Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ingen aning om hur man bör prata om saken.
den som blir sviken och övergiven har nog svårt att hitta tilliten igen, oavsett när i livet det sker och om den som sviker är en förälder, vän eller partner.
Min spontana känsla, som förälder (om jag hade varit i samma sits), är att jag nog hade velat säga till barnet att "jag har hela tiden längtat så efter att få träffa dig, men har av olika skäl låtit mig hindras och inte förrän nu varit stark nog att verkligen ta tag i det". Men jag vet inte om det är rätt eller fel...
Nu hoppas jag bara att allt går bra för ts och hennes barn!
Nej, jag tror inte att det på något vis kan liknas vid att förlora en vän eller en partner. Att förlora en förälder när man är barn står i särställning bland svek. Det är min övertygelse.
Sen får man inte glömma att det är den svikne som vet hur hårt det tagit och att det i det här fallet sannolikt beror mycket på vad barnets pappa har sagt till barnet.
Jag förringar ingenting alls. Jag menar att de sår som ett svek från en närstående orsakar är väldigt svåra för samma närstående att reparera. Det är svårt för den som blivit övergiven att känna tillit till den som lämnat och den som lämnat måste nog jobba hårt och aktivt för att visa att den är värd att litas på.Jag tycker fortfarande att du gravt förringar just föräldrasveket.
För bara några inlägg sen var det du som påpekade det viktiga med att domen följs till punkt och pricka. Vilket det mycket riktigt är i början av ett samarbete.
Eftersom det är söndag som är din dag får du ju mycket riktigt bestämma om det blir fotboll eller inte.
Sonen är med i ett lag som har träningar och matcher och kompisar. Det är en del av hans liv. Det får båda föräldrarna ta ansvar för. Din dag - du kör till de aktiviteter som är planerade. Du kommer säkert att vara med och planera så småningom, men fotboll är något sonen varit med i tidigare, då får man anpassa sig.
Jag kan inte se hur du kan kräva att få byta dag. Jag kan inte heller förstå varför det skulle tagits upp när ni planerade dagar. Det är sin sak om sonen hade häst och skulle iväg till tränare, då kan kanske inte den andra föräldern bara hoppa in och lasta och köra, men fotbollen får du ta hand om. Det är en del av din föräldraroll.
Men om du nu ska ha barnet på söndagar så får du helt enkelt fixa det?
Men du, jag kan uppriktigt sagt inte förstå att det kan finns något som övertrumfar att vara med sonen just nu. Oavsett om det är 20 mil. Förstår du att det är ännu ett svek ? Hade jag varit i din situation hade jag fan åkt till månen om det så krävts, men inget, absolut INGET hade kunnat få mig att säga - det går inte. (Jo, min egna begravning möjligen)
Du kan vara hur besviken du vill, men vad tror du att sonen känner inför att du inte har möjlighet/kan inte nu på söndag. Det är ju bara en bekräftelse på de senaste åren.
(Ursäkta att jag är sträng ! Men jag vill att du ska skärpa dig och verkligen tänka ur ett annat perspektiv här)
Men du, jag kan uppriktigt sagt inte förstå att det kan finns något som övertrumfar att vara med sonen just nu. Oavsett om det är 20 mil. Förstår du att det är ännu ett svek ? Hade jag varit i din situation hade jag fan åkt till månen om det så krävts, men inget, absolut INGET hade kunnat få mig att säga - det går inte. (Jo, min egna begravning möjligen)
Du kan vara hur besviken du vill, men vad tror du att sonen känner inför att du inte har möjlighet/kan inte nu på söndag. Det är ju bara en bekräftelse på de senaste åren.
(Ursäkta att jag är sträng ! Men jag vill att du ska skärpa dig och verkligen tänka ur ett annat perspektiv här)
Har läst nästan hela tråden, och kan inte annat än hålla med här.. TS, oavsett vad problem som ligger bakom borde det ju gå att lösas? Det är din son, som du inte träffat ordentligt på TVÅ ÅR. Du gnäller om att pappan ska fixa allt perfekt, och du börjar redan krångla med umgänget? Nä, borde kunna gå och hyra en bil och köra honom till fotbollen. Jag skulle då inte vilja svika honom IGEN.
Varför hyra en bil när min bil står på parkeringen?
Var har du fått att det är bilproblem problemet är?