Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Blir jätteinspirerad av att läsa denna tråden och se hur duktiga alla är Så det blir nog en liten promenad ner till hästen igen idag och testa lite. Får ju ändå inte rida på ett par veckor nu och han behöver stimuleras för att inte bli heltokig!
Kan jag få lite hjälp och tips av er som är så proffsiga? ;D
Jag tränar trickträning med mitt fullblod, vilket går bra, han har lätt för det mesta. Men just i bugningarna vill han inte lägga ner det upplyfta frambenet, vilket resulterar i att han inte stannar kvar i bugan. Hur gör ni? Tacksam för tips!
Skratta inte åt mig nu, men här kommer vårt lilla försök till bugning
Jag fuskar dessutom med godis på bilden. Annars har vi bugat i repgrimma och grimskaft.
Den 8/7 ska vi till Hällekis och ta två lektioner i trickträning. Längtar tokmycket!
Äsch. vaddå "fuska med godis"? Det är inget fel alls på att använda godis när man tränar en häst! Det är inte annorlunda mot att träna en hund med godis.
Min kära ponny får godis vid ridning också när han gör nåt bra. Klickertränar, så man klickar och ger godis. Funkar superbra! Varför denna "fusk"-inställning till godbitar?
Hästar lever ju i princip för att äta (liten magsäck, betande djur, äter jämt osv) så varför inte utnyttja det i inlärningen?
Många skulle bli förvånade över hur mycket det kan göra för processen och motivationen.
Juridik & Ekonomi
Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
Ekonomi & Juridik Ok. Du har kanske rätt, men ändå. Ingen idé att spekulera och det kanske var onödigt av mig.
Hursomhelst, ts kan må bra av att ha en...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.