Equiband vs Catago

Snobbwn77

Trådstartare
Undrar över skillnaderna mellan "originalet" Equiband och de billigare varianterna som Catago. Verkar fylla samma funktion men det skiljer så mycket i pris att jag blir skeptisk. Är det som med det mesta - att man får det man betalar för? Eller är det Equiband som fastnat i nyhetens behag och inte förstått att de måste sänka priset?

Det är helt olika funktion då banden är helt olika. Equiband är ”klistriga” på rätt sätt och påverkar hästen genom att hela tiden ge signaler så att hästen påminns att aktivera sina muskler. Det blir liksom att någon är där och petar hela tiden, typ.
Catago och liknande har band som inte är klistriga och till och med täckta med luddigt tyg. De ligger liksom bara där och uppfyller inte funktionen att aktivera musklerna.
Banden ska inte hålla in magen och bakbenen, de ska ”reta”/påminna hästen om att aktivera musklerna.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 451
Senast: athena
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 455
Senast: Ava22
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka