Jag skall iväg på Motorveckan i Lycksele
och vet inte riktigt om, när, hur jag kommer ha tid till leken.
Så jag tänkte att skulle rösta nu.
Jag tror att Mirtai är en av de kvarvarande ondingarna vi letar efter.
Även jag klurar såklart på vad Emtharlias röständring betydde. Var det ett sätt att skapa alibi åt art eller ett sätt att peka ut henne?
Här tror jag att hon försökte misstänkliggöra Art.
@cirkus Med facit i hand är jag såklart inte nöjd med min röst på EmmaN. Men hon betedde sig så attans skumt och kunde inte reda ut vad hon menade heller.
Dessutom var det Q som försvarade henne lite och Q misstänker jag också vilket inte gjorde mig mindre misstänksam.
Misstänkt mot Q (om hon trodde Q var ensamvarg så..ja.) EmmaN var ju god och både Emtherlia och Emro var väl uppe för lynch då.
Intressanta tankar om Habina!
Problemet med det är att jag känner mig mycket säkrare på att emro är skum än vad jag är på vem som är ensamvarg.
Kan jag också förstå för det kändes ändå som att det var ganska självklart att Emro skulle åka.
Jag kan hålla med om att det med teorin mot Habina talar en aning till FiaMs fördel. Men däremot är jag inte beredd att hålla henne som god baserat på det hon skrev om Qs eventuella roll. Som jag set finns fler alternativ, tex att försöka få den riktiga BM att outa sig
Fiskar hon efter BM här? Se om någon nappar på detta?
Funderar på om det är mest taktiskt att få ut ensamvargen eller resterande ulv/ulvar?
Ensamvargen för ju käka var tredje natt och är i det avseendet "ofarlig" i några nätter till medan lyan ju får käka varje natt och kanske är viktigare att bli av med.
Vi måste ju döda alla för att vinna men vi måste ju tänka taktiskt. Igår hade tex varit mest optimalt att få ut ensamvargen...
Har funderat lite över B2
Orginalet på rollen, Koppen, missade ju att rösta första DL.
I DL 2 lägger hon sedan en tidig röst på ulven Emtherlia. Det talar till hennes fördel men inte så pass att jag vill sätta henne som god.
Sedan teorier hon om att Emro lägger en tredje röst på klara. Det visar sig sedan att det var fel och klara bara hade en röst. Slarv eller ett försök att sprida misstankar?
Sedan funderar hon över emtherlias röständring
Sedan tvekar hon att rösta på Emro med motiveringen att hon vill rösta ut ensamvargen.
Trots det lägger hon slutligen en röst på Emro i ett läge där det redan är klart och avgjort.
Sedan velar hon igen
Sammanfattningsvis finns det lite som skaver med bollen tycker jag:
- missen om klara och antalet röster på henne. Vanligt att onda slarvläser när de ska försöka bygga teorier.
- oviljan att vilja rösta på Emro som mer eller mindre var outad som ulv. Hon velar fram och tillbaka på ett i mina ögon märkligt sätt
- den mycket sena rösten på Emro. Den kom i ett läge när det redan var avgjort och efter mycket velande.
Rösten på Emtherlia väger upp positivt men inte tillräckligt för att jag ska tycka det är tillräckligt. Dessutom har jag spelat ond med bollen flera gånger och vet att hon inte drar sig för fem öre att offra sina kollegor med tidiga röster för att skaffa sig alibi.
Mirtai röstar på bollen
Jag stör mig över att hon vrider det till ovilja att rösta på Emro? Ovilja? Jag var inte alls ovillig men jag höll trots allt med Q om att det var bättre att rösta ut ensamvargen.
Ja, jag velade om jag skulle rösta på den jag då trodde var ensamvarg, trots att den rösten inte skulle göra skillnad, eller lägga den på Emro. Det blev på Emro.
Alltså, det faktum att TLV också lägger sin röst på b2 gör mig ju
Tycker verkligen b2 är skum men nu känns det allt annat än bra!
Jo, hon var ju ulv så jag menar ett sätt att framställa sig själv i bättre dager?
Haha, eftersom jag tycker b2 är skum hade det ju varit bra om ni tyckt som jag
Det jag menade var att eftersom det verkar som TLV ska åka och hon är skum så funderar jag på varför hon väljer att följa min röst. Är det för att peka ut mig? Att rädda sig själv känns ju kört så tänker att det måste finnas en anledning till hennes röst
Självklart ville hon ha med sig fler som röstade på B2, då kanske hon kunnat få ha kvar kollegan TLV ett tag till.
Om jag vore ond hade jag väl inte röstat på någon annan än TLV?
Eh jo, ännu ett sätt att försöka verka god tycker jag? Hoppades såklart att fler skulle hänga på och rösta på B2 och på så sätt få ha kollegan kvar en natt till?
Ja, det är vad jag tror.
Vi får se om jag har tid att titta in under dagen.
bollen__ röstar på Mirtai då jag tror att hon är den kvarvarande ulven enligt ovanstående citat som sticker ut för mig, spec nu när vi vet de övriga ulvarna.