Mineur
Moderator
Så drygt med axeln! Jag tycker att det låter vettigt att ta en crossfitpaus, sen kan du ju checka av lite om några månader och se om det är rimligt att börja igen så att du kan vara med på Open?Ni som går på vanligt gym, hur bygger ni ett pass. Vad har ni för plan när ni går dit?
Speciellt när man går dit som ny, jag vet inte hur alla maskiner fungerar utan jag kan hantlar och skivstång. Jag försökte en period att följa styrkelabbets upplägg, men jag hittar inget som är roligt där och jag vill inte gå på gruppass då det inte alls är min grej. Jag gillar passen i boxen, men det är de enda pass som har funkat för mig.
Jag vill köra open i vår, men jag vet inte om axeln tillåter det.
Angående passupplägg så kommer ju även jag från crossfiten, dock hade jag flera år av styrketräning i bagaget innan jag började med crossfit och det upplever jag har hjälpt mig jättemycket nu när jag återgått till vanligt gym. Jag har rätt bra koll på hur ett bra pass ska läggas upp, dels tack vare crossfit men även tack vare alla år jag tränade med PT. Överlag använder jag maskinerna extremt sällan, mina pass är nästan enbart hantel/skivstångs-baserade. Skulle säga att jag använder som mest en maskin per pass (om vi inte räknar roddmaskin och liknande som jag ofta använder som uppvärmning), om ens det. Om du söker i tråden och filtrerar efter inlägg jag skrivit borde du kunna hitta en hel del av mina pass, jag skriver oftast rätt detaljerat om vad jag har gjort Dock har jag ju ingen axelskada att ta hänsyn till, så de kanske inte passar dig helt och hållet, men det kan kanske bidra med lite inspiration om inte annat