Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Någonting är viktigare än att träffa sonen menar du. För du har inte en aning om hur viktig den cupen är för honom.

Och du har inte en aning om vad det är som hindrar Ts från att köra honom till och från cupen varför det är helt otroligt elakt att uttrycka sig såsom du och vissa andra här gör mot TS. Vi kan ju liksom anta att det inte handlar om lite nageltrång i alla fall utan att det är något som hon verkligen inte kan utebli ifrån och det må vara olyckligt att det är så men eftersom det nu är ett faktum så borde ju en kompromiss föräldrarna mellan vara den bästa lösningen så att pojken får både spela cup OCH träffa sin mamma.

att det är något som hon verkligen inte kan utebli ifrån .

Det kan man ju till viss del ha förståelse för. Men grejen är ju att det är ok om sonen kommer till henne - hon vill ju inte åka dit han är? Det är kärnan i det hela anser jag.

Om jag skulle bli körkortslös (gud sig förbarme för då vore jag tillika arbetslös) så hade ju jag varit tvungen att se till att mina barn tog sig dit de skulle ändå. Det är liksom ingen ursäkt.

´Tycker faktiskt att ni är lite hårda här nu. Varför inte försöka stötta i stället??? Det är inte så jäkla lätt att vara mamma jämt. Alla kan inte köra 40 mil bara sådär. Nu skriver TS att det inte fungerar på söndag. Varför alla dessahårda ord då?

Hoppas ´det löser sig TS.

Därför att TS har berättat om hur hemsk pappan och hans fru är som hindrat henne från att träffa sin son. Vi har trott på henne. Hon har fått hjälp, tips, peppning och stöd och hurra, hon har fått till ett umgänge. Och direkt när hon börjat träffa sonen blir det besvärligt och hon sviker honom igen. Och vill se det som att det är pappans och hans frus fel. Det är de som hindrar henne. Igen.

Och jag kan inte för mitt liv se något som kan vara viktigare än att lappa ihop förhållandet med sonen just nu.

Det kan man ju till viss del ha förståelse för. Men grejen är ju att det är ok om sonen kommer till henne - hon vill ju inte åka dit han är? Det är kärnan i det hela anser jag.

Hon skulle väl hämta sonen och åka hem till henne? Hur skulle det gå till om det är körkortet som är indraget? Och bilen är det ju inget fel på. Sambon kan väl köra om hon har blivit av med körkortet.

en kompromiss föräldrarna mellan vara den bästa lösningen så att pojken får både spela cup OCH träffa sin mamma.

Om du varit pappan och du blivit tillsagd av advokaten veckan innan (och ev då fått böta 2000) eftersom ts klagat, hade du ställt upp på henne och ändrat dagar då? Det hade inte jag gjort.

Om jag skulle bli körkortslös (gud sig förbarme för då vore jag tillika arbetslös) så hade ju jag varit tvungen att se till att mina barn tog sig dit de skulle ändå. Det är liksom ingen ursäkt.

Det är skillnad på kan och vill inte!
körtkortet är kvar och problemet är inte att jag har blivit av med det, inga bensinpengar eller att bilen är trasig!

Det finns en orsak till att jag inte kan vara 40 mils resväg bortåt, respektera det nu.
Nästa söndag är det cup igen och då kan jag stå där hela förbannade dygnet om det så krävs.

Om du varit pappan och du blivit tillsagd av advokaten veckan innan (och ev då fått böta 2000) eftersom ts klagat, hade du ställt upp på henne och ändrat dagar då? Det hade inte jag gjort.

Pappan vet inte om att jag har pratat med min advokat, så det där kan du lägga ner!

Jag håller helt med Snuffsan:

Därför att TS har berättat om hur hemsk pappan och hans fru är som hindrat henne från att träffa sin son. Vi har trott på henne. Hon har fått hjälp, tips, peppning och stöd och hurra, hon har fått till ett umgänge. Och direkt när hon börjat träffa sonen blir det besvärligt och hon sviker honom igen. Och vill se det som att det är pappans och hans frus fel. Det är de som hindrar henne. Igen.

Och jag kan inte för mitt liv se något som kan vara viktigare än att lappa ihop förhållandet med sonen just nu

Dessutom är det för mig omöjligt att respektera en orsak som inte ens kan yppas -
Varför skulle jag ?

Jag tycker inte att det är viktigt att du skriver varför du inte anser att du kan åka till fotbollen på söndag, för min del handlar det inte direkt om respekt, men ändå. Men resultatet blir ju som du i ett anfall av självinsikt skrev för ett antal sidor sedan:

Precis!
Antingen sviker jag genom att hindra sonen från att spela cup, eller så sviker jag genom att inte vara där.
MEN...jag sviker inte genom att säga att jag inte vill/kan/orkar träffa honom!
Jag har erbjudit lösningar, men inget duger och hänvisas till domen.

Så det lutar åt att sonen får skippa fotbollen för den här gången, tyvärr

Men du börjar diskussionen om nästa träff med:

Ser du inte var felet ligger och vem som gör fel?

Är det konstigt av mig att jag blir ledsen och besviken över att först ha kommit överens om att söndagen skulle lösas med ett byte, för att sen få höra att det inte går och att JAG förbjuder sonen att spela fotboll?
Har inte jag rätt att bli ledsen då?
Tror du inte att jag är ledsen?
Får jag inte känna att det är ett problem?

Det handlar inte om dig. Om du är ledsen och vad du har rätt till. Det handlar om din son.

Och det är inte pappan och hans fru som hindar dig. Tycker du verkligen att det är deras fel???

Det handlar inte om dig. Om du är ledsen och vad du har rätt till. Det handlar om din son.

Och det är inte pappan och hans fru som hindar dig. Tycker du verkligen att det är deras fel???

Vad hindrar dom mig i och vad är deras fel?

Precis!
Antingen sviker jag genom att hindra sonen från att spela cup, eller så sviker jag genom att inte vara där.
MEN...jag sviker inte genom att säga att jag inte vill/kan/orkar träffa honom!
Jag har erbjudit lösningar, men inget duger och hänvisas till domen.

Så det lutar åt att sonen får skippa fotbollen för den här gången, tyvärr

Det är ju precis det du gjort i två djävla år. Hur schysst är det att sätta sonen i en sådan sits där han måste välja mellan fotbollscup och träffa sin mamma när relationen är så ytterst skör som den är nu när du kommer in i hans liv efter TVÅ ÅRS bortavaro?

Du har ingen rätt att behandla din sons tillit på det här sättet. Hade barnet svävat mellan liv och död så tror jag säkert att inget annat hade varit viktigare än att vara hos barnet, även om barnet är 20 mil bort. Jag anser att du behöver betrakta barnets situation på ett liknande sätt.
DU har väldigt, väldigt mycket att bevisa för din son.

kl.

Men nu blir jag lite fundersam.
Varför ska TS redogöra för sitt liv i detalj för att en anledning ska vara godtagbar.

Enligt domen ska TS son komma till henne på söndag och efter vad jag läst så har TS planerat för detta och det är inga problem med detta scenario.

Pappan berättar sen att pojken har fotbollscup (vilket rätt många ungar har varenda helg vid den här tiden på året.) Och vill då antingen bryta mot domen eller göra TS till skurken. Oavsett om TS ska få en akut operation hemma på köksbordet eller någon annan anledning så är det först och främst pappan som gör fel.

TS: Jag skulle följt domen och helt sonika förklarat för sonen att du och pappa skrivit på ett papper som berättar när ni ska ses och att ni när pappret skrevs på inte visste när fotbollscupen var.

kl.

jag tror det hela gick till att sonen sa visst jag hoppar fotbollen för han inte ville göra mamman ledsen. Sen när sonen kommer hem vågar han säga vad han igentligen vill...

Varför inte ringa någonj av dom andra föräldrarna i sonens lag och höra om dom kan skjutsa? när jag var iväg och spelade var det knappast alla som körde utan man delade upp det mellan cupperna, så får du köra din son och något annat barn nästa gång! och då ser du till att vara hemma tills cupen är slut, så hinner ni kanske ses någon timme/några timmar innan du skjutsar hem honom till sin pappa.

På detta sättet tar du ditt föräldraansvar, hinner träffa honom och han känner att han får utföra sina aktiviteter även när det är din dag! Du visar även för pappan att du hittar lösningar och är där för sonen

Om du gör som ovanstående så sviker du inte sonen heller, för du vinkar av honom när han blir upphämtad av den andre föräldern:idea:

kl.

TS: Jag skulle följt domen och helt sonika förklarat för sonen att du och pappa skrivit på ett papper som berättar när ni ska ses och att ni när pappret skrevs på inte visste när fotbollscupen var.

Det håller jag med om. Om det nu absolut inte går att skjutsa honom till fotbollen så ska de ju umgås ändå enligt domen. Men TS verkar tycka att det första alternativet är att bryta domen och det andra alternativet är att inte träffas alls. Och det begriper jag inte.

Men i de senaste inläggen verkar TS ha ändrat sig, eller så förstår i alla fall jag bättre.

Men fortfarande fattar jag inte varför TS tycker att hon har sådana bekymmer med pappan och hans fru. Det är ju bara att följa domen, det är inte deras fel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V