Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Men ärligt, det KAN bara INTE finnas något som är viktigare än att din son får träffa dig på söndag! Vaddå 20 mil? Det är väl för fasiken ingenting i sammanhanget??? :confused: Jag börjar ana gravad hund här...

Men ärligt, det KAN bara INTE finnas något som är viktigare än att din son får träffa dig på söndag! Vaddå 20 mil? Det är väl för fasiken ingenting i sammanhanget??? :confused: Jag börjar ana gravad hund här...

Tack, inte bara jag som tyckte så.. :confused:

Jag håller med. Det stinker djurkyrkogård. Visst, pappan tar i om han säger att hon förbjuder sonen att spela fotboll, det är onödigt. Men jag kan inte heller finna någon rimlig anledning att inte köra sonen dit, om man fortfarande är i livet.

Vet du, jag kan verkligen inte förstå det. För MIG hade det inte funnits NÅGOT som kunde gjort att det inte var möjligt.
Det är sorgligt nog som du säger, du kommer att svika honom igen. Du är tillbaka där du var för två år sedan när du också lät dig stoppas.

Jag är väldigt ledsen för sonens skull och tyvärr känner jag iallafall att din trovärdighet som fullvärdig förälder faller hela tiden med "jag kan/kunde inte" och jag vill inte berätta varför. OKej, man behöver inte fläka ut sitt liv och sina beslut på ett forum, men trovärdigheten faller som en sten....

OM du vågade skriva ut VAD som hindrar dig så kanske vi kan ge dig förslag på att lösa situationen, nu kan iaf jag inte göra annat än bara sucka och tycka att pappan och hans fru ändå har trumf, de backar inte

Har jag sagt att det är pga bilproblem jag inte kan köra honom?

Som sagt, jag hoppas du skojar. Efter två år är den enda rimliga förklaringen till att inte hjälpa honom din egen begravning... :crazy:

Har jag för helvete sagt att han inte får träffa mig?

Jag KAN INTE åka 20 mil just den söndagen pga nånting som du inte har en jävla blekaste aning om!

Respektera det jag skriver och sluta kasta skit på mig!

Jag KAN INTE åka 20 mil just den söndagen pga nånting som du inte har en jävla blekaste aning om!

Men du skulle ju ändå träffa sonen då? Den enda skillnaden är att du nu får åka till fotbollen, istället för att ta emot sonen i hemmet.

Du behöver inte skriva varför om du inte vill, men du förstärker intrycket av en förälder som är väldigt lätt att stoppa från att ha kontakt med sitt barn. På söndag stoppar du dig själv, det är inte pappan som stoppar dig.

Men kan du inte förstå att det verkar helt obegripligt att du, i din situation, inte träffar sonen med anledning att du inte kan köra 20 mil. Du kan träffa honom hemma, men du kan inte köra. Låter inte det konstigt i dina öron också, om du nu inte vet anledningen???

Du ska ju uppenbarligen inte genomgå någon stor operation för din överlevnad eller på din äkta hälfts begravning, för då hade det ju inte varit lämpligt att sonen kom till dig heller.

Vet du, jag kan verkligen inte förstå det. För MIG hade det inte funnits NÅGOT som kunde gjort att det inte var möjligt.

Nej, verkligen inte. Du skrev förut att din egen begravning hade stoppat dig, och det hade man ju fått acceptera.

Men sen? Vad är viktigare, som inte gick att förutse? Jag kan fan inte komma på något. Jag har fantiserat om min egen mammas begravning, mitt eget bröllop, min egen disputation - men, nää...? :confused:

Precis som "Rumpnissen" ovanför skriver, det låter väldigt konstigt att han kan vara hemma hos dig, men du kan inte köra 20 mil trots att bilen står på parkeringen.. Känns som att pojken ska vara mest prioriterad..

Har jag för helvete sagt att han inte får träffa mig?

Respektera det jag skriver och sluta kasta skit på mig!

Men ojdå så trevlig du är när du inte bara får pepp och stött. Tänk på att vi bara har ditt ord på att allt är pappans fel hela tiden, och hans fru inte att förglömma, eller det du påstår att han skrev via sms om att förbjuda sonen fotboll på söndag...

Säg vad det handlar om istället, så kanske du kan få hjälp att lösa problemet. Eller är det kanske så enkelt att du helt enkelt prioriterar annat på söndag, att du hade tagit för givet att det gick att byta dag när det handlade om Dig eller att sonen skulle komma till Dig? Du har ju hela veckan på dig att lösa vad det nu är, som du inte vill berätta, så att du kan köra och träffa din son på söndag....

NVad är viktigare, som inte gick att förutse? Jag kan fan inte komma på något. Jag har fantiserat om min egen mammas begravning, mitt eget bröllop, min egen disputation - men, nää...? :confused:

På tal om förutse så kan man ju undra varför pappan inte tidigare nämnt att pojken ska spela cup just denna söndag som han enligt dom ska vara hemma hos TS. Detta måste an rimligen vetat tidigare. På något sätt får jag upp i mitt inre att pappan vetat detta redan när dagarna bestämdes och insett att det skulle försvåra för TS --> vilket verkar vara något han njuter av i detta läge.

Dessutom; om man nu ska följa domen punkt till pricka så ska väl sonen var hemma hos TS, inte på fotbollscup 20 mil ifrån. En fotbollscup är liksom inget obligatorium som man måste vara med på om annat bestämts i domstol.

Senast ändrad:

MIN personliga erfarenhet och upplevelse, är att min fysiskt närvarande förälder, som oupphörligen svartmålade och baktalade min fysiskt frånvarande förälder - är den som svikit mig mest.

Självklart handlar föräldraskap om mer än fysisk närvaro, men närvaro är i stort sett en förutsättning för resten.

Jag tänker nog att även idealiserandet av den frånvarande föräldern (i praktiken oftast fadern) är ett slags sår och sorg av den dimension som jag tycker mig se på personerna i min närhet. Idealiserandet som en av de former sorgen/förlusten kan ta sig.

Sen tror jag att det gör lite skillnad i vissa avseenden om den frånvarande föräldern är död (eller tex så dement att "vettig" kontakt vore omöjligt ens om man träffades). Nu vet jag inte om din frånvarande förälder är död, det var mest ett litet sidospår. Det är ju ett specialfall av "svek" och frånvaro, måste man säga.

Från en faderlös vän, inte i familjen, känner jag igen det där raseriet mot den närvarande föräldern, som tex sviker genom att tala illa om den idealiserade, frånvarande föräldern. Det finns något mycket provocerande i det, känner jag (mot min vilja). Det provocerande består i att det är den förälder som finns där som får ta "skiten" (barnets ilska, även sedan barnet blivit vuxet).

Men jag håller verkligen med dig om att det är mycket olämpligt att en förälder pratar illa om den som inte är där. Det kan ju inte annat än skapa en konflikt i barnet.

På något sätt får jag upp i mitt inre att pappan vetat detta redan när dagarna bestämdes och insett att det skulle försvåra för TS --> vilket verkar vara något han njuter av i detta läge.

Om det är en cup med föregående kvalmatcher, så kunde man ju inte veta säkert.

Det är dock fullt möjligt att pappan planerat detta, att han visste att det skulle ställa till det för TS, att han njuter av det. Men det spelar ingen som helst djävla roll för vad TS bör göra!

TS har sitt ansvar att ta, som ser ut så här just nu.

När jag pratade med pappan om det i lördags så var det lugnt. Vi kunde byta dag ifall sonen ville på fotbollen, ville han inte dit så skulle vi köra på som vanligt. Sonen sa då att han inte ville till fotbollen, utan komma hit.
Helt okej, för mig!

Sen igår kväll får man sms om helt andra saker. Där han även hotar med att säga till sonen att jag förbjuder honom att spela fotboll!?

Han vet anledningen och han förstod mig.
Skumt att allt ändras sen när "någon" (som var varit bortrest i helgen) kom hem söndagkväll till pappan och sonen. Men dumt av mig och anta saker, men "någon" har än en gång fört sin talan i deras hem...vad jag tror iaf!

Men men...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 708
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38