Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

*kl*

Såg att det kommit upp nu bukehästar youtube film. Tror de flesta här vet att jag älskar att göra filmer :p
Så jag fick bara för mig kanske jag kan få göra en med bilder på våra trick hästar? när dom gör trick.
Tänkte skriver det här så ni med trick hästar ser det;)
Gör en egen tråd här i hästhantering ni kan kolla om ni vill vara med.

KL

Jag har lite problem med att flytta med tricks upp på ryggen. Hur har ni andra gjort?

De jag tänkte flytta upp är spansk skritt och "tacka" (obedience kallas det också, hästen flyttar fram ett framben och "nosar" vid armbågen eller knäet).

Har även stora problem med att lägga in ljudkommandon. Tänkte att det kunde vara ett enkelt sätt att "flytta runt" tricken men det vill sej inte riktigt om jag inte har fysisk kontakt med delarna som ska flyttas..

Tips tips tips!!

Hej! Nu stör jag er igen. Jag vet att ingen av er är speciellt intrsserade av varken mig eller mina frågor, men ni kanske skulle vilja svara på detta.
Ska som sagt trickträna en av mina hästar, frågan är vilken. Är det någon idé att börja med ettåringen, eller bör jag ta gamlingen?

hej hej!!

här e en ny bild från mej och lillponnyn tinsku.. har så svårt att hitta någon som orkar ta foto så jag har inte så många bilder där jag oxå e med :P

P1010536.jpg

meen här e "lyfta hov" eller vad man kallar det.. vill inte utveckla någon spansk skritt då pålle (INNAN VI BÖRJAT MED TRICKTRÄNING!) går det av sig själv i terräng då jag håller in honom i skritt o andra hästar far väg i en hårdare gångart osv..

håller på att lära honom buga men jag tycker ännu att det är lite skrämmande :D

nu han han lyfta hov från marken, från ryggen, bergsget, nästan buga

vet inte om backa genom att jag drar i svansen e ett trick, men de kan tinsku oxå :)

dehä me trickträning e kul! :D

jag skulle träna båda två, se hur deär som individer och hur de lyssnar på dej :D

vet inte hur ett åringar brukar funka.. kanske lite ointresserade av att trickträna? man kan ju alltid testa och se :D

vill se uppdatering sen från dej oxå ;)

Hej och hå jag missar saker igen!
Klart du inte stör! :D Alla är välkomna med frågor.
Jag säger som tidigare prova med båda. Lättare underlägsna trick bör vara nyttigt för ungpållen med. lite stretching.
Jobba i den takt som passar hästen, så är det inga problem.
Jag är såååå dålig på att hänga med ordentligt i denna tråd:o sorry om jag missat dig tidigare.
Lycka till, hoppas också på bilder senare ;D

*kl*
Trickträning från hästryggen:)
28092035.jpg

Tror det varit lättare om jag kunnat sitta på hästen som skulle tricka;)

... och igår gjorde hon fyra felfria spanska skritt steg!!! Duktiga lilla häst!

Jag har inte vågat fråga fotografen än. Men nu är det semester för honom snart så det ska nog gå! Tids nog:p

Det där ser avancerat ut, hehe ;) :bump:

lektra: Jobba på med fotografen, vi väntar med spänning på bilder :):D

Grattis va kul! hehe du får säga till denne att vi på buke dör snart om vi inte får se;)

Hej CoNo! Såg din film, den var jättefin :love: Som du vet så kan jag ingenting
om trickträning (fast jag är intresserad av att lära mig), Spansk skritt kan jag
lite om, ett tips är att själv gå i "Spansk skritt" när man lär sin pålle eftersom
hästar är väldigt duktiga på att härmas :D! Sen så är ju morötter ett starkt
motiv till att göra som matte gör också men det vet du ju redan :laugh:!

Hallå hallå!
Tack så jättemycket :love:
Jag har provat med "härm-metoden" (:D) på både Conny och Coolman, Conny förstår det iaf mycket bättre än Coolman, haha.

*kl*

min polle kan "vacker tass" från marken och uppsuttet, sen håller vi på och träna andra saker med men har inga bilder på de

vackertass.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 959
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka