Trosakuten!

De där är rent värdelösa på mig med (fellow storrumpa). De jag tycker sitter bra är de här:

333206r_LACE_RED.jpg

large.jpg

Samt dessa från Cubus:
https://cubus.com/sv/7060459_F503


Nu är jag jättenegativ men båda trosorna du lagt in bild på ser ut som sådana som har för hård resår som skär in. HAHA mina önskemål faller på sin egen orimlighet. Men jag ska absolut klämma på dem om jag ser dem i butik! De från Cubus ser lovande ut och jag hade faktiskt glömt att jag brukade köpa trosor där förut.
 
Sådana du har, sådana har jag testat och de sitter inte bra alls. De åker runt, halkar ner och har sig. Spelar ingen roll vilken storlek jag köper eller hur tränad/otränad jag varit. För mig verkar enda lösningen vara att köra på string, trots att jag tycker att det är fult, men det är åtminstone riktigt bekvämt och sitter ordentligt.
 
Då köper du för stora trosor! Köp i mindre storlek :D

Det är det som är det konstiga, jag kan absolut inte köpa mindre storlek. Jag har STOR rumpa, mkt bootylicious (:D ) och typ strl 40. Då får inte rumpan plats, jag får myntautomat :down:
 
Behöver du ha trosor då? Så länge klänningarna är långa nog kan du köra kommando? :)

Hmm nja det är nog lite för mycket frihet för mig, bara tanken känns lite olustig. Tänk om det blir storm och en orkan virvlar förbi, då står jag där med rumpan bar. Jag skulle behöva hängslen! Men då blir det väl veck av dem :devil:
 
Nu är jag jättenegativ men båda trosorna du lagt in bild på ser ut som sådana som har för hård resår som skär in. HAHA mina önskemål faller på sin egen orimlighet. Men jag ska absolut klämma på dem om jag ser dem i butik! De från Cubus ser lovande ut och jag hade faktiskt glömt att jag brukade köpa trosor där förut.
Kläm på dem i butik! Cubustrosorna har ingen resår alls, de övriga går knappt att räknas som resår heller. Men de från Cubus är bäst!
 
Det är det som är det konstiga, jag kan absolut inte köpa mindre storlek. Jag har STOR rumpa, mkt bootylicious (:D ) och typ strl 40. Då får inte rumpan plats, jag får myntautomat :down:
... Förlåt men det här låter skumt. Jag har också stor rumpa (40-42) och mina trosor sitter kvar uppe :o Fast det kanske beror på hur du menar att de "åker ned"? Jag får ju då å då dra upp mina också men det är ju inget problem. Kanske beror på din kroppsform? Smala lår och "stora" höfter?

Då får du köpa hem en stor påse chips! :D
 
... Förlåt men det här låter skumt. Jag har också stor rumpa (40-42) och mina trosor sitter kvar uppe :o Fast det kanske beror på hur du menar att de "åker ned"? Jag får ju då å då dra upp mina också men det är ju inget problem. Kanske beror på din kroppsform? Smala lår och "stora" höfter?

Jag vet, det ÄR skumt. Jag har absolut inte smala lår, snarare tvärtom, stora lår och stor rumpa och mindre midja. Jag kanske får limma fast dem, eller använda häftpistol...
 
Dom är inte små i storleken då? Jag har samma problem på ett fåtal av mina trosor, och har kunnat konstatera att de är lite mindre i storleken. Så de är på gränsen till för små/för tajta.

Drygt när de kasar ner så det känns som att man har troshäng :p
 
Dom är inte små i storleken då? Jag har samma problem på ett fåtal av mina trosor, och har kunnat konstatera att de är lite mindre i storleken. Så de är på gränsen till för små/för tajta.

Drygt när de kasar ner så det känns som att man har troshäng :p

Jag tror inte det, då känns det konstigt att de sitter helt "slätt" utan att trycka in något det minsta på mig som har ett väldigt mjukt icke fast höftparti.

Du kan inte tänka dig trosor med lite högre midja då? Det tycker jag är bekvämt och de sitter uppe!
Jag är inte jätteförtjust i tanken, men jag skulle ju kunna köpa ett gäng att ha som "klänningstrosor" :D. Det är ju inte en jättelång period på året jag har detta problemet, för på våren, hösten och vintern har jag strumpbyxor under klänningarna och då är det ingen issue.
 
Sportiga trosor kan vara lösningen. Röhnisch har jättebra hipsters, Pierre Robert har också bra varianter. Jag gillar de som heter invisible.

Lager 157 har väldigt prisvärda hipsters.

Jag köper alltid trosor som är en storlek större än min storlek, då gör de sitt jobb bäst :)

Röhnisch åker ju in mellan skinkorna istället :meh: är väldigt stora i storleken också, kan vara bra att veta för de som inte vet.
 
Mitt favvomärke är helt klart Pierre Robert, hipstermodellen ska det vara (har iofs inte provat nån annan men varför byta när man hittat nåt som funkar :D) Finns både i "vanlig bomulls-material" och "sliskigare/glansigt material" (Microfiber heter det visst enligt hemsidan). Tycker att båda sitter uppe som de ska, möjligen att de i microfiber kan sitta uppe lite bättre för det är en lite bredare kant på dom och dom känns liksom mer "slimmade" runt baken. Såg att dom fanns att beställa på hemsidan, men annars så säljs dom på vanliga mataffärer som typ coop och ica och med lite tur kanske det finns några "exempelpar" framme som du kan klämma och känna på :)
 
Håller med ovanstående om Pierre Robert, har ett par sporttrosor, hipstermodell och de är tametusan de skönaste trosor jag har! Kanske inte de snyggaste men sååå sköna! Har även nått annat par från samma märke och dom är inte riktigt samma klass men nära på!
 
Testa en storlek större. Har samma modell som du länkar och de har jag i en storlek större än alla andra trosor.

Annars är björn borg trosor av sorten nedan superbra!
136735-0054_1
 
Jag har också stor röv och Pierre Robert är bland de bästa, särskilt invisible.
Annars älskar jag lindex olika hipstersvarianter, särskilt de i microfiber. Dessa från lindex är de bästa trosorna jag haft, och de håller fan i år efter år. Helt sjukt bra passform och hållbarhet.
S0000005968925_F_W40_080227140604.jpg
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 058
Senast: Amk
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 680
Senast: honung
·
Hästmänniskan Usch, jag vet inte hur jag ska börja. Väldigt kortfattat så köpte jag en häst i maj förra året. Han var livrädd för människor och...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 745
Senast: MistyT
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
40 597
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp