Häromdagen skrev jag i en tråd att jag inte är gjord för morgonträning. Idag sysslade jag med... Morgonträning!
Det gick förvånansvärt bra faktiskt, men jag borde ha varit lite mer strukturerad både före och under träningen. Nu blev det så att jag tappade bort tiden lite, planerade in övningar som jag sedan inte hann med, fick lite hjärnsläpp p.g.a tidspressen och ja, det var lite organiserat kaos helt enkelt Jag är annars van vid att dels ha väldigt gott om tid och dels redan flera timmar före passet ha en väldigt tydlig plan över vad jag ska göra, så det här var en ny upplevelse för mig. Men kroppen känns trött och nöjd såhär i efterhand, och det är ju ändå huvudsaken! Dessutom hade jag hela gymmet för mig själv
För att öka intensiteten lite i EMOM, eftersom jag nu inte hann med hela, gjorde jag jumping jacks/benböj/höga knän/split squats under den del av minuten som blev kvar efter att jag gjort huvudövningen.
- 500 m rodd + rörlighetsövningar som uppvärmning
- Squeeze press 3x10
- Hantellyft åt sidan & framåt 2x10 (här någonstans insåg jag att jag inte skulle ha tid för allt jag tänkt mig och fick därför gå vidare direkt till den avslutande cirkeln)
- 12 minuter EMOM (skulle ha varit 20 men som sagt: tidspress) med 15 tuck-ups, 12 KB-svingar, 9 renegade rows och 6 push press.
Imorgon ska jag stiga upp tiiidigt och åka iväg och titta på fyrstjärnig fälttävlan hela dagen, så det kommer inte att bli utrymme för någon träning men däremot en hel del steg när vi ränner runt mellan alla olika hinder Tanken är sedan något slags lite lugnare pass när jag kommer hem på söndag, typ yoga eller simning.
Jag skrev ett inlägg om att avbryta crossfit en period, jag gjorde just veckans 4:e pass