Sv: Trasigt mammahjärta
Jätte bra att du kontakta juristen!
Som Zoya skriver, att anlita en jurist är helt frivilligt, men de är till din fördel. Om pappan inte har en jurist så skulle jag absolut skaffa en, då de verkligen blir till min fördel. Har han en redan så skulle jag omgående ta kontakt med en också.
De är ingen här som ger dig "stryk" för att du inte anlitar en jurist, men vi vill bara att du ska ha en chans att vinna detta ( och chansen ökar med en jurist) och säger det med omtanke.
Jag har följt en sån här kamp på väldigt nära håll men där är det pappan som strider mot mamman, de är ett komplicerat fall där de handlar egenmäktigt med barn (heter de så?), förstört umgänge, lögner osvosv.
Detta började för 4 år sen och de pågår än idag, trots att pappan vunnit i TR (flertal ggr) och är boendeförälder (dom har delad vårdnad) och mamman träffar sin son på lov mm så strider hon än idag om att få bli boendeförälder och rycka upp sonen från de som varit hans i 10 år. Hon skickar nya krav och hotelser mm minst 2-3 ggr/år, men TR står på pappans sida....
Utan advokaten som är en av de bästa här uppe så hade de aldrig fungerat, och pappan skulle nog ha förlorat då hon manipulerar folk otroligt lätt (hon har manipulerat sin jurist så mycket så denne verkligen tror på allt hon säger som är rena lögner och är bevisat tom).... Dom låter ALL kontakt rörande boendefrågor, umgänge osv ske via advokaten. INGET annat än de som rör sonen (resorna till mamman, skolan, hur han mår osv) sker via telefon annars går allt via advokaten.
Hon kommer ALDRIG ge sig och kör med diverse "mutningar" osv. Hon kommer nog strida mer eller mindre tills han blir 18 år och bestämmer HELT själv.
Jag tror inte att pappan till din son kommer att ge sig heller, inte ens när TR tagit ett beslut.
Därför ska du ha folk som stöttar dig och ger dig kraft att ta dig an den här kampen, för jag tror den kommer bli hård, med de beteende han verkar uppvisa så. En jurist som ser till att allt sköts och att det blir rätt från början, blir de fel så ökar pappans chanser till rätt.
Så kämpa på nu och ta hjälp av juristen!