Trosakuten!

nyponros

Trådstartare
Inte trosakuten som religionsförvirring, utan TROSakuten. Jag behöver hjälp! ALLT åker ju för fan ner. Jag fixar verkligen inte när trosorna skär in det minsta lilla och lämnar ett "veck" ovanför av mage och höfter. Det ska vara slätt, och således köper jag endast trosor med mycket lös resår i midjan. Problemet är att de varje dag och alltid åker ner! När jag har byxor på mig, dvs alltid på jobbet och 1 gång av 1000 på fritiden så sitter de uppe, men resten av tiden har jag klänning och det är då själva fan vad irriterande det är att behöva dra upp de jävlarna hela tiden :devil: (Jag har haft mardrömsmigrän idag så ursäkta språket).


Jag har rejält med rumpa som jag tycker att de borde sitta uppe på men icke. Jag köper strl M på HM och Lindex och mindre går absolut inte, då skär det in och jag får 4 rumpor. Det får inte skära in det minsta lilla. Vad ska jag köpa???:banghead::banghead::cry::nailbiting:
 
Inte trosakuten som religionsförvirring, utan TROSakuten. Jag behöver hjälp! ALLT åker ju för fan ner. Jag fixar verkligen inte när trosorna skär in det minsta lilla och lämnar ett "veck" ovanför av mage och höfter. Det ska vara slätt, och således köper jag endast trosor med mycket lös resår i midjan. Problemet är att de varje dag och alltid åker ner! När jag har byxor på mig, dvs alltid på jobbet och 1 gång av 1000 på fritiden så sitter de uppe, men resten av tiden har jag klänning och det är då själva fan vad irriterande det är att behöva dra upp de jävlarna hela tiden :devil: (Jag har haft mardrömsmigrän idag så ursäkta språket).


Jag har rejält med rumpa som jag tycker att de borde sitta uppe på men icke. Jag köper strl M på HM och Lindex och mindre går absolut inte, då skär det in och jag får 4 rumpor. Det får inte skära in det minsta lilla. Vad ska jag köpa???:banghead::banghead::cry::nailbiting:

Att dom inte ska sitta åt (skära in lite i huden) Säger sig självt att då kommer dom åka ner ! Sen är det så att är man inte jätte tränad och har lite mjukare hud (ingen aning om hur du ser ut i kroppen! ) så kommer det bli "Bullar" där trosorna sitter åt, inte så mycket att göra åt. Dock så kan jag tipsa om Sloggi, dom där trosorna utan sömmar som faktiskt sitter bra uppe på mig och endast ger lite "bullar"
 
Inte trosakuten som religionsförvirring, utan TROSakuten. Jag behöver hjälp! ALLT åker ju för fan ner. Jag fixar verkligen inte när trosorna skär in det minsta lilla och lämnar ett "veck" ovanför av mage och höfter. Det ska vara slätt, och således köper jag endast trosor med mycket lös resår i midjan. Problemet är att de varje dag och alltid åker ner! När jag har byxor på mig, dvs alltid på jobbet och 1 gång av 1000 på fritiden så sitter de uppe, men resten av tiden har jag klänning och det är då själva fan vad irriterande det är att behöva dra upp de jävlarna hela tiden :devil: (Jag har haft mardrömsmigrän idag så ursäkta språket).


Jag har rejält med rumpa som jag tycker att de borde sitta uppe på men icke. Jag köper strl M på HM och Lindex och mindre går absolut inte, då skär det in och jag får 4 rumpor. Det får inte skära in det minsta lilla. Vad ska jag köpa???:banghead::banghead::cry::nailbiting:
Hm, vilken "typ" gillar du bäst? Hipsters, string, cheeksters osv?
 
De jag har nu ger inga bullar alls fast jag inte är vältränad :D. Men de åker ju ner... Men hellre det än att det skär in, faktiskt. Hur irriterande det än är. Får testa sloggi, de är väl sömlösa?
 
De jag har nu ger inga bullar alls fast jag inte är vältränad :D. Men de åker ju ner... Men hellre det än att det skär in, faktiskt. Hur irriterande det än är. Får testa sloggi, de är väl sömlösa?

Nej men alltså att dom inte ger bullar är ju för att du har för stor storlek förmodligen! ;)

Ja sloggis är sömlösa, det är hipsters som går över halva rumpan
 
De trosor som skär in minst på min midja är de med spets längs kanten och de som skär in minst på låren är de lite boxerliknande, i kombination på samma trosa är de perfekta :love:
 
Vadå åker ner? Vilken modell har du då?


Alltså, när jag har klänning på mig och således inget som "håller dem uppe", så glider de långsamt ner för varje steg jag tar. Alltså inte så långt att jag tappar dem haha, men så som min kropp är utformad så korvar de liksom ihop sig precis över rumpan när de egentligen ska sitta 7 cm högre. Jag använder typ de här:

S0000006713025_F.jpg


hmprod


hmprod
 
De trosor som skär in minst på min midja är de med spets längs kanten och de som skär in minst på låren är de lite boxerliknande, i kombination på samma trosa är de perfekta :love:

Ja alltså jag har ju hittat trosor som inte skär in, problemet är att jag inte har hittat några som varken skär in eller åker ner :D
 
Du skulle kanske behöva trosor med typ silikonkant? Vet iofs inte om det finns.

Själv tycker jag bäst om NewBodys trosor. Toppenkvalitet, och de åker inte in. Men vet inte om de åker ner, inte på mig iaf.
 
Sportiga trosor kan vara lösningen. Röhnisch har jättebra hipsters, Pierre Robert har också bra varianter. Jag gillar de som heter invisible.

Lager 157 har väldigt prisvärda hipsters.

Jag köper alltid trosor som är en storlek större än min storlek, då gör de sitt jobb bäst :)
 
Alltså, när jag har klänning på mig och således inget som "håller dem uppe", så glider de långsamt ner för varje steg jag tar. Alltså inte så långt att jag tappar dem haha, men så som min kropp är utformad så korvar de liksom ihop sig precis över rumpan när de egentligen ska sitta 7 cm högre. Jag använder typ de här:

S0000006713025_F.jpg


hmprod


hmprod

De där är rent värdelösa på mig med (fellow storrumpa). De jag tycker sitter bra är de här:

333206r_LACE_RED.jpg

large.jpg

Samt dessa från Cubus:
https://cubus.com/sv/7060459_F503
 
Sloggis sömlösa trosor är underbara!! Kanske kan vara något? Dom kan man köpa i en lite tajtare storlek så de smiter åt ordentligt. Inga sömmar som gör att det bullar sig! För det är lovehandle-bullar du tänker på eller? Jag har haft hipster-modellen och de åker ju in lite i rumpan, som hipsters gör, men tror de finns i boxer också!

Edit; du hade visst fått detta tipset redan. Så.. +1! :D
 
Håller med om Pierre Robert, de är nog typ mina favorittrosor. Sen älskar jag Victorias secrets cheeksters med spetskant, skulle inte du till London snart? Det blir ju lite halvsstring i och för sig. Jag hatar vanliga string men älskar dessa ändå, men det är nog en smaksak. Värt att prova?
 
Alltså, när jag har klänning på mig och således inget som "håller dem uppe", så glider de långsamt ner för varje steg jag tar. Alltså inte så långt att jag tappar dem haha, men så som min kropp är utformad så korvar de liksom ihop sig precis över rumpan när de egentligen ska sitta 7 cm högre. Jag använder typ de här:

S0000006713025_F.jpg


hmprod


hmprod

Alltså, jag som skulle tipsa om de vita som du dissat där. Typiskt.
För visst är det Lindex?
Jag har också en rejäl häck och hatar när det skär in, men de där tycker jag sitter som en smäck utan att skära in.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 058
Senast: Amk
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 680
Senast: honung
·
Hästmänniskan Usch, jag vet inte hur jag ska börja. Väldigt kortfattat så köpte jag en häst i maj förra året. Han var livrädd för människor och...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 745
Senast: MistyT
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
40 597
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp