Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste om Cirkus testamente och insåg att jag missat en sak.
Sedan gick jag tillbaka och läste om hela leken och då insåg jag att jag var tvungen att tänka om när det gällde henne.
Ok, då är jag med. Det gick lite för fort för mig där... :) För övrigt håller jag med om att Snurrfian inte känns ond utan snarare som en god med lite tid. Tror jag. :cautious:

Mirtai är den jag har som främsta kandidat till pälsbeklädd spelare för tillfället. Det har varit något som grott under leken men för mig blev droppen rösten på B2 igår. Dels var det något med motiveringen som jag tyckte var knas, men även kommentaren om att det var otäckt att TLV hakade på hennes röst när hon tyckte att TLV var skum. Om hon nu tyckte att TLV var skum varför inte lägga rösten där när alla utom TLV själv gjorde det?

Min andra kandidat är B2, det skaver dock lite i och med TLV och Mirtais röster på henne. Samtidigt är ju frågan om de rösterna var tänkta som alibi eftersom TLV hade B2 som god baserat på hennes röster innan Artline och jag började fundera på om det var alibiröster.

Sedan får vi inte glömma att det inte är säkert att ulvarna visste vem som var ensamvargen. Så de kan mycket väl ha trott det var Q och att Bollen var god när de röstade på henne igår.

Lite tid... Skoja inte :arghh: Idag har jag ägnat mig åt att leta efter bussfrakt i en timmes tid, dumma mej som inte förstod att jag skulle åka in genom grindarna där det stod förbud för obehöriga, och sen gå förbi fem långtradare som backar och blir utlastade... :banghead: Sen snurrade jag vidare på stan i olika ärenden och svor åt folk... Och när jag kom hem så kom gårdstomten/sovande gubben i våran soffa och ville ha hjälp med sin "nya" surfplatta och satt och hojta att det tog lång tid att få allt att fungera... Mitt i det ringde makens faster och ville att jag skulle komma... Men nu har jag landat hemma utan besök, barnen har fått lite mat och jag borde ha lite tid... :crazy:

Att Q var ängeln trodde jag faktiskt inte men det förklara hennes sätt en del och skönt att jag inte råkade lyncha henne tidigare när jag kastade iväg en röst! :up:

Så då har vi alltså Paddington, FiaM, Habina, Mirtai, Artline och Bollen_ kvar.

Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina
21.41 Paddington röstar på Mirtai
21.43 Lobelia röstar på Quarter4ever
21.45 bollen__ röstar på Snurrfian
21.45 Habina röstar på emro
21.48 FiaM röstar på Koppen
21.53 Artline röstar på TeamLunver
21.53 EmmaN röstar på Klara
21.53 Emtherlia röstar på Lobelia
21.53 Snurrfian röstar på bollen_
21. 55 Klara röstar på bollen__
21.57 bollen__ ändrar röst till Mirtai
21.58 Mirtai ändrar röst till bollen
21.59 Teamlundver röstar på koppen
22.00 quarter4ever röstar på klara
Koppen/bollen2 missar att rösta

DL 2
16:22 Emtherlia röstar på quarter4ever
19:04 bollen2 röstar på Emtherlia
20:39 EmmaN röstar på Mirtai
21:08 Habina röstar på emro
21:51 Mirtai röstar på EmmaN
21:51 Emtherlia ändrar sin röst till Artline
21:55 Snurrfian röstar på Quarter4ever
21:55 Klara röstar på Emtherlia
21:56 TLV röstar på Klara
21:56 Paddington röstar på Emro
21:58 Artline röstar på EmmaN
21:59 Emro röstar på Klara
22:00 quarter4ever röstar på klara
22:00 cirkus röstar på emtherlia
22:00 FiaM röstar på quater4ever

DL 3
17:02 cirkus röstar på Emro
17:18 Mirtai röstar på Emro
20:34 TeamLundVer röstar på Emro
20:50 Emro röstar på cirkus
21:03 Habina röstar på Emro
21:34 quarter4ever röstar på Artline
21:42 Paddington röstar på Emro
21:44 Artline röstar på Emro
21:51 Snurrfian röstar på Emro
21:55 FiaM röstar på Emro
21:57 bollen2 röstar på Emro

DL 4
15:36 Habina röstar på TeamLundVer
21:42 Mirtai röstar på bollen__
21:54 Paddington röstar på TeamLundVer
21:55 Artline röstar på TeamLundVer
21:55 TeamLundVer röstar på bollen__
21:55 quarter4ever röstar på TeamLundVer
21:56 Snurrfian röstar på TeamLundVer
21:59 FiaM röstar på TeamLundVer
21:59 bollen__ röstar på TeamLundVer

Jag postar det här så kommer det lite mer utläggningar i nästa inlägg. :D

Ok lite tankar så här mitt på dagen.

Habina, Artline och Snurrfian känner jag att jag har koll på vart jag har, de passar bra in i mitt pussel och jag håller dem åt det goda hållet.
Mirtai har jag också pusslat in men på andra sidan.

Det lämnar FiaM och bollen2 och jag börjar fundera över om inte jag har tänkt fel där. Mycket av mina tankar kring bollen2 har grundat sig på Habinas funderingar och ju mer jag tänker på det, det Habina tagit upp m bollens röst på emtherlia och emtherlias kommentarer tillbaka skulle passa in även om det var bollen som var ensamvargen och lyan och ensamvargen inte hittat varandra än. Sedan eftersom Q funderar över Habina och bollen gör att jag måste fundera om också. Eftersom jag tror mig veta var jag har Habina lämnar det bollen kvar.

Samtidigt gnager lite emtherlias kommentar till FiaM om "tror du fortfarande Q är ond (dvs ensamvarg)". Den skulle passa in om bägge två var i lyan, men inte om FiaM var ensamvargen.

Jag tror inte den kommentaren säger något om FiaM.

Jag kan inte tänka mig att Fia är ond. Jag tycker hon känns ärlig i de missar hon gjort. Till ex Habina grejen och Borgmästargrejen. Jag känner mig mer säker på FiaM än Habina. Men tror du dig veta vart du har Habina så kan jag vara beredd att tro du har rätt. Det lämnar då kvar bollen.

ok nu mina vänner ska jag lägga mig , har städat nonstop hela dagen , det är ju nu det gäller att få ut så mycket det går för huset så jag kan få det hus jag så gärna, så gärna vill ha .
Förlåt att jag inte varit närvarande särskilt idag, jag ser att flera efterfrågar mina tankar och funderingar

Jag hade en lista på 5 osäkra idag, i toppen hade jag TLV, som jag också röstade på,som visade sig vara ulv.
Artline har jag omvärderat från igår, jag tror inte längre att hon är ensamvargen, men vet inte heller för all del att hon är god men står för närvarande som neutral med ett litet öga på sig. Dock är hon inte högst på min misstankelista av de deltagare som är kvar.
Utan kvar på min lista med mest osäkra har jag:

Mirtai
Habina
bollen__2

någon ska bort av dem om man kan tro på att det är en ulv kvar och en ensamvarg
alternativet är att nån av de andra lurats rejält

Men håller iaf Paddington som god pga hennes inlägg, som är ovanligt många för att vara från henne dessutom;), samt det sätt hon teoriar och för leken framåt, har väldigt svårt att se henne i lyan pga detta

Väldigt dumt att bli av med Q. Förutom att ängeln är en viktig roll så har vi likadan lista över osäkra. Men litar paddan på Habina så känns hon lite mindre osäker.

Om jag bara tittar på röstningarna så vet jag inte om jag blir så mycket klokare... Jo att goda röstar på goda känns rätt uppenbart i dl 1... ;)
Mirtai röstar Snurrfian/bollen, EmmaN, Emro och sen den mer udda rösten på Bollen i senaste lynchen. Intressant nog käkas EmmaN efter dl 2, frågan är vad det betyder? Jag ser flera olika varianter för det dessvärre...

FiaM röstar Bollen2(Koppen), Q, Emro och TLV och rösten på Q skaver möjligtvis men samtidigt har även jag misstänkt Q så jag har svårt att säga så mycket om det.

Habina röstar Emro, Emro, Emro och TLV, antingen extremt högt alibispel eller så god... ;) Om Habina skulle vara ond, vilket jag tvivlar på så ser jag henne enbart som möjlig i lyan, att spela så som ond utanför lyan känns rätt vågat. Men man ska aldrig säga aldrig, men jag tror inte att det är så.

Paddington röstar Mirtai, Emro, Emro och TLV, frågan är om har lika bra röststatistik som Habina och visar sig ha rätt om Mirtai?

Artline röstar TLV, EmmaN, Emro och TLV, det som stör lite är rösten på EmmaN, men samtidigt var EmmaN lite skum i den lynchen.

Bollen2 missar första röstningen och röstar sen, Emtherlia, Emro och TLV och har med det även hon en bra statistik.

Sedan får vi inte glömma att det inte är säkert att ulvarna visste vem som var ensamvargen. Så de kan mycket väl ha trott det var Q och att Bollen var god när de röstade på henne igår.
Men då borde de väl inte ha försökt käka Q i natt? :confused: Om de vid dag dl igår trodde att hon var ensamvarg? Det talar mer för att lyan hade koll på att Q inte var ensamvarg, frågan är vad det säger om Bollens roll...

Har funderat lite över B2

Orginalet på rollen, Koppen, missade ju att rösta första DL.

I DL 2 lägger hon sedan en tidig röst på ulven Emtherlia. Det talar till hennes fördel men inte så pass att jag vill sätta henne som god.

Sedan teorier hon om att Emro lägger en tredje röst på klara. Det visar sig sedan att det var fel och klara bara hade en röst. Slarv eller ett försök att sprida misstankar?

Sedan funderar hon över emtherlias röständring

Sedan tvekar hon att rösta på Emro med motiveringen att hon vill rösta ut ensamvargen.

Trots det lägger hon slutligen en röst på Emro i ett läge där det redan är klart och avgjort.

Sedan velar hon igen

Sammanfattningsvis finns det lite som skaver med bollen tycker jag:
- missen om klara och antalet röster på henne. Vanligt att onda slarvläser när de ska försöka bygga teorier.

- oviljan att vilja rösta på Emro som mer eller mindre var outad som ulv. Hon velar fram och tillbaka på ett i mina ögon märkligt sätt

- den mycket sena rösten på Emro. Den kom i ett läge när det redan var avgjort och efter mycket velande.

Rösten på Emtherlia väger upp positivt men inte tillräckligt för att jag ska tycka det är tillräckligt. Dessutom har jag spelat ond med bollen flera gånger och vet att hon inte drar sig för fem öre att offra sina kollegor med tidiga röster för att skaffa sig alibi.

Mirtai röstar på bollen

Jag funderar lite över din röst och motivering igår Mirtai, du menar alltså att Bollen är ond eftersom hon spred misstankar mot en som vi vet är ond? Är det inte det alla god helst ska göra? Hitta de onda? Och vad gjorde att du valde att gå emot funderingarna på TLV? Det kändes som om det var många som hade dragit ut det skumma med TLV och du verkar inte ens funderar i de banorna?

Men då borde de väl inte ha försökt käka Q i natt? :confused: Om de vid dag dl igår trodde att hon var ensamvarg? Det talar mer för att lyan hade koll på att Q inte var ensamvarg, frågan är vad det säger om Bollens roll...
Det har du helt rätt i.

Men jag vågar inte godföklara bollen pågrund av de rösterna.

Jag, FiaM och TLV pratade om bollen när Mirtai rösade. Så det fanns egentligen bara bollen man kunde rösta på om lyan ville rädda TLV.

Jag kan tänka att de hellre portionerar sig själva än någon som äter var tredje natt.

*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla onda är döda.

Om det bara är en ulv och ensamvargen kvar. Innebär det att alla goda måste dö innan de onda kan vinna? Men om vi lynchar sista ulven och ensamvargen är kvar. Kan den inte vinna då eftersom de onda aldrig kan vara fler än de goda?:p

Jag funderar lite över din röst och motivering igår Mirtai, du menar alltså att Bollen är ond eftersom hon spred misstankar mot en som vi vet är ond? Är det inte det alla god helst ska göra? Hitta de onda? Och vad gjorde att du valde att gå emot funderingarna på TLV? Det kändes som om det var många som hade dragit ut det skumma med TLV och du verkar inte ens funderar i de banorna?

Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar?

Tycker jag skrev ganska tydligt igår varför jag tror bollen är ond?

Och angående TLV, har jag någonstans skrivit att hon inte var skum? Däremot valde jag att lägga min röst på ett annat ställe, det brukar jag ofta göra. Hade jag varit ulv hade det väl varit korkat av mig att rösta på någon annan än TLV eftersom det stack ut så mycket?

Jag röstade på bollen igår eftersom jag tycker hon är skum.

Sedan väljer ulven TLV att följa mig och jag är fundersam till varför. Visst var det enda chansen att kunna rädda sig själv men ändå.

Som jag ser det bl.a. möjligheten att bollen är ond och TLV ville få bort misstankarna från henne och över till mig.

Eller att lyan och ledarvargen käkade samma... ;)

Jag kan ärligt säga att den här kommentaren från Snurrfian efter käket av cirkus stört mig!

Först var jag inne på att hon var ond på grund av det, eftersom bara en ond skulle veta vem de valt att käka.

Sedan insåg jag att ensamvargen och ulvarna inte visste om vem de andra valde så släppte det.

Men sen insåg jag att det ju faktiskt kan vara så att Snurrfian är ensamvarg och fick spioninfo om vem ulvarna käkade

Jag hann faktiskt hem i tid! :p (inte för att jag snabbade mig)
Jag har funderat en del men måste läsa igenom lite mer. Hade inte riktigt så mycket tid imorse och var stendöd. Men ville rösta för säkerhetsskull.

Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar?

Tycker jag skrev ganska tydligt igår varför jag tror bollen är ond?

Och angående TLV, har jag någonstans skrivit att hon inte var skum? Däremot valde jag att lägga min röst på ett annat ställe, det brukar jag ofta göra. Hade jag varit ulv hade det väl varit korkat av mig att rösta på någon annan än TLV eftersom det stack ut så mycket?
Jag funderade över varför du tyckte att hon var ond, för i dina citat så pekar du på att hon sprider misstankar mot Emro, som vi vet är ulv och att hon funderar över Emtherlias röständring, som vi vet är ulv... Så jag undrar lite över vad du tycker är skumt med det? Och att hon velar över att rösta på Emro och så går du emot i princip alla i senaste lynchen förutom en ulv? Och du kan inte förstå vad jag tycker är skumt med det? Och sedan drar du upp ett inlägg långt senare som dessutom är ett svar på Q som listade alla anledningarna till varför det bara blev ett käk och hon missade en anledning... Så det gjorde att jag känner mig rätt säker på att du är den kvarvarande ulven som gjorde ett tappert försök att rädda en kollega.
Snurrfian röstar på Mirtai

Om jag bara tittar på röstningarna så vet jag inte om jag blir så mycket klokare... Jo att goda röstar på goda känns rätt uppenbart i dl 1... ;)
Mirtai röstar Snurrfian/bollen, EmmaN, Emro och sen den mer udda rösten på Bollen i senaste lynchen. Intressant nog käkas EmmaN efter dl 2, frågan är vad det betyder? Jag ser flera olika varianter för det dessvärre...

FiaM röstar Bollen2(Koppen), Q, Emro och TLV och rösten på Q skaver möjligtvis men samtidigt har även jag misstänkt Q så jag har svårt att säga så mycket om det.

Habina röstar Emro, Emro, Emro och TLV, antingen extremt högt alibispel eller så god... ;) Om Habina skulle vara ond, vilket jag tvivlar på så ser jag henne enbart som möjlig i lyan, att spela så som ond utanför lyan känns rätt vågat. Men man ska aldrig säga aldrig, men jag tror inte att det är så.

Paddington röstar Mirtai, Emro, Emro och TLV, frågan är om har lika bra röststatistik som Habina och visar sig ha rätt om Mirtai?

Artline röstar TLV, EmmaN, Emro och TLV, det som stör lite är rösten på EmmaN, men samtidigt var EmmaN lite skum i den lynchen.

Bollen2 missar första röstningen och röstar sen, Emtherlia, Emro och TLV och har med det även hon en bra statistik.
Det är lite för många som har för bra röststatistik.. :angel:
Jag har också svårt att se att Habina skulle vara ond. Det är ju väldigt vågat spelat isåfall så näe. Samma är ju med Paddington, visst vi vet inte Mirtais roll men där är det mer Paddis engagemang i leken som inte riktigt passar för en ond.
Paddi säger att hon hittat en roll åt dig, men jag är fortfarande osäker. Så där måste jag väl läsa igenom mer. FiaM är samma och Mirtai måste jag kolla igenom igen för imorse gick det lite fort så jag skulle hinna rösta. :crazy:

sysslolös Q tar över @Blacksmithfarm s jobb tills vidare :angel:
röstlista DL5 kl 22
11.08 Paddington röstar på Mirtai
12.05 bollen__ röstar på Mirtai
14.55 Habina röstar på Mirtai
19.03 Snurrfian röstar på Mirtai

mirtai 4

Jag röstade på bollen igår eftersom jag tycker hon är skum.

Sedan väljer ulven TLV att följa mig och jag är fundersam till varför. Visst var det enda chansen att kunna rädda sig själv men ändå.

Som jag ser det bl.a. möjligheten att bollen är ond och TLV ville få bort misstankarna från henne och över till mig.
Men tycker du verkligen hon följde dig?

Jag, FiaM och TLV diskuterade att vi inte tyckte att emtherlia rösten inte räcker för att godförklara bollen innan du röstade så det kändes ganska sannolikt att TLV skulle rösta där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar