Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Varför skriver du jurist med stort J? På svenska brukar man skriva substantiv med liten förstabokstav.

*KL*

Nu är papprena inlämnade. Fick lite hjälp från min advokat som egentligen inte hade tid, men tog sig tid.
Mailade/sms fram och tillbaka lite småändringar och nu är det inne.

Även hon sa att man inte behöver anlita advokat/jurist för att skicka in detta. Men jag sa att jag får stryk av ett gäng om jag inte gör det :grin:

Inlämnat och klart, bara att vänta nu då...

Klart du inte behöver ha en jurist men det är till din absoluta fördel att ha en.

Själv har jag, som jag tidigare sagt, jobbat på en TR och de som inte ha ombud förlorar mkt oftare än de utan kan jag tala om. Helt enkelt för att de inte vet hur de ska författa sig och ofta lämnar de ut en hel del info som de inte ska/behöver och som mest är till deras nackdel. Det du skrivit och skickat in nu kommer att komsas med pappan och han har möjlighet att svar apå det igen, nu verkar han inte heller ha något ombud och det ska du vara glad för. Den dagen han skaffar sig ett ombud är det verkligen läge för dig att också göra det.

Vad är förresten tanken med det som de skickat in till TR, vad begär de?

// Zoya, också jurist - dock ingen examen än på några månader.

Jätte bra att du kontakta juristen!

Som Zoya skriver, att anlita en jurist är helt frivilligt, men de är till din fördel. Om pappan inte har en jurist så skulle jag absolut skaffa en, då de verkligen blir till min fördel. Har han en redan så skulle jag omgående ta kontakt med en också.

De är ingen här som ger dig "stryk" för att du inte anlitar en jurist, men vi vill bara att du ska ha en chans att vinna detta ( och chansen ökar med en jurist) och säger det med omtanke.

Jag har följt en sån här kamp på väldigt nära håll men där är det pappan som strider mot mamman, de är ett komplicerat fall där de handlar egenmäktigt med barn (heter de så?), förstört umgänge, lögner osvosv.

Detta började för 4 år sen och de pågår än idag, trots att pappan vunnit i TR (flertal ggr) och är boendeförälder (dom har delad vårdnad) och mamman träffar sin son på lov mm så strider hon än idag om att få bli boendeförälder och rycka upp sonen från de som varit hans i 10 år. Hon skickar nya krav och hotelser mm minst 2-3 ggr/år, men TR står på pappans sida....

Utan advokaten som är en av de bästa här uppe så hade de aldrig fungerat, och pappan skulle nog ha förlorat då hon manipulerar folk otroligt lätt (hon har manipulerat sin jurist så mycket så denne verkligen tror på allt hon säger som är rena lögner och är bevisat tom).... Dom låter ALL kontakt rörande boendefrågor, umgänge osv ske via advokaten. INGET annat än de som rör sonen (resorna till mamman, skolan, hur han mår osv) sker via telefon annars går allt via advokaten.

Hon kommer ALDRIG ge sig och kör med diverse "mutningar" osv. Hon kommer nog strida mer eller mindre tills han blir 18 år och bestämmer HELT själv.

Jag tror inte att pappan till din son kommer att ge sig heller, inte ens när TR tagit ett beslut.
Därför ska du ha folk som stöttar dig och ger dig kraft att ta dig an den här kampen, för jag tror den kommer bli hård, med de beteende han verkar uppvisa så. En jurist som ser till att allt sköts och att det blir rätt från början, blir de fel så ökar pappans chanser till rätt.

Så kämpa på nu och ta hjälp av juristen! :banana:

Klart du inte behöver ha en jurist men det är till din absoluta fördel att ha en.

Själv har jag, som jag tidigare sagt, jobbat på en TR och de som inte ha ombud förlorar mkt oftare än de utan kan jag tala om. Helt enkelt för att de inte vet hur de ska författa sig och ofta lämnar de ut en hel del info som de inte ska/behöver och som mest är till deras nackdel. Det du skrivit och skickat in nu kommer att komsas med pappan och han har möjlighet att svar apå det igen, nu verkar han inte heller ha något ombud och det ska du vara glad för. Den dagen han skaffar sig ett ombud är det verkligen läge för dig att också göra det.

Vad är förresten tanken med det som de skickat in till TR, vad begär de?

// Zoya, också jurist - dock ingen examen än på några månader.

Min advokat snabbläste bara det pappan hade skickat in (pga tidsbrist) och hon frågade samma sak? Vad vill dom få ut av att skriva som dom gör. Vad är deras mål? Hon sa att det pappan har skickat in var så dåligt skrivet och att dom jobbar emot sig själv.
Dom har inte någonstans i alla meningar skrivit hur dom vill att det ska vara, hur dom upplever saken eller hur man ska tänkas gå vidare.
Bara en massa smutskastning.

Så jag hoppas TR ser vad dom håller på med, men det uppfattningen har jag fått när jag har läst om det vissa har skrivit om här, så ska det inte vara något problem.
Min värsta mardröm är ju dock att TR ställer sig på pappans sida och tror på allt som skrivs...

Vi får verkligen hålla tummarna att TS inte tror på smutskastningen. Det är ju snarast bra om pappan skriver sååna dumheter att han faller på eget grepp

Hoppas min advokat har tid för mig

Annars kan hon lämna över ditt ärende till en kollega på samma byrå och breefa denne så ditt nya ombud har all bakgrund, samt kan gå tillbaka till ditt gamla ombud för info om det behövs. Bättre än att byta byrå.

Puttar upp tråden lite då jag följer den i smyg.

TS; hur går det?
Tänker på dig nästan varje dag!..

Pappan nekar mig nu umgänge helt pga att domen inte har fler datum.
Han tror på allvar att det inte ska vara något umgänge för att tingsrätten inte har fyllt i alla datum fram tills sonen har fyllt 18 år.

Sen säger han att vi inte ska ha någon kontakt då det är jag som har blandat in TR igen.
När jag frågar pappan om han förstår vad han håller på med så lägger han på luren.

Nu svarar han inte när jag ringer. Har provat ringa från andras telefonnr men icket.
Har varit förbi hemma hos dom, men ingen är hemma.

Har kopplat in min advokat igen, trots att hon har mål upp till öronen, men hon vill så gärna hjälpa mig!
Nu väntar vi på att TR ska höra av sig så ger vi allt sen.

Men hjälp! Vad är det för fel på honom egentligen :confused:

Tro mig, du är inte den enda som undrar det!
Hoppas nu att TR ser vad han håller på med och förstår vad jag och min son går igenom så det blir ett slut på det här.

Min advokat ringde idag och har nu läst igenom alla papper och hon kan inte förstå hur dom tänker, varför dom gör så här och vad dom tror att dom vinner på det.
Hon sa att det är tydligt att dom är ute efter att svartmåla mig och att dom inte alls är intresserade av att få ett fungerande umgänge.

Så det gäller för mig att stå på mig, att ignorera allt som sägs och kämpa på

Ett alternativ är att pappan (och/eller nya frun) lider av PAS http://www.pappaliv.se/pas/pas.htm

Min man sitter i samma röra med sina söner och sin ex-fru som TS vad gäller umgänge fast där har det gått 10 år av tingsrätt, familjerätt, socialen etc. Kämpa på för barnets skull.

Pappan nekar mig nu umgänge helt pga att domen inte har fler datum.

Men vad står det i domen om fortsatt umgänge då? Står det inte, efter de uppradade datumen, typ därefter ska umgänget mellan mamma och barn vara fre-sön varannan vecka eller något sådant? Eller står det något om att fortsatt umgänge ska prövas?

Lägger han fram något skäl till varför han tycker att umgänget ska upphöra? Du behöver inte skriva vad han hävdar för skäl, jag undrar bara om han lägger fram något.

Men vad står det i domen om fortsatt umgänge då? Står det inte, efter de uppradade datumen, typ därefter ska umgänget mellan mamma och barn vara fre-sön varannan vecka eller något sådant? Eller står det något om att fortsatt umgänge ska prövas?

Lägger han fram något skäl till varför han tycker att umgänget ska upphöra? Du behöver inte skriva vad han hävdar för skäl, jag undrar bara om han lägger fram något.

Det står (nu har jag inte pappret framför mig) att domen upphör efter sista datumet, dvs från den 18 feb. Muntligt förklarade sen domaren att vi själva ska komma överens om hur det ska gå i fortsättningen, gör vi inte det så skulle vi höra av oss till TR så får vi komma överens där. Alltså, umgänget ska inte upphöra efter den 18e, som pappan tror.

Nu har ju jag kontaktat TR före den 18:e med beskedet om att umgänget inte fungerar som det är sagts.
Papper har skickats in från oss alla och vi väntar nu på ett datum från TR.

Pappans orsak till att neka mig är att jag inte har ansträngt mig nog mkt för att få det att fungera. :confused:
Har ju knappt haft något umgänge

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar