Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Rumpnissen skrev inte att du inte "vill".

Rumpnissen skrev

"3. Umgås inte med sonen."

Och det är vad du väljer.

Väljer jag att inte umgås med mitt barn?
Jag har ju erbjudit dom en fribiljett till att sätta dit mig för att jag vill bryta mot en dom och få 2000kr i böter, jag försöker ju ordna detta så att sonen kan få både och!
Jag är mkt väl medveten om att dom kan stämma mig pga detta uttal, men jag köper det. Jag bjuder dom på det!
Men ingen kan då komma och säga att jag är oansvarig och en dålig mamma men hundar begravda i trädgården (eller vad nu någon skrev)

Jag försöker lösa detta men likt förbannat är man en oansvarig mamma som inte vill/kan träffa sitt barn!

Väljer jag att inte umgås med mitt barn?Jag har ju erbjudit dom en fribiljett till att sätta dit mig för att jag vill bryta mot en dom och få 2000kr i böter, jag försöker ju ordna detta så att sonen kan få både och!
Jag är mkt väl medveten om att dom kan stämma mig pga detta uttal, men jag köper det. Jag bjuder dom på det!
Men ingen kan då komma och säga att jag är oansvarig och en dålig mamma men hundar begravda i trädgården (eller vad nu någon skrev)

Jag försöker lösa detta men likt förbannat är man en oansvarig mamma som inte vill/kan träffa sitt barn!

Japp, det är precis vad du gör. Och du skyller på pappan och hans fru.

Vad har "fribiljetten" med saken att göra? Och jag tycker du överdramatiserar ang att bli stämd eller få 2000 kr i böter... De enda försöken till lösning du verkar presentera handlar om att DE ska komma till DIG. Hur var det nu med bilen ute på parkeringen? Om du vikt söndagen åt din son så kan du väl lika gärna köra dit där han är? :confused:

Ja faktiskt.

Efter två års total bortavaro så tycker iallafall jag det.

´Tycker faktiskt att ni är lite hårda här nu. Varför inte försöka stötta i stället??? Det är inte så jäkla lätt att vara mamma jämt. Alla kan inte köra 40 mil bara sådär. Nu skriver TS att det inte fungerar på söndag. Varför alla dessahårda ord då?

Hoppas ´det löser sig TS.

Ja. Tveklöst är det min åsikt.

ok, om vi då hypotetiskt säger att anledningen till att TS inte kan skjutsa är att hon blivit av med körkortet och inte kan köra bil, ingen kan hjälpa henne med skjuts och hushållsekonomin inte fixar taxikostnaden på typ 6000 kr.

Vilket är då oansvarigare av henne; att idka olovlig körning som ju är brottsligt eller att inte åka till cupen?

Okej, då ger jag dig svaret du vill ha! Ja, nånting är viktigare än en fotbollscup.

Vad kan i så fall vara viktigare än att träffa din son? Jag tycker du slingrar dig väldigt mycket, vänder och vrider på orden och helt plötsligt är det något som är viktigare än en fotbollscup när det ställs frågor om vad som är viktigare än att träffa sonen.....och så var det där med att "inte få säga nej till sitt barn" och "ska jag köpa allt han vill ha". Alltid någon annans fel och någon annans ansvar? Ursäkta att jag låter hård, men jag köper det inte! För inte så länge sedan skrev du att du aldrig mer skulle låta dig hindras, att det inte fanns något som var viktigare än din son och nu har du redan ändrat dig?

Senast ändrad:

Japp, det är precis vad du gör. Och du skyller på pappan och hans fru.

Vad har "fribiljetten" med saken att göra? Och jag tycker du överdramatiserar ang att bli stämd eller få 2000 kr i böter... De enda försöken till lösning du verkar presentera handlar om att DE ska komma till DIG. Hur var det nu med bilen ute på parkeringen? Om du vikt söndagen åt din son så kan du väl lika gärna köra dit där han är? :confused:

Ja...det är nämligen så att jag hämtar honom hemma och pappan hämtar honom sen från mig. Så min bil på parkeringen kommer att användas på söndag, till att hämta min son! (om dom nu inte väljer att åka till fotbollen)

Men nu är det så att pappan väljer att följa precis det ni bestämt. Som jag sa så kontaktade du din advokat och klagade på honom förra vecka så varför ska han plötsligt ändra dagar och dansa efter din pipa nu?

De dagar du har hand om sonen får du ta hand om hans aktiviteter. Läxläsning, sport, kompisar osv. Det ingår i att vara förälder.

Du vet ju att han spelar fotboll. Har du frågat när träningar och matcher är? Och har du kollat om han ens får utebli från match? Han må vara 9 år, men jag vet många pojklag som direkt bänkar de som inte kommer på träning eller match. En fd kollagas son blev sparkad ur MFFs a-pojklag för att han inte var med på en cup. Att sätta sonen i sitsen att välja mellan dig och fotbollen är ruttet.

Alltså är nånting viktigare än sonen. Det är ju inte fotbollscupen i sig som är viktig, utan sonen.

Okej! Ska jag även köpa allt han pekar på? För att jag har varit bort i 2 år?
Jag tolkar dig som att man inte får säga nej till sitt barn.

Ingen har sagt något om att köpa allt han pekar på.
Man får säga nej till sitt barn.

Men ser du verkligen inte att den här disukssionen handlar om DINA villkor ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 708
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar