lynchen. För att inte riskera sin kollega Emtherlia. Jag vet en grej till som jag lagt märke till men det var nog i början av leken. MEN jag är inte säker åt något håll, bara saker jag noterat

Nä, jag har inte godförklarat dig. ;) Jag har satt dig lite mer åt goda hållet. Men det var främst baserat på ett inlägg som emtherlia skrivit, inte att du röstade på henne. Den rösten var lite mer som en "bonus" om du förstår hur jag menar.
Det har du rätt i att du skrev, my bad! som använde godförklarat. Förstår hur du menar med det.

förresten, en vidareutvecking? tycker jag teoriat ordentligt om henne i både #549 och i mitt inlägg #307.
Tycker hon sprider misstankar men samtidigt försöker tona ner misstankarna eller hennes teorier om att "personen kanske inte är ond ändå" - känns som någon som vill gardera sig och inte stå för det hon säger fullt ut.
Jag är mesig och har ingen aning om något.

bollen__ - Jag fick känslan av att hon ville sprida misstankar mot de som röstade på Q igår. Därför skrev jag kommentaren till henne som du reagerade på.
Habina - Att hon har bollen åt de godare håller kändes lite lätt speciellt med tanke på min känsla av bollen tidigare.
Mirtai - skulle jag behöva läsa igenom igen.
TLV - Frågan är hon är ensamvarg eftrsom hon lyfte att Q kunde vara det. Sedan har vi min teori ifrån dag ett att hon kan vara en ulv som fyller ett teoriinlägg så mycket hon kan och tar med att Mirtai tyckte snurrfian var skum pågund av frågorna. om cirkus.
Emro - Kan vara en ulv som virder på Habinas ord till sin egen fördel. Sedan känns rösten på cirkus konstig.

Dig har jag inte funderat så mycket över men jag vill att du ska vara god. Med tanke på dina långa teoriinlägg så tycker jag du borde leta onda.

En sak är ju att jag tror att emro sitter i lyan - och då har jag svårt att tro att Artline också gör det - då borde de varit mer strategiska i förra lynchen. För att inte riskera sin kollega Emtherlia. Jag vet en grej till som jag lagt märke till men det var nog i början av leken. MEN jag är inte säker åt något håll, bara saker jag noterat
så vad hindrar att Artline kan vara ensamvargen?

DL 3
17:02 cirkus röstar på Emro
17:18 Mirtai röstar på Emro
20:34 TeamLundVer röstar på Emro
20:50 Emro röstar på cirkus
21:03 Habina röstar på Emro

Emro: 4
Cirkus: 1
ok tidig röstanalys...
emro borde vara ond, annars får alla( inklusive mig själv ! som hittat mycket på henne) spola ner sig i @cirkus toalett eller gräva ner sig i min dyngstad välj själv vad som känns bäst ( själv föredrar jag att vara skitfin, inte nerskitad;) )
men den stora frågan är om de onda tycker det är "värt" att offra en lyamedlem för chansen att få käka dubbelt idag?

Sant. Men skulle lyran verkligen offra ensamvargen bara sådär? Alltså utan att de verkligen måste? Ensamvargen är ju inte helt fel att ha kvar för de onda, eller?

Fast ensamvargen behövs ju inte för att ulvarna skall vinna, så även om det är bra att ha kvar den (för ondas skull) så är det ju inte jätteviktigt.

bollen__ - Jag fick känslan av att hon ville sprida misstankar mot de som röstade på Q igår. Därför skrev jag kommentaren till henne som du reagerade på.
Habina - Att hon har bollen åt de godare håller kändes lite lätt speciellt med tanke på min känsla av bollen tidigare.
TLV - Frågan är hon är ensamvarg eftrsom hon lyfte att Q kunde vara det. Sedan har vi min teori ifrån dag ett att hon kan vara en ulv som fyller ett teoriinlägg så mycket hon kan och tar med att Mirtai tyckte snurrfian var skum pågund av frågorna. om cirkus.
Emro - Kan vara en ulv som virder på Habinas ord till sin egen fördel. Sedan känns rösten på cirkus konstig.

Dig har jag inte funderat så mycket över men jag vill att du ska vara god. Med tanke på dina långa teoriinlägg så tycker jag du borde leta onda.
Är jag ond för att jag funderade över de som röstade på Q? När vi vet att iaf en ulv gjorde det, till en början iaf? Tycker att det är ganska naturligt att börja vända och vrida på det..

.
När det gäller TLV har hon skrivit att hon blandade ihop mig och Snurrfian i den teorin - ändrar det din inställning till henne?

När det gäller TLV har hon skrivit att hon blandade ihop mig och Snurrfian i den teorin - ändrar det din inställning till henne?
Det gör henne mindre ond. Även om jag tror att onda gärna fyller i så mycket som möjligt i tidiga teoriinlägg.

(håller på att leta efter ditt teoriinlägg om mig)

hoppas det inte är typen av samma sak jag noterade i min förra lek.... :crazy::angel:

Jaha nu slog nojan till... Att Emro är ulv känner jag mig rätt övertygad om men hennes röst på Cirkus? Jag har lite försiktigt satt Cirkus åt det godare hållet eftersom hon verkar leta ulvar så effektivt, men nu nojjar jag fullständigt, den helt genomskinliga teorin om Cirkus gör att jag fundera på om det är ett försök att ge ett alibi åt en kollega, för att rösta med så mycket märkligheter på en god känns som om man skulle vilja godförklara Cirkus rakt av... Så även om det nu visar sig att Emro är ulv, så är jag hel nojjig över Cirkus... Men å andra sidan så är Emro rätt ny spelare så det kanske helt enkelt är en röst på en god för att inte avslöja sina kollegor?

så vad hindrar att Artline kan vara ensamvargen?

Ehh, vet inte? Jag nog tänka den tanken ett varv till. Jag har ju haft några andra som kandidater till just den posten...inte hon. Hälp mig gärna till varför just hon ska vara ensamvarg. För jag vill ju hitta densamme

Jag är inte så smart just nu känner jag(vit och god dunderhoning är upphittad i hemmet som jag jobbar med) , men jag hittade i allafall inlägg #162 där jag tyckte att hon var ganska vettig, just med tanken att en ulv kanske gör lite utfyllnad när teorierna inte är så lätta att hitta. Plus att hon pekar på TLV och emro som bägge ju är lite skummish

tankevurpa?

Med tanke på att jag är misstänksam mot Artline och Emtherlia nu visade sig vara ulv och ändrade till just Artline så känns det inte som min misstänksamhet mot denne minskade precis...

Saxar ur mitt tidigare inlägg:
Artline - Noterar EmmaNs ”räddningsförsöks-teori” och ställer djupa frågor till Emma om hur hon tänkt, undrar sedan lite om en ulv verkligen skulle göra så men att det är det skummaste just nu röstar sedan på EmmaN. Är sedan missnöjd över rösten hon lagt och vill att Emma ska förklara sig mer.

Noterbart är att när Artline lägger sin röst så blir det två lika mellan emro, emtherlia och emma.. Först därefter trillar det in två snabba röster på klara och en till på emtherlia. Tycker Cirkus har en intressant teori om Em som ulv och Q som ledarulv.
Det är något som skaver med Artline speciellt hur hon spelade kring rösten på EmmaN men samtidigt och hur hon var inblandad inför DL1 och tyckte det mesta var skumt och spred misstankar åt flera olika håll.

Jag var ganska stressad inför gårdagens lynch så jag hade ingen koll på ställningen eller hur många röster varje person hade. Jag röstade på Emma för jag var tvungen att rösta på någon. Hade jag haft längre tid på mig att få ihop en motivering så hade jag röstat på någon annan.

I DL 1. Jag var osäker på både snurrfian och Mirtai. Jag hade kunnat rösta på Emro men ville inte ge henne en röst till. Det kändes för svagt då. Så jag fegade och lade en första röst på TLV.

Jag förstår inte varför jag skulle funderat på Emros felläsning av vad Habina skrev? :confused: Jag kanske är lite korkad nu men jag släppte ju funderingarna :confused:
Min tanke är att eftersom du följt en felaktig teori och valt att släppa teorin det handlade om (Habina) - Är det inte intressant att se var teorin uppstod - dvs av vem och försöka förstå varför denne skrev teorin från början??

Så att du släpper även emro när du släpper Habina gör att jag misstänker dig.

Min tanke är att eftersom du följt en felaktig teori och valt att släppa teorin det handlade om (Habina) - Är det inte intressant att se var teorin uppstod - dvs av vem och försöka förstå varför denne skrev teorin från början??

Så att du släpper även emro när du släpper Habina gör att jag misstänker dig.
Och sen i första dl röstade väl Emtherlia på Lobelia m teorin att hon inte skrivit, och sedan TLV på koppen med teorin att hon inte skrivit...Det kanske bara är en slump eller så var just de personer som inte hunnit skriva så mkt väldigt lätta att ta som ulv i första dl?

Detta skrev jag tidigare idag. Vill ha alla deltagare samlade på ett ställe

Snurrfian: Hennes reaktion på cirkus frågor känns för skumma för att vara en ulv. Jag tycker hon låter ärlig när hon säger att hon att hon ville lägga en betydelselös röst.

FiaM: Tolkar hennes första röst som en förklädd bop.Ger Habina en ursäkt för feltolkningen. Misstänker att Q är borgmästaren. Jag tror inte att en ulv hade skrivit så. Dels så hade hon kunnat bli anklagad för att outa en god. Sedan känns det inte som det finns någon anledning för en ulv att peka ut borgmästaren.

Sedan tror jag att ulvarna kan ha trott att Q var varg så dessa två är jag väldigt tveksam till är ulvar. Därför känns det ganska osannorlikt att även Q är ulv.

Quarter4ever: Men jag är väldigt tveksam till om hon skulle vara ensamvarg. Jag tror inte Q hade skrivit så mycket i tråden om vargen då. Känner jag Q rätt så hade hon försökt hinta till lyan på andra sätt.

Cirkus: Jag tror inte att en ulv hade lagt en tredje röst på en annan ulv.

Och sen i första dl röstade väl Emtherlia på Lobelia m teorin att hon inte skrivit, och sedan TLV på koppen med teorin att hon inte skrivit...Det kanske bara är en slump eller så var just de personer som inte hunnit skriva så mkt väldigt lätta att ta som ulv i första dl?
när det gäller just TLVs röst på Koppen tror jag inte det har ngt att göra m ulvighet utan vad som var gängse normer när TLV spelade senaste - dock kan ju TLV vara ond ändå, men inte bara pga av den rösten.

alltså jag blir mer och mer fundersam kring @Artline
Jag tycker väl också att Mirtai röst är skum. Men brukar hon inte lägga väldigt ot röster i första lynchen? Fat denna kanske är värre än vanligt?

Jag tycker också att snurrfian är skum för hon noterar cirkus frågor. Men skulle hon som ond sticka ut så?

Artline röstar på TeamLunver

Jag tycker både hon och emro är skumma som tycker att ulvar medvetet är lugnare. Enligt min erfarenhet så beror det snarare på vad man är för person och hur mycket tid man har. Sedan skriver hon i teoriinlägget att Mirtai funderade över snurrfians frågor om cirkus. Vilket M inte skrivit något om. Kan vara en ulv som försöker fylla i så mycket som möjligt i teoriinlägget?

Tror du inte att risken är större att de gömmer sig ulvar bland de som hakade på?

Se ut som ett räddningsförsök? Hur tänker du då? :)

M hade ensam tre röster. Så hon var tvungen att ändra röst till någon med två för att ha en chans. Tänker du att hon kan ha försökt rädda någon av de andra med två eller ville skydda dem?

Annars låter det märkligt att låtsas göra en räddningsröst.

Vill ha mer tid.

Artline röstar på EmmaN

Jag tycker det låter väldigt märkligt att låtsas ha gjort en räddningsröst.

Intressant teori.

Visst var det du som skrev att du var rädd för att lägga andra röster eller något? I sådanfall förstår jag nog nog lite men det är ändå skumt. :p Väldigt rörigt blev det att försöka förstå :rofl:

Du är nästan för skum för att vara ulv :angel: Eller så är du skum för du är ulv :arghh: Vi får se hur det utvecklas :D

Jag har inte hunnit än ;)

Jag hade rätt i att Emma var för skum för att vara ulv. Undrar om man kan godförklara snurrfian för samma sak? :p

Ska försöka gå igenom leken nu.

Jag tror det är mycket möjligt att Emtherlia trodde att Q kunde vara ensamvarg.

Men jag förstår inte varför du tror att ulvarna försökte få ut Q. Eftersom Emtherlia bytte röst ganska tidigt så talar det emot det. Sedan är det möjligt att fler i lyan trodde att Q är vargen så det känns troligt att ulvarna försökte låta bli att rösta där.

(obs. Jag säger inte att jag tror att Q är varg)

Men Emtherlia var en av de som haka på emro och hon var ulv så jag hade rätt men emro kan lika gärna vara ulv hon också.

Snurrfian: Hennes reaktion på cirkus frågor känns för skumma för att vara en ulv. Jag tycker hon låter ärlig när hon säger att hon att hon ville lägga en betydelselös röst.

FiaM: Tolkar hennes första röst som en förklädd bop.Ger Habina en ursäkt för feltolkningen. Misstänker att Q är borgmästaren. Jag tror inte att en ulv hade skrivit så. Dels så hade hon kunnat bli anklagad för att outa en god. Sedan känns det inte som det finns någon anledning för en ulv att peka ut borgmästaren.

Sedan tror jag att ulvarna kan ha trott att Q var varg så dessa två är jag väldigt tveksam till är ulvar. Därför känns det ganska osannorlikt att även Q är ulv.

Quarter4ever: Men jag är väldigt tveksam till om hon skulle vara ensamvarg. Jag tror inte Q hade skrivit så mycket i tråden om vargen då. Känner jag Q rätt så hade hon försökt hinta till lyan på andra sätt.

Cirkus: Jag tror inte att en ulv hade lagt en tredje röst på en annan ulv.

Emro säger felaktiga saker om Habina. TeamLundver, Emtherlia och fiaM håller med om att det är skumt. Frågan är hur många ulvar som kan gömma sig där. Vi vet att Emtherlia var ond och det är fullt möjligt att hon följt en annan ulv. Men då känns det tveksamt om både emro och TeamLundver är ulvar. Varför skulle de koppla ihop sig så?

Man kan ju hoppas ulvarna och ensamvargen väljer samma käk . Värst vore om vargen vet vem den andra tvillnigen är.

Hur hittar vi ensamvargen?

nu kan jag vara ute och cykla, men inget av det hon skrivit får mig att avföra henne från min tanke om att hon kan vara ledarvargen, och det är den jag fokuserar på att få ut ikväll!
har jag fel så gräver JAG en riktigt djup grop åt mig själv
quarter4ever röstar på Artline
då jag tror att hon är ensamvargen och det är den jag helst vill få ut ikväll!!
dubbla käk= nej tack!!!!!
iom tidig röst för att vara mig:angel: så följer jag röstningen ytterst noggrant!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol