Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Skolan har inga som helst möjligheter (eller lagstöd) att hindra en vårdnadshavare att hämta sitt/sina barn om pappan börjar hämta även då det är mammans tur. Annars är skolan ett utmärkt förslag många av mina elever med föräldrar som inte kommer överens som byter just via skolan för att slippa träffas och göra överlämningarna till en lugnare historia.

JAg hoppas det gått bra för dig, annars kämpa på bara.

kan du inte uppdatera hur det går? :)

Kan uppdatera lite kort.
Umgängestillfällerna har avtagit mer och mer för att nu inte inte ske alls.
Pappan har kommit med undanflykter och lögner som inte alls stämmer.

Nu har det kommit in till TR en hel roman om vad pappan och frun tycker och tänker om mig. En massa skriverier om en massa lögner om mig och min familj. Det har tagit mig flera dar att läsa alla papper, jag har brytit ihop och känner inte alls igen det dom skriver. Saker som aldrig har varit på tal och om händelser som aldrig har hänt.

Detta ska jag nu försöka svara på utan att sänka mig på deras nivå.
Jag har suttit hela dan och knåpat ihop mitt brev och det är där jag vill att någon kunnig kommer in. Jag vill ha någon utomståendes åsikt om det jag har skrivit. Det är ju lätt och be någon vän läsa, men frågan är om dom är så pass ärliga. Sen så är dom inte så kunniga inom detta område heller.

Jag vill kort med tydligt ge min syn på det hela utan att smutskasta någon, inte blanda in så mkt känslor heller.

Så, lite kort

men ahhh vad de håller på :(

kämpa på!! Håller på dig.. å så ledsen för din sons skull som hamnar i kläm :(

trevlig helg på dig!! Tänker på dig ofta!

Kan uppdatera lite kort.
Umgängestillfällerna har avtagit mer och mer för att nu inte inte ske alls.
Pappan har kommit med undanflykter och lögner som inte alls stämmer.

Nu har det kommit in till TR en hel roman om vad pappan och frun tycker och tänker om mig. En massa skriverier om en massa lögner om mig och min familj. Det har tagit mig flera dar att läsa alla papper, jag har brytit ihop och känner inte alls igen det dom skriver. Saker som aldrig har varit på tal och om händelser som aldrig har hänt.
Varför ansöker du inte om ensam vårdnad? Det är ju uppenbart att de inte vill/kan samarbeta så är kanske bättre för grabben att du har vårdnaden och pappan umgängesrätt.

Tänker också ofta på dig och hoppas att det skall gå bra. Tråkigt att höra att du stött på problem, all eloge till dig för att du kämpar dig igenom det! Ge inte upp!

Jag förstår inte varför så många föräldrar verkar känna sig så hotade av att barnen har kontakt med den andra föräldern :confused:

Jag tycker nog faktiskt att det är på tiden att du tar kontakt med en familjerättsjurist och inte knåpar ihop några brev själv för oftast så faller man på eget grepp om man författar svar själv.

Du hade ju en jurist förut, varför inte kotakta henne igen, hon hjälpte ju dig i början? Är det kostnaden du tänker på så borde du ju ha rättsskydd i din hemförsäkring.

Jag tycker nog faktiskt att det är på tiden att du tar kontakt med en familjerättsjurist och inte knåpar ihop några brev själv för oftast så faller man på eget grepp om man författar svar själv.

Du hade ju en jurist förut, varför inte kotakta henne igen, hon hjälpte ju dig i början? Är det kostnaden du tänker på så borde du ju ha rättsskydd i din hemförsäkring.
Dagens bästa svar!
Lipsy, Du ska INTE på några villkors vis lämna in något svar utan att det är genomgånget ihop med en jurist! Låt dem falla på eget grepp!

Dagens bästa svar!
Lipsy, Du ska INTE på några villkors vis lämna in något svar utan att det är genomgånget ihop med en jurist! Låt dem falla på eget grepp!

Det står att jag ska skriva svar och skicka in 2 ex till TR :crazy:
Jag har även ringt TR och frågat om det är jag som ska skriva eller en jurist och hon svarade då att det inte behövdes gå via den vägen.
Jag ska bara skriva hur jag upplever allt och sen skicka tillbaka. Behöver inte vara någon roman på flera sidor.

Jag har knåpat ihop en kladd och ska få den kollad av en som är lite insatt i juridik.

Det står att jag ska skriva svar och skicka in 2 ex till TR :crazy:
Jag har även ringt TR och frågat om det är jag som ska skriva eller en jurist och hon svarade då att det inte behövdes gå via den vägen.
Jag ska bara skriva hur jag upplever allt och sen skicka tillbaka. Behöver inte vara någon roman på flera sidor.

Jag har knåpat ihop en kladd och ska få den kollad av en som är lite insatt i juridik.
Helt ärligt - med tanke på att det faktiskt förekommit en hel del missförstånd på det du skrivit i den här tråden så skulle jag, om jag vore du, gladeligen betala ett par timmar med juristen, helst samma som du haft tidigare, för att få saker och ting rätt formulerade så att de inte går att missförstå!
Att TR säger att det inte behöver gå via juristen är ett rent juridiskt råd, men det är nog absolut ett plus för dig om du ändå låter det gå den vägen - inte rent juridiskt, men just för att du verkligen får fram just det du vill ha sagt och inte en massa tomt svammel.

Ta hjälp av en jurist så att allt blir rätt, även om TR säger att de inte behövs så är de till stor fördel att ha hjälp av en jurist som är insatt i sånt här, annars finns de risk att du gräver din egen grav när de gäller umgänget.

Du behöver någon som kan lagar och regler, som kan stötta dig och hjälpa dig att komma vidare.
Så kontakta din gamla jurist på månda o hör hur du ska gå vidare. Detta är inget vänner, eller "lek" jurister ska hjälpa dig med!

Lycka till!

Helt ärligt - med tanke på att det faktiskt förekommit en hel del missförstånd på det du skrivit i den här tråden så skulle jag, om jag vore du, gladeligen betala ett par timmar med juristen, helst samma som du haft tidigare, för att få saker och ting rätt formulerade så att de inte går att missförstå!
Att TR säger att det inte behöver gå via juristen är ett rent juridiskt råd, men det är nog absolut ett plus för dig om du ändå låter det gå den vägen - inte rent juridiskt, men just för att du verkligen får fram just det du vill ha sagt och inte en massa tomt svammel.

Vill du läsa det jag har skrivit?

Ta hjälp av en jurist så att allt blir rätt, även om TR säger att de inte behövs så är de till stor fördel att ha hjälp av en jurist som är insatt i sånt här, annars finns de risk att du gräver din egen grav när de gäller umgänget.

Du behöver någon som kan lagar och regler, som kan stötta dig och hjälpa dig att komma vidare.
Så kontakta din gamla jurist på månda o hör hur du ska gå vidare. Detta är inget vänner, eller "lek" jurister ska hjälpa dig med!

Lycka till!

Vill du också läsa det jag har skrivit?

Visst skulle jag kunna läsa, men jag är inte alls kunnig om detta. Samt att de blir svårt att ge några råd när man inte läst vad pappan skrivit. Det är därför jag menar att de är bättre att en jurist som läst pappans brev hjälper dig. Denne är kunnig o vet vad du bör o inte bör skriva o hur. :)

De är för din egen skull jag skriver att du ska ta kontakt med en jurist igen, du kommer inte klara av detta själv, tyvärr. Dom kommer inte ge sig o trots era överenskommelser så följer dom inte de som bestämts, o de tyder på att dom kommer strida. Därför behöver du en jurist.
Jag har följt ett sådana här fall från nära håll de senaste åren och utan jurist så skulle inte slutresultatet blivit som de blivit (till deras fördel).

Vill du också läsa det jag har skrivit?

Jag håller med ameo och Vår_Vinter trots att jag har läst vad du skrivit. Förstår inte hur något i det du skrivit skulle ändra min och deras inställning att du bör låta detta gå genom ett ombud.

Vill du läsa det jag har skrivit?
det finns ingen anledning. för det gör varken från eller till i din sak. Jag är ingen jurist.

Snälla, för DIN och för POJKENS skull, äventyra inte detta nu genom att envisas med att lämna in något egenförfattat! Utan be en jurist, helst då ditt tidigare ombud om du har förtroende för denne, att kika på det du skrivit och ge dig tips om vad du kan förändra i texten.

Jag är Jurist, men jobbar inte med denna typ av frågor och har därför inget behova att läsa det du skrivit.
Men jag måste råda dig utifrån mina erfarenheter av liknande frågor.

Att döma av det du skrivit tidigare, så tror jag inte du klarar detta själv, det är dig övermäktigt.
Risken är i stället stor att motgångarna och det faktum att du hela tiden måste kämpa så för umgänget gör att du åter igen står där utan någon kontakt med din son.

Vi jurister finns av en viss anledning och vårt jobb är att ta dessa tvister för klienter som av olika anledningar inte kan göra det själv.Denna tvist låter dessutom inte särskilt invecklad och domstolen har ju redan tidigare visat sin inställning i frågan.

Så jag förstår inte heller varför du inte använder dig av den Jurist som var dig behjälplig tidigare? När TR säger att du inte behöver Juridiskt ombud ligger betoningen på just "behöver". Det är bara fördelar för dig att använda dig av din jurist i all vidare kontakt tills ni har en fungerande situation.

Jag tror också att du måste ändra taktik och bli mycket tuffare i dina krav, och DETTA är något din Jurist ska råda dig i, och hjälpa dig att formulera till TR .

Jag tycker att det är sorgligt att ni inte har fått till ett fungerande umgänge, ett barn har rätt till sina båda föräldrar och när båda föräldrarna vill vara delaktiga i sitt barns uppväxt ska de också ges möjlighet att vara det, vilket också är något som stödjs i Lag.

Kom igen nu, kontakta din Jurist och lös detta, en gång för alla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar