Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gör @quarter4ever god? Eller för att referera till en tidigare lek, när blev Q god? :D Nog för att hon verkar leta och skriver men är det verkligen något som talar för hennes godhet?
Och som sagt, Paddis skriver gedigna inlägg men gör det henne god?
Av de som du håller som goda är det nog bara Artline och Habina som jag kan hålla med om helt ut, de övriga gör mig väldigt fundersam överlag... Inklusive dig...

Jag blir smickrad att jag blir god bara för att jag har en fin röstningsstatistik. ;) Eller finns det kanske mer substans bakom?

Paddington tycker jag lägger ned hela sin själ i leken och verkligen JAGAR onda, så jag tänker helt sonika låta henne vara god från och med nu. :D

Däremot håller jag med om quarter4ever, när blev hon god? O_o

Spontana tankar innan jag totaldäckar i säng:

Mirtai: Tror att hon försökte sig på en fuling ikväll och hoppades att fler skulle ändra sina misstankar om bollen__ till faktiska röster. När hon dessutom nojjar över att TeamLundVer hänger på henne, så blir jag ännu mer misstänksam. Ulv?

Paddington. Tycker att hon bevisat, med sina gedigna inlägg och teorier, att hon letar onda för fullt. Hon vill jag ha på goda sidan.

Artline. Oklart just nu... Hon är neutral för mig, jag känner att jag fortfarande inte har något grepp om henne, även om jag misstänkt henne tidigare.

Quarter4ever. Vill jag ha som god, vilket gör att jag nojjar ihop fullständigt och börjar undra över om hon kan vara ond ändå?

Snurrfian. Jag fick en känsla av att hon kunde vara god, någonting jag tyckte mig läst, men nu hittar jag inte igen det, så jag blir osäker. Neutral får hon vara lite till.

FiaM. Har jag inget grepp om, vilket skrämmer mig så här långt in i leken. Neutral.

Bollen__2. Har jag flera gånger redovisat varför jag tror hon är god. Dels inlägget där Emvadhonnuheter (orkar inte kolla) omnämner koppen och lobelia ihop som två ulvar, dels hur bollen__2 röstat och nu senast när TeamLundVer försöker få flera att rösta på bollen__2.

Om du bara har de att välja på, så skulle jag spontant säga Snurrfian. Men när jag gick tillbaka för att läsa vad det var som gav mig den känslan, så hittar jag det inte. :banghead: Så jag var inte så hjälpsam där tyvärr. :o
Eehm, tack?! :D Ärsch jag vet inte. Men om Paddi tror sig hittat en god roll åt henne så kan man ju hoppas att paddi har rätt..

Tycker ni glömmer ensamvargen när ni godförklar. :p

Som någon sa. Paddan borde vara god när hon lägger ner sin själ i leken.

Men jag blir fundersam hur hon kan ha mig som god när vi tycker helt olika om vissa deltagare.

Tycker ni glömmer ensamvargen när ni godförklar. :p

Som någon sa. Paddan borde vara god när hon lägger ner sin själ i leken.

Men jag blir fundersam hur hon kan ha mig som god när vi tycker helt olika om vissa deltagare.
Pga. cirkus? Och där spelar väl inte ensamvargen in..?!

ok nu mina vänner ska jag lägga mig , har städat nonstop hela dagen , det är ju nu det gäller att få ut så mycket det går för huset så jag kan få det hus jag så gärna, så gärna vill ha .
Förlåt att jag inte varit närvarande särskilt idag, jag ser att flera efterfrågar mina tankar och funderingar

Jag hade en lista på 5 osäkra idag, i toppen hade jag TLV, som jag också röstade på,som visade sig vara ulv.
Artline har jag omvärderat från igår, jag tror inte längre att hon är ensamvargen, men vet inte heller för all del att hon är god men står för närvarande som neutral med ett litet öga på sig. Dock är hon inte högst på min misstankelista av de deltagare som är kvar.
Utan kvar på min lista med mest osäkra har jag:

Mirtai
Habina
bollen__2

någon ska bort av dem om man kan tro på att det är en ulv kvar och en ensamvarg
alternativet är att nån av de andra lurats rejält

Men håller iaf Paddington som god pga hennes inlägg, som är ovanligt många för att vara från henne dessutom;), samt det sätt hon teoriar och för leken framåt, har väldigt svårt att se henne i lyan pga detta

Cirkus? Va? :p

Jag tänker på habinas godförklaring av dig bland annat.

Att du inte är i lyan kan jag köpa. Men du kan fortfarande vara ensamvarg :)
Kanske skulle ha specat vilken fråga jag svarade på också. Jag tror att Paddan håller dig som god pga cirkus roll. Och då behöver vi inte oroa oss för att du är ensamvarg..är du med?

Bara för att någon tycker annorlunda än mig gör inte jag håller dem åt det onda hållet, endera är de ute å cyklar eller så är det jag som är det om vissa deltagare.... :angel:

Därför jag vill ha input och förstå allas teorier och inte bara se vilka namn de håller åt ett visst håll. Jag har inga problem att ändra mig om jag upptäckt att jag missuppfattat något (men det behövs argument till det)

Senast ändrad:
Bara för att någon tycker annorlunda än mig gör inte jag håller dem åt det onda hållet, endera är de ute å cyklar eller så är det jag som är det om vissa deltagare.... :angel:

Därför jag vill ha input och förstå allas teorier och inte bara se vilka namn de håller åt ett visst håll. Jag har inga problem att ändra mig om jag upptäckt att jag missuppfattat något (men det behövs argument till det)

sen har inget hänt sedan igår som får mig att ändra mina tankar om kvarvarande deltagare, dock tycker jag Qs lista är väldigt intressant och skulle vilja se mer teorier runt varför just de tre ligger i topp hos henne, för jag håller inte riktigt med....

B2, Snurrfian och Habina är jag också lite osäker på än. När det gäller B2 och Habina så beror det främst på att jag tycker att vissa har godförklarat dem lite för lätt. Jag håller dem som neutrala än så länge.

Så vad anser du om Habina som röstar på emro tre lyncher i rad (jag vet att du inte vill godförklara ngn bara utifrån det), men hon lägger även första rösten på TLV igår?

sen har inget hänt sedan igår som får mig att ändra mina tankar om kvarvarande deltagare, dock tycker jag Qs lista är väldigt intressant och skulle vilja se mer teorier runt varför just de tre ligger i topp hos henne, för jag håller inte riktigt med....
sådär nu är fotograferingen klar!!!!
ska passa på att skriva lite innan DL ifall jag ryker

Artline har jag omvärderat från igår, jag tror inte längre att hon är ensamvargen, men vet inte heller för all del att hon är god men står för närvarande som neutral med ett litet öga på sig. Dock är hon inte högst på min misstankelista av de deltagare som är kvar.
Utan kvar på min lista med mest osäkra har jag:

Mirtai
Habina
bollen__2

Mirtai är väl främst för hennes röst på bollen__2 igår, det känns som om lyan kan ha försökt få lynchen ditåt helt enkelt.
Jag har hängt med väldigt dåligt igår:o, så kanske är det ett väl enkelt antagande att det kan vara så?
Jag har heller inte fått något grepp om henne genom leken, så det är nog främst där jag har funderingar
bollen__2 borde enligt resonemanget ovan inte vara i lyan, utan är väl kanske min främsta kandidat till att kunna vara ensamvargen då istället

Iofs KAN det vara det omvända förhållandet mellan mirtai och bollen__2 om lyamedlemmen TLV röstat på en lyakamrat för att ge alibi sas?
Och att ensamvargen hänger på för att visa sig?
Iofs ett riskabelt spel att riskera att få två lyamedlemmar mot varandra i lynchen, ffa som det mest troligt bara är 2 ulvar kvar, så därför inte en fundering jag egentligen tror på, men har i huvudet i alla fall för att ha tänkt tanken .

Habina tja, det är kanske mest för att hon tvekar så om mig, det känns lite som när TLV försökte sprida misstankar om att jag skulle vara ledarvargen, men behöver ju inte betyda att Habina är ond utan bara att hon inte kan placera mig helt enkelt
Som du ser, jag är ganska osäker egentligen, men blir jag käk så är detta iaf mina sista funderingar

Snurrfian, här har jag fått en känsla av att cirkus siat henne första natten, eftersom hon faktiskt ganska påtagligt håller henne åt det godare hållet efter dl1, då hon egentligen inte presterat något i tråden för att "förtjäna" att bli så pass hållen åt det godare hållet.
jag trodde cirkus hade siat Emro ond när denna lynchades, iom den tidiga rösten på denne då. Och det är klart hon kan ju fått ett paket med sia kanske? ( om det nu stämmer med tiden det tar för paket att komma fram, har inte kollat det , vill kunna skriva färdigt före DL )

Artlline tycker jag har visat sig från en bättre sida efter jag häromdagen var misstänksam mot henne för att vara ensamvargen, jag tyckte att hon visar att hon förstått varför jag trodde det, hur hon bemötte det och hon därefter teoriat och resonerat har fått mig att släppa den tanken om henne så håller henne åt det godare hållet för stunden.
Paddington har jag redovisat tidiagare, hinner inte lägga till mer, dl.tid nu!

Så vad anser du om Habina som röstar på emro tre lyncher i rad (jag vet att du inte vill godförklara ngn bara utifrån det), men hon lägger även första rösten på TLV igår?
inte FiaM, men jag kan svara på det också
Jo hennes röststatistik talar för henne, som jag skrev i inlägget innan så är det mest för hennes tankar om mig jag blir tveksam. Men som sagt tidigare,det kan ju bara vara så att hon inte kan placera mig...

FiaM, ja hon har känts god efter sin fundering om mig som borgmästare, och har inte fått några ondvibbar av henne egentligen.
Men det är klart att man inte kan hålla henne god egentligen bara för det, om jag blir kvar så får jag granska henne lite djupare, eller ja egentligen alla ordentligt, så får vi se vad jag känner då

Uppdatering

Den konstanta tropiska värmen börjar ta ordentligt på våra deltagare. Vattnet har nästan samma temperatur som resten av arenan, men Finnick tycker ändå om att förvinna ner under ytan och låtsas att han är hemma i distrikt 4. Han känner sig inte osäker, han vet att han är ytterst skicklig, speciellt när han är i sitt rätta element.
Precis i skogbrynet sitter en av karriäristerna och betraktar nattbadaren med stor uppmärksamhet. I vanliga fall skulle Gloss inte våga ge sig på honom i vattnet, men han vet att om han ska ha någon chans att ta ut de andra måste han plocka dem när de är själv. Och Finnick ser nästan för avslappnad och självsäker ut där han plaskar omkring. När han för en sekund ställer sig upp ser Gloss sin chans och slungar iväg spjutet mot hans ryggtavla.

quarter4ever var Finnick - ängel

catching-fire-finnick-666.jpg

Uppdatering

Den konstanta tropiska värmen börjar ta ordentligt på våra deltagare. Vattnet har nästan samma temperatur som resten av arenan, men Finnick tycker ändå om att förvinna ner under ytan och låtsas att han är hemma i distrikt 4. Han känner sig inte osäker, han vet att han är ytterst skicklig, speciellt när han är i sitt rätta element.
Precis i skogbrynet sitter en av karriäristerna och betraktar nattbadaren med stor uppmärksamhet. I vanliga fall skulle Gloss inte våga ge sig på honom i vattnet, men han vet att om han ska ha någon chans att ta ut de andra måste han plocka dem när de är själv. Och Finnick ser nästan för avslappnad och självsäker ut där han plaskar omkring. När han för en sekund ställer sig upp ser Gloss sin chans och slungar iväg spjutet mot hans ryggtavla.

quarter4ever var Finnick - ängel

catching-fire-finnick-666.jpg
typiskt
men dåså
då vet ni att jag var superduperdunder god iaf
Heja goda!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"