Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är lite så jag tänker också. Jag tror inte att en ond Q hade gjort de misstagen (eller vad man ska kalla dem) som hon har gjort. Det känns mer som en Q med tidsbrist i början och nu tycker jag hon mer är som en god Q.
Men det är klart, hon har lurat mig förut.
jag tror inte misstagen har något alls med hennes roll att göra utan det är IRL som spökar.

I o m Cirkus roll kan man ana att hon har siat någon - endera någon som god eller någon som är ond och det är en sak hon lämnat efter sig i sitt testamente. Utifrån det hon vet, hennes genomläsningar och hennes misstankar har hon sedan oxå dragit ett gäng slutsatser (vissa kan vara felaktiga men andra kan vara helt korrekta)

Det är upp till oss att tolka det testamentet....

Sedan kan man själv dra sina slutsatser utifrån det hon skriver, det man själv ser och interaktion mellan spelare , röstningar osv

Allt detta kokas ihop och ut kommer ett gäng tankar...

Så av de 8 som är kvar:
Jag håller Habina, Artline, Bollen åt det godare hållet
Snurrfian tror jag att jag får in i mitt pussel

Det lämnar Q, FiaM och Mirtai åt det ondare hållet där Mirtai toppar min lista för tillfället

Om jag vore ond hade jag väl inte röstat på någon annan än TLV?

I o m Cirkus roll kan man ana att hon har siat någon - endera någon som god eller någon som är ond och det är en sak hon lämnat efter sig i sitt testamente. Utifrån det hon vet, hennes genomläsningar och hennes misstankar har hon sedan oxå dragit ett gäng slutsatser (vissa kan vara felaktiga men andra kan vara helt korrekta)

Det är upp till oss att tolka det testamentet....

Sedan kan man själv dra sina slutsatser utifrån det hon skriver, det man själv ser och interaktion mellan spelare , röstningar osv

Allt detta kokas ihop och ut kommer ett gäng tankar...

Så av de 8 som är kvar:
Jag håller Habina, Artline, Bollen åt det godare hållet
Snurrfian tror jag att jag får in i mitt pussel

Det lämnar Q, FiaM och Mirtai åt det ondare hållet där Mirtai toppar min lista för tillfället
Jag tror hon siade redan första natten. Eftersom hon velade så har jag svårt att tro att hon siade en ond.

Men hur vågar du ha Habina och bollen åt de godare hållet när vi har ensamvargen?

Då kanske det är fullt möjligt att du är ensamvargen :confused: Jag tror inte Q och Fia är onda. Fia tycker jag förklarar sina missar på ett sätt om känns ärligt. Varför jag tror Q är god har jag skrivit nyligen.

Just nu har jag två som jag tror är goda och det är Artline och Paddington. Sättet de har teoriat på tycker jag lutar åt det.

Jag kan även hålla med dem om att Mirtai nu är en som seglar upp på listan över misstänkta, vem nummer två är har jag dock ingen aning om.

Jag vill att Q ska vara god men känner mig inte 100 säker på att hon är det, inte så mycket baserat på henne själv men på grund av att andra har misstankar mot henne och de borde bygga på något.

B2, Snurrfian och Habina är jag också lite osäker på än. När det gäller B2 och Habina så beror det främst på att jag tycker att vissa har godförklarat dem lite för lätt. Jag håller dem som neutrala än så länge.

Jag hoppas ni valde att lyncha mig. :angel: Nu först är jag tillbaka från stallet, så går det när man plötsligt hamnar i ett "styrelsemöte" efter träningen. Duktiga hästen fick låna hage, så det gjorde ju inget för hennes del att vi blev sena. Är sjukt lättad över att jag röstade, men nu skall jag läsa ikapp mig och se vad som egentligen hände ikväll. :)

Jag tror hon siade redan första natten. Eftersom hon velade så har jag svårt att tro att hon siade en ond.

Men hur vågar du ha Habina och bollen åt de godare hållet när vi har ensamvargen?

Då kanske det är fullt möjligt att du är ensamvargen :confused: Jag tror inte Q och Fia är onda. Fia tycker jag förklarar sina missar på ett sätt om känns ärligt. Varför jag tror Q är god har jag skrivit nyligen.
Det finns vissa anledningar och om du läser tillbaka i mina teoriinlägg så ser du varför.

Däremot förstår jag inte vad som gör att du håller Q åt det godare håller när hon inte vill delge oss sina tankar utan bara säger att hon har tankar..

Well, Cirkus var väldigt rutinerad och strategisk så oavsett när hon siade så var hon väldigt klar med vem hon gjorde det med....

Jag hoppas ni valde att lyncha mig. :angel: Nu först är jag tillbaka från stallet, så går det när man plötsligt hamnar i ett "styrelsemöte" efter träningen. Duktiga hästen fick låna hage, så det gjorde ju inget för hennes del att vi blev sena. Är sjukt lättad över att jag röstade, men nu skall jag läsa ikapp mig och se vad som egentligen hände ikväll. :)
ledsen men du får försöka ha tid över till oss även i morgon (om du inte blir nattkäk förstås ;) )

Som jag ser det så finns det två anledningar till att lyan käkar ngn, rätta mig gärna om jag har fel. Bägge anledningarna förutsätter att lyan tror att den de käkar är god och inte är skyddad för natten.

Ena anledningen är att personen i fråga är för nära sanningen och att man av rädsla för att fler ska hänga på käkar denne. Om så är fallet så förstår jag dina tankar om mig.

Den andra anledningen är att personen ifråga för vettiga men felaktiga teorier och att käkandet av densamme ger stöd åt dennes teorier och på så sätt tar bort uppmärksamheten ifrån andra mer korrekta teorier.

Vilken av de ovanstående som är korrekt vet bara de i lyan och/eller ensamvargen beroende på ur nattens käk egentligen utspelade sig men jag finner det anmärkningsvärt att du utan att ens reflektera över vilken anledning som är korrekt direkt påstår att det är den första. Framförallt i ett läge där cirkus tidigare skrivit att hon tror hon blir käk. Borde inte lyan funderat lite kring vilket substansvärde hennes testamente kommer få då? :confused:

Vidare återgår du till att jag utan att fundera själv direkt hoppade på Emros uttalande om dig. Detta har stötts och blötts i mängder av Padd och jag trodde faktiskt att den frågan var utredd. Om inte så hade det kanske varit en idé att tagga mig med dina funderingar så att jag hade kunnat bemöta dem?

Som det är nu så driftade du precis över från neutral plus till ett stort frågetecken. De förenklingar du gör stämmer inte alls överens med hur jag minns att du spelar som god. :cautious:

Jag såg nu att du var ulv, men är snäll och svarar ändå. :D Jag förutsatte snabbt alternativ ett, eftersom jag vet att cirkus är en klok person. Fast det var förstås dumt av mig, eftersom hon hade fel om dig. :rofl:

Nu med facit (både du och Emro var ulvar), så kan jag svara att jag tror du ville stötta Emro som ny (?) ulv genom att instämma i hennes teori. Sedan hade du målat in dig i hörnet när det visade sig vara felaktigt. :p

Det finns vissa anledningar och om du läser tillbaka i mina teoriinlägg så ser du varför.

Däremot förstår jag inte vad som gör att du håller Q åt det godare håller när hon inte vill delge oss sina tankar utan bara säger att hon har tankar..

Well, Cirkus var väldigt rutinerad och strategisk så oavsett när hon siade så var hon väldigt klar med vem hon gjorde det med....
Habina kanske jag vågar säga att hon kanske inte är ensamvarg. Hon hade kunnat lägga sin tidiga röst på någon annan.

Jag tycker jag skrivit många teorier om Q. Att hon inte delat sina tankar idag tror jag beror på tidbrist. Igår tycker jag hon skrev mycket.

Vad gör @quarter4ever god? Eller för att referera till en tidigare lek, när blev Q god? :D Nog för att hon verkar leta och skriver men är det verkligen något som talar för hennes godhet?
Och som sagt, Paddis skriver gedigna inlägg men gör det henne god?
Av de som du håller som goda är det nog bara Artline och Habina som jag kan hålla med om helt ut, de övriga gör mig väldigt fundersam överlag... Inklusive dig...
vore intressant att se lite mer av dina tankar om övriga deltagare :)

jag är upptagen av styling av huset för ny fotografering imorgon bitti lkl 8 (lär bli en lååång natt) om någon undrar vad jag håller på med .Försöker läsa mellan varven men kommer inte att kunna delta så aktivt idag, tyvärr.
jag hade ju allvarliga funderingar på Artline som ensamvargen igår, men noterar att flera andra inte vill sätta henne som sådan, så kanske ska jag omvärdera henne?
Som många andra lyft så är det kanske lyan vi ska satsa på idag och imorgon iom att det är var tredje dygn ensamvargen får käka.
Jag är mest osäker på
TeamLundVer
Mirtai
snurrfian
habina
artline av de kvarvarande
@Paddington

Visst frågade du efter en lista på de fem hon funderade på? Med omvärdera tror jag hon syftade på att hon inte längre funderade på mig som ensamvarg

Mirtai och Snurrfian känner jag att jag inte fått se så mycket som jag vill av. Snurrfian har mkt IRL, vilket jag förstår (har själv en övertrött son som skriker i pappas famn nu :() och Mirtai har om jag läst hennes inlägg korrekt inte heller så gott om tid. Det blir svårt att bilda sig en uppfattning om folk som inte riktigt har tiden. Det som talar till Mirtais fördel är hennes tidiga röst på Emro igår men det är inte tillräckligt mycket för att jag ska vilja flytta henne åt det goda hållet. Hon får ligga kvar i neutralfacket.

Det som talar emot Snurrfians godhet är Artlines väldigt enkla godförklaring av henne i inlägg #885 Jag kan inte riktigt se hur man kan godförklara någon på en så svag teori? Nej, Snurrfian får också stå kvar i neutralfacket med en liten fundering kring om Art skulle kunna vara i lyan och möjligtvis listat ut att Snurr är Ensamvargen. Eller tvärtom. Alltså om Art är ond så sätter det Snurr i en sämre dager.
btw så tycker jag detta inlägg från TLV är väldigt intressant m facit i hand....

Jag blir mer övertygad om bollen__2:s godhet efter att mirtai och TeamLundVer röstade på henne. Frågan är om Mirtai gjorde bort sig när hon skrev att hon inte gillade att TeamLundVer röstade på samma som henne? Hm...

Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina
21.41 Paddington röstar på Mirtai
21.43 Lobelia röstar på Quarter4ever
21.45 bollen__ röstar på Snurrfian
21.45 Habina röstar på emro
21.48 FiaM röstar på Koppen
21.53 Artline röstar på TeamLunver
21.53 EmmaN röstar på Klara
21.53 Emtherlia röstar på Lobelia
21.53 Snurrfian röstar på bollen_
21. 55 Klara röstar på bollen__
21.57 bollen__ ändrar röst till Mirtai
21.58 Mirtai ändrar röst till bollen
21.59 Teamlundver röstar på koppen
22.00 quarter4ever röstar på klara

DL 2
16:22 Emtherlia röstar på quarter4ever
19:04 bollen2 röstar på Emtherlia
20:39 EmmaN röstar på Mirtai
21:08 Habina röstar på emro
21:51 Mirtai röstar på EmmaN
21:51 Emtherlia ändrar sin röst till Artline
21:55 Snurrfian röstar på Quarter4ever
21:55 Klara röstar på Emtherlia
21:56 TLV röstar på Klara
21:56 Paddington röstar på Emro
21:58 Artline röstar på EmmaN
21:59 Emro röstar på Klara
22:00 quarter4ever röstar på klara
22:00 cirkus röstar på emtherlia
22:00 FiaM röstar på quater4ever

DL 3
17:02 cirkus röstar på Emro
17:18 Mirtai röstar på Emro
20:34 TeamLundVer röstar på Emro
20:50 Emro röstar på cirkus
21:03 Habina röstar på Emro
21:34 quarter4ever röstar på Artline
21:42 Paddington röstar på Emro
21:44 Artline röstar på Emro
21:51 Snurrfian röstar på Emro
21:55 FiaM röstar på Emro
21:57 bollen2 röstar på Emro

DL 4
15:36 Habina röstar på TeamLundVer
21:42 Mirtai röstar på bollen__
21:54 Paddington röstar på TeamLundVer
21:55 Artline röstar på TeamLundVer
21:55 TeamLundVer röstar på bollen__
21:55 quarter4ever röstar på TeamLundVer
21:56 Snurrfian röstar på TeamLundVer
21:59 FiaM röstar på TeamLundVer
21:59 bollen__ röstar på TeamLundVer

Habina, Q, Paddis & Artline - har skrivit om dem tidigare och tror att de är goda. (En måste inte skriva om allting igen? Räknar bara upp dem för att inte prata mer om dem. :p )

Kvar är då: Mirtai, FiaM & Snurrfian. Och vi har 2 onda kvar. Alltså borde en av dessa vara god, annars är jag grundlurad. Frågan är ju då vem?

Om du bara har de att välja på, så skulle jag spontant säga Snurrfian. Men när jag gick tillbaka för att läsa vad det var som gav mig den känslan, så hittar jag det inte. :banghead: Så jag var inte så hjälpsam där tyvärr. :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar