Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Nej. Ja.

Vad får dig att tolka barnets vilja att tillfredsställa den tidigare försvunna mamman som att frun har negativ inverkan? Och kanske viktigast av allt, vad ger dig tolkningsföreträde?

Tolkningsföreträde? Snarare barn i samma ålder och därmed också omgiven av många andra barn i samma ålder där tydligt viljan att blidka alla finns hela tiden. Han försöker tillfredsställa BÅDA när båda är på plats, det går inte i det här fallet. Tidigare har det berättats om hur han lyser upp och är på språng, men HEJDAS och blir tilltalad av styvmodern och sen är inte reaktionen mot mamman lika spontan och öppen. DET talar för negativ inverkan från styvmodern. Hur du läste in det du skrev förstår jag inte alls.

Du har inte varit i den sitsen själv vilket förklarar din brist på förmåga att förstå vilken oerhörd press det kan vara med en stark styvmor och svag far (mönstren finns i alla beskrivningar här, beteendet hos fadern).

Det är för barnets skull jag blir arg. Han ska inte behöva känna att han måste välja sida eller tänka på något speciellt bara för att "båda" mammorna är på samma ställe. Han ska kunna koncentrera sig på att behaga EN vuxen, för jo, barn gör så, de vill vara alla till lags.

Relationen mellan de vuxna anser jag de ska reda ut utan att barnet behöver vara närvarande.

Men nu får du ge dig, självklart ska inte vuxenrelationen redas ut framför sonen, men det är förjävla bra om han ser att hans mamma gör sitt bästa på ett bra och föredömligt sätt i sitt bemötande av pappas fru. Jag har överhuvudtaget inte sagt att pojken ska välja fakking sida, de vuxna ska vara vuxna i pojkens närhet och VÄRLD - det innebär att man bemöter både honom och varandra som de föredömen de är.

Jag förstår inte varför du tolkar vad jag skrev så in i bombens illa?

aha, jag menade inte riktigt att du skulle följa med, utan att han åker själv.. sen kommer han hem till dig en kortis. (antar dom håller på hela dagen?)

Jasså, du menade så. Cupen börjar 10 och slutar 14.30
Ska försöka få tag i pappan nu och lämna detta förslag.

Nu har jag ringde och han svarade. Han sa följande: Domen säger att sonen ska vara med dig från kl 13 till 17
Inte säkert att dom hinner tillbaka till det klockslaget då dom brukar gå igenom cupen över en fika/grillning.

Jag frågade då om det inte är okej ifall sonen stannar lite längre och pappan hänvisar då till domens klockslag.

Han sa även att sonen går i skola på måndag och behöver lugn och ro för att varva ner inför kvällen.

Pappan avslutade med att säga att jag ska hämta honom kl 13 och att sonen inte ska iväg och spela fotboll.

Så då blir det som det har sagt från början, helt enkelt!

Men nu får du ge dig, självklart ska inte vuxenrelationen redas ut framför sonen, men det är förjävla bra om han ser att hans mamma gör sitt bästa på ett bra och föredömligt sätt i sitt bemötande av pappas fru. Jag har överhuvudtaget inte sagt att pojken ska välja fakking sida, de vuxna ska vara vuxna i pojkens närhet och VÄRLD - det innebär att man bemöter både honom och varandra som de föredömen de är.

Jag förstår inte varför du tolkar vad jag skrev så in i bombens illa?

Vad jag förstår så visade sig Lipsy lugn, jag skrev att JAG hade varit vansinnig. Varför ska pappans fru få vara med när hon inte kan uppföra sig, dvs låta mamman få träffa sonen utan att influera på något sätt?

Barnet kommer ALLTID vara tvingad att välja sida även om det bara är ena sidan som är på tvärsan. Därför anser jag att de vuxna får reda ut sitt FÖRST innan alla träffas tillsammans. Förstår du då vad jag menar? Så länge inte frun kan uppföra sig så får hon hålla sig borta helt enkelt. Det verkar ju inte vara några problem när det bara är Lipsy och pappan, och den som skapar problemet är heller inte Lipsy.

Nej, det är vårt förbannade ansvar och plikt att tillse att inte pojken ska behöva välja sida alls beroende vuxnas relationer.

Pappans fru är inte bara pappans fru, hon är det närmaste en mamma pojken haft de senaste två åren.

Nej, det är vårt förbannade ansvar och plikt att tillse att inte pojken ska behöva välja sida alls beroende vuxnas relationer.

Pappans fru är inte bara pappans fru, hon är det närmaste en mamma pojken haft de senaste två åren.

Dock är jag hans riktiga mamma och det kan hon aldrig ta ifrån mig.

Dock är jag hans riktiga mamma och det kan hon aldrig ta ifrån mig.

Naturligtvis. Men just nu är hon pojkens boendeförälder, och det måste du acceptera, precis som hon måste acceptera att du är pojkens faktiska mamma. Det är du och hon och pappan som måste samarbeta med enad front och öppen famn för pojken och strul, skitsnack, hårda ord finns mellan er vuxna ska inte finnas i pojkens existensmedvetna. Det måste vara er tre's gemensamma mål. Er fyra btw - du har en sambo också vad jag förstår och det vore väl bra om även han blev introducerad i den nya familjen.

Naturligtvis. Men just nu är hon pojkens boendeförälder, och det måste du acceptera, precis som hon måste acceptera att du är pojkens faktiska mamma. Det är du och hon och pappan som måste samarbeta med enad front och öppen famn för pojken och strul, skitsnack, hårda ord finns mellan er vuxna ska inte finnas i pojkens existensmedvetna. Det måste vara er tre's gemensamma mål. Er fyra btw - du har en sambo också vad jag förstår och det vore väl bra om även han blev introducerad i den nya familjen.

Jag accepterat henne, allvarligt så stör hon mig inte. Det är hennes beteende mot mig som jag blir så fruktansvärt irriterad över.
Jag har hälsat varje gång på henne och hon kan inte ens för en minisekund öppna munnen och hälsa tillbaka. Inte ens göra en kraftansträngning och lyfta på handen för en liten vink. Hon släpper inte till för ett ögonblick

Hon vet mkt väl att våra första träffar enbart skulle bestå av pappa, mamma och son...men likt förbannat så har hon varit med och hindrat sonen från att komma fram till mig!

Min sambo har bara varit underbar och stöttat mig och hållt sig undan. Han vet vad som gäller och skulle aldrig få för sig att "vara med/visa sig" innan jag ger klartecken.

Kan du få prata med sonen? Om vad han vill. Kan pappan gå med på att inskränka domens tid. Att du träffar sonen mellan 15-17 i staden där sonen bor.

Kan du få prata med sonen? Om vad han vill. Kan pappan gå med på att inskränka domens tid. Att du träffar sonen mellan 15-17 i staden där sonen bor.

Pappan går inte med på nånting annat än det som står i domen. :confused:
Från att kunna prata om allt med honom i lördags, diskutera, komma överens, jag kände att detta kunde bli som det var förr, för exakt så var det. Vi pratade och var överens...till nånting tvärtom nu!

Lika att följa domen och sluta bråka så blir alla glada!

Men det är väll inget konstigt att han vill följa domen? Och även om det skulle vara hans frus förslag, vilket du verkar ana, så är det väll inget konstigt med det?

Jag hade nog också, om jag varit du eller pappan, följt domen slaviskt och inte avvikit någonting. Med tanke på hur mycket allting strulat förut.

Det är ju mänskligt att ångra sig, tänka ett varv till m.m. Eller hur TS, det har ju du gjort både en och två och tre gånger sedan du startade tråden.

SJÄLVKLART ska ni följda domen och sluta bråka. Något annat vore ju direkt korkat.

Men det är väll inget konstigt att han vill följa domen? Och även om det skulle vara hans frus förslag, vilket du verkar ana, så är det väll inget konstigt med det?

Jag hade nog också, om jag varit du eller pappan, följt domen slaviskt och inte avvikit någonting. Med tanke på hur mycket allting strulat förut.

Det är ju mänskligt att ångra sig, tänka ett varv till m.m. Eller hur TS, det har ju du gjort både en och två och tre gånger sedan du startade tråden.

SJÄLVKLART ska ni följda domen och sluta bråka. Något annat vore ju direkt korkat.

Var ju det jag skrev! :)

Du får helt enkelt lita på sonen ord från i lördags om att han hellre träffar dig än att spela fotboll. Så får du se till att ha nått riktigt skoj planerat. Försök även prata lite med sonen om vad han vill om en liknande situation skulle uppstå. Visa att du sätter hans vilja först.

Jag förstår att du har en känsla av att frun har ett finger med i spelet. Men det är bara att ignorera att fadern ändrar sig. Och om så skulle vara fallet (att hon har ett finger med i spelet och medvet föröker hålla sonen ifrån dig) vara den större människan. Fortsätt med att uppträda helt korrekt. Följ från din sida domen till punkt och pricka. Inga ändringar. Ta heller inte personligen någon dispyt om de bryter domen. Utan informera din advokat och ta det vid behov via henne.

Men är det svårt att förstå? Barn försöker blidka alla, om han då får motstrida signaler så kommer han må dåligt. Därför i början, innan alla parter insett att de måste lösa sina problem själv, så bör styvmodern hålla sig borta.

Jag har själv varit det barnet och har barn i exakt samma ålder idag med skilda föräldrar och slår knut på sig själv för att lösa saker han inte behöver egentligen men han gör det ändå.

Den enda som verkar ha problem är styvmodern, så länge hon inte kan sköta sig och bete sig som folk (t.ex. hälsa) har hon inget i närheten att göra. För barnets skull.

Jamenvisst, självklart försöker han blidka alla! Han lever ju i bägge dessa världar - det gör inte de vuxna som har varsin sida att hålla sig på. Pojken ska leva och fungera och försöka hitta/skapa frid och nån slags harmoni och trygghet med bägge dessa "läger". Det är inte lätt för honom!

Hej alla!
Jo, det har gått bra. Pappan kör dock sina fula knep ibland och jag känner att det är skönt att jag har en dom att luta mig emot i dessa lägen.
Sonen och jag har jättekul och han vill aldrig hem till pappa när han är hos mig.

Den 8e okt börjar vi med varannan helg och det ska bli så skönt att äntligen få komma igång på riktigt.

:)

Det låter väldigt positivt! Ja, kanske inte att han inte vill åka hem till pappa då, men det behöver an ju inte dra för stora växlar på när det gäller skilsmässobarn i den åldern och med tanke på att pojken återfått en saknad mamma.

Kör man på en ärlig rak och sjysst linje och motparten fular sig, så lovar jag att det är den ärliga raka sjyssta linjen som vinner alla dagar i veckan! Lycka till nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar