Trosakuten!

Jag har STOR rumpa, mkt bootylicious (:D ) och typ strl 40.

Rumpan är i typ strl 40? Isf är den inte så väldigt stor ;)

Trosor som kasar runt är oftast trosor i fel storlek och modell och om jag hade sådant trosproblem (vilket jag inte har) så hade jag nog satsat på att försöka hitta trosor med bred resår upptill och troligtvis nån typ av boxermodell att ha "till vardags".
 
Inte trosakuten som religionsförvirring, utan TROSakuten. Jag behöver hjälp! ALLT åker ju för fan ner. Jag fixar verkligen inte när trosorna skär in det minsta lilla och lämnar ett "veck" ovanför av mage och höfter. Det ska vara slätt, och således köper jag endast trosor med mycket lös resår i midjan. Problemet är att de varje dag och alltid åker ner! När jag har byxor på mig, dvs alltid på jobbet och 1 gång av 1000 på fritiden så sitter de uppe, men resten av tiden har jag klänning och det är då själva fan vad irriterande det är att behöva dra upp de jävlarna hela tiden :devil: (Jag har haft mardrömsmigrän idag så ursäkta språket).


Jag har rejält med rumpa som jag tycker att de borde sitta uppe på men icke. Jag köper strl M på HM och Lindex och mindre går absolut inte, då skär det in och jag får 4 rumpor. Det får inte skära in det minsta lilla. Vad ska jag köpa???:banghead::banghead::cry::nailbiting:

Mitt tips är spetsstring med bred spetskant, typ Hanky Panky.

Det är verkligen dom skönaste trosorna jag någonsin haft, och sitter utan problem uppe på mig som har några extrakilon, utan att ge någon som helst bulle vid kanten.

Även fast du inte har använt string så mycket, så kanske det kan vara värt att testa? Jag tycker i alla fall att dom är grymt sköna!

Det finns mängder av kopior i affärerna, men av dom jag har testat så tycker jag utan tvekan att originalet Hanky Panky är skönast och håller bäst. Dom töjer sig inte, och håller färg och form under en lång tid.

Dock så är dom ganska dyra, så du kanske testa någon kopia först? Bara för att se om det är något för dig liksom! :)
 
Jag vet, det ÄR skumt. Jag har absolut inte smala lår, snarare tvärtom, stora lår och stor rumpa och mindre midja. Jag kanske får limma fast dem, eller använda häftpistol...

Om du byter modell på trosorna då?

För jag har samma utseende på kroppen och jag kör Sloggi - basic tai/Maxi basic/double Comfort tai och jag har inga problem.
 
Mitt tips är spetsstring med bred spetskant, typ Hanky Panky.

Det är verkligen dom skönaste trosorna jag någonsin haft, och sitter utan problem uppe på mig som har några extrakilon, utan att ge någon som helst bulle vid kanten.

Även fast du inte har använt string så mycket, så kanske det kan vara värt att testa? Jag tycker i alla fall att dom är grymt sköna!

Det finns mängder av kopior i affärerna, men av dom jag har testat så tycker jag utan tvekan att originalet Hanky Panky är skönast och håller bäst. Dom töjer sig inte, och håller färg och form under en lång tid.

Dock så är dom ganska dyra, så du kanske testa någon kopia först? Bara för att se om det är något för dig liksom! :)

Jag hoppas det är okej att jag lånar tråden med en liten fråga!
Jag har hållit mig till den modellen av trosor i år och dagar nu, men alltid köpt kopior eftersom originalet bara finns i One size och det brukar aldrig funka på mig. Jag är ganska liten (XS/S i trosor, normalt sett XS i den modellen), så hur är deras One size? Kommer dom hänga löst och bli sladdriga på mig? Det känns tyvärr så eftersom de likväl ska kunna passa någon som är större, men jag har suttit såå många gånger och velat över om jag ska prova att beställa ett par, så jag tänkte att det var lika bra att fråga nu när det dök upp någon som verkar ha koll på läget ;)

För övrigt så håller jag med om rekommendationen till TS - de är suveräna. Ger aldrig några kanter någonstans och sitter där dom ska. :up:
 
Mitt tips är spetsstring med bred spetskant, typ Hanky Panky.

Det är verkligen dom skönaste trosorna jag någonsin haft, och sitter utan problem uppe på mig som har några extrakilon, utan att ge någon som helst bulle vid kanten.

Instämmer i rekommendationerna om Hanky Panky! De kostar en slant men sitter fantastiskt bra och är himla snygga dessutom. Skär inte in någonstans. Inga hårda sömmar. Hasar inte ner. Och håller länge.
 
Jag hoppas det är okej att jag lånar tråden med en liten fråga!
Jag har hållit mig till den modellen av trosor i år och dagar nu, men alltid köpt kopior eftersom originalet bara finns i One size och det brukar aldrig funka på mig. Jag är ganska liten (XS/S i trosor, normalt sett XS i den modellen), så hur är deras One size? Kommer dom hänga löst och bli sladdriga på mig? Det känns tyvärr så eftersom de likväl ska kunna passa någon som är större, men jag har suttit såå många gånger och velat över om jag ska prova att beställa ett par, så jag tänkte att det var lika bra att fråga nu när det dök upp någon som verkar ha koll på läget ;)

För övrigt så håller jag med om rekommendationen till TS - de är suveräna. Ger aldrig några kanter någonstans och sitter där dom ska. :up:

Jag vet att min syster som är väldigt smal och liten också använder Hanky Panky, och det verkar funka bra för henne med då det i princip endast är dom som hon använder. :)

Men jag läste någonstans att dom har kommit med en ny modell, som egentligen är samma utformning, fast för personer som behöver en mindre storlek. Det kanske kan vara värt för dig att testa? :idea:
 
@Blueberry eller nån annan som vet: Hur är Pierre Robert i storlekarna jämfört med Röhnisch? Funderar på att beställa. Brukar ha M men måste ha S i Röhnisch och då är de ändå lite stora.
 
Instämmer i rekommendationerna om Hanky Panky! De kostar en slant men sitter fantastiskt bra och är himla snygga dessutom. Skär inte in någonstans. Inga hårda sömmar. Hasar inte ner. Och håller länge.

Vilken av deras modeller är det ni lovordar i denna tråden? Det fanns ju typ en miljon!
 
Jag har dessa från Twilfit
1088_9f5be33421-big.jpg

Jag tycker att dom är bekväma och dom åker inte ned, resåren sitter heller inte för thight. Det enda som kanske är lite negativt är att dom kanske känns som "stora" i stora som att det är "mycket" tyg om du hänger med på hur jag menar haha :)
 
Jag vet att min syster som är väldigt smal och liten också använder Hanky Panky, och det verkar funka bra för henne med då det i princip endast är dom som hon använder. :)

Men jag läste någonstans att dom har kommit med en ny modell, som egentligen är samma utformning, fast för personer som behöver en mindre storlek. Det kanske kan vara värt för dig att testa? :idea:

Det låter ju bra! Då ska jag åtminstone våga mig på att beställa hem ett par och testa :)
Och det låter ju jättebra! Hittar ingenting om det dock, du råkar inte veta vad modellen heter?
 
Det låter ju bra! Då ska jag åtminstone våga mig på att beställa hem ett par och testa :)
Och det låter ju jättebra! Hittar ingenting om det dock, du råkar inte veta vad modellen heter?

Jag tittade på deras egna hemsida, fattade det som att "petite" var mindre storlekar? Eller du kanske menade en speciell modell.

Var beställer man dem? För deras egna hemsida skickar väl inte utanför usa? Sämst på Internetshopping :$
 
Hittade många modeller på rea hos Nelly!

Hur är deras övriga trosor? Tänker på bodyshort och hipster. Har motsatta problemet att de åker upp under allt annat än slimmade jeans. Och hur är storlekarna på de två modellerna?
 
Jag har dessa från Twilfit
1088_9f5be33421-big.jpg

Jag tycker att dom är bekväma och dom åker inte ned, resåren sitter heller inte för thight. Det enda som kanske är lite negativt är att dom kanske känns som "stora" i stora som att det är "mycket" tyg om du hänger med på hur jag menar haha :)

Dom använder jag med! Och jag har rumpa som kräver L/XL.
 
Jag har dessa från Twilfit
1088_9f5be33421-big.jpg

Jag tycker att dom är bekväma och dom åker inte ned, resåren sitter heller inte för thight. Det enda som kanske är lite negativt är att dom kanske känns som "stora" i stora som att det är "mycket" tyg om du hänger med på hur jag menar haha :)

Den här modellen brukar jag också ha, helt klart den skönaste jag har testat! Även om det är en rätt bred spetskant så är den inte hård i resåren, utan sitter bara jättebra.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 058
Senast: Amk
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 680
Senast: honung
·
Hästmänniskan Usch, jag vet inte hur jag ska börja. Väldigt kortfattat så köpte jag en häst i maj förra året. Han var livrädd för människor och...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 745
Senast: MistyT
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
40 597
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp