Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

Så fina ni är! Börjar han inte sätta sig lite mer i stegringarna?

Är det mor din jag ser på en del bilder i bakgrunden? :D

kl

Blir jätteinspirerad av att läsa denna tråden och se hur duktiga alla är :) Så det blir nog en liten promenad ner till hästen igen idag och testa lite. Får ju ändå inte rida på ett par veckor nu och han behöver stimuleras för att inte bli heltokig!

Trick är jätte bra stimulation för hjärnan!

kl

Jag lyckades fånga fotografen till på fredag :D

Kan jag få lite hjälp och tips av er som är så proffsiga? ;D

Jag tränar trickträning med mitt fullblod, vilket går bra, han har lätt för det mesta. Men just i bugningarna vill han inte lägga ner det upplyfta frambenet, vilket resulterar i att han inte stannar kvar i bugan. Hur gör ni? Tacksam för tips!

Jag skulle tro att han helt enkelt är lite stel och inte kan gå riktigt hela vägen än. Ge honom lite tid så kommer det så småningom :)

kl

Några från i veckan:

red4.jpg

red7.jpg

red5.jpg

Så extremt vacker häst. :)
Ser så fina ut tillsammans. :love:

Hur lärde du din häst att ligga ner ?
Hur lång tid tog det för dig ?
Skulle jättegärna vilja testa det med ponnybuset. :crazy:

27428327.jpg

Bara för att jag tycker det är så kul att han stegrar lös på bara hand komandon :crazy:[/QUOTE]

Gud så söt ponny. :love: Shettisar!

Helt fantastiskt !

Hur lärde du din häst att ligga ner ?
Skulle jättegärna vilja testa det med ponnybuset. (a)

Tack:)
Mycket träning, ligga är ju ett tricks som kommer lite senare så det kommer lite av sig självt när man är redo för det:)

Gud vilken härlig film! Dig skulle man vilja gå kurs hos! :D:p

+Shosefine
Tack så mycket! hehe så mycket kan jag inte men jag tränar så mycket jag kan:) Tack igen:)

*KL*

Skratta inte åt mig nu, men här kommer vårt lilla försök till bugning :o
Jag fuskar dessutom med godis på bilden. Annars har vi bugat i repgrimma och grimskaft.
Den 8/7 ska vi till Hällekis och ta två lektioner i trickträning. Längtar tokmycket! :)

Äsch. vaddå "fuska med godis"? Det är inget fel alls på att använda godis när man tränar en häst! Det är inte annorlunda mot att träna en hund med godis.
Min kära ponny får godis vid ridning också när han gör nåt bra. Klickertränar, så man klickar och ger godis. Funkar superbra! Varför denna "fusk"-inställning till godbitar?
Hästar lever ju i princip för att äta (liten magsäck, betande djur, äter jämt osv) så varför inte utnyttja det i inlärningen?
Många skulle bli förvånade över hur mycket det kan göra för processen och motivationen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 959
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka