Träning och hälsa del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade ett par bitter bodies i typ 10 år, otrolig hållbarhet och passform (trots varierande vikt). Vet inte om de är lika bra idag för det var väl närmare 20 år sen 😂.
Ligger på önskelistan men tror jag är för tjock för största modellen..
 
Kvällens aktivitet var klubbmästerskap i OCR. Sprang först med dottern på hennes 2 km och sen vuxenloppet på 4 km. Är lite trött nu faktiskt, och har helt trasiga händer efter alla hänga-svinga-klänga-hinder. Fel dag att glömma handskarna hemma 🙃 men kul hade vi!
 
Har ni i träningstråden några bra tips på tights? Kommer pyssla med crossfit och gymträning. Vill ha tights som inte ramlar ner, åker upp eller blir genomskinliga. Helst inte jättedyra heller men hellre bra än billiga! :)
Mina favoriter just nu är reload, fungerar fint på vanligt gym i alla fall. 😊
 
Tränade ett pass idag, kondition och cirkelträning.
Blev ingen träning i helgen, kände att jag hade lite ont i halsen och maken har åkt på en rejäl förkylning så tog det lite lugnt (om man bortser från att jag var och tävlade hans hund i agility igår). Hoppas verkligen att jag slipper bli sjuk..
 
Har för mig att det var @YaHilweh som tipsade mig om Better Bodies och de är verkligen jättebra! Funkar definitivt för crossfit. Jag har deras High Waist Camo Leggings men skulle gissa att de flesta av deras modeller funkar. Köpte mina för typ 350 kr på rea så det är definitivt värt att spana efter det, annars tror jag att de ligger närmare 800 kr.
De är grymma och det är High Waist Camo Leggings som jag upplever funkar absolut bäst. trivs inte i de andra från BB
 
Har ni i träningstråden några bra tips på tights? Kommer pyssla med crossfit och gymträning. Vill ha tights som inte ramlar ner, åker upp eller blir genomskinliga. Helst inte jättedyra heller men hellre bra än billiga! :)
Som @Mineur sa så tipsar jag om High Waist Camo leggings från BB. Men även High waist från 2xu, även de är grymma och jag tränar bara Crossfit.
Som budgetalternativ tipsar jag om Gekås märke OTP, har flera par i olika längder och de är de som är High Waist jag använder.
 
De är grymma och det är High Waist Camo Leggings som jag upplever funkar absolut bäst. trivs inte i de andra från BB
Aha, hade inte koll på att det skilde sig så mellan deras olika modeller. Då vet jag att jag inte ska testa dem när det blir dags att köpa nya!
 
Jag körde ett pass i boxen igår, utfall som A-del vilket kändes bra 12x4 och jag landade på 50kg hade kunnat öka kände jag sista, men började för lågt.

Uppvärmning B-del 3 varv med ökad vikt i Devildpressarna
7 kcal rodd
6 TTB
5 Devilspress

B-del 4 varv
14 Kcal rodd
12 TTB (toes to bar)
6 Devilspress 15 kg

Det var inte alls mitt pass med axelont så TTB blev varv 2 Knee raises och varv 2 och 4 V-ups
Första 2 varven var 15kg hantel i Devilspressen men fick sänka vikten sista 2 varven.
 
Aha, hade inte koll på att det skilde sig så mellan deras olika modeller. Då vet jag att jag inte ska testa dem när det blir dags att köpa nya!
Det är säkert beroende på kroppsform, men för mig är det just den modellen som sitter bra, de andra får jag dra i hela tiden.
 
En timmes träning imorse efter jobbet..

Just nu är det fullt upp i livet, har börjat på en halvfartsutbildning, jobbar, håller i hundkurs och våra fyra hundar behöver sitt också. Då är det skönt att man lyckas hålla i träningen och kanvrensa skallen lite emellan åt.
 
Dagens pass, fortsatt väldigt glad att jag vågat mig upp på 80kg i squats tillslut!
Målet är 4set x 5reps, ligga på det i några veckor och sen upp på 85kg! Kanske målet innan årsskiftet?

IMG_6863.jpeg
 
Jag fortsätter på tema morgonträning medan det fortfarande är ljust nog på morgnarna för att det inte ska kännas helt olidligt. Idag ville jag dessutom få träningen gjord innan den 27-gradiga värmen slog till, tror inte att det hade blivit av att jag tränat annars.

Jag är inte på topp mentalt just nu så det blev ett pass med minimalt med press och maximalt med fokus på rörelseglädje. Lite crosstrainer, lite squats, lite rörlighetsövningar och så en 12 minuters EMOM med fällkniven, KB-svingar, renegade rows och push press. På väg ut gick jag förbi löpbanden och blev sugen, så det blev 600m löpning också. Svettigt, skönt och 28 intensiva minuter registrerade på klockan :up:
 
Det här med hinderbanelopp... slog upp ett rejält sår på knäet, utöver att mina händer är fullständigt trasiga. Tur det är barnvecka så jag inte hinner så mycket träning, för jag kan knappt göra något ändå 🙈
 
Inspirerad av tråden rotade jag fram mina BB High Waist-tights häromdagen och slog ett hejdundrande PB i camel toe :laugh:


I övrigt kämpar jag på med fysioterapi, återbesök måndag, och baslyften. Följer inget program utan discogymmar, rätt skönt för tillfället :) igår bänk 4x10 30 kg och hack squat 4x10 med bara släden(~40 kg).
 
Håller på och nystar i ett nytt upplägg med medryttarhästen, så hösten blir nog i ridningens tecken.
3-4 dagar per vecka i stallet, 4-5 ridpass.
Det betyder även 30-40km cykling i veckan. Inte så värst egentligen, men bra i kombination med ridningen!

Det betyder också att jag kanske får chilla lite med mina styrkemål, om jag så bara behåller den styrkenivå jag har nu så är inte det så dumt heller. Pepp!
 
Blev bara ett pass förra veckan då livet kom mellan, men endel fotboll då jag utan att riktigt tänka mig för råkade bli fotbollstränare till barnens lag. Gick första tränarutbildningen, riktigt bra utbildning!

Jag är en sådan där som får kommentaren på väg till föräldramöte "gå nu inte och bli klassmamma"...
kommer hem och är klassmamma :p
 
Men fick till ett pass idag.

A-del
E2M 10min
Tunga front squat x5

B-del AMRAP 21min

400m löpning
27 wallball
3 ropeclimb
9 snatch

(för mig blev det cleans och istället för repklättring gjorde jag bara första delen att dra mig upp och kliva ned igen då axeln inte klarade att klättra hela vägen upp) an tillägga att löpning med UVI var inte det roligaste jag gjort, men jösses vad jag hat gjort knipövningar :angel:
 
Som @Mineur sa så tipsar jag om High Waist Camo leggings från BB. Men även High waist från 2xu, även de är grymma och jag tränar bara Crossfit.
Som budgetalternativ tipsar jag om Gekås märke OTP, har flera par i olika längder och de är de som är High Waist jag använder.
Jag håller med om BB High Waist Camo, klickade hem ett par för 299 när de hade kampanj på dem. Fantastiskt sköna och bra passform. Nu har jag satt dem på bevakning på Sellpy, för jag vill ha ett par i navy också 🤩
 
Jag jobbar på med mina övningar. Har gått till gymmet två gånger i veckan men förra veckan var jag faktiskt tre gånger.
Har däremot avsagt mig min plats i bassängen, eftersom omklädningsrummet var undermåligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
652
· Visningar
18 677
Senast: clusia
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 467
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 682
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 766
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Husköpstråden del 3
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp