Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
btw så tar jag hellre ulven idag och ensamvargen i morgon eftersom det är i morgon ensamvargen kan käka, om jag räknat rätt på speldygnen.

Ok lite tankar så här mitt på dagen.

Habina, Artline och Snurrfian känner jag att jag har koll på vart jag har, de passar bra in i mitt pussel och jag håller dem åt det goda hållet.
Mirtai har jag också pusslat in men på andra sidan.

Det lämnar FiaM och bollen2 och jag börjar fundera över om inte jag har tänkt fel där. Mycket av mina tankar kring bollen2 har grundat sig på Habinas funderingar och ju mer jag tänker på det, det Habina tagit upp m bollens röst på emtherlia och emtherlias kommentarer tillbaka skulle passa in även om det var bollen som var ensamvargen och lyan och ensamvargen inte hittat varandra än. Sedan eftersom Q funderar över Habina och bollen gör att jag måste fundera om också. Eftersom jag tror mig veta var jag har Habina lämnar det bollen kvar.

Samtidigt gnager lite emtherlias kommentar till FiaM om "tror du fortfarande Q är ond (dvs ensamvarg)". Den skulle passa in om bägge två var i lyan, men inte om FiaM var ensamvargen.
Jag vet inte varför hon ställde den frågan, samtidigt förstår jag att jag fick den efter min miss med vilka Q hade röstat på och min hastiga godförklaring om henne som jag sedan ångrade.

Habina, Artline och Snurrfian känner jag att jag har koll på vart jag har, de passar bra in i mitt pussel och jag håller dem åt det goda hållet.

Det lämnar FiaM och bollen2 och jag börjar fundera över om inte jag har tänkt fel där. Mycket av mina tankar kring bollen2 har grundat sig på Habinas funderingar och ju mer jag tänker på det, det Habina tagit upp m bollens röst på emtherlia och emtherlias kommentarer tillbaka skulle passa in även om det var bollen som var ensamvargen och lyan och ensamvargen inte hittat varandra än. Sedan eftersom Q funderar över Habina och bollen gör att jag måste fundera om också. Eftersom jag tror mig veta var jag har Habina lämnar det bollen kvar.

Samtidigt gnager lite emtherlias kommentar till FiaM om "tror du fortfarande Q är ond (dvs ensamvarg)". Den skulle passa in om bägge två var i lyan, men inte om FiaM var ensamvargen.
Dåååå kör vi!

Snurrfian röstar bollen1, Q4, emro – tycker det är intressant att Cirkus missat förhållandet sponsor/mentor. Tycker det är ännu intressantare att hon själv får två röster emot sig pga detta och ingen av dessa två är från Cirkus. Röstar Dl1 på bollen_ eftersom hon tycker dennes teori samt andraröst står ut mer än Mirtais OT- och förstaröst. Har tidsbrist dag2 och röstar på Q4 eftersom hon inte riktigt verkar vara lika mycket på hugget som hon brukar. Nojar över sin andraröst på Q4 (Emtherlia ändrade sin röst 4min innan Snurris lade sin röst), hade velat lägga en betydelselös röst.
Undrar hur jag vet att jag ska kunna skriva teorinlägg på morgonen efter.
Känner sig säker på att emro är ulv men nojar över att Cirkus kanske inte är åt det godare hållet som hon tidigare trott pga att emro lägger en röst m konstig teori där.
Försöker hitta en kandidat till ledarvargen men ingen som sticker ut. Röstar därför på emro eftersom hon tror denne är ulv utifrån röstningen dagen innan och (går)dagens icke-försvar mot teorier om henne.
Reagerar på mitt inlägg om att jag tycker det är intressant att se vilka som inte teoriat om emro innan jag (Paddington) gick bazooka och skriver att att jag knappt har hunnit med att teoria alls så hoppas jag att det inte betyder att du tror att jag är ulv... Inte varit inne sedan i morse få hon skrev att lyan och ensamvargen kanske käkade samma person..

Slutsats: tyvärr Snurris men jag får inga goda vibbar från dig för tillfället. Du skriver att du känner dig säker på att emro är ulv men du har inte kommenterat emro alls under hela leken förrän det inlägget. Sedan att du tog upp Cirkus frågor ang sponsor/mentor och hur det fungerade känns som ett lätt sätt för en ulv att hitta en teori och försöka väcka misstankar samt att du valde att rösta på bollen framför Mirtai skaver lite för mig med.

Nu ska jag kika på FiaM

Alltså jag tror jag har hittat en roll till snurris efter min genomgång men högst på min lista just nu ligger Mirtai...

Vad gjorde att du ändrade dig om Snurrfian, kan inte hitta någon förklaring på det?

Jag börjar också nojja... Mirtai tycker jag har försagt sig i det inlägg du citerade, men det jag reagerade på var att hon säger sig ha misstänkt quarter som ledarvargen, men inte röstat på henne? Ville vi inte få ut ledarvargen? Hm...

Sedan kan jag hålla med om att bollen__2 skulle kunna vara ledarvargen. Jag är inte alls helt säker på hennes godhet, bara lite mer än tex FiaM. Artline måste jag läsa mer om, för jag förstår inte vad jag missat där och Snurrfian har jag ju fått för mig är god fast jag inte vet varför. ;)

Men sista stycket hänger jag inte med. Hur menar du med Emtherlia och FiaM?

Vad gjorde att du ändrade dig om Snurrfian, kan inte hitta någon förklaring på det?
Jag läste om Cirkus testamente och insåg att jag missat en sak.
Sedan gick jag tillbaka och läste om hela leken och då insåg jag att jag var tvungen att tänka om när det gällde henne.

Jag börjar också nojja... Mirtai tycker jag har försagt sig i det inlägg du citerade, men det jag reagerade på var att hon säger sig ha misstänkt quarter som ledarvargen, men inte röstat på henne? Ville vi inte få ut ledarvargen? Hm...

Sedan kan jag hålla med om att bollen__2 skulle kunna vara ledarvargen. Jag är inte alls helt säker på hennes godhet, bara lite mer än tex FiaM. Artline måste jag läsa mer om, för jag förstår inte vad jag missat där och Snurrfian har jag ju fått för mig är god fast jag inte vet varför. ;)

tror Q tog upp det själv också - men det låter lite som att Emtherlia efter sin ändrade röst från Q till Artline ställer frågan till ngn i lyan "tror du fortfarande Q är ond" - dvs att Q är ensamvargen.

Jag har utgått mycket från dig å dina tankar när det gäller bollen så är inte du säker så......

tror Q tog upp det själv också - men det låter lite som att Emtherlia efter sin ändrade röst från Q till Artline ställer frågan till ngn i lyan "tror du fortfarande Q är ond" - dvs att Q är ensamvargen.

Jag har utgått mycket från dig å dina tankar när det gäller bollen så är inte du säker så......

:nailbiting: Nä jag är inte helt säker. Jag tyckte bara det kändes logiskt när två "goda" nämndes av Emtherlia som onda + hur bollen__2 röstade på henne och så nu då när mirtai och TLV röstade på henne igår. Men jag kanske är heeeelt ute och cyklar. :banghead:

:nailbiting: Nä jag är inte helt säker. Jag tyckte bara det kändes logiskt när två "goda" nämndes av Emtherlia som onda + hur bollen__2 röstade på henne och så nu då när mirtai och TLV röstade på henne igår. Men jag kanske är heeeelt ute och cyklar. :banghead:
jag har en känsla av att lyan ganska så länge trodde Q var ensamvargen (och med den tanken så läser jag nog inte Mirtais inlägg så fel "att som kompensation från förra lyan höll den här lyan Q som ensamvarg"). Iaf om lyan trodde Q var ensamvargen så kan Emtherlia ha trott att bollen var god....

Nu har jag gått tillbaka i leken och läst en del.

Mirtai: Jag har inte ändrat inställning om henne. Jag tycker hon beter sig knepigt när hon nojjar över att hon och TLV röstade på bollen__2.

Paddington. Som jag nämnt tidigare, hennes driv leken igenom med teorier och bra inlägg gör att jag vill ha henne god. Efter en till genomläsning tror jag tom att jag hittat en roll. :up:

Artline. Läst igenom cirkus resonemang kring Artline och Emro, så jag är benägen att hålla med i det cirkus tänkt, de borde ha synkat röstningen bättre ifall artline var ulv. Därför vill jag lite försiktigt ha henne åt den goda sidan.

Snurrfian. paddington hävdar att hon kommit på något om snurrfian genom att läsa cirkus testamente och sedan hela leken igen. Det var inget som hjälpte mig (nä, jag läste inte hela leken heller :p), men om jag tror paddington är god, så borde jag försöka lita på hennes omdöme en del också. Därför får snurrfian vara försiktigt god.

FiaM. Är jag fortsatt förvirrad över. :arghh: Förstår inte hur paddington menar med henne, så hon får vara neutral nu också.

Bollen__2. Är jag så förbaskat nöjd över att jag kom på att hon måste vara god. Men nu blir jag velig. Tänk om hon är ledarvarg ändå? :nailbiting:

Så på min lista finns mirtai, FiaM och Bollen__2 nu som tänkbara onda. Eftersom jag återigen inte vet hur kvällen blir, så passar jag på och röstar redan nu.

Habina röstar på Mirtai

Då jag tror att hon är ulv, speciellt med tanke på hennes beteende efter att hennes kollega TLV röstade på henne.

Alltså, jag skrev ju minst 2 inlägg där jag misstänkte Q, dels baserat på hennes oskärpa men också hennes röster på Klara.

Att jag sedan röstade på någon annan var ju för att de var mer misstänkta i mina ögon. Jag kan ju inte rösta på alla jag misstänker samtidigt...

jag har en känsla av att lyan ganska så länge trodde Q var ensamvargen (och med den tanken så läser jag nog inte Mirtais inlägg så fel "att som kompensation från förra lyan höll den här lyan Q som ensamvarg"). Iaf om lyan trodde Q var ensamvargen så kan Emtherlia ha trott att bollen var god....

Smart tänkt! Om inget revolutionerande händer så kanske vi skall ge oss på att lyncha bollen__2 imorgon?

Alltså, jag skrev ju minst 2 inlägg där jag misstänkte Q, dels baserat på hennes oskärpa men också hennes röster på Klara.

Att jag sedan röstade på någon annan var ju för att de var mer misstänkta i mina ögon. Jag kan ju inte rösta på alla jag misstänker samtidigt...

Nä, men jag missade i alla fall att du misstänkte henne som ledarvarg. Var det i samband med att det var bäst att få ut ledarvargen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar